لوازم برقی آشپزخانهلوازم پخت و پز

۱۰ مدل بهترین غذاساز حرفه ای و همه کاره بازار و مقایسه مدل ها

راهنمای خرید غذاساز و معرفی پرفروش ترین غذاسازهای بازار

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

غذاساز به شما کمک می‌کند تا آماده سازی مواد اولیه برای پخت غذا که اغلب وقت گیر و خسته کننده هستند را به راحتی انجام دهید. کارهایی  مانند خرد کردن، رشته رشته کردن، آسیاب کردن، ورقه کردن، رنده کردن، مخلوط کردن، پوره کردن و …

با کمک غذاساز شما نیازی به انجام این کارها ندارید و ضمن صرفه جویی در وقت می‌توانید تمرکزتان را روی پخت غذا و کارهای دیگر مربوط به آشپزی بگذارید، این مزیت اصلی یک غذا ساز است و همین ویژگی موجب می‌شود خیلی ها به دنبال خرید یک غذاساز از بهترین مارک غذاساز در بازار باشند.

برخی غذاسازها علاوه بر انجام کارهایی مانند رنده کردن، خرد کردن، رشته رشته کردن، آسیاب کردن و … که از وظایف اصلی یک غذاساز است، کارهای دیگری مانند آبمیوه گیری و مخلوط کردن را هم انجام می‌دهند.

 

معیار ما برای تهیه لیست بهترین غذاساز چیست؟

ما بیش از ۳۰ مدل غذاساز مختلف در بازار را بررسی کرده ایم و در نهایت در این لیست ۱۰ مدل از بهترین غذاساز ها را که هم فروش خوبی دارند و هم امتیاز خوبی از خریداران کسب کرده‌اند را به شما معرفی کرده‌ایم.

ما غذاسازها را از ابعاد مختلفی از جمله توان موتور، جنس تیغه ها، ظرفیت مخزن، قابلیت ها و از همه مهمتر اینکه این غذاساز از چه برندی است و نظر خریداران در مورد این محصول چطور بوده است، این لیست ۱۰تایی بر اساس این موارد تهیه شده است و مسلما برخی در این لیست در این موارد امتیاز بالاتر و برخی امتیاز کمتری کسب کرده اند.

در ابتدای لیست یک غذاساز را از به عنوان بهترین غذاساز به شما معرفی کرده ایم، البته این انتخاب ماست و ممکن است یک غذاساز دیگر برای شما گزینه مناسب باشد، اما ما همواره یک مدل را با توجه به قیمت، برند، میزان فروش و محبوبیت و همچنین قابلیت ها به عنوان مدل برتر معرفی می‌کنیم.

 

بهترین برند غذاساز در ایران کدام است؟

از برندهای شناخته شده غذاساز که در حال حاضر در ایران موجود هستند می توان به فیلیپس، بوش، کنوود، پاناسونیک و میگل اشاره کرد و در میان برندهای ایرانی هم می توان نام برند خوب پارس خزر را به میان آورد که انصافا همیشه محصولاتی با کیفیت قابل قبول را روانه بازار کرده است.

البته این نکته را هم باید در نظر داشت که در میان محصولاتی که با نام فیلیپس و بوش در بازار دیده می شوند برخی از آنها متاسفانه اصلی نیستند و به همین دلیل یا باید از فروشنده معتبر خرید کرد و یا نظرات خریداران را در مورد محصول به طور دقیق بررسی کرد.

مشاهده لیست پرفروش ترین غذاسازهای بازار

 

بهترین غذاساز به انتخاب خریدیار

غذاساز فیلیپس مدل HR7778غذاساز فیلیپس مدل HR7778

این غذاساز فیلیپس مدل HR7778 را می توان پرفروش ترین غذاساز فیلیپس در بازار دانست که در سایت دیجی کالا هم بیش از ۴۶۷ نظر برای آن ثبت شده است و در میان این نظرات بیش از ۸۰% از خرید این محصول اعلام رضایت کرده اند.

عملکرد اصلی غذاسازها خرد کردن مواد اولیه است که این غذاساز فیلیپس عمل خرد کردن را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. اما عملکرد این دستگاه تنها به خرد کردن محدود نیست و در اصل یک غذاساز چند کاره است که کارهای دیگری را عمل رنده کردن، ساخت نوشیدنی، درست کردن خمیر و… را هم انجام می دهد و شما را از خرید چند دستگاه متفاوت بی نیاز می کند.

از ویژگی های برجسته این غذاساز فیلیپس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دکمه‌ی چرخشی روی دستگاه که با کمک آن می‌توان سرعت چرخش موتور را تا ۱۲ درجه تغییر داد.
  • دکمه پالس که با کمک آن می توان از حداکثر توان موتور برای چند لحظه استفاده کرد.
  • دکمه‌هایی برای درست‌کردن خمیر، کرم و تهیه‌ی نوشیدنی با یخ به‌صورت پیش‌فرض طراحی شده‌اند
  • ظرف خرد کن با ظرفیت حدود ۳.۴ لیتر که امکان تهیه‌ی موادغذایی زیادی را در یک بار استفاده فراهم می کند.
  • پارچ مخلوط‌کن دستگاه با حدود ۱.۵ لیتر گنجایش از پلاستیک با کیفیت
  • قابلیت آب مرکبات گیری با اضافه‌کردن سری آب‌مرکبات‌گیر
  • دارای پنج دیسک رنده که از جنس استیل ضدزنگ ساخته شده اند.

معمولا این باور وجود دارد که دستگاه های تک کاره عملکرد بهتری دارند که در اغلب موارد هم این باور صحیح است اما در مورد این غذاساز فیلیپس شاید اینطور نباشد چرا که کیفیت ساخت این دستگاه واقعا بالاست و بخش های مختلف آن عملکرد خیلی خوبی دارند.

مشاهده و خرید غذاساز فیلیپس HR7778

 

بهترین غذاساز همه کاره

غذاساز پاناسونیک مدل MK-F800غذاساز پاناسونیک مدل MK-F800

پاناسونیک همواره به کیفیت محصولاتش شهرت داشته و این دستگاه غذاساز پاناسونیک مدل MK-F80 هم با رنگ مشکی، موتور بسیار پر قدرت و کیفیت قطعاتش، هم زیبایی‌بخش آشپزخانه‌ است و هم کارش به عنوان یک غذاساز را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد.

این  غذاساز پاناسونیک هم مانند مدل قبلی تنها یک غذاساز نیست و در کنار عمل خرد کردن کارهای دیگری مانند تهیه نوشیدنی، رنده کردن، آب مرکبات گیری و… را به هم به بهترین شکل ممکن انجام می دهد، در ادامه به صورت موردی به قابلیت های و ویژگی های برجسته این غذساز می پردازیم.

از ویژگی های برجسته این غذاساز پاناسونیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  پایه‌های ضدلغزش برای جلوگیری از لغزش در حین کار با دستگاه
  • عدم روشن شدن دستگاه در صورت قرار گرفتن قطعات به صورت ناصحیح
  • دارای ظرف خرد کن و پارچ مخلوط کن برای تهیه‌ی مخلوط‌های متنوع و اسموتی‌ها
  • آسیاب کوچکی هم برای تهیه‌ی پودرهای ادویه، قهوه در نظر گرفته شده است
  • سبد مخصوص برای خشک‌کردن کاهو و سبزی خوردن یا سبزی‌های سالاد
  • گرفتن آب مرکبات با نصب قطعه‌ی مخصوص آب‌‎مرکبات‌گیری
  • دارای صفحه و دکمه های لمسی برای اجرای ۵ برنامه مختلف دستگاه
  • قابلیت شستشوی قطعات دستگاه در ماشین ظرفشویی

این دستگاه غذاساز پاناسونیک اگرچه قیمت نسبتا بالایی دارد اما در عوض همه بخش های دستگاه به خوبی یک دستگاه تک کاره کار می کنند و کیفیت قطعات بسیار بالایی دارد به شکلی که امتیاز ۴.۳ را از بخش نظرات خریداران دریافت کرده است.

مشاهده و خرید غذاساز پاناسونیک MK-F800

 

بهترین غذاساز فیلیپس

غذاساز فیلیپس مدل HR7778غذاساز فیلیپس مدل HR7778

این غذاساز فیلیپس مدل HR7778 را در ابتدای مطلب به عنوان بهترین غذاساز به انتخاب تیم خریدیار معرفی کردیم و حالا به عنوان بهترین غذاساز فیلیپس موجود در بازار هم به شما معرفی می کنیم. به عقیده ما این محصول در حال حاضر بهترین در میان سایر محصولات فیلیپس است و علت این انتخاب موارد زیر هستند.

  • نظرات مثبت زیاد خریداران این محصول
  • همه کاره بودن دستگاه و عملکرد خوب قابلیت های مختلف آن
  • طراحی زیبا و ساده دستگاه برای قرار گیری در آشپزخانه
  • کیفیت ساخت بسیار بالا و بدنه از جنس استیل ضد زنگ

مشاهده و خرید غذاساز فیلیپس HR7778

 

بهترین غذاساز بوش

غذاساز بوش مدل MC812W620ذاساز بوش مدل MC812W620

این غذاساز بوش مدل MC812W620 هم از نظر طراحی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و به جرات زیبایی بخش آشپزخانه است و هم از نظر کیفیت همواره شهرت خوبی داشته و دارد.

این غذاساز بوش بالاترین سری غذاسازهای شرکت بوش است و مجهز به جدیدترین تکنولوژی ساخت تیغه شرکت بوش یعنی cut blade برای خرد کردن ایده آل و بی نقص است.

از سایر ویژگی های برجسته این غذاساز بوش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  بیشترین ظرفیت کاسه بین غذاساز های بوش XXL Bowl
  •  موتور قدرتمند ۱۱۰۰ واتی هوشمند پالسی
  •  کاسه XXL با ظرفیت ۳.۹ لیتر برای خمیر با وزن بیش از ۱.۵ کیلوگرم
  • دیسک های رنده دو طرفه (رنده ریز، درشت و ورقه ای نازک و ضخیم)
  •  دارای خمیر زن و همزن دارای آب مرکبات گیر

مشاهده و خرید غذاساز بوش مدل MC812W620

 

بهترین غذاساز کنوود

غذاساز کنوود مدل FDP623غذاساز کنوود مدل FDP623

این غذاساز کنوود مدل FDP623 هم از پرفروش های بازار است که نظرات زیادی برای آن درج شده است و ۸۴درصد از نظرات نشان از رضایت خریداران دارند و در مجموع امتیاز ۴.۱ را از خریداران کسب کرده است.

این غذاساز کنوود یک غذاساز همه کاره است علاوه بر خرد کردن که وظیفه اصلی غذاساز است کارهای دیگری مانند آبمیوه گیری، آب مرکبات گیری، آسیاب و همزن هم دارد که هر کدام سری های مخصوص خود را دارند.

از ویژگی های برجسته این غذاساز کنوود می توان به تنظیم سرعت به ۳ حالت، قابلیت شست‌وشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی، تیغه هایی از جنس استیل ضد زنگ و پایه های ضد لغزش اشاره کرد.

دقت داشته باشید که مدل این دستگاه FDP623 می باشد در حالی که مدل دیگری از کنوود با نام FDP613 در بازار وجود دارد که کاملا مشابه این مدل می باشد با این تفاوت که آب مرکبات گیر ندارد و به همین دلیل قیمت آن کمی کمتر است.

مشاهده و خرید غذاساز کنوود مدل FDP623

 

بهترین غذاساز پارس خزر

غذاساز پارس خزر مدل ORBIT MIXغذاساز پارس خزر مدل ORBIT MIX

خیلی خوب است که در میان غذاسازهای خوب بازار یک برند شناخته شده ایرانی هم وجود دارد که اگرچه شاید با تمامی محصولات گفته شده توان رقابت نداشته باشد اما یک مدل میانی خوب در بازار است که وضعیت نسبتا قابل قبولی دارد و قیمت آن هم بسیار مناسب است.

این غذاساز پارس خزر مدل ORBIT MIX امتیاز خیلی خوب ۴.۳ را از بخش نظرات خریداران دریافت کرده است و بیش از ۹۳% از خریداران از خرید این محصول اعلام رضایت کرده اند که نشان می دهد اغلب معتقدند که این محصول در رنج قیمتی خودش کاملا رضایت بخش بوده است.

از ویژگی های برجسته این غذاساز پارس خزر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای پارچ درب دار ۷۰۰ میلی لیتری و تیغه و محور تمام استیل
  •  مخزن خردکن ۵۰۰ میلی لیتری جهت خردکردن پیاز، سبزیجات سفت و نرم، پنیر و مواد دیگر
  •  مخلوط کن دستی جهت تهیه انواع سس ها, سوپ ها و…
  • دارای Stand جهت نگهداری ملحقات
  • قابل شستشو در ماشین ظرفشویی

مشاهده و خرید غذاساز پارس خزر ORBIT MIX

 

لیست ۱۰ مدل غذاساز پرفروش در بازار همراه با بررسی

 

در حال بارگذاری ویدیو ....
انتخاب ما

غذاساز فیلیپس مدل HR7778

غذاساز فیلیپس مدل HR7778 با توان 1300 وات با قابلیت هایی مانند مخلوط کن، غذاساز، چیپس ساز، یخ خرد کن و همچنین قابلیت گرفتن آب میوه و مرکبات.

این غذاساز امتیاز بسیار بالایی را از خریداران کسب کرده است و بیش از 180 نفر از خریداران آن را به دیگران توصیه کرده اند.


   

 

این مدل غذاساز فیلیپس به دلیل فروش بالا، محبوبیت بالا، امتیاز بالا از خریداران و همچنین توصیه به خرید توسط بیش از 80 درصد از خریداران، به عنوان غذاساز برتر توسط ما معرفی شده است.

این غذاساز هم از برند خیلی خوبی است و هم قابلیت های خوبی مانند تنظیم سرعت، دیسک برش زن متفاوت، تیغه استیل ضد زنگ، پره همزن دوگانه، پایه ضد لغزش و برس تمیز کردن را دارد، همچین این مدل توان 1300 وات دارد که کاملا قابل قبول و مناسب است.

اگر به نظرات خریداران این غذاساز فیلیپس نگاهی داشته باشید، متوجه می‌شوید که اکثر خریداران از این محصول راضی هستند و عمدتا به برند خوب، کیفیت بالای قطعات، موتور قوی دستگاه و همچنین گنجایش بالای آن اشاره می‌کنند.

تنها نقطه ضعف این دستگاه از دید خریداران این است که اگر قطعات به خوبی چفت نشوند نباید دستگاه را روشن کنید چرا که ممکن است مواد به داخل دستگاه نفوذ کند، پس باید مراقب این مورد باشید.

در حال حاضر که این مطالب نگارش می‌شود، ارزان ترین دستگاه غذاساز حدود 2 میلیون تومان و گران ترین حدود 13 میلیون تومان قیمت دارند، پس این دستگاه برای آنهایی که با یک هزینه متوسط و میانی به دنبال یک دستگاه مرغوب و با کیفیت می‌گردند، گزینه بسیار مناسبی است.

 

نظرات مثبت خریدران درباره این محصول:

– فوق العاده است، مفید ترین وسیله و گل سر سبد اشپز خونه

– یک دستگاه کامل و قدرتمند. تمام قطعات کاملا کاربردیه و من رو از خرید چند دستگاه مختلف بی نیاز کرده

– من ۳ساله دارم ازش مرتب استفاده میکنم واقعا فوق العاده است

– آبمیوه گیری عالی،مخلوط کن عالی ،آسیاب هم عالی ولی کم کم باید آسیاب کرد

– یکی از بهترین و پرکاربردترین وسیله ای هست که برای جهیزیه خریدم.۵ساله ازش به طور مداوم استفاده میکنم

برخی از نظرات منفی خریداران درباره این محصول: 

– قیمت این محصول کمی بالاست.

– کارتن بسته بندی ضعیف است.

– تعداد طبقاتش یه مقدار کمه

– با این قیمت نمیصرفه، یه مقدارم قدرتش باید بیشتر بشه

علی رغم اینکه این غذا ساز فیلیپس یک نمونه از بهترین مارک غذاساز در بازار است، اما قطعا تنها انتخاب خوب شما این محصول نیست، به همین جهت در ادامه 9 مدل از بهترین نوع غذاساز و بهترین مارک غذاساز چند کاره را به شما معرفی کرده ایم، توصیه می‌کنم تا انتها همراه ما باشید و راهنمای خرید غذاساز را هم مطالعه کنید، در آن بخش راهنما نکات مهم قبل از خرید به شما گفته می‌شود.


از محبوب‌ها

غذاساز مولینکس مدل FP-821

یک غذاساز با کیفیت با توان 1000 وات از برند محبوب و شناخته شده مولینکس که نام آشنایی برای خانوم های خانه دار است.

این دستگاه قابلیت استفاده همزمان از مخلوط کن و غذاساز را دارد، ظرف مخلوط کن آن 1.2 لیتر و ظرف غذاساز آن 3 لیتر گنجایش دارند.


 

این مدل غذاساز از برند مولینکس توانی برابر با 1000 وات دارند که از نمونه قبلی که فیلیپس بود 300 وات کمتر است، اما خب توان پایینی محسوب نمی‌شود و با همین 1000 وات توان به گفته سازنده می‌توانید 22 کار مختلف را انجام دهید.

یکی از ویژگی های جالب این مدل غذاساز مولینکس این است که کاسه مخلوط کن و غذاساز هر دو به صورت همزمان روی دستگاه تعبیه شده اند، در نظر داشته باشید که سرعت این دستگاه در دو درجه مختلف قابل تنظیم است.

   
از محبوب‌ها

غذاساز بوش مدل MCM3501M

غذاساز 800 واتی از برند فوق العاده بوش با امتیاز کسب شده 3.6 از 5 که توسط خریداران محصول به آن داده شده است.

این محصول ظاهر بسیار جمع و جور و زیبایی دارد و نظر خیلی از بانوان را به خود جلب کرده است، به هر حال زیبایی بخشی یک غذاساز برای آشپزخانه، یکی از فاکتورهای انتخاب خریداران است.


 

غذاساز «بوش» مدل «MCM3501M» یکی از دستگاه‌های باکیفیت ارائه‌شده در بازار است که در حال حاضر امتیاز 3.6 را از خریداران کسب کرده است.

دقت کنید که هرچه توان دستگاه بیشتر باشد، قدرت خرد کردن دستگاه هم بیشتر می شود و اینکه چه توانی مناسب است، کاملا به نیاز شما بستگی دارد، این دستگاه 800 وات قدرت دارد که یک عدد متوسط محسوب می شود، پس اگر قصد خرد کردن مواد خیلی سفتی را ندارید، برای شما مناسب خواهد بود.

این دستگاه قابلیت های کاربردی زیادی دارد که برای نمونه می‌توان به:

قابلیت تنظیم سرعت، قابلیت شوک لحظه ای به جهت خرد کردن بهتر، پارچ یک لیتری مخلوط کن، قابلیت آسیاب، قابلیت ریز کردن، خرد کردن و همچنین رنده کردن و همچنین قابلیت گرفتن آب مرکباتی مانند پرتقال اشاره کرد.

نمی‌دانم چقدر برای شما اهمیت دارد، اما این دستگاه قابلیت تهیه چیپس در دو ضخامت نازک و کلفت را دارد، در واقع یک چیپس ساز هم هست.

   
از محبوب‌ها

غذاساز فیلیپس مدل HR7776

این غذاساز فیلیپس با توان 1300 وات و قابلیت های متنوع و کاربردی توسط بیش از 50 نفر از خریداران به دیگران توصیه شده است.

این غذاساز 1300 وات قدرت دارد و قابلیت خرد کردن انواع مواد غذایی را در اندازه های متنوع با سرعت های مختلف دارد.


 

غذاساز «فیلیپس» مدل «HR7776» از دستگاه‌های باکیفیت عرضه‌شده توسط این شرکت خوش‌نام است.

این دستگاه هم مانند نمونه قبلی از این شرکت امتیاز خیلی خوبی را از خریداران کسب کرده است و بیش از 80 درصد از خریداران این محصول را توصیه کرده اند و امتیاز 4 از 5 را کسب کرده است.

این مدل نسبت به غذاساز قبلی فیلیپس یعنی مدل HR7778 کمی ارزان تر است و علت آن این است که بدنه این مدل پلاستیک است اما در مدل قبلی از استیل ضد زنگ استفاده شده بود و همچین در مدل قبلی از 5 رنده استفاده شده بود اما در این مدل از 3 رنده استفاده شده است.

بد نیست بدانید که این مدل غذاساز فیلیپس قابلیت تغییر سرعت دارد، اما بر خلاف برخی مدل ها که تنها در دو یا سه درجه مختلف این قابلیت را دارند، این دستگاه در 12 درجه مختلف قابلیت تغییر سرعت را دارد که عالی است، همچنین این دستگاه قابلیت پالس یا همان افزایش سرعت لحظه ای را هم به جهت بهتر خرد کردن مواد غذایی دارد.

این دستگاه به قابلیت PowerChop مجهز است، وجود این قابلیت باعث می شود که امکان خرد کردن انواع مواد غذایی نرم و سخت به شکل بهتری فراهم باشد، یک قابلیت در خرد کردن بهتر مواد غذایی است.

 

   
از محبوب‌ها

غذاساز پاناسونیک مدل MK-F800

غذاساز پاناسونیک مدل F800 با امتیاز 4.2 از 5 و توصیه شده توسط خریداران که بدنه ای پلاستیکی دارد اما تیغه های آن از استیل ضد زنگ هستند.

این غذاساز 1000 وات توان دارد که عدد قابل قبولی است و مواد غذایی مختلفی را می‌توان با آن مخلوط کرد، این مدل در حال حاضر در رنج قیمتی خود که یکی از دستگاه های پرفروش در بازار است.


 

غذاساز «پاناسونیک» مدل «MK- F800» دستگاهی در کنار برند معتبر آن و قدرت و امکانات قابل قبولش، ظاهر زیبایش هم توجه خیلی ها را به خود جلب کرده است.

توان 1000 وات برای این دستگاه کاملا قابل قبول است که البته قدرت و سرعت کارکرد موتور توسط پیچ های جلوی دستگاه کاملا قابل کنترل است، در واقع این دستگاه قابلیت تنظیم سرعت را دارد.

این مدل مانند چند مدل معرفی شده قبلی از برند مولینکس و فیلیپس، قابلیت گرفتن آب مرکبات را هم دارد، کافی است که قطعه مخصوص این کار را روی آن نصب کنید.

همانند دیگر دستگاه ها، این مدل هم چند تیغه مختلف برای انجام کارهای مختلف مانند رنده کرد، خرد کردن، آسیاب کردن و… دارد که از مزیت های اصلی یک دستگاه غذاساز می باشد.

این دستگاه دارای دکمه های لمسی می باشد که با کمک آن می توانید 5 برنامه غذایی متفاوت را به دستگاه ارایه دهید تا مطابق با آن برنامه عمل خرد کردن را انجام دهد.

   
از محبوب‌ها

غذاساز فلر مدل FP22

غذاساز فلر مدل FP22 که با 750 وات توان و بدنه پلاستیکی و البته قیمت مناسب که نزدیک به 80 درصد از خریداران از خرید خود راضی بوده اند و این غذاساز را توصیه کرده‌اند.

 


 

غذاساز «فلر»(Feller)  مدل «FP22» دستگاهی کوچک و جمع‌وجور است و در رنج نرمال این گروه از محصولات قرار می‌گیرد.

بدنه این محصول از پلاستیک مقاوم است که شاید همین موضوع یکی از دلایل قیمت مناسب تر آن نسبت به محصولاتی با بدنه تمام استیل است، هرچند که استیل مسلما بهتر است، اما این به معنی بدن بودن بدنه های پلاستیکی نیست، بخصوص که خیلی از محصولات درجه 1 بازار بدنه پلاستیکی اما مقاومی دارند.

توان این غذاساز فلر 750 وات است که از نظر توانی در رنج متوسط قرار می‌گیرد و خیلی از مواد غذایی را می‌توان به راحتی با آن خرد یا مخلوط کرد.

ظرف مخلوط کن این غذاساز 1.2 لیتر گنجایش دارد که برای تهیه غذا در اندازه کم کاربرد دارد و برای حجم بالا مناسب نیست، همچنین در انتها و کمی بالاتر از انتهای ظرف دو تیغه فلزی از استیل ضد زنگ در نظر گرفته شده است که هم جنس خیلی مقاومی است و هم قرار گیری دو تیغه در جاهای مختلف موجب عملکرد بهتر دستگاه شده است.

برای این دستگاه سه قطعه فلزی از استیل ضد زنگ در نظر گرفته شده است که روی دیسک دستگاه نصب می‌شوند و سه عمل خرد کردن، خلال کردن و رنده کردن یا چیپس کردن را انجام می‌دهند.

در نهایت باید گفت که اگر غذاساز را به جهت تهیه غذا برای افراد کمی مد نظر دارید و یک خانواده کوچک هستید، این دستگاه می‌تواند یکی از گزینه های اصلی شما باشد چرا که هم قابلیت های خوبی دارد، هم از برند معتبری است و هم قیمت بسیار مناسبی دارد.

از نقاط قوت دستگاه می‌توان به اعتبار برند، قیمت مناسب، طراحی زیبا و قابلیت های کاربردی اشاره کرد.
از نقاط ضعف دستگاه می‌توان به گنجایش کم ظرف و همچنین خمیر زن پلاستیکی آن اشاره کرد.

 

   
از محبوب‌ها

غذاساز پاناسونیک مدل MK-F500

غذاساز پاناسونیک مدل MK-F500 با توانی برابر با 1000 وات و امتیاز 4.6 از خریداران این دستگاه، یکی از گزینه های مناسب در رنج قیمتی متوسط است.

ظرف خردکن این دستگاه 2.5 لیتر و ظرف مخلوط کن 1 لیتر گنجایش دارد، که عدد قابل قبولی است.


 

غذاساز پاناسونیک مدل MK-F500 با ظاهری زیبا و سفید، انتخاب خیلی از بانوان برای آشپزخانه و آشپزی است، این دستگاه امتیاز 4.6 از 5 را کسب کرده است و این امتیاز توسط خریداران به این محصول داده شده است که نشان از رضایت بالای خریداران دارد.

توان این دستگاه 1000 وات که قدرت بسیار قابل قبولی است و گنجایش ظرف های این دستگاه هم برای مخلوط کن 1 لیتر و برای غذاساز 2.5 لیتر است که حداقل گنجایش کمی محسوب نمی‌شود و برای یک خانواده حدودا 4 نفره بسیار مناسب است.

این غذاساز در دو سرعت متفاوت کار می‌کند و در حقیقت قابلیت تنظیم سرعت را دارد، اما علاوه بر این دو سرعت در حالت پالس هم کار می کند، حالتی که به صورت شوک سرعت را زیاد می کند تا عمل خرد کردن یا مخلوط کردن بهتر انجام گیرد.

بدنه این دستگاه از پلاستیک ساخته شده است، هرچند که مقاومت بدنه های پلاستیکی کمتر از بدنه های فلزی است، اما خب این یک پلاستیک فشرده و مقاوم است که نسبت به پلاستیک معمولی مقاوم تر است، از طرفی ساخت بدنه از پلاستیک هم قیمت را کاهش داده است و هم موجب کاهش وزن این دستگاه و جابجایی راحت آن شده است.

یکی از مزیت های این غذاساز پاناسونیک وجود 5 رنده مختلف در آن است که با کمک آنها می‌توانید عمل های خرد کردن، ریز کردن، خلال کردن و… را انجام دهید و از طرفی این تیغه ها از استیل ضد زنگ هستند تا به راحتی در مواجه با مایعات دچار زنگ زدگی نشوند.

از نقاط قوت این دستگاه می‌توان به اعتبار برند، ظرفیت و توان مناسب و عملکردهای متفاوت آن اشاره کرد.
نقطه ضعفی عنوان نشده است، شاید نداشتن قابلیت آبمیوه گیری و چرخ گوشت را بتوان به عنوان نقاط ضعف نام برد.

 

   
از محبوب‌ها

غذاساز کرکماز مدل میا مگا کد A447-04

غذاساز کرکماز مدل میا مگا کد A447-04 با توان 850 وات و داشتن سه قابلیت مهم گوشت کوب برقی، همزن و خردکن که یکی از لوازم پرفروش در برند کرکماز می باشد.


 

این مدل غذاساز کرکماز در رنج قیمتی خود که یک رنج قیمتی پایین محسوب می‌شود، یک انتخاب بسیار مناسب است.

مسلما نمی‌توان انتظارات یک محصول بسیار گران تر را از این محصول داشت، اما در این رنج قیمتی انتظارات زیادی را برآوده کرده است.

این محصول 850 وات توان دارد که بسیار مناسب است، همچنین ظرف مخلوط کن آن 1.5 لیتری همراه با یک پارچ 1 لیتری می باشد که برای یک خانواده کم جمعیت 3 تا 4 نفره بسیار مناسب است.

در زیر مخزن و دستگاه یک لاستیک سیلیکونی در نظر گرفته شده است که مانع از لغزش دستگاه روی میز می‌شود که شما در صورت نیاز می‌توانید این لاستیک را به جهت شستشو جدا کرده و مجدد در جای خود قرار دهید.

تیغه های این دستگاه همانند اغلب دستگاه‌های غذاساز از جنس استیل ضد زنگ هستند و بسیار تیز و برنده می‌باشند.

از نقاط قوت این دستگاه می‌توان به اعتبار برند و ارزش خرید بالا نسبت به قابلیت‌هایش اشاره کرد.

 

   
از محبوب‌ها

غذاساز بوش مدل MCM3201B

غذاساز مدل MCM3201B از برند معتبر بوش که رضایت خیلی از خریداران همراه داشته است، نزدیک به 80درصد از خریداران از این محصول کاملا راضی بوده‌اند.

 


 

غذاساز بوش مدل MCM3201B یکی از دستگاه های با قیمت بسیار مناسب است که همانطور که گفته شد رضایت خیلی از خریداران را به همراه داشته است.

این غذاساز بوش توانی برابر با 800 وات دارد که توان قابل قبولی است و گنجایش مخزن غذاساز آن 2.3 لیتر و گنجایش پارچ مخلوط کن آن 1 لیتر می‌باشد که برای یک خانواده کم جمعیت نهایتا 4 نفره بسیار مناسب است.

بدنه این دستگاه از پلاستیک مقاوم است که نسبت به استیل هم سبک تر است و هم قیمت دستگاه را بسیار کاهش داده است، هرچند که به اندازه استیل مقاوم نیست اما پلاستیک فشرده هم به اندازه کافی مقاوم است و از طرفی وزن دستگاه را تا جای ممکن کاهش داده است.

این غذاساز بوش دارای چند تیغه متفاوت است تا عمل های خرد کردن، چیپس کرده، رنده کردن درشت و ریز را به راحتی انجام دهد، همچنین تمامی تیغه های از جنس استیل ضد زنگ هستند.

از نقاط قوت دستگاه می‌توان به اعتبار بالای برند، قیمت مناسبف توان نسبتا بالا و قابلیت های بسیار متنوع اشاره کرد.
از نقاط ضعف آن تنها به نداشتن آسیاب و ظرفیت نسبتا کم پارچ اشاره شده است.

 

   

 

غذاساز چند کاره بخریم یا تک کاره؟

اول از همه باید بدانید که هرچه قابلیت های یک غذاساز چندکاره بیشتر باشد، مسلما تعداد ظروف آن هم بیشتر می شود، پس اگر در آشپزخانه محدودیت فضا داشته باشید این موضوع کمی اذیت کننده خواهد بود.

از طرفی اگر شما در خانه دستگاه آبمیوه گیری دارید مسلما نیازی نیست که پول بیشتری هزینه کنید تا غذاساز شما قابلیت آبمیوه گیری داشته باشد و از همه مهمتر لازم است که به مصارف خود نگاهی بیاندازید، اگر واقعا زیاد از نوشیدنی استفاده می‌کنید، پس می‌توایند یک دستگاه غذاساز چندکاره که آبمیوه گیری هم داشته باشد تهیه کنید.

محبوب ترین غذاسازهای موجود در بازار

 

بهترین برند غذاساز موجود در بازار کدام است؟

برندهای غذاساز در بازار ایران متنوع هستند و تعدادی زیادی برند ایرانی و خارجی در زمینه تولید دستگاه غذساز مشغول به فعالیت هستند که در مورد برندهای خارجی می توان به : بوش، دلونگی،مولینکس، میگل، فلر، کنوود و فیلیپس اشاره کرد.

خرید غذاساز پیش از دانستن این نکات ممنوع!

 

1- قدرت موتور غذاساز

قدرت موتور غذاساز دقیقا به اندازه قدرت موتور یک ماشین مهم است. هرچقدر موتور دستگاه قدرت بیشتری داشته باشد، مخلوط کردن مواد سریعتر و راحت تر انجام می شود. توان دستگاه با واحد وات اندازه گیری می شود.

2- قابلیت تنظیم سرعت غذاساز

هر غذایی را با یک سرعت مشخص باید مخلوط کرد، برخی مواد را باید با سرعت کمتر و برخی را با سرعت بیشتر، وجود قابلیت تنظیم سرعت در این شرایط بسیار کمک کننده است.

3- جنس تیغه های غذاساز

جنس تیغه ها یک فاکتور بسیار مهم در غذاساز هستند، مسلما اگر جنس تیغه ها مناسب نباشند، بعد از مدتی کند شده و در عمل خرد کردن دچار مشکلم می شوند، توصیه خریدیار به شما این است که غذاسازی را انتخاب کنید که جنس تیغه آن از استیل ضد زنگ باشد.

4- ظرفیت مخزن غذاساز

هرچه ظرفیت مخزن دستگاه غذاساز بزرگتر باشد شما کمتر نیاز به خالی کردن مخزن پیدا می کنید و سریعتر به خواسته خود می رسید، معمولا هرچه توان و قدرت دستگاه بیشتر باشد، مخزن آن هم بزرگتر است.

5- قابلیت میکروسویچ در غذاساز

این قابلیت به شما کمک می کند که اگر پارچ و سایر قسمت های دستگاه به درستی روی هم قرار نگرفته باشند، دستگاه شروع به کار نکند تا از خطرات احتمالی و همچنین پاشش غذا به اطراف جلوگیری شود.

با یک غذاساز چه کارهایی می توان انجام داد؟

به طور کلی شما با کمک یک دستگاه غذاساز می توانید، عمل برش زدن، خرد کردن، ورقه کردن مواد مختلف مانند سبزیجات، گوشت، کدو، بادمجان و… هم چنین پودر کردن غلاتی مانند نخود، لوبیا و… استفاده کنید.

 

راهنمای خرید اینترنتی غذاساز، بهترین غذاساز چیه؟

ما در خریدیار همواره ضمن معرفی بهترین محصولات و بررسی آنها بخشی به نام راهنمای خرید در انتهای مطلب قرار می‌دهیم تا نکاتی که قبل از خرید محصول باید به آنها دقت کنید را به شما ارایه کنیم، در حقیقت با دانستن این نکات می‌توانید خودتان بهترین مدل از محصول مورد نظر را که برای شما مناسب ترین است تشخیص دهید، و حالا نوبت به غذاساز است، با توجه به نکات زیر خودتان بهترین غذاساز را که برای شما مناسب ترین است تشخیص می‌دهید.

1- صدای غذاساز 

بدون شک غذاساز هم مانند سایر دستگاه آبمیوه گیری و سایر وسایل سر و صدای زیادی تولید می‌کند، حتی اگر بهترین دستگاه آبمیوه گیری را هم داشته باشید، باز هم صدا تولید می‌کند، در مورد غذاساز هم اینطور است، همه مدل ها سر و صدا ایجاد می‌کنند، پس بهتر است به خاطر کمی تفاوت صدا در دستگاه های مختلف انتخابتان را دچار مشکل نکنید.

2- به اندازه غذاساز دقت کنید

غذاساز وسیله ای است که قرار است کنار دست شما در آشپزخانه قرار بگیرد و مثل یک دستیار به شما کمک کند، پس لازم است فضایی که قرار است غذاساز را در آن قرار دهید پیش بینی کنید و غذاسازی با ابعاد مناسب خریداری کنید تا در قرار دادنش در آشپزخانه دچار مشکل نشوید.

3- به عملکردهای غذاساز دقت کنید

غذاسازها معمولا چندین کار مانند خرد کردن، ورقه ورقه کردن، آسیاب کردن و … را انجام می‌دهند اما بهتر است پیش از خرید دقت کنید که این غذاساز دقیقا چه کارهایی را انجام می‌دهد تا مطمئن شوید کارهایی که برای شما مهم هستند را انجام می‌دهد.

4- قابلیت عملکرد لحظه ای

این قابلیت که به آن قابلیت پالس هم گفته می شود به این صورت است که در لحظاتی چرخش غذاساز با سرعت بالایی انجام می‌شود، در واقع غذاساز یک چرخش ناگهانی به مواد داخل ظرف می‌دهد که جا به جایی خوبی ایجاد می‌کند، این قابلیت بخصوص زمانی که مواد داخل ظرف کم هستند مفید است.

5- به اندازه دهانه غذاساز دقت کنید

برخی از غذاسازها دهانه بزرگی دارند و برخی دهانه کوچکتری، اگر قرار است عمدتا مواد اولیه بزرگ مانند سبزی و … را بدون کوچک کردن داخل دستگاه بریزید، بهتر است غذاسازی با دهانه نسبتا بزرگ خریداری کنید در غیر این صورت باید مواد اولیه بزرگ را کوچک کرده و سپس داخل بریزید که چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

دقت داشته باشید که دهانه بزرگ دستگاه نباید موجب پرتاب شدن موارد اولیه به بیرون ظرف شود، پس حتما به این نکته دقت داشته باشید و صرفا هر غذاسازی با دهانه بزرگ را خریداری نکنید.

6-  تنظیمات سرعت غذاساز

برخی مدل‌ها قابلیت تنظیم سرعت ندارند و صرفا یک دکمه خاموش و روشن برای آنها در نظر گرفته شده است، اما برخی قابلیت تنظیم سرعت را بعضا تا 15 درجه مختلف دارند، مزیت تنظیم سرعت این است که می‌توانید با توجه به موارد اولیه داخل ظرف سرعت مناسب را تنظیم کنید، گاهی مواد اولیه نیاز به سرعت پایینی دارد و گاهی هم مانند خرد کردن چیپس سرعت اگر بالاتر باشد بهتر است.

7- جنس بدنه و ظروف غذاساز

اول با رنگ بدنه شروع می‌کنیم، اینکه چه رنگی را انتخاب می‌کنید احتمالا به چیدمان و رنگ بندی آشپزخانه شما بستگی دارد، اما بهتر است بدانید که برخی رنگ ها زودتر لک می‌شوند، در واقع هربار که غذایی را درست می‌کنید ممکن است که دستگاه کثیف شود و به مرور تغییر رنگ دهد، پس اگر می‌توانید رنگ‌های تیر را انتخاب کنید تا تغییر رنگ احتمالی کمتر دیده شود.

در مورد جنس ظروف غذاساز هم باید گفت که اگر جنس ظروف شیشه باشند مزیت آن این است که می توانید فرآیند تهیه شدن غذا را مشاهده کیند اما در عوض خط و خشی که روی ظروف ایجاد می‌شوند دیده خواهند شد، اما اگر جنس ظروف استیل باشند جای خط و خش دیده نمی‌شود اما خب در عوض داخل ظرف هم مشخص نیست.

در نهایت توصیه ما این است که همواره نیازها و اولویت های خود را مشخص کنید و سپس بهترین دستگاه غذاساز را که نیازهای شما را رفع می‌کنند انتخاب کنید، شاید بهترین غذاساز بازار هم برای شما مناسب نباشد، بهترین غذاساز برای شما آن مدلی است که نیازتان را رفع می‌کند و البته اگر از مارکهای خوب هم باشد بهتر است.

 

غذاساز چیست؟

غذاساز به شما کمک می‌کند تا آماده سازی مواد اولیه برای پخت غذا که اغلب وقت گیر و خسته کننده هستند را به راحتی انجام دهید. کارهایی  مانند خرد کردن، رشته رشته کردن، آسیاب کردن، ورقه کردن، رنده کردن، مخلوط کردن، پوره کردن و …

بهترین برند غذاساز کدام است؟

برندهای غذاساز در بازار ایران متنوع هستند و تعدادی زیادی برند ایرانی و خارجی در زمینه تولید دستگاه غذساز مشغول به فعالیت هستند که در مورد برندهای خارجی می توان به : بوش، دلونگی،مولینکس، میگل، فلر، کنوود و فیلیپس اشاره کرد.

 


نوشته های مشابه

‫۱۷ دیدگاه ها

  1. سلام
    من غذا ساز بوش خریدم فوق العاده دستگاه خوب و کار راه اندازیه به نظرم برای هر آشپزخونه واجبه
    موتورش خیلی قویه و صداش به نسبت کم من چند سال که استفاده میکنم هیچ مشکلی براش پیش نیومده

  2. غذا ساز مارک فیلیپس خیلی خوبه و به دوستان پیشنهاد میکنم.درسته قیمتش کمی بالاست ولی با توجه به کیفیت زیادی که داره کاملا منطقیه

  3. سلام. فلر خیلی مارک خوبیه من دستگاه غذاسازشو ۳ که خریدم خوبه و کار راه انداز تنها ایرادی که داره صدای زیادش

  4. سلام وقت بخیر
    فیلیپس بهترین غذاساز البته قیمتش کمی بالاست ولی فوق العاده با کیفیت و رضایت بخش. ممنون از سایت خریدیار

  5. به نظرم زیاد فرق نداره مارک غذا ساز چی باشه دوتا قابلیته که خیلی مهمه یکی قدرت موتور یکی هم کیفیت تیغه ها هر غذاسازی تو این دو مورد خوب باشه چه ایرانی و چه خارجی از نظر من ارزش خرید رو داره

  6. ممنون از سایت خوب خریدیار مطالبتون خیلی کمک کنندس از نظر من برند کنوود محصولات خیلی خوبی داره قصد دارم غذاسازش رو هم بخرم

    1. سلام دوست عزیز. خوشحالم که مطالب سایت برای شما مفید واقع شده، به زودی امکان مشاوره آنلاین هم برای کاربران فراهم خواهد شد.

  7. واسه خرید بین دو برند بوش و پاناسونیک شک دارم هر دو خیلی خوب به نظر میان برندشونم معتبره نمیدونم کارایی کدومشون تو عمل بهتره

  8. واقعا انتخاب خوبی رو پیشنهاد دادید من غذاساز فیلیپس مدل HR7778 رو چند وقت پیش خریدم کیفیتش عالیه قیمتشم میشه گفت نسبتا مناسبه

  9. از نظر کیفیت بین لوازم برقی آشپزخونه فکر نکنم هیچ برندی کیفیتش مثل محصولات برند بوش باشه درسته یکم قیمتش بالاس اما کارایی و کیفیتش در حد عالیه

  10. یک انتخاب خوب برای خرید غذاساز بیشتر به نیاز هایی که تو اشپزخونه دارید بستگی داره اول ببینید اولویتتو چیا هستند بعد از بین برند های خوش نام یه مدل رو که نیاز هاتون رو برطرف میکنه انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *