مراقبت از مو

۷ مدل بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی و خارجی در بازار

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

شامپوهای بدون سولفات برای افرادی مناسب است که موهای حساس دارند. شکنندگی، موخوره و دیگر مشکلات مو با استفاده از این نوع شامپوها از بین می‌روند. شناخت بهترین شامپو بدون سولفات یکی از راه‌های تقویت و حفاظت از مو است، زیرا از این طریق رطوبت و طراوت موها حفظ می‌شود. با ما همراه باشید تا راهنمای خرید شامپو بدون سولفات را با شما در میان بگذاریم.

شامپو بدون سولفات چیست؟

شامپو بدون سولفات شامپویی است که از مواد شیمیایی آسیب‌زننده به مو در ساخت آن‌ها استفاده نمی‌شود؛ مواد شیمیایی مانند سدیم لورت سلفات (SLES)، سدیم لورل سولفات، آمونیوم سولفات و دیگر مواد شیمیایی در این نوع شامپو‌ها به‌کار نرفته است.

فرمولی که در بهترین شامپو بدون سولفات استفاده می‌شود، موهای سر را تمیز می‌کند، اما چربی‌های طبیعی مو را از بین نمی‌برد. این نوع شامپو بخشی از چربی‌های غیرطبیعی و آلودگی‌های فیبر مو را می‌شوید. حفظ چربی طبیعی مو در این نوع شامپوها سبب برطرف شدن خشکی مو می‌شود.

شامپوهای بدون سولفات هیچ التهابی در کف سر ایجاد نمی‌کنند و فولیکول‌های مو را حفظ می‌کنند، اما شامپوهایی که سولفات دارند در حین شست‌وشوی مو، به‌علت کف بیشتری که در سر ایجاد می‌کنند، سبب تخریب چربی‌های طبیعی مو می‌شوند.

 

انواع برند شامپوهای بدون سولفات

شامپوهای بدون سولفات در برندهای مختلف در انواع شامپو بدون سولفات خارجی و شامپو بدون سولفات ایرانی تولید می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

بهترین شامپو بدون سولفات خارجی

کسانی که هدفشان حفظ موهای سالم است از شامپوهای‌ بدون سولفات خارجی استفاده می‌کنند. شامپوهای معمولی قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارند و کف زیادی تولید می‌کنند، اما به‌علت از بین بردن چربی‌های طبیعی مو، موی سر را خشک و شکننده می‌کنند. به این جهت، استفاده از بهترین شامپو بدون سولفات خارجی با کیفیت بالا می‌تواند به حفظ موهای سر شما کمک کند.

شامپوهای خارجی انواع مختلفی دارند، سولکس، بیوهایر، بیومونتی و OGX از بهترین شامپو بدون سولفات خارجی هستند. این شامپوها به‌علت دارا بودن ترکیبات ارگانیک و بدون استفاده از نمک، از بهترین مارک شامپو بدون سولفات برای شست‌وشوی موی سر محسوب می‌شوند و در انواع کراتینه، ضدآلرژی، ضدخارش و ضدشوره تولید می‌شوند.

شامپوهای کراتینه بدون سولفات موها را تقویت می‌کنند و سبب ایجاد درخشندگی مو می‌شوند. روغن آرگان به‌کار رفته در این نوع شامپوها سبب آبرسانی و ایجاد رطوبت در مو می‌شود و از وز شدن آن هنگام شست‌وشو جلوگیری می‌کند.

بهترین شامپو بدون سولفات آلودگی‌های مو را با ملایمت از سطح مو پاک کرده و چربی و رطوبت طبیعی مو را حفظ می‌کند. این شامپوها مواد مغذی را برای سلامت و زیبایی مو تأمین می‌کنند و برای کسانی که موهای شکننده دارند بهترین انتخاب است.

دو خانوم در حال خرید شامپو بدون سولفات

 

بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی

شامپو بدون سولفات ایرانی نوع دیگری از شامپو است که در داخل کشور تولید شده و برای حفظ سلامت مو استفاده می‌شود. بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی کیفیتی شبیه نوع خارجی خود دارند. این شامپوها با حفظ چربی طبیعی مو به ماندگاری آن کمک کرده و با جلوگیری از کدر شدن موهای رنگ‌شده‌، به حفظ زیبایی آن کمک می‌کنند.

بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی برند‌های ژوت و سریتا بیوتی هستند. این دو شامپو بیشترین استفاده را در بین انواع شامپوهای بدون سولفات ایرانی دارند. شامپوهای ژوت در انواع مختلف تولید می‌شوند و برای موهای چرب، شوره‌دار و رنگ‌شده به‌کار می‌روند. آنتی‌اکسیدان قوی موجود در این شامپوها به‌علاوه پروتئین گندم و سریسین موجود در آن، سبب ترمیم و زیبایی موی سر می‌شود. این شامپو علاوه‌بر حفظ ماندگاری مو، از آن در برابر آسیب‌ها و اشعه UV محافظت می‌کند.

شامپوهای بدون سولفات ایرانی در نوع شامپوهای کراتینه نیز تولید می‌شوند و از این طریق به حفظ و ماندگاری کراتین روی ساقه موها کمک می‌کنند. این نوع شامپو به حفظ سلامتی موها و بازسازی ساقه مو کمک کرده و از این طریق بر زیبایی و درخشندگی موهای سر می‌افزایند.

 

بهترین شامپو بدون سولفات برای موهای کراتینه شده

شامپو تقویت کننده و ترمیم کننده مو لایتنس مدل argan حجم ۹۰۰

مپو تقویت کننده و ترمیم کننده مو لایتنس مدل arganدر طول نویسندگی در این سایت و رسانه های دیگر در بخش آرایشی بهداشتی، باید به شما بگویم که بررسی های زیادی روی شامپوهای مردانه و زنانه مختلفی داشتم و در مورد شامپوی بدون سولفات هم بررسی های زیاده کرده ام و در بخش قبلی از مزایا و البته معایب این نوع شامپو هم به شما گفتم.

اما حالا می خواهم چند مدل شامپوی بدون سولفات را به شما معرفی کنم که اولین مدل از برند لایتنس است که یک برند خارجی محسوب می شود. این شامپو بدون سولفات است که در حقیقت یک پاک کننده ملایم مو محسوب می شود و برای افرادی که پوست حساسی دارند یا موهای آنها به دلیل کراتین حساس شده است بسیار مناسب است.

این شامپوی بدون سولفات خارجی امتیاز خوب ۴.۲ را از خریداران دریافت کرده است و بیش از ۴۰۰ نفر از خریداران از خرید آن اعلام رضایت کامل کرده اند که در نوع خود فوق العاده است، البته هر شامپویی برای هر فردی مناسب نیست.

شامپو تقویت کننده و ترمیم کننده مو لایتنس مدل argan حجم ۹۰۰ میلی لیتر به همراه ماسک مو لایتنس مدل argan oil حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر یکی از گزینه های مورد توجه در خرید شامپوی بدون سولفات است.شامپو تقویت کننده و ترمیم کننده مو لایتنس مدل argan فاقد سولفات و پارابن و نمک است بنابراین موهای کراتینه و صاف شده به راحتی می توانند از این محصول استفاده کنند.

شامپو لایتنس دارای ۹۵ درصد روغن ارگان خالص باعث از بین رفتن خشکی و وز شدن موها می شود، فاقد سولفات، ضد ریزش و تقویتی ریشه مو، ضد وز و ضد خشکی مو، حجم دهنده و ضدموخوره، مخصوص انواع موها حتی موهای کراتینه شده است.

مشاهده و خرید این شامپوی بدون سولفات لایتنس

 

بهترین شامپو بدون سولفات برای موهای نازک

شامپو تقویت کننده و ترمیم کننده مو سولکس مدل AT KUYRUGU حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر

شامپو تقویت کننده و ترمیم کننده مو سولکس مدل AT KUYRUGUرویکرد من همیشه این بوده است که به شامپو نگاهی فراتر از یک نگاه سطحی داشته باشم و حقیقتا بفهمم که چگونه هر جزء از یک شامپو می تواند برای انواع مختلف مو مفید باشد، اصلا یک شامپو چطور برای مو سر ما مفید یا مضر است.

دومین شامپوی بدون سولفاتی که قصد معرفی آن را داریم همانند سایر مدل های بدون سولفات برای موهای حساس مناسب است اما این مدل برای موهای نازک و آسیب دیده بسیار مناسب تر است.

سولفات ها، در حالی که پاک کننده های موثری هستند، می توانند برای انواع موهای ظریف بیش از حد خشن باشند و منجر به آسیب و خشکی بیشتر شوند. شامپوی بدون سولفات ملایم‌تر است و برای موهای آسیب‌دیده و نازک مناسب است.

تمرکز این شامپو روی موهای آسیب دیده و نازک به این معنی است که علاوه بر بدون سولفات بودن، فرمولاسیون آن احتمالاً تقویت کننده و تقویت کننده است. موهای نازک و آسیب دیده به مواد خاصی نیاز دارند که می توانند ساقه مو را تقویت کرده و بافت کلی آن را بدون سنگین کردن آن بهبود بخشند.

فراموش نکنید که منشا این برند ترکیه است، منطقه ای که به خاطر داروهای زیبایی طبیعی و گیاهی اش شناخته شده است و همچنین در ساخت این شامپو از روغن گیاه دم اسبی استفاده شده است. روغن دم اسب سرشار از سیلیس، ماده معدنی شناخته شده برای تقویت استحکام و درخشندگی مو، می تواند برای بهبود سلامت موهای آسیب دیده و نازک بسیار مفید باشد.

مشاهده و خرید این شامپوی بدون سولفات سولکس

 

بهترین شامپو بدون سولفات برای موهای خشک

شامپو مو سان سیرو مدل Bcomplex کراتینه حجم ۲۲۰ میلی لیتر

امپو مو سان سیرو مدل Bcomplex در قوطی مشکیالبته که شامپوی بدون سولفات به طور کلی برای موهای خشک و حساس مناسب است اما این مدل به طور ویژه و البته به دلایل مختلفی که در ادامه بیان می شود برای موهای خشک بسیار مناسب است.

استفاده از عصاره های مختلف گیاهان دارویی مانند انار، بابونه، آلوئه ورا، چای سبز و کافئین از ویژگی های قابل توجه این شامپو می باشد که هر کدام خواص اثرات مثبت متفاوتی برای موهای دارند.

انار و چای سبز به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، بابونه و آلوئه ورا برای تسکین و مرطوب کنندگی و کافئین برای تحریک ریشه مو شناخته شده اند. این ترکیب یک رویکرد جامع را برای مراقبت از مو پیشنهاد می کند که جنبه های مختلف سلامت مو را هدف قرار می دهد.

ترکیب پروتئین گندم و شیر در فرمول به ویژه برای تقویت ریشه و ساقه مو مفید است. پروتئین گندم می تواند به ترمیم و بازسازی ساختار مو کمک کند و آن را قوی تر و انعطاف پذیرتر کند. شیر، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی، می تواند باعث تغذیه و بهبود سلامت کلی مو شود.

همه این موارد نشان می دهد که شامپو به گونه ای فرموله شده است که ملایم و در عین حال موثر باشد و مراقبت های لازم را بدون از بین بردن اثرات درمانی ارائه دهد.

در نهایت باید گفت خواص مغذی و تقویت کننده عصاره های گیاهان دارویی، این شامپو را به گزینه ای امیدوارکننده برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال راه حلی طبیعی و در عین حال موثر برای موهای خشک و درمان شده هستند.

مشاهده و خرید این شامپوی بدون سولفات سان سیرو

 

بهترین شامپو بدون سولفات برای موهای چرب

شامپو تقویت کننده مو موندل میل مدل REPAIRING حجم ۴۰۰ میلی لیتر

شامپو تقویت کننده مو موندل میل مدل REPAIRINGوقتی صحبت از موی چرب می شود همیشه این تصور را داریم که قوی ترین شامپو بهترین است در حالی که باید مراقب باشید که با از بین بردن بیش از حد چربی مو موجب خشکی آن نشوید.

خوشبختانه شامپوهای بدون سولفات پاک کننده های غیر خشن هستند و همه چربی پوست را از بین نمی برند اما در میان آنها باید شامپویی که برای موهای چرب مناسب تر است را انتخاب کنیم. این شامپو تقویت کننده موندل یکی از گزینه های مناسب است.

شامپویی که به طور خاص موهای چرب را برطرف می کند، باید تعادل خوبی بین از بین بردن چربی اضافی و حفظ سلامت پوست سر ایجاد کند. به نظر می رسد فرمولاسیون این شامپو برای دستیابی به این تعادل است که کلید مدیریت موثر موهای چرب است.

این شامپو سرشار از ویتامین ب۵ است. ویتامین B5 به خاصیت مرطوب کنندگی شناخته شده است که می تواند به تغذیه پوست سر و مو بدون ایجاد چربی کمک کند. از طرف دیگر، کافئین برای تحریک پوست سر و فولیکول های مو شناخته شده است که می تواند برای سلامت و رشد مو مفید باشد.

بر اساس تجربه من در بررسی محصولات مراقبت از مو، به نظر می رسد شامپو زنانه Mondelmil راه حلی امیدوارکننده برای کسانی است که موهای چرب دارند. ترکیب یک فرمول بدون سولفات با ویتامین B5 و کافئین نشان دهنده محصولی است که نه تنها به طور موثری پاکسازی می کند، بلکه پوست سر و مو را تغذیه و احیا می کند.

خرید این شامپوی بدون سولفات موندل میل

 

بهترین شامپو بدون سولفات برای موهای رنگ شده

شامپو تقویت کننده و ترمیم کننده مو کلینیک کیندی مدل RP حجم ۵۵۰ میلی لیتر

امپو تقویت کننده و ترمیم کننده مو کلینیک کیندیبرای موهای رنگ شده حتما باید شامپوی بدون سولفات خریداری کنید چرا که سولفات ها در حالی که برای پاکسازی موثر هستند، می توانند رنگ و رطوبت طبیعی مو را از بین ببرند و منجر به تیرگی و خشکی مو شوند و مسلما موهای رنگ شده به دلیل حساسیت بالاتر، کاملا آسیب پذیر تر هستند.

در این شامپو نه تنها از سولفات استفاده نشده است بلکه پاربن و سیلیکون هم در آن دیده نمی شود. اگر این دو ماده را نمی شناسید بهتر است بدانید که پارابن‌ها که اغلب به عنوان نگهدارنده استفاده می‌شوند هرچند موها را زیبا می کنند اما کاملا مضر هستند و از سوی دیگر سیلیکون ها، در حالی که می توانند موها را صاف کنند، می توانند به مرور زمان موها را سنگین و آسیب پذیر کنند.

در نهایت کاملا مشخص است که این شامپو زنانه کلینیک کیندی محصولی با فرمول مناسب برای افرادی است که موهای رنگ شده دارند چرا که تاکید آن بر پاکسازی ملایم، محافظت از رنگ، و عدم وجود مواد شیمیایی بالقوه خشن است و همین موضوع آن را برای کسانی که به دنبال حفظ سلامت و شادابی موهای رنگ شده خود هستند، مناسب کرده است.

مشاهده و خرید این شامپوی بدون سولفات

 

مزایای شامپوهای بدون سولفات

بهترین شامپو بدون سولفات به حفظ چربی طبیعی مو، تغذیه، درخشندگی و زیبایی آن کمک می‌کند. حفظ سبوم مو، حفظ رنگ موها، تقویت موی سر در برابر آسیب‌هایی چون خشکی و شوره سر، از مهم‌ترین مزایای استفاده از شامپوهای بدون سولفات است.

شامپوهای بدون سولفات بهترین انتخاب برای موهای حساس هستند و به فر شدن مو کمک می‌کنند. این شامپوها با از بین بردن امکان گره خوردگی مو، بر زیبایی آن می‌افزایند. شامپوهای ضد سولفات اغلب جلوی سوزش چشم را می‌گیرند و رطوبت‌رسانی را به موهای سر تقویت می‌کنند.

چرا نباید از شامپوی سولفات‌دار استفاده کنیم؟

سولفات نوعی سورفکتانت بسیار قوی است که به چربی و آب وصل می‌شود. بخشی از این مولکول ذرات چربی را درست جذب نمی‌کند و بخش‌های دیگری از آن به مولکول آب می‌چسبند. بنابراین، وقتی موها را با کف تولیدشده از این نوع شامپو بشویید، چربی که به سولفات وصل شده است با آب شسته می‌شود و از بین می‌رود. سولفات چربی طبیعی مو را از بین می‌برد و با خشک کردن موها مشکلات بسیاری برای آن به‌وجود می‌آورد.

عوارض احتمالی شامپوی بدون سولفات

آیا شامپوی بدون سولفات عوارض هم دارد؟

تا اینجا از مزایا و دلایل استفاده کردن از شامپوی بدون سولفات گفته شد اما این واقعیت را باید بدانید که شامپوهای بدون سولفات نمی توانند به خوبی شامپوهای دیگر، ریشه مو و سر را تمیز کنند، به همین جهت توصیه صحیح این است که بعد از هر چند بار استفاده از شامپوی بدون سولفات، بعضا از شامپوهای عادی هم استفاده کنید، مثلا بعد از ۳ بار شامپوی بدون سولفات، برای بار چهارم از شامپوی عادی استفاده کنید.

 

چه کسانی باید از شامپوی بدون سولفات استفاده کنند؟

  • کسانی که حفظ سلامتی و شادابی مو برای آن‌ها اهمیت دارد، از شامپوهای بدون سولفات استفاده می‌کنند، اما مصرف این نوع شامپو برای کسانی که موهای سر آن‌ها سالم نیست و یا مشکلاتی در این زمینه دارند ضروری است.
  • افرادی که موهایشان بسیار چرب است یا بسیار شوره می‌زند، باید از شامپو بدون سولفات استفاده کنند، زیرا شامپوهای بدون سولفات تنها شامپویی هستند که موی سر را به‌طرز چشمگیری تمیز و سالم نگه می‌دارند.
  • کسانی که به شامپو حساسیت دارند و هنگام شست‌وشوی موی سر از شامپو به مقدار بسیار کمی استفاده می‌کنند.
  • افرادی که چربی موهایشان بسیار زیاد است.
  • کسانی که دارای موهای وز هستند و کسانی که دوست دارند موهای طبیعی خود را فر کنند.
  • افرادی که به تثبیت رنگ موهای خود برای مدت طولانی علاقه دارند گزینه‌هایی هستند که باید از این نوع شامپو استفاده کنند.

برای مطالعه بیشتر می توانید این ویدیو در مورد شامپو بدون سولفات را مشاهده کنید.

 

راهنمای خرید شامپو بدون سولفات

انواع بهترین شامپو بدون سولفات در بازار موجود است که تولیدکنندگان داخلی و خارجی آن‌ها را ساخته‌اند. برندهای این نوع شامپو بسیار متنوع هستند. شناخت تمامی برندهای موجود در بازار کار آسانی نیست، اما برندهایی که پیشتر آن‌ها را معرفی کردیم، جزو برندهای پرفروش هستند که اغلب مصرف‌کنندگان از آن‌ها استفاده می‌کنند. شامپوهای بدون سولفات با موادی مانند ویتامین، پروتئین و عصاره‌های گیاهی غنی شده‌اند تا موها را تغذیه و تقویت کنند.

با خرید بهترین شامپو بدون سولفات خارجی یا ساخت ایران می‌توانید مشکلاتی چون درماتیت تماسی، شوره سر و ریزش مو را متوقف و درمان کنید. پروتئین‌ها و مواد مغذی موجود در این نوع شامپوها فولیکول مو و ریشه آن را تقویت می‌کنند. به‌خاطر داشته باشید که شامپوی بدون سولفات موردنظر خود را (چه از نوع برندهای خارجی و چه داخلی) از داروخانه‌ها یا لوازم‌ بهداشتی‌های معتبر تهیه کنید.

 

سخن آخر

بهتر است بدانید که وجود سولفات در شامپوی سر و شوینده‌های مو به تدریج ممکن است سبب ایجاد سرطان شود و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به موهای شما برساند. ما تلاش کردیم تا با ارائه راهنمای خرید شامپو بدون سولفات، شما را در خرید بهترین شامپو بدون سولفات یاری کنیم. پس در انتخاب نوع شامپو دقت کنید و استفاده از شامپو‌های مناسب را جدی بگیرید. این شامپوها سبب دوام، تقویت و زیبایی موهای شما می‌شوند.

در حال بارگذاری ویدیو ....


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *