ریپورتاژسایر مطالب پیشنهادی

راهنمای خرید و انتخاب پمپ سیرکولاتور

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

این مقاله در زمینه راهنمایی برای انتخاب و خرید پمپ سیرکولاتور متمرکز است. سیرکوله به معنی گرانیدن و چرخش است و در هر سیستم به منظور انتقال مایع و سیالات به پمپ هایی با قابلیت سیرکولاتورها نیاز است. در حقیقت گفتنی است که این تجهیزات آبرسانی یا همان پمپ های سیرکولاتور در سیستم های متعددی کاربرد گسترده دارند و برای طیف وسیعی از صنایع مورد نیاز تولید و عرضه می شوند .

کارکرد اصلی این پمپ ها در مدار به این شکل است که با انتخاب این پمپ می توان سیال و آب سرد و یا گرمی که در مدار مورد نیاز است به چرخش درآورد؛ یعنی مایع موجود در هر سیستم مورد نظر برای به حرکت در آمدن به این پمپ نیاز دارد تا عملیات فراهم سازی گرمایش، سرمایش و پمپاژ را انجام دهد .

ساختار این پمپ ها و نوع عملکردشان به این شکل می باشد که از قابلیت سیر کوله یا چرخش مایعات تا دمای حداکثر ۱۳۰ درجه سانتی گراد برخوردار است و با در نظر داشتن این که پمپ به منظور استفاده در چه سیستمی انتخاب خواهد شد، لازم است چندین نکته را در نظر داشت؛ چرا که هر سیستم کارکرد و سیالی مختص خود را دارد؛ لذا لازم است پمپ و نوع آن متناسب با تجهیزات هم انتخاب شود.

پمپ های سیرکولاتور از سری تجهیزاتی به شمار می رود که مانند دیگر محصولات برای کاربردهای متفاوتی ساخته شده و توان پوشش و تامین نیاز در هر سیستمی را دارد. در ادامه مطالب این مقاله به نکات مهم و ضروری حین انتخاب و خرید پمپ سیرکولاتور اشاره خواهیم داشت .

راهنمای انتخاب پمپ سیرکولاتور

با توجه به مطالبی که در خصوص راهنما جهت خرید و انتخاب انواع پمپ سیرکولاتور ذکر شد، این تجهیزات نقش چرخش و به نوعی انتقال مایعات درمدارهای گرمایشی و سرمایشی را دارند و به منظور انجام این عملکرد در یک سیستم، مورد استفاده قرار می گیرند . دلیل اصلی اهمیت این سری از تجهیزات آبرسانی و استفاده گسترده از آن ها این است که آب موجود در این مدار ورودی بعد عبور کردن از پمپ سیرکولاتور سرعت بیشتری بگیرد و به همین سبب نیز با حجم بیشتری وارد لوله ها و سیستم شده و در نهایت هم از همان پمپ مجددا به سیستم مورد نظر باز گردانده می شود .

پس باید گفت پمپ سیرکولاتور آب داخل یک دستگاه را به طور مداوم جا به جا می کند و با در نظر گرفتن جایگاه و اهمیت شایان توجه آن، امروزه شرکت های بسیاری در عرصه طراحی و ساخت انواع پمپ های سیرکولاتور فعالیت دارند. و با در نظر گرفتن گستردگی و تعداد قابل توجهی از انواع برندها در تولید این محصول، بهتر است پیش از انتخاب، برند های معروف و پرفروش را شناسایی نموده تا خریدی هوشمندانه و بهینه را داشته باشیم.

از این رو در گروه فنی و مهندسی دماپویا در مقاله ای به طور کامل به معرفی و بررسی بهترین پمپ سیرکولاتور موجود در بازار که سهم زیادی از فروش را در اختیار دارند، پرداخته است که میتواند راهنمایی بسیار مفیدی برای خرید محسوب گردد.

میزان هد و دبی پمپ سیرکولاتور

در زمان خرید پمپ سیرکولاتور بررسی میزان دو عامل هد و دبی از اهمیت به سزایی برخوردارند زیرا که از عوامل اصلی پمپ به شمار می روند و پیش از خرید آن ضرورت دارد که ابتدا این میزان مورد محاسبه قرار بگیرد.

هد به معنی ارتفاع و منظور از دبی مقدار آبی است که پمپ باید از خود عبور دهد. البته تمامی شرکت های سازنده در عرصه تولید این محصول نیز به همراه ارائه هر مدل از پمپ، کاتالوگ و میزان هد و دبی متناسب با آن را تقدیم می کنند؛ لذا از این طریق میتوان به راهنمایی کاتالوگ میزان هد و دبی پمپ انتخاب شده را ملاحظه نمود و با در نظر داشتن این اطلاعات درنهایت محصول متناسب با نیاز را به راحتی خریداری کرد.

نحوه محاسبه هد پمپ برابر است با مجموع افت فشارهای طولی و چون تمامی سیستم های سرمایشی و گرمایشی یک سیکل بسته دارند پمپ های سیرکولاتور نه تنها باعث افزایش فشار در سیستم نمی شوند، بلکه فشار های طولی و افت فشار از دیگ، رادیاتور و سیستم لوله کشی را نیز جبران می کند. همچنین در رابطه با دبی پمپ سیرکولاتور هم باید اشاره کرد که به بار حرارتی ساختمان بستگی دارد و باید به اندازه ای باشد که مقدار آب گرم مورد نیاز برای مدار و مخزن را برای به جریان درآوردن فراهم سازد.

پمپ سیرکولاتور خطی یا زمینی

جهت راهنمایی در خرید و انتخاب یک پمپ سیرکولاتور بایستی به نکات بسیاری توجه داشت که مدل و نوع پمپ از مهمترین این موارد محسوب می گردد. پمپ های سیرکولاتور به طور کلی در دو مدل خطی و زمینی طراحی و عرضه می شوند که هر دو نیز نقش انتقال و چرخش آب در مدار را دارند اما در مقابل از لحاظ ساختاری هیچگونه شباهتی ندارند.

به عنوان مثال موقعیت نصب آن ها بسیار متفاوت می باشد. تفاوت دیگر آن ها در ساختار این پمپ هاست که دو نوع زمینی و خطی از هم متمایز می شوند یعنی عامل فشارکه در پمپ زمینی است موجب شده تا در پمپ های زمینی برخلاف نوع خطی فشار و دبی همزمان با هم اعمال گردد واین در حالی است که در مدل خطی دبی به تنهایی فشار مورد نیاز مدار را تامین می سازد. از دیگر تفاوت های موجود در بین این دو مدل از پمپ موارد کاربری آنهاست؛ نوع خطی این پمپ تنها برای تامین آب گرم مصرفی و زمینی ها در تجهیزات و مدار گرمایشی مورد استفاده قرار می گیرند.

نکته ی شایان توجه حین انتخاب پمپ های سیرکولاتور که در هر نوع زمینی یا خطی باید به آن توجه داشت این است که مدل خطی تا دبی GPM 100 ودر دبی های بالاتر از این مقدار باید از پمپ های زمینی استفاده کرد .در میان تولیدکنندگان پمپ خطی و زمینی، پمپ سیرکولاتور لئو از فروش بالایی برخوردار است که علت آن کیفیت و اصالت برند آن است که با توجه به قدمت طولانی در جلب رضایت مشتریان موفق عمل کرده است.

برند و خدمات پس از فروش پمپ سیرکولاتور

از نکات حائز اهمیت دیگر برای به کارگیری یک راهنما در جهت انتخاب و خرید پمپ سیرکولاتور که باید به آن توجه داشت برند محصول است که با توجه به کاربردی بودن و نیاز بالای مصرف کنندگان در صنایع مختلف بازار رقابتی را در میان تولیدکنندگان خارجی و داخلی به وجود آورده که همگی درجهت طراحی و ساخت با کیفیت این محصول مشغول فعالیت می باشند. اهمیت مسئله ی خرید از یک برند معتبر به این دلیل است که شرکت های مطرح همواره سعی بر بالابردن سطح کیفیت و بهره گیری از تکنولوژی های جدید را دارند که به طبع انتخاب این سری از برندها درنهایت خریدی مطمئن را ارائه می دهند .

یک نمونه از این برندهای مطرح و معتبر که در این عرصه به تولید محصول مشغول می باشد، پمپ گراندفوس با دارا بودن جایگاه ویژه دربازار رقابتی است. دلیل انتخاب یک برند مطرح و پرفروش ارائه ی محصولاتی با ضمانت فروش و گارانتی است و این موضوع سبب می شود تا در صورت بروز هرگونه نقص یا مشکلی با مراجعه به نمایندگی و مراکز فروش نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام نمود در نتیجه این انتخاب به یک خرید مطمئن ، مقرون به صرفه و باکیفیت تبدیل می شود .

قدرت و دور موتور پمپ سیرکولاتور

موضوع دیگری که در زمان خرید یک پمپ سیرکولاتور لازم است مد نظر قرار داد و از اهمیت به سزایی نیز برخوردار است، قدرت و دور موتور است. این مسئله به این دلیل اهمیت دارد که برای راه اندازی در هرسیستم و به جریان درآوردن سیال باید تمام قدرت و توان پمپ به کار گرفته شود که منجر به عملکرد بهتر در یک سیستم هم می شود و معمولا با لفظ کیلو وات یا اسب بخار بیان می گردد که هر اسب بخاربرابر با ۷۶۴وات و یا ۰.۷۶۴کیلو وات یا به عبارتی دیگر هر کیلو وات قدرت معادل ۱.۳۴۱ اسب بخار است.

در ساختمان های بزرگ یا متوسط لزوم استفاده از طراحی لوله کشی برگشت معکوس به منظور دسترسی به گردش آب با سرعت و توان بالاتر است که به کمک پمپ های سیر کولاتور فشار در جریان یکنواخت آب تامین می گردد. در حقیقت لازمه ی این کار استفاده کردن از روش لوله کشی نام برده شده است تا این فشار تامین شده توسط پمپ بتواند پاسخگوی تامین آب در تمام ساختمان باشد .

قطر لوله های ورودی و خروجی پمپ سیرکولاتور

به عنوان آخرین موردی که در این بخش تحت عنوان راهنما برای انتخاب و خرید یک پمپ به بررسی آن می پردازیم، اندازه لوله های ورودی و خروجی است. پمپ های سیرکولاتور که محل نصبشان در مسیر لوله کشی مدار است با عبو ردادن سیالات و مایعات از لوله ها به پمپ بعد از افزایش سرعت و حجم از طریق لوله ی خروجی پمپ دوباره وارد لوله ها می شوند.

بنابراین هر پمپ سیرکولاتور از یک جریان ورودی و یک خروجی برخوردار است. برای اندازه گیری قطر لوله ها باید میزان حجم خروجی و نوع سیال در نظر گرفته شود درواقع عمدتا سایز ورودی و خروجی هر پمپ براساس اینچ بیان می گردد. نکته ی مهم اینکه هرچه قطر لوله های بزرگتر باشد آب با دبی بیشتری درون مدار جریان پیدا می کند .

همچنین شما  می توانید با مراجعه به فروشگاه دماپویا نسبت به مشاهده و خرید سایر تجهیزات آبرسانی اقدام نمایید.

 



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *