ریپورتاژسایر مطالب پیشنهادی

چه طلایی را با چه لباسی ست کنیم؟

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

 

آیا می‌دانید با چه لباسی باید از چه مدل طلایی استفاده کنید، تا شیک‌تر و زیباتر به چشم بیاید؟ یا تا به حال برای‌تان این سوال پیش آمده که چطور گردنبند چوکر و زنجیر طلا را با هم بندازیم؟

اگر جزو افرادی هستید که به استایل و ظاهرتان اهمیت می‌دهید، مطمئنا در مورد اینکه چه جواهراتی یا طلایی را باید متناسب با لباس‌های خود بپوشید، اندیشیده‌اید و به دنبال راه صحیح آن هستید.

 شاید برای‌تان پیش آمده باشد که بعد از پوشیدن برخی از قطعات طلا و جواهر، خودتان را در نحوه انتخاب نوع لباس، زیر سوال ببرید و به فکر دانستن آداب ست کردن طلا با لباس‌های مختلف باشید، تا با استفاده صحیح و هماهنگ لباس و زیورآلات طلا، ظاهری عالی و بی‌نقص داشته باشید.

از آنجایی که لباس‌هایی با رنگ‌ها و بافت‌های متفاوت وجود دارند، با بعضی از لباس‌ها باید طلاهای و زیورآلات زردتان را بی‎اندازید و با بعضی دیگر باید طلاها یا زیورآلات سفید را استفاده نمائید.

با وجود این که ممکن است طلای زرد شما خیلی شیک و گران باشد اما با این وجود نمی‎توانید با هر رنگ، یا بافت لباسی از آن‎ها استفاده نمائید. در این مطلب قصد داریم شما را با آداب ست کردن طلا با لباس‌های مختلف و ایده هایی که باعث بهتر شدن استایل شما می‌شود آشنا کنیم.

راه کارهای ست کردن طلا و زیورآلات با لباس

یکی از دغدغه‌های مشترک تمام خانم‌ها در سراسر جهان ست کردن طلا و جواهرات با لباس های خود، می‌باشد. تاثیر اکسسوری‌ها در تکمیل استایل بانوان آنقدر زیاد است که نمی‌توان به راحتی از این موضوع چشم پوشی کرد. اما اتفاق خوب این است که هر خانمی به طور ناخودآگاه بهترین انتخاب را برای استایل خود انجام می‌دهد، حال تصور کنید اصول آن را نیز بداند، در آن صورت یک استایل جذاب و زیبا که چشم همه را خیره می‌کند، خواهد داشت.

موقعیت و کاربرد جواهرات را در نظر بگیرید

خیلی مهم است که بدانید برای هر موقعیت و مکان خاص، لباس و اکسسوری مناسب آن را انتخاب کنید. بدون شک جواهر و استایل دورهمی دوستانه مناسب محل کار نیست، همانطور که استایل محل کار برای یک مهمانی رسمی مانند عروسی مناسب نیست.

به عنوان مثال از بین انواع مختلف دستبند، نمی‌توانید از النگوها و دستبند‌های آویزدار در محیط کار و هنگام تایپ کردن استفاده کنید، چرا که اصلا احساس راحتی و خوشایندی نخواهید داشت، همانطور که در یک مهمانی رسمی با یک لباس مجلسی نمی‌توانید یک دستبند چرم و اسپرت بی‌اندازید. پس در وهله اول باید موقعیتی که در آن هستید را در نظر بگیرید.

ست کردن گردنبند چوکر

اصل سادگی را از یاد نبرید

این یک راز مهم است، که هرگز نباید با لباس‌های شلوغ و پارچه‌های دارای بافت و نقش پیچیده، از جواهرات پر زرق و برق استفاده کرد، در واقع باید همیشه اصل سادگی را در نظر بگیرید. هر چقدر یک لباس زیبا و خارق العاده داشته باشید، اما نتوانید یک جواهر مناسب را با آن ست نمائید، نمی‌توانید یک استایل بی‌نقص بسازید.

به تناژ رنگ پوست خود دقت کنید

بسیاری افراد در هنگام خرید طلا و جواهر از هماهنگی رنگ طلا با رنگ پوست خود غافل می‌شوند. در نظر داشته باشید که پوست بدن شما در واقع بخشی از پوشش شماست و اکسسوری منتخب شما باید علاوه بر ست شدن با لباس‌تان با رنگ پوست‌تان همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال برای پوست گندم گون و سبزه که در اصطلاح پوست گرم محسوب می‌شوند، از طلای زرد استفاده می‌کنند و برای پوست‌هایی با تناژ سرد مانند سفید بهتر است، از طلای سفید و نقره‌ای استفاده کرد.

زیبایی ترکیب رنگ‌های سرد و گرم را دست کم نگیرید

هماهنگی رنگ‌ها در دنیای مد، پشتوانه‌ای تمام علمی دارد. تسلط بر چرخه رنگ‌ها و نحوه‌ی استفاده از آن، نکته مهمی است که استایلیست‌ها اکثرا به آن تسلط دارند.

 برای ایجاد موازنه بین جواهراتی با رنگ‌های طیف گرم و لباس‌هایی با رنگ‌های طیف سرد و بلعکس نیز، می‌توان از این دایره بهره برد. به طور مثال سنگ‌هایی مانند یاقوت سرخ، الماس زرد و کهربا، با متضادهای خود طیف بی‌نظیری ایجاد می‌کنند، مانند ترکیب یک جفت گوشواره با سنگ یاقوت سرخ با یک لباس آبی سورمه‌ای که ظاهری بسیار زیبا و چشمگیر ایجاد می‌کنند.

همچنین شما می‌توانید از ست کردن جواهرات سرد با لباس‌های گرم نیز لذت ببرید، به عنوان مثال، پیراهن‌های زرد و نارنجی با جواهراتی که تن سبز و آبی دارند به زیبایی هماهنگ می‌شوند.

ست کردن گردنبند چوکر و زنجیر طلا

گردنبند طلا و نقش یقه لباس

در استفاده از اکسسورهایی مانند انگشتر و دستبند و النگو ممکن است خیلی درگیر مدل لباس خود نشوید، اما وقتی صحبت از استفاده از انواع گردنبند می‌شود، باید یکسری نکات مانند فرم یقه لباس را در نظر بگیرید.

 به طور مثال هنگامی برای‌تان سوال است که چطور گردنبند چوکر و زنجیر طلا را با هم بندازیم؟ بهترین راه این است که اول به مدل یقه لیاس خود دقت کنید، وقتی یقه لباس شما حالت دلکته دارد، بهترین زمانی است که می‌تواند از چوکر و زنجیر طلا استفاده نمائید، در حالی این ترکیب با لباس یقه هفت اصلا مناسب نیست.

کلام آخر

مصنوعات طلا و جواهر در اندازه‌ها، شکل‌ها، رنگ‌ها و سبک‌های متفاوتی رائه می‌شوند، از انواع مختلف دستبند گرفته تا گردنبندها و گوشواره‌های متنوع همگی می‌توانند برای تیپ‌های اسپرت و مجلسی استفاده شوند. به شرط آنکه بدانید با چه لباسی باید از کدام مدل اکسسوری استفاده کنید، تا زیبایی هر دو را به رخ بیننده بکشید.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *