ریپورتاژ

پل طبیعت کیانپارس؛ نگینی در دل اهواز

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

اهواز علاوه‌بر اینکه یکی از شهرهای استراتژیک به‌حساب می‌آید، یکی از شهرهای توریستی نیز بوده و سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این شهر به جنوب کشور سفر می‌کنند. این امکان وجود دارد که با تهیه بلیط قطار مشهد اهواز، یا هرکدام از خطوط ریلی دیگری که به مقصد اهواز حرکت می‌کنند، در سریع‌ترین زمان ممکن سفرتان به این شهر را آغاز کنید.

یکی از جاذبه‌های معروف اهواز، پل طبیعت کیانپارس است. سوالی که به وجود می‌آید این است که چه چیزی سبب شده تا پل طبیعت کیانپارس تا این حد معروف شود؟

تاریخچه پل طبیعت کیانپارس

رودخانه کارون از میان شهر اهواز گذر می‌کند و پل‌های متعددی هستند که دو سمت رودخانه را به یکدیگر متصل کرده‌اند. اغلب این پل‌ها برای رفت‌وآمد خودروها ساخته شده‌اند و مدت‌زمان زیادی نیز از ساخت بعضی از آن‌ها می‌گذرد. پل طبیعت کیانپارس در سال ۱۳۹۲ افتتاح شد و هدف اصلی آن، توسعه فعالیت‌های ورزشی به‌خصوص فعالیت‌هایی مانند دویدن یا پیاده‌روی بود. با توجه به نمای زیبایی که رودخانه کارون دارد، علاوه‌بر مردم محلی، گردشگران نیز تمایل دارند تا به پل طبیعت کیانپارس بروند و لحظاتی را در این مکان سپری کنند.

نکته قابل توجهی که در مورد پل طبیعت کیانپارس وجود دارد، این است که معماری آن از پل طبیعت تهران الهام گرفته شده و هنگامی که به ساختار کلی پل نگاه می‌کنید، به‌راحتی می‌توانید شباهت آن با پل طبیعت تهران را متوجه شوید. پل طبیعت کیانپارس با اینکه ابعاد کلی کوچک‌تری دارد، اما طول آن تقریباً ۲ برابر طول پل طبیعت تهران است. پل طبیعت تهران حدود ۲۷۰ متر طول دارد اما طول پل طبیعت کیانپارس، به ۵۰۰ متر می‌رسد.

محیط اطراف پل طبیعت کیانپارس

پل طبیعت کیانپارس دو پارک به نام‌های پارک ساحلی و پارک لاله را به یکدیگر متصل می‌کند. این پارک‌ها از مهم‌ترین پارک‌های اهواز هستند و افراد محلی و ساکنین شهر، معمولاً عصرها و شب‌ها برای گذراندن وقت و لذت‌بردن از طبیعت، به این پارک‌ها می‌روند. با توجه به اینکه پل طبیعت کیانپارس از روی رودخانه پرخروش کارون می‌گذرد، چشم‌انداز بسیار زیبایی را دارد که می‌توانید در آن عکاسی کنید یا از تماشای این چشم‌انداز لذت ببرید.

امکانات تفریحی و رفاهی پل طبیعت کیانپارس

امکانات رفاهی و تفریحی برای هر گردشگری حائز اهمیت است. در سراسر طول پل طبیعت کیانپارس، نیمکت‌هایی برای استراحت در نظر گرفته شده‌اند و نورپردازی پل به‌نحوی است که شب‌ها نیز محیط کاملاً روشن است. متأسفانه روی پل هیچ‌گونه امکانات رفاهی و تفریحی دیگری وجود ندارد اما اطراف آن و در پارک‌های لاله و ساحلی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های زیادی مشغول‌به‌فعالیت هستند. علاوه‌بر این، امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، وسایل بازی کودکان، زمین فوتبال و بدمینتون، نمازخانه و… نیز در این پارک‌ها وجود دارد که می‌توانید از هرکدام از آن‌ها استفاده کنید.

شرایط بازدید از پل طبیعت کیانپارس

پل طبیعت کیانپارس به‌صورت ۲۴ساعته فعال است و می‌توانید در هر ساعتی که تمایل داشته باشید، به‌صورت کاملاً رایگان از آن بازدید کنید. البته اگر قصد دارید تا چشم‌انداز زیباتری از کارون را ببینید، پیشنهاد می‌کنیم تا در ساعات غروب آفتاب به این پل سری بزنید. معمولاً یک تا دو ساعت زمان برای بازدید از پل طبیعت کیانپارس کافی است.

نحوه دسترسی به پل طبیعت کیانپارس

یکی از نکات مثبتی که در مورد پل طبیعت کیانپارس وجود دارد، این است که موقعیت مکانی آن بسیار عالی است و می‌توانید به‌راحتی و با استفاده از تاکسی‌های شهری، به این پل بروید. اگر قصد دارید تا از تاکسی‌های سطح شهر استفاده کنید، کافیست به راننده بگویید می‌خواهید به پل طبیعت بروید؛ اما اگر قصد استفاده از تاکسی‌های اینترنتی را دارید، باید مقصد خود را در یکی از بلوارهای ساحل شرقی یا ساحل غربی و در نزدیکی پل شهید دقایقی انتخاب کنید. اگر ساحل شرقی را انتخاب کنید، از سمت پارک لاله وارد پل خواهید شد و اگر ساحل غربی را انتخاب کنید، از سمت پارک ساحلی وارد می‌شوید.

پل‌ها و جاذبه‌های گردشگری دیگر اهواز

اگر قصد تهیه بلیط قطار مشهد اهواز را دارید و می‌خواهید از جاذبه‌های بی‌نظیر این شهر دیدن کنید، باید در نظر داشته باشید که پل‌های اهواز به پل طبیعت کیانپارس محدود نمی‌شوند. بلکه پل‌های زیادی روی رودخانه کارون احداث شده‌اند و هرکدام از آن‌ها را می‌توان به‌عنوان جاذبه‌ گردشگری در نظر گرفت. از مهم‌ترین پل‌هایی که به‌هیچ‌عنوان نباید بازدید از آن‌ها را از دست بدهید می‌توان به پل سفید، پل سیاه، پل نادری، پل صنایع فولاد، پل کابلی و پل گفت‌وگوی تمدن‌ها اشاره کرد.

علاوه‌بر پل‌های فراوان، جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز در این شهر وجود دارند. برای مثال، می‌توانید با مراجعه به بازار عبدالحمید اهواز، با فرهنگ سنتی مردم این شهر بیشتر آشنا شوید. یا اینکه در محله لشکرآباد، فلافل‌های معروف اهواز را تست کرده و لذت ببرید.

بهترین روش برای تهیه بلیط و سفر به اهواز

برای اینکه بتوانید سفری شیرین و به‌یادماندنی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید، نیاز است تا تمامی ملزومات سفر را از پیش تهیه کرده باشید. برای مثال، اگر قصد دارید تا از مشهد به اهواز بروید، بهتر است تا از قبل بلیط قطار مشهد اهواز را خریداری کرده و یکی از هتل‌های این شهر را نیز رزرو کرده باشید. برای اینکه بتوانید بدون نیاز به آژانس‌های متعدد و فقط از‌طریق یک وبسایت تمامی ملزومات سفرتان را تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا بدون معطلی به وبسایت فلای تودی مراجعه کنید.

فلای تودی در مقایسه با سایر آژانس‌های مسافرتی کشور که در فضای آنلاین، خدمات ارائه می‌دهند، از گستره خدمات بسیار بالاتری برخوردار بوده و تقریباً هیچ چیزی در رابطه با صنعت گردشگری وجود ندارد که نتوانید آن را از وبسایت این مجموعه تهیه کنید.

اگر قصد رفتن به سفری داخلی دارید، می‌توانید نسبت به خرید بلیط هرکدام از خطوط ریلی کشور یا تهیه بلیط هریک از شرکت‌های هواپیمایی اقدام کنید. همچنین می‌توانید هتل مورد نظرتان را نیز رزرو کنید. یا اینکه اگر می‌خواهید به سفری خارجی بروید، می‌توانید علاوه‌بر تهیه بلیط و رزرو هتل، دریافت ویزا را نیز به کارشناسان فلای تودی بسپارید. به‌طورکلی، برای داشتن سفری خاطره‌انگیز، به هیچ‌چیز غیر از فلای تودی نیاز نخواهید داشت.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *