ریپورتاژسایر مطالب پیشنهادی

وسایلی که باید حتما در فصل گرما بخرید!

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

تابستان نزدیک است و باید به فکر روزهای طولانی و گرم آن باشید. جالب است بدانید که بدن انسان در فضاهای خنک‌تر بهتر عمل می‌کند و گرما ممکن است عملکرد هر فردی را کاهش دهد. پس حتما نیاز است که وسایل سرمایشی بخرید و از آنها به خوبی استفاده کنید. اینجا می‌خواهیم در مورد سه دستگاه اصلی خنک کننده در فصل گرما صحبت کنیم. آماده‌اید؟ بزن بریم!

کولر آبی

کولر آبی در فصل گرما یکی از اصلی‌ترین وسایل خانه یا محل کار است. تحمل گرما بدون کولر امکان‌پذیر نیست. هوای خنکی که این دستگاه ایجاد می‌کند مطبوع‌‍‌تر از سایر وسایل خنک کننده است. در مناطق گرمسیری که استفاده از کولر آبی معایب چندان زیادی ندارد، اکثر مردم از همین نوع کولر استفاده می‌کنند. کولرهای آبی برخلاف کولرهای گازی بسیار کم مصرف‌تر و کم هزینه‌تر هستند.

مزایای استفاده از کولر آبی بسیار زیاد است. این نوع کولر سازگاری بالایی با محیط زیست دارد. خنک کنندگی آن بسیار بالاست. هیچ گونه فضایی از داخل اتاق یا ساختمان را اشغال نمی‌کند و از این حیث به شدت محبوب و مورد توجه است. به عبارتی، چون تمام دستگاه کولر در فضای بیرون از ساختمان و معمولا در بالای پشت بام یا بیرون از دیوار ساختمان قرار می‌گیرد، نمای داخلی ساختمان را به هم نمی‌ریزد.

به خصوص اگر در بالای پشت بام نصب شود، نمای بیرون ساختمان را هم از زیبایی نمی‌اندازد. این کولرها در نمای داخلی ساختمان هم چندان به چشم نمی‌آیند. در واقع، تنها چیزی که از این وسیله در داخل ساختمان دیده می‌شود، دریچه‌های کوچک کانال آن است که هم سطح با دیوار ساخته می‌شود و درنتیجه دید ناخوشایندی ندارد. بنابراین این وسیله از جنبه رعایت زیباشناختی ساختمان بسیار مناسب و دلنشین هستند.

مزیت دیگر کولرهای آبی قیمت خرید و هزینه آنهاست. قیمت خرید کولر آبی نسبت به کولر گازی یا وسایل سرمایشی دیگر تقریبا پایین‌تر است. مصرف انرژی در آن هم خیلی پایین‌تراز کولر گازی است. همین مسئله یکی از نقاط قوت بزرگ آن است چون هیچ محدودیتی در استفاده از این دستگاه ایجاد نمی‌کند. این مسئله به خصوص در شرایط فعلی کشور که چند سالی با کمبود منابع انرژی برق مواجه بود و تابستان‌های سختی را پشت سر گذاشت، پر رنگ‌تر دیده می‎شود. علاوه بر این نقاط مثبتی که کولرهای آبی دارند، مزایای دیگری هم هست که عبارتند از:

  • طول عمر بالا
  • هزینه نگهدای یا تعمیرات پایین
  • صدای کم و آلودگی صوتی و تصویری پایین
  • مناسب برای کل فضای خانه و همچنین فضاهای بزرگ

بنابراین با خیال راحت می‌توانید از این وسیله سرمایشی استفاده کنید. این نوع کولر حتی برتری‌هایی هم نسبت به مدل گازی دارد. برخلاف مدل گازی که در مدل‌های جدید و اسپیلت، قسمتی از نمای داخلی ساختمان را اشغال می‌کند، مدل آبی چنین نقصی ندارد.

از طرفی، وقتی از کولر گازی در خانه یا محل کار استفاده می‌کنید، باید مدام ظرف آبی که از آن خارج می‌شود را عوض کنید. یا اینکه بعضی افراد لوله آب دستگاه را از پنجره به سمت بیرون آویزان می‌کنند و اهمیتی به جمع کردن آب اضافی در داخل یک محفظه نمی‌دهند. حتما خودتان هم چنین تجربه‌ای در هنگام قدم زدن در خیابان یا پیاده‌رو داشتید که چند قطره‌ای از این آب روی سر شما ریخته است.

کولر آبی از جنبه‌های مختلفی نسبت به سایر وسایل سرمایشی گزینه بهتری برای استفاده در فصل گرماست. میزان خنک کنندگی مطبوع آن مورد رضایت همگان است. جریان هوای خنک آن به خوبی قابل تنظیم است و نیاز و خواسته شما را در گرمای داغ تابستان برآورده می‌کند.

پنکه

پنکه یک وسلیه سرمایشی نوستالژیک برای ماست. این وسیله از زمان کودکی و در خاطرات بچگی ما تا به امروز حضور داشته است. همه ما خاطرات قشنگی از تابستان‌های گرم و دلنشین در کنار پنکه‌های قدیمی داریم. با گذر زمان و همان‌طور که ما و زندگی‌مان تغییر کرده، این وسیله هم دستخوش تغییر و پیشرفت قرار گرفته است؛ جوری‌که این روزها مدل‌های پیشرفته‌تری از آن را در بازار شاهد هستیم.

در میان تمام وسایل سرمایشی، پنکه جزو ارزانترین‌هاست. قیمت خرید این دستگاه نسبت به کولر خیلی کمتر است. به همین دلیل گزینه‌ای مناسب برای افراد کم درآمد و یا حتی پردرآمد است. خیلی از افراد از آن به عنوان یک وسیله کمکی در کنار کولر استفاده می‌کنند. این دستگاه در کنار وسایل سرمایشی بزرگ‌تر می‌تواند به گردش هوای خنک کمک کند.

با اینکه شاید این روزها در ساختمان‌های مسکونی و اداری کمتر ببینید که مردم از پنکه استفاده می‌کنند ولی این وسیله همچنان طرفدار دارد. به عبارتی، این وسیله هنوز مشتریان خودش را دارد. به خصوص کسانی که در مناطق خوش آب و هوا یا سردسیر زندگی می‌کنند و کمتر از وسایل سرمایشی قوی مثل کولر استفاده می‌کنند، این وسیله برای آنها مناسب‌تر است.

مزیت‌هایی که استفاده از پنکه دارد را شاید وسایل سرمایشی دیگر نداشته باشند. یکی از این مزیت‌ها قابلیت جابجایی آن است. البته این مزیت در مورد پنکه‌های سقفی صدق نمی‌کند ولی سایر انواع آن مثل زمینی، رومیزی، ایستاده، دیواری و … چنین مزیتی دارند. وقتی شما بتوانید این دستگاه را به راحتی جابجا کنید، نگرانی خاصی در مورد فضای اشغال شده توسط آن ندارید. به خصوص در فصل سرما یا زمان‌هایی که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید، می‌توان آن را به جای دیگری مثل کمد یا انباری منتقل کنید و در نتیجه فضای اشغال شده توسط آن را آزاد کنید.

یک مزیت دیگر استفاده از این دستگاه کم خرج بودن است. جدای از هزینه برق کمی که برای مصرف آن می‌پردازید، هزینه‌ای که برای نگهداری، تمیز کردن یا تعمیرات احتمالی آن می‌پردازید هم زیاد نیست. بنابراین اگر هزینه و صرفه‌جویی برای شما اهمیت زیادی دارد به خرید این وسیله سرمایشی فکر کنید. به خصوص اگر این مسئله را با هزینه‌های بالای برقی که در هنگام استفاده از کولر می‌پردازید، مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که چقدر این تفاوت زیاد است.

همان طور که بیشتر وسایل سرمایشی مدل‌های مختلفی دارند، پنکه هم از این قضیه مستثنی نیست. این دستگاه هم در مدل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. این مدل‌ها بر اساس نیازها و خواسته‌های گوناگون مشتریان است. از جمله مدل‌هایی که هم اکنون در بازار ایران موجود و قابل خریداری هستند عبارتند از: پنکه سقفی، رومیزی، زمینی، دیواری، ایستاده و … .

مدل سقفی که از سقف ساختمان آویزان است به عنوان یک پنکه دائمی استفاده می‌شود. ولی بقیه مدل‌ها چندان دائمی نیستند و قابلیت جابجایی دارند. حتی پنکه دیواری که روی دیوار نصب می‌شود ممکن است پیچ‌های مناسبی برای برداشتن آن از روی دیوار داشته باشد و به راحتی بتوانید زمانی که دیگر نیازی به آن ندارید، این وسیله را به جای دیگری منتقل کنید. بقیه مدل‌ها کاملا قابلیت جابجایی دارند و دست شما در طراحی دکوراسیون خانه با وجود چنین وسیله‌ای باز است.

فریزر صندوقی

فریزر صندوقی یکی از چندین مدل دستگاه‌های خنک کننده و نگهدارنده مواد غذایی است. این فریزر بر عکس یخچال و فریزر ایستاده معمولا افقی است. به خصوص فریزرهای صندوقی بزرگ که به شکل مستطیل هستند، به طور کاملا افقی روی زمین قرار می‌گیرند. این نوع وسیله سرمایشی هم مصرف خانگی دارد و هم تجاری. شما هم احتمالا از این مدل فریزرها در دوران کودکی و در فروشگاه‌ها و بقالی‌ها دیده‌اید که برای نگهداری از بستنی از آن استفاده می‌شد. حتی هنوز هم در میان خیلی‌ها به یخچال بستنی معروف است.

این وسیله در مصارف تجاری و صنعتی برای نگهداری از مواد غذایی در حجم‌های بالا استفاده می‌شود. به خصوص در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که محصولات گوشتی، لبنی و یا سایر محصولات منجمد نگهداری و فروخته می‌شود، استفاده از چنین دستگاه‌هایی ضرورت پیدا می‌کند. البته این نکته به این معنی نیست که در خانه‌ها این وسیله کاربردی ندارد. خیر؛ این نوع فریزر اتفاقا در خانه هم ممکن است لازم شود. به خصوص برای خانواده‌های پرجمعیت که مصرف مواد غذایی زیادی دارند، فریزرهای صندوقی کوچک و با حجم پایین‌تر وسیله‌ای کاملا مناسب و کارآمد است.

افرادی که در خانه آشپزی می‌کنند یا علاقه زیادی به هنر آشپزی و همچینن درآمدزایی در خانه دارند، استقبال زیادی از این دستگاه می‌کنند. فریزر صندوقی برای سرآشپزها یا رستوران‌ها هم وسیله پرکاربردی است.این وسیله در کنار حجم بالایی که در خود نگهداری می‌کند، قدرت سرمایشی بالایی هم دارد و از فاسد شدن مواد غذایی در طولانی مدت جلوگیری می‌کند.

استفاده از فریزر صندوقی مزایای زیادی دارد. یکی از این مزیت‌ها مربوط به جادار بودن این وسیله است. طراحی قفسه‌های داخل دستگاه به جا دادن وسایل در کنار هم و به طور منظم کمک می‌کند. مخصوص در مدل‌های جدید که دارای چندین درب کشویی هستند، محفظه فریزر توسط دیواره‌های عایقی از هم مجزا می‌شوند. این گزینه کمک زیادی به جا دادن مناسب حجم بالایی از مواد غذایی می‌کند.

نوع طراحی بدنه فریزر کمک زیادی به جا دادن آن در آشپرخانه می‌کند. چون حالت قرار گرفتن آن به صورت افقی است، انگار که شما دو یا چند کابینت را در کنار هم نصب کرده‌اید. البته مدل‌های صندوقی خیلی کوچک هم موجود است که فضایی تقریبا برابر با فضایی که یک کمد کابینت آشپزخانه می‌گیرد را اشغال می‌کند.

عایق بندی داخلی فریزر صندوقی همانند فریزرهای ایستاده از نفوذ گرمای محیط به داخل دستگاه جلوگیری می‌کند. سرمای مناسبی که این دستگاه تولید می‌کند از یخ زدگی مواد غذایی جلوگیری می‌کند. درب‌های کشویی فریزر کار شما را در باز کردن پیاپی و مکرر آن راحت می‌کند. مصرف برق در این دستگاه چندان تفاوتی با فریزرهای ایستاده نمی‌کند. پس دلیلی برای نگرانی در مورد قبض برق وجود ندارد.

تمام وسایل سرمایشی و گرمایشی که در محیط زندگی یا کار استفاده می‌کنید نیاز به شرایط خاصی برای نگهداری دارند. مثل تمام این وسایل، فریزر صندوقی خانگی هم نیازمند رعایت یک سری نکات برای نگهداری و بالا بردن طول عمر آن است. مطمئن باشید اگر این نکات مثل رعایت فاصله از وسایل گرمایشی، استفاده از محافظ برق و … را رعایت کنید، مدت زمان بیشتری می‌توانید.

از فریزر خود بهره ببرید.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *