ریپورتاژسایر مطالب پیشنهادی

آیا پروتئین وی برای بانوان مفید است؟

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

پروتئین وی چیست؟

پودر پروتئین وی برای بانوان از جمله مکمل های محبوبی است که مورد استفاده زیادی دارد. بخصوص برای آن دسته افرادی که به دنبال کاهش وزن، افزایش عضله و بهبود عملکرد ورزشی هستند.

اگرچه اغلب مشاهده می شود که پروتئین وی و یا هر مکمل دیگر مورد مصرف مردانی قرار می گیرد که علاقمند به عضله سازی و افزایش حجم بدنشان هستند. اما این مکمل می تواند برای بانوان نیز مورد مصرف قرار گیرد.

در واقع بسیاری از پودرهای پروتئین در حال حاضر به طور خاص و مخصوص زنان تولید شده است و به داروخانه ها عرضه شده اند.

در کل هنگام خرید مکمل بدنسازی محدودیتی برای بانوان و آقایان وجود ندارد. بسیاری از مکمل های موجود می تواند مورد مصرف هر دو گروه قرار گیرد. با این وجود به دلیل تفاوت های جسمانی که بین زنان و مردان وجود دارد توصیه می شود که حجم مصرفی بانوان کمتر از آقایان باشد.

در ادامه با بررسی ویژگی های پروتئین وی برای بانوان و اثری که بر عملکرد ورزشی و عضله سازی آن ها می گذارد بیشتر آشنا می شویم.

ترکیبات پروتئین وی

پروتئین وی تشکیل شده از شیر است و یکی از محبوبترین انواع پودر پروتئین است. دلیل محبوبیت مکمل پروتئین وی وجود هضم ساده و عوارض بسیار اندک آن است.

پروتئین وی از شیر قابل هضم و بسیار سبک تشکیل شده این مکمل از عناصر درشت مغذی تشکیل شده اند که معمولا در محصولات حیوانی، آجیل و حبوبات وجود دارد.

درواقع پروتئین وی از آب پنیر که یکی از مشتقات شیر است تشکیل شده و حاوی تمام ۹ اسید آمینه ضروری برای بدن می باشد. به همین دلیل است که پروتئین وی یک منبع کامل پروتئین شناخته می شود.

مکمل های بدنسازی حاوی پروتئین در عین اینکه باعث کاهش وزن می شود به رشد عضلات بدن نیز کمک می کند. همچنین باعث کاهش اشتها شده و روند چربی سوزی را تشدید می نمایند.

 

خرید مکمل وی

خواص پودر پروتئین وی برای بانوان

پودر پروتئین وی برای بانوان ابزاری مؤثر برای کاهش چربی، تقویت و بهبود قدرت بدنی است. به علاوه پروتئین وی یک افزودنی مناسب برای وعده های غذایی و میان وعده ها است.

با این حال طیف گسترده ای از پودرهای پروتئین و مکمل های بدنسازی وجود دارد که حتی باعث گیج شدن ورزشکاران حرفه ای نیز می شود.

به همین خاطر بهتر است پیش از اقدام به خرید پروتئین وی به خوبی با این مکمل آشنا شده و با توجه به ویژگی های آن و همچنین خصوصیات جسمانی خود بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید.

پروتئین وی برای بانوان که دارای اضافه وزن هستند می تواند باعث کاهش چربی سریعتر از سایر مکمل های کربوهیدرات و یا سایر پروتئین ها شود. این مکمل همچنین باعث کاهش گرلین، هورمون اشتها در بدن، می گردد به مرور زمان در عین کاهش چربی شاهد تشکیل و رشد عضلات قوی تری خواهید بود.

به ویژه برای بانوانی که اضافه وزن داشته و یا تراکم چربی بالایی دارند می توانند از پروتئین وی دوبیس برای عضله سازی بهتر پیش از تمرین استفاده کنند. در ادامه مزایای استفاده از پروتئین وی برای بانوان بیان شده است با ما همراه باشید.

  • پروتئین وی برای بانوان ورزشکار

تحقیقات حاکی از این است که مصرف همزمان پروتئین وی بانوان به همراه انجام ورزش ها و تمرینات مقاومتی می تواند تا حد قابل توجهی توده چربی را کاهش داده و به قدرت بدنی بیفزاید.

عضله سازی زمانی به بهترین شکل و با موفقیت انجام می شود که تام ۹ اسید آمینه ضروری به مقدار کافی در طول روز مصرف شوند. آمینو اسیدهای ضروری توسط بدن ساخته نمی شود و بدن همواره باید آنها را از منابع غذایی دریافت کند.

اگر پودر پروتئین وی به عوان میان وعده پس از تمرین و یا حتی به عنوان جایگزین یکی از وعده های غذایی استفاده شود می توانید به سرعت، اثرات آن را در عضله سازی مشاهده کنید.

  • جذب سریع بدن

پروتئین وی در میان مکمل های بدنسازی جذب سریعی دارد. اگر از این مکمل پیش از انجام تمرینات ورزشی استفاده کنید می توانید برای مدت زمان بیشتر و با کیفیت بالاتری تحرک داشته باشید.

پس از ورزش، پروتئین وی به سنتز بالاتری می رسد بنابراین می توانید پس از تمرین نیز از این مکمل استفاده کنید.

پروتئین وی برای بانوان مزایای دیگری نیز دارد. ازجمله آنها می توان به سرعت ریکاوری بدن پس از تمرینات ورزشی و کاهش آسیب های عضلانی اشاره کرد.

  • پروتئین وی در جوانسازی

علاوه بر کمک به عضله سازی در بدن پروتئین وی اثرات بسیار خوبی بر تقویت پوست و جوانی چهره نیز دارد. سلولهای بدن انسان از پروتئین های مختلف ازجمله کلاژن تشکیل شده اند. تأمین پروتئین مورد نیاز بدن نه تنها به رشد و تقویت عضلات بدن کمک می کند بلکه در بازسازی و تقویت سلولهای پوستی نیز مفید اند و می توانند به مرور باعث سفت شدن عضلات صورت، جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست نیز شوند.

  • کمک به افزایش وزن در بانوان

پودر پروتئین وی برای بانوان نه تنها باعث چربی سوزی و کاهش وزن می شود بلکه می تواند در خانم هایی که تمایل به افزایش وزن و حجم بدنشان دارند نیز مفید باشد.

اگر پیش از انجام ورزش و همچنین پس از آن از پودر پروتئین وی با دوز بیشتری مصرف شود می تواند به مرور باعث افزایش وزن شود. بخصوص اگر مصرف پروتئین وی همراه با تمرینات ورزشی باشد از بوجود آمدن شکم یا پهلو و افزایش توده چربی نیز جلوگیری خواهد شد.

 

پروتئین وی برای بانوان

 

عوارض پروتئین وی برای بانوان

برخلاف تصور استفاده از مکمل های بدنسازی برای بانوان عوارض خاصی در پی ندارد. تنها توصیه می شود که از مکمل های حاوی تستسرون پرهیز کنید. چراکه می تواند باعث عدم تعادل هورمونی در بانوان شود.

هنگام مصرف پروتئین وی حتما به دوز مصرف و مقدار آن توجه کنید، استفاده بیش از اندازه و دوز بالا ممکن است باعث بروز عوارضی همچون سردرد و احساس تهوع شود. تشنگی مفرط، بی اشتهایی و اسپاسم عضلانی هم از دیگر عوارض مصرف بیش از اندازه پروتئین وی برای بانوان است.

افرادی که دچار بیماری های کبدی هستند نیز باید در مصرف پروتیئن وی احتیاط لازم را داشته باشند. چراکه پروتئین وی توسط کبد سنتز می شود و فشار بیش از حد به کبد می تواند باعث تشدید مشکل شود.

بانوان باردار و یا در دوران شیردهی از مصرف پروتئین وی خودداری کنند در صورت لزوم مصرف، حتما با پزشک مشورت کنند.

قیمت پروتئین وی برای خانم ها

در حین خرید حتما به قیمت پروتئین وی برای بانوان توجه کنید. پروتئین وی اصل قیمت مشخصی دارد بنابراین، فریب قیمت ارزان برخی از برندها را نخورید. اصالت و مرغوبیت مکمل بدنسازی دو نکته مهم و قابل توجه در حین خرید است. خرید مکمل های ارزان قیمت و نامرغوب علاوه براینکه اثری برروی عضله سازی و چربی سوزی شما ندارد حتی می تواند باعث بروز مشکلات گوارشی، آسیب به کبد و انباشت چربی در بدن نیز شود.

 

نکات مهم در مصرف پودر پروتئین وی برای بانوان

مصرف پودر پروتئین وی راهی برای افزودن پروتئین به رژیم غذایی است. نکته حائز اهمیت در مورد مصرف پروتئین وی برای بانوان مقدار مصرف آن است که حتما باید زیر نظر پزشک و یا مربی خود مقدار مشخص تعیین شده را مصرف نمایند.

اغلب پودر پروتئین را با آب، آبمیوه و یا شیر ترکیب کرده و یا به اسموتی و سوپ اضافه می کنند. همچنین بانوان می توانند در بسیاری از وعده های غذای خانگی خود نیز از پودر پروتئین وی استفاده کنند. افرادی که رژیم گیاهخواری دارند و یا به لاکتوز حساسیت دارند باید با احتیاط بیشتری از این مکمل استفاده کنند.

سخن پایانی:

در کل با توجه به تصور غلط که ورزش بدنسازی فقط مختص آقایان است از این رو بیان این مطلب که مصرف مکمل های بدنسازی از قبیل پروتئین وی هم فقط مختص آقایان است نیز اشتباه است چرا که زنان نیز با توجه به وارد بیان شده در این مقاله می توانند از پروتئین استفاده نمایند.

نکته حائز اهمیت اصل بودن پروتیئن وی و مکمل های بدنسازی برای بانوان است چرا که با توجه به شرایط موجود مکمل های بدنسازی تقلبی بسیار موجود شده اند. از اینرو بهتر است برای تهیه از مراکز معتبر اقدام نمایید.

معتبر ترین جای ممکن برای تهیه مکمل بدنسازی داروخانه ها هستند چرا که زیر نظر سازمان غذا و دارو و دانشگاه پزشکی مربوطه قرار دارند.

امرزوه با توجه به گسترش اینترنت داروخانه ها هم نیز رو به فروش اینترنتی آورده اند که در سطح جامعه به داروخانه آنلاین شناخته می شوند. خرید و بررسی محصولات در این داروخانه های اینترنتی بسیار راحت است فقط باید توجه داشت که داروخانه مورد نظر مجوزهای لازم را از سازمان غذا و دارو و همچنین نماد اعتماد الکترونیک دریافت کرده باشد.

یکی از این داروخانه های اینترنتی داروخانه آنلاین داروبوم به آدرس darooboom.com است که علاوه بر ویژگی های داروخانه های آنلاین دیگر امکان پرداخت در محل را برای سراسر ایران فراهم نموده است تا شما خریدی آسود و با اطمینان خاطر داشته باشید.

در انتها خاطرنشان می شویم که هنگام تهیه مکمل های بدنسازی حتما از داروخانه معتبر و با اصالت خریداری نمایید.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *