ریپورتاژسایر مطالب پیشنهادی

در انتخاب یک عطر مردانه مناسب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

جستجوی بهترین ادکلن های مردانه کار آسانی نیست. بازار عطر و ادکلن پر از گزینه های مختلف است: از نت‌های میوه‌ای و شیرین گرفته تا نت‌های پایه چوبی یا مشک دار، میلیون‌ها ترکیب و انتخاب وجود دارد. اما در این مقاله از مجله خانومی سعی کردیم با ارائه جامع‌ترین راهنمای خرید عطر مردانه، شما را با نکات و جزئیات خرید ادکلن مردانه آشنا کنیم تا بتوانید بهترین و خوشبوترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

اگر به فکر خرید عطر برای آقایان هستید، بسیار مهم است برای این کار زمان کافی درنظر بگیرید. انتخاب عطر با خرید لباس یا اکسسوری فرق زیادی دارد زیرا تاثیر عمیق‌تر و ماندگارتری روی اطرافیان خواهد داشت. عطری که انتخاب می‌کنید باید با استایل، شیمی پوست و حتی مکان استفاده از آن، هماهنگی داشته باشد. در این بخش از راهنمای خرید ادکلن به معرفی ۹ مورد از مهم‌ترین نکات خرید عطر مردانه می‌پردازیم تا مسیر انتخاب یک عطر مناسب و خوشبو را برایتان کوتاه و راحت‌تر کنیم.

 

  1. به نوع پوست و شیمی بدن دقت کنید

اولین موضوعی که باید در بین نکات خرید عطر مردانه مطرح شود، شیمی بدن است؛ مهم‌ترین مسئله که به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید، چه عطری مناسب شماست. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بوی یک عطر را در فروشگاه بپسندید اما وقتی آن را روی پوست خود امتحان می‌کنید، متوجه می‌شوید که با رایحه اولیه، فرق زیادی دارد.

واقعیت این است که واکنش عطر با هر پوستی متفاوت است و ممکن است شیمی بدن شما با ادکلن خاصی هم‌خوانی نداشته باشد. یا به‌طور مثال برای پوست خشک و روشن بهتر است از عطر و ادکلن‌هایی استفاده کنید که دارای الکل کمتر و ترکیبات روغنی بیشتر هستند چون روی این نوع پوست‌ها عطر بسیار فرار است.

  1. شناخت کافی از رایحه‌ها داشته باشید

دومین موضوع حائز اهمیت در خرید ادکلن مردانه، شناخت شما از رایحه‌های مختلف است. از بین رایحه‌های مرکبات ترش، چوبی یا دودی و تلخ، گل‌فام و شیرین، مشک اندود و گرم و … کدام ترکیبات را دوست دارید؟ اگر اطلاعات کافی درباره رایحه‌های مختلف داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید عطر مناسب خودتان را انتخاب کنید. رایحه‌ها به شما کمک می‌کنند عطر خود را متناسب با فصل، موقعیت و سن خود انتخاب کنید.

  1. تفاوت عطر و ادکلن را بدانید

اغلب افرادی که به دنبال خرید عطر هستند، تفاوت عطر و ادکلن را نمی‌دانند، نداشتن اطلاعات کافی در مورد همین موضوع کمی موجب سردرگمی می‌شود. تفاوت اصلی بین انواع عطر، درصد غلظت روغن‌های معطر در محصول است. عطر یا پرفیوم غلطت بالاتری (۱۵ تا ۲۰ درصد) دارد درحالی‌که ادکلن (Eau De Toilette) دارای غلظت کمتری (۲ تا ۴ درصد) است. همین تفاوت به این معنی است که ماندگاری عطر از ادکلن بیشتر بوده و به همین تناسب قیمت بیشتری هم دارد.

عطر مردانه مشکیعطر مناسب شخصیت خود را انتخاب کنید

 

هر عطری برای ویژگی‌های شخصیتی خاصی ساخته شده و حس‌وحال متفاوتی از فرد به اطرافیان القا می‌کند. در واقع هنگام ملاقات با افراد جدید، حس بویایی ما ابتدایی‌ترین و نزدیک‌ترین حس به حافظه و خاطره ماست و هر عطری که انتخاب می‌کنیم نکات خاصی درباره ما بیان می‌کند.

  1. بر اساس سن و سال عطر انتخاب کنید

در میان معیارهای زیادی که هنگام خرید عطر باید در نظر گرفته شود، سن شما اهمیت زیادی دارد. یک عطر باید با رشد شما تکامل پیدا کند و شخصیت شما را منعکس کند. طبیعتا عطری که یک پسر نوجوان استفاده می‌کند، هیچ شباهتی به عطرهای یک جوان ۲۵ ساله و یک فرد میان‌سال ندارد. هر سن‌وسالی، رایحه‌های خاصی می‌طلبد که مطابق بالا رفتن سن، تغییر می‌کند.

  1. مکان استفاده از عطر را تعیین کنید

تفاوت زیادی بین عطری که با هدف مصرف روزانه تهیه می‌شود و عطری که برای موقعیت‌های خاص مثل قرار عاشقانه، مهمانی رسمی یا جلسات کاری انتخاب می‌شود، وجود دارد. عطر مردانه‌ای که روزانه استفاده می‌کنید باید سبک و ساده با رایحه مرکبات باشد، درحالی‌که عطرهای خاص بهتر است رایحه گلی یا چوبی با ساختار پیچیده‌تر، قوی‌تر و ماندگارتری داشته باشند.

تصویر پاشش عطر مردانه. به فصل استفاده از عطر توجه کنید

ویژگی‌هایی مثل عطر گرم و عطر خنک، اصطلاحاتی هستند که برای توصیف ویژگی‌های غالب یک عطر استفاده می‌شوند. توجه به فصل استفاده از عطر، یکی از مهم‌ترین نکات خرید ادکلن مردانه است چراکه هر فصلی، رایحه‌های خاص خودش را دارد. ادکلن مردانه شما بهتر است در روزهای خنک سال دارای رایحه گرم و شیرین باشد و در روزهای گرم تابستان، حال‌وهوای خنک و سرد داشته باشد تا با شرایط آب‌وهوایی آن فصل هماهنگ شود.

  1. قبل از خرید عطر، سمپل آن را تهیه کنید

اگر از انتخاب خود اطمینان ندارید و هنوز نمی‌دانید عطر خاصی را به اندازه کافی دوست دارید یا نه، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید شیشه کامل عطر، سمپل آن را تهیه کنید یا از سایت‌های معتبر که توضیحات کاملی درباره عطر و ادکلن ارائه می‌دهند، عطر مدنظر خود را تهیه کنید.

  1. بودجه خود را برای خرید عطر تعیین کنید

درست مانند خرید هر چیز دیگری، هنگام خرید عطر مردانه هم باید بودجه مشخصی تعیین کنید. قیمت عطر به عوامل مختلفی از جمله برند تجاری، غلظت و ماندگاری، میزان پخش بو و … بستگی دارد و تعیین‌کننده فاکتورهای مهمی است. عطرهای مردانه زیادی در بازه‌های قیمتی مختلف به بازار عرضه شده‌اند تا هرکسی بتواند متناسب با بودجه خود عطر انتخاب کند.

لینک مقاله در سایت خانومی: https://mag.khanoumi.com/perfume-and-cologne-shopping-guide

 



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *