ریپورتاژسایر مطالب پیشنهادی

کدام فروشگاه ها عطر اصل میفروشند؟!

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

امروزه بازار عطر و ادکلن پر شده است از عطرهای تقلبی و بی کیفیت! این عطرها برای افرادی که نمی‌خواهند هزینه زیادی پرداخت نمایند گزینه بدی نیست اما مشکل اینجاست که عده‌ای سودجو این عطرها را به عنوان عطر اورجینال به فروش می رسانند تا سود بیشتری به جیب بزنند.

امروز قصد داریم نکات جالب و مهمی را در رابطه با تشخیص عطر تقلبی به شما آموزش دهیم و در پایان پاسخِ سوال «کدام فروشگاه ها عطر اصل میفروشند؟» را بدهیم، پس با ما همراه باشید.

 

عطر تقلبی چیست و چه تفاوتی با عطر اورجینال دارد؟

عطرهای تقلبی که با نام عطرهای High Copy نیز شناخته می شوند، عطرهایی هستند که توسط برخی از شرکت‌های چینی و یا اماراتی ساخته می شوند. این عطرها از نظر ظاهر بسیار مشابه عطر اصلی هستند و ممکن است اگر کسی تجربه لازم در زمینه عطر و ادکلن نداشته باشد نتواند نسخه تقلبی را شناسایی نماید. از نظر رایحه نیز سعی شده است تا حدود ۷۰-۸۰ درصد مشابه نسخه اصلی باشند. ماندگاری و پخش بوی این عطرها نیز تقریبا نصف نسخه اصلی است.

آیا خرید عطر تقلبی به صرفه است؟

برای کسانی که نمی خواهند هزینه زیادی برای خرید عطرهای برند بکنند و این موضوع اهمیتی برایشان ندارد، با توجه به قیمت مناسبی که این عطرها دارند می تواند انتخاب خوبی باشد ولی این عطرها معایب دارند که برای برخی از افراد ممکن است مشکل‌ساز شود.

معایب عطرهای تقلبی چیست؟

عطرهای تقلبی با توجه به اینکه نظارت دقیقی بر روی ساخت‌شان نبوده است و سازمان بهداشت آن‌ها را تایید نکرده، ممکن است برای استفاده کنندگان مشکلاتی را به وجود آورند. به عنوان مثال برخی از افراد به خصوص افرادی که سابقه آلرژی دارند، پس از استفاد از این عطرها دچار سردرد و حساسیت می شوند. همچنین در برخی موارد دیده شده افرادی که عادت دارند عطر را مستقیما بر روی پوست بدن خود اسپری می نمایند، دچار حساسیت‌های پوستی شده اند.

عطرهای تقلبی در چه مواردی کاربرد دارند؟

همانطور که گفتیم اگر نمی خواهید پول زیادی برای خرید عطر برند خرج نمایید و یا اگر می خواهید هدیه‌ای ارزان قیمت برای دوستان خود بخرید، می تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین برخی بانوان برای تزئیین و میز آرایش خود نیز می توانند از این عطرها استفاده نمایند.

 

مراقب سودجویان و کلاهبرداران باشید!

 

dorinatr

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه‌های پیشرفته شاهد این موضوع هستیم که ظاهر عطرهای فیک روز به روز بیشتر شبیه به عطرهای اصلی می شود! شاید تا چند سال پیش به راحتی و با دانستن چند نکته کوچک می توانستید تشخیص عطر تقلبی از اورجینال را انجام دهید اما امروزه اصلا کار راحتی نیست و حتی برای متخصصین در زمینه عطر و ادکلن نیز کمی دشوار شد هاست.

این موضوع سبب شده است که بساط کلاهبرداری برخی سایت‌ها و پیج‌های فروش عطر پهن شود و با عنوانی همچون تستر اورجینال، عطر بدون جعبه اورجینال، عطر بدون درب اورجینال و … عطرهای تقلبی را به عنوان اورجینال به فروش برسانند. به عنوان مثال تستر عطر کرید اونتوس که حدودا ۵۰۰-۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد، این پیج‌ها به قیمت ۴-۵ میلیون به فروش می رسانند و دلیل این موضوع را نداشتن درب یا جعبه عنوان می کنند، در حالی که ادکلن کرید اونتوس اورجینال حدودا ۹ میلیون تومن قیمت دارد!

 

عطر تقلبی بخریم یا اورجینال؟!

به عنوان شخصی که با هر دوی این عطرها سر و کار داشته است به شما توصیه می کنیم که حد الامکان سمت این عطرها نروید. اگر قصد خرید عطر دارید، به سراغ عطرهای اورجینال ارزان قیمت بروید ولی فیک نه! برخی از عطرهای اورجینال با توجه به افزایش قیمت ارز قیمت‌هایی بالای ۳-۴ میلیون دارند و به همین دلیل خیلی از افراد ترجیح می دهند که به سراغ آن‌ها نروند؛ اما باید بدانید که عطرهای اورجینال ارزان قیمتی نیز وجود دارند که قیمت آن‌ها زیر یک میلیون تومان است و کیفیت بالایی هم دارند.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر توان خرید عطرهایی با برندهای مشهور همچون ادکلن شنل را دارید، ابتدا به سراغ این عطرها بروید اما اگر نه برندهای دیگری همچون آرماف، اجمل، جگوار، امپر و … می توانند گزینه مناسبی برای خرید باشند.

 

 

تشخیص عطر تقلبی از اورجینال!

 

dorinatr

راه‌های کلی وجود دارد که شما می توانید برای تشخیص عطر تقلبی از اصل از آن‌ها استفاده نمایید اما این راهکارها کلی نیستند و ممکن است در برخی از موارد به کار نیایند. مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

توجه به نوع پوشش و سلفون روی جعبه

عطرهای اورجینال معمولا دارای یک سلفون با کیفیت هستند و به اصطلاح فیت و هم اندازه بطری عطر هستند و به دور آن پیچیده‌ شده اند. در مقابل عطرهای تقلبی دارای سلفونی بسیار شکننده هستند و کیفیت آن‌ها از سلفون به کار رفته در عطرهای اورجینال پایین‌تر است.

نوع پرس شدن سلفون

معمولا در عطرهای اورجینال قسمت پرس شده سلفون که در بالا و پایین جعبه وجود دارد، به دلیل استفاده از دستگاه‌های پیشرفته بسیار تمیز و با ظرافت انجام شده است اما در عطرهای تقلبی به دلیل اینکه اکثرا به وسیله دستگاه‌هایی همچون اتو انجام می گیرد یک شکل نیستند و در برخی نقاط ممکن است سوختگی نیز وجود داشته باشد.

لیبل وزارت بهداشت (در برخی موارد)

این مورد که عطرهای اورجینال دارای لیبل و برچسب وزارت بهداشت بودند در چند ساله گذشته می توانست عامل دقیق و مهمی برای شناسایی عطرهای اورجینال به حساب بیاید اما از سال گذشته که واردات عطر و ادکلن تا حد زیادی کم شده است دیگر نمی توان روی این موضوع حساب ویژه‌ای باز کرد. اما در عطرهای ایرانی همچون عطر مهران مدیری این موضوع همچنان صادق است.

 

دقت به کیفیت لوگو و فونت‌های به کار رفته در جعبه و بطری عطر

اگر به دقت لوگو و فونت‌های به کار رفته در عطرهای اورجینال را با عطرهای تقلبی مقایسه نمایید، شاهد این موضوع خواهید بود که در عطرهای اورجینال با کیفیت و ظرافت بیشتری کار شده اما در عطرهای تقلبی در خیلی از موارد اینگونه نیست. البته توجه داشته باشید که عطرهای اورجینال در طی سال‌های مختلف ممکن است تغییراتی در ظاهرشان ایجاد شود؛ مثلا نسخه سال ۲۰۱۸ با نسخه ۲۰۲۲ از نظر ظاهری با تغییراتی مواجه شده باشد.

رایحه دلنشین و با ماندگاری مطلوب

شما با استفاده از عطرهای اورجینال حس شادی و هیجان را به خود و اطرافیانتان القا می کنید و این حس با توجه به نوع و ماندگاری عطر شما ممکن است متفاوت باشد اما در عطرهای تقلبی عمدتا اینگونه نیست.

 

کدام فروشگاه ها عطر اصل میفروشند؟

همانطور که گفتیم با پیشرفت روز افزون تکنولوژی شاهد برطرف شدن تفاوت‌های ظاهری که میان عطرهای تقلبی و اورجینال است، هستیم؛ بنابراین پیشنهاد ما به شما خرید از یک فروشگاه مطمئن و مورد اعتماد است. فروشگاه های زیادی در سطح کشور وجود دارد اما شاید تعداد کمی از آن‌ها به شما گارانتی اصالت بدهند. یکی از فروشگاه‌هایی که این روزها بر سر زبان‌ها افتاده است، فروشگاه اینترنتی درین عطر است.

یکی از ویژگی‌هایی که این فروشگاه را با سایر فروشگاه‌ها متفاوت کرده این است که، درین عطر تمامی عطر و ادکلن‌های اورجینال خود را با گارانتی مادام العمر اصالت به فروش می رساند! یعنی عطر شما تا آخرین قطره گارانتی اصالت دارد و هر زمانی که به اصالت عطر خود شک نمودید می توانید این موضوع را پیگیری نموده و در صورت اثبات این موضوع وجه پرداختی شما به طور کامل و در نهایت احترام به شما عودت داده خواهد شد. در این فروشگاه از بهترین عطر مردانه تا بهترین عطر زنانه با بهترین کیفیت و قیمت یافت می شود.

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد و از این پس بتوانید در خرید عطر بهتر از قبل عمل کنید و در دام کلاهبرداران نیفتید. اگر در مورد موضوعی سوال و یا ابهامی دارید، می توانید آن را در قسمت نظرات بیان کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ داده شود.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *