سایر مطالب پیشنهادیمراقبت از پوست

پوست چرب، مشکلات، مزایا و مراقبت

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

چرب بودن پوست به میزان کافی کاملا طبیعی و لازم است اما چربی بیش از اندازه می تواند به پوست آسیب برساند و زیبایی فرد را دچار چالش کند و تحت تاثیر قرار دهد. این چربی که به آن سبوم هم گفته می شود، از غده های چربی زیر پوست ترشح می شود.

پوست چرب پوستی است که ترشح این سبوم در آن بسیار زیاد است و باعث ایجاد ظاهری بسیار براق و درخشان برای صورت می شود که کمتر کسی است این ظاهر را دوست داشته باشد. اگر از پوست چرب به خوبی مراقبت نشود، مشکلاتی مانند مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش های سر سیاه و سر سفید و اکنه روی سطح پوست اتفاق می افتد.

در این مطلب قصد داریم در مورد مشکلات پوست چرب و راهکارهایی برای رفع آن صحبت کنیم و بهترین ماسک ضد جوش پوست چرب را هم به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مشکلات پوست چرب

چرب بودن بیش از اندازه پوست یک سری نشانه ها و مشکلات به همراه دارد. علائم پوست چرب در عین حال که می تواند به شما کمک کند تا به راحتی نوع پوست خود را تشخیص دهید، می تواند راه های درمان آن را هم پیش روی شما بگذارد. از جمله مشکلاتی که معمولا افرادی که پوست چرب دارند با آن درگیر هستند، شامل موارد زیر می شود:

جوش و آکنه

معمولا پوست هایی که بسیار چرب هستند، انواع جوش ها، آکنه و لک روی آن مشاهده می شود.

منافذ باز

معمولا پوست های چرب منافذ باز دارند که مداوم از زیر آن چربی و سبوم ترشح می شود. این افراد نمی توانند یک آرایش خوب روی صورت خود انجام دهند. چرا که مواد آرایشی به داخل منافذ نفوذ می کنند و جلوه ای ناخوشایند روی صورت ایجاد می کنند.

براق شدن پوست

یکی از علائم شایع چرب بودن بیش از اندازه پوست، براق بودن غیر طبیعی آن است. در واقع اگر پوست شما بدون هیچ توجیه و اغراقی براق است و احساس می کنید از آن روغن چکه می کند، مطمئن باشید نوع پوست شما چرب است.

جوش سرسیاه و سرسفید

جوش های سر سیاه و سر سفید هم یکی دیگر از مشکلاتی هستند که روی پوست های چرب به شدت مشاهده می شوند.

مزایای پوست چرب

پوست چرب در کنار معایبی که دارد، مزایایی را هم برای فرد به همراه دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

استحکام پوست

سبوم موجود در پوست های چرب، توسط غده چربی که سرشار از ویتامین E است تولید می شود. ویتامین E هم همان طور که می دانید به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و می تواند از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند و التهابات پوستی را کاهش دهد. همچنین در پوست چرب کلاژن های بیشتری تولید می شوند و همه این عوامل در کنار هم می توانند استحکام پوست را به همراه داشته باشند.

 درخشش پوست

سبوم پوست چرب مانند یک مرطوب کننده بسیار خوب عمل می کند و مانع از این می شوند که آب پوست از بین رود. به همین دلیل پوست های چرب همیشه مرطوب هستند و درخشانی خوبی دارند.

جلوگیری از پیری پوست

به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی و مرطوب کنندگی سبوم در پوست چرب، این پوست ها به آرامی پیر می شوند و بسیار دیرتر از پوست های خشک و معمولی، در آن ها چین و چروک ظاهر می شود. به همین دلیل شما در پوست های چرب کمتر شاهد خط و یا چین و چروک هستید.

مراقب از پوست چرب

چگونه از پوست چرب مراقبت کنیم؟

پوست چرب در کنار مزایایی که دارد، معایب و مشکلاتی را هم به همراه دارد که اگر نخواهید به پوست خود برسید، در آینده ای نزدیک پوست شما زیبایی خود را از دست می دهد. در ادامه به شما می گوییم چگونه می توانید با ماسک ضد جوش پوست چرب و شوینده پوست خود را تبدیل به یک پوست نرمال کنید.

شستشوی روزانه با شوینده ملایم و مخصوص پوست

فرقی نمی کند هر روز صورت خود را آرایش می کنید و یا به خارج از منزل نمی روید، در هر صورت لازم است تا یک بار در صبح و یک بار قبل از خواب شب، پوست صورت خود را با شوینده مخصوص پوست چرب بشویید. این کار کمک می کند تا چربی پوست شما به تعادل برسد و منافذ پوست هم تمیز شود و جوش و آکنه ایجاد نشود.

استفاده از محصولات آرایشی بدون چربی یا فاقد روغن

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که از کرم پودر و کانسیلر و غیره برای آرایش خود استفاده می کنید، محصولاتی را تهیه کنید که oil free و بر پایه آب باشند.

استفاده از محصولات لایه بردار ملایم

حداقل هفته ای یک الی دو مرتبه از کرم های لایه بردار ملایم استفاده کنید. این کرم ها کمک می کنند تا سلول های مرده و چرب از روی پوست پاک شوند و پوست درخشان و صاف تر و روشن تر به نظر برسد.

استفاده از ماسک ضد جوش پوست چرب

ماسک ضد جوش پوست چرب یکی از بهترین ماسک هایی است که افرادی که پوست چرب دارند باید حداقل هفته ای یک بار آن را روی صورت خود قرار دهند. این ماسک ها کمک می کنند تا پوست تمیز و پاکسازی از هر گونه از سبوم شوند و جوش و لک هایی که از قبل به جای مانده بودند از بین روند.

ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر

افرادی که پوست چرب دارند بهتر است از کرم های ضد آفتابی که spf30 به بالا دارند استفاده کنند. چرا که لایه چربی که روی صورت وجود دارد، اجازه نفوذ به کرم ضد آفتاب را نمی دهد. بنابراین بهتر است از کرم های قوی تر که ۳۰ به بالا هستند استفاده کنند.

 



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *