ریپورتاژسایر مطالب پیشنهادی

۳ راه اساسی برای انتخاب پمپ آب خانگی

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

منظور از پمپ خانگی چیست؟

نام دیگر پمپ آب خانگی یا مینی پمپ است که زیرشاخه پمپ های کوچک قرار می گیرد.این پمپ ها به دلیل داشتن ظاهری کوچک و جمع وجور دارای کاربر فراوانی است که از جمله آن میتوان به آبیاری زمین کشاورزی و تامین آب آپارتمان ها و ساختمان های مسکونی و….اشاره نمود که برای تخلیه آب نیز از پمپ کف کش استخر کوچک و خانگی استفاده میشود.

از مزیت های دیگر پمپ های خانگی مقرون به صرفه بودن آنها است و همین موضوع باعث افزایش اهمیت استفاده از آن در زمینه های مختلف شده است. هریک از این پمپ ها را برای افزایش فشار و شدت جریان آب در ساختمان ها وخانه ها مورد استفاده قرار میگیردو به همین دلیل کیفیت و کارایی محصول برای نتایج مثبت عملکرد آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

https://www.kalasanat

پارامتر های مهم انتخاب پمپ آب خانگی

برای انتخاب پمپ آب خانگی مناسب و پرکاربرد به پارامترهایی نظیر:

  1. تعداد طبقات ساختمان
  2. میزان مصرف آب وتعداد شیرهای آب
  3. متراژساختمان باید توجه نمود

یک نمونه انتخاب پمپ آب خانگی پر استفاده

یک نمونه توصیه پمپ آب خانگی توسط کالا صنعتی ( kalasanati.com )برای استفاده از پمپ های خانگی یک اسب بخار دو پروانه در ساختمان های ۴ طبقه که در هر طبقه ۲ واحد وجود دارد گزینه بسیار عالی است در حالی که برای آپارتمان ها با بیشترین متراژ۱۰۰ متر و ۱۰ واحدی بهترین گزینه پمپ های یک ونیم اسب بخار دو پروانه است.

علاوه بر موارد بالا میتوان به عواملی چون هد ودبی (به این دلیل که وقتی با افت فشار آب مواحه شدیم پمپ آب جوابگوی کل نیاز شبکه باشد) و خدمات پس از فروش باید توجه شود. پمپ گریز از مرکز از قطعات اصلی همچون بدنه-پروانه -محور- یاتاقان-و محفظه های آب بندی تشکیل شده است.

وظیفه پروانه پمپ افزایش میزان فشار است که جنس آن از چدن میباشد. محور پمپ که در داخل بدنه قرار گرفته و سرعت آن برابر با سرعت محرک است و جنس آنها از فولاد است .

یاتاقان در پمپ آب خانگی و وظایف آن

یاتاقان ها در پمپ وظایفی دارد که میتوان به موارد ذیل اشاره نمود :

  1. باید به گونه ایی باشد که بتواند محور پمپ را نگه دارد که در داخل بدنه هیچ گونه لرزشی نداشته باشد
  2. یاتاقان ها از حرکات طولی و افقی محور پمپ ممانعت به عمل آورد تا قطعاتی که دارای حرکت دورانی هستند به بدنه برخورد نکنند.

چه نوع یاتاقان هایی بیشترین میزان استفاده در پمپ ها را دارد ؟

  • یاتافان های ضد اصطکاکی
  • یاتاقان های بوشی
  • یاتاقان های کینزبوری

انواع پمپ آب گریز از مرکز

این که بدنه پمپ های گریز از مرکز به صورت های دو تکه افقی (دوتکه محوری)، دو تکه عمودی ( شعاعی ) و دو تکه مورب (تحت یک زاویه غیر از ۹۰ درجه ) باشند وجود دارد .

کاربرد پمپ دو تکه شعاعی

این پمپ ها در مکان هایی کاربرد دارد که کوپلینگ محرک به آنها نزدیک باشد و این که آن محل طرح هایی داشته باشد که ورودی در انتها بر روی شاسی سوار شده باشد

پمپ آب خانگی کم صدا یا پمپ آب خانگی بی صدا

بزارید با شما رو راست باشم، همه پمپ های موجود در بازار دارای صدا میباشد واین که برخی افراد سود جو میگویند پمپ آب خانگی بدون صدا هست این موضوع کاملا اشتباه است و لذا پمپ های موجود در ایران صدادار میباشد وفقط در برندها و مدل های مختلف میزان صدا فرق دارد.

مقایسه پمپ بشقابی و شناور

پمپ آب خانگی بشقابی و پمپ آب شناور مزایا و معایبی دارد که در ادامه مطلب به بررسی آن میپردازیم:

این پمپ برای مصارف کشاورزی  و مناسب برای انتقال مایعات با ذرات جامد و پایین بودن هزینه نصب – تعمییر ونگهداری و راندمان بالا و صدای کمتر از مزایا آن میباشد و وزن بالای معایب آن است.

از مزایای پمپ آب شناور صنعتی میتوان به راندمان کاری بالا و مناسب پمپاژ آب از چاه واستخر مناسب انتقال آب های با ذرات جامد (کمتر از ۳۰ گرم در هر لیتر) و مناسب برای مصارف کشاورزی و زراعی و مناسب انتقال آب های تمیز اشاره کرد و معایب آن به قیمت بالا و هزینه تعمیر بالاتر اشاره کرد.

مشاهده سایت منبع



نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *