لوازم خانگی برقی

۱۰ مدل بهترین کولر گازی ایرانی و خارجی در بازار فعلی

بهترین مارک کولر گازی کدام است؟ کدام مدل واقعا بهتر است؟

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

اگر در مناطق گرم و تقریبا شرجی زندگی می‌کنید، خرید کولر گازی می تواند بهترین انتخاب برای گذراندن روزهای گرم تابستان باشد، چرا که در این مناطق استفاده از کولر آبی عملا ممکن نیست و از طرفی هزینه برق این مناطق در دوران تابستان همراه با یارانه بیشتری است.

در حال حاظر برندهای مختلف کولر گازی با امکانات و شرایط متنوع در بازار حضور دارند و این موضوع انتخاب بهترین کولر گازی را کمی دشوار کرده است. این مطلب با هدف راهنمایی شما در خرید کولر گازی، خرید کمپرسور کولر گازی و همچنین معرفی بهترین مارک کولر گازی در بازار نگارش شده است.

بهترین مارک کولر گازی کدام است؟

همانطور که اشاره کردیم برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که هریک از آنها شرایط متفاوتی دارد، در این بخش با برخی از برندهای خارجی و داخلی محبوب آشنا می‌شوید.

تصویر لوگوی کولر گازی اجنرال۱- کولر گازی اجنرال

این برند یکی از باسابقه‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای کولر گازی در جهان محسوب می‌شود، کیفیت کولرهای گازی اجنرال بسیار بالا است و همین مسئله باعث محبوبیت این برند در کشورهای مختلف است، ضمن این که پرفروش‌ترین برند کولر گازی در ایران نیز محسوب می‌شود. با اجرای مناسب تنظیمات کولر گازی اجنرال می‌توان بیشترین میزان بازدهی با کمترین مصرف انرژی را داشت.

دقت داشته باشید که متاسفانه نمونه های غیر اصل کولرهای گازی اجنرال در بازار زیاده شده است، هرچند که با کمی بررسی و توجه به مواردی مانند لوگوی اجنرال، مخدوش نشدن بارکد و وجود برچسب هولوگرام می توانید از اصل بودن کالا تا حد زیادی مطمئن شوید. این مورد را هم مد نظر داشته باشید که در کولرهای گازی اجنرال اینورتر بر روی پنل دستگاه به هیچ عنوان عبارت Inverter حک نشده باشد.

لیست قیمت تمامی کولرهای گازی اجنرال

 

تصویر کولر ال جی۲- کولر گازی ال جی

یکی دیگر از برندهای بسیار شناخته شده در ایران ال جی است، ال جی بر خلاف ال جی برخلاف بسیاری از مارک های مهم، سیستم تهویه مطبوع مرکزی تولید نمی‌کند. این برند کره‌ای بیشتر روی ساخت و تولید یونیت‌های تهویه مطبوع کوچک مانند اسپلیت، کولر گازی پنجره‌ای، کولر قابل حمل و … تمرکز دارد.

می‌توان گفت که این کولرها با قیمت و کیفیت بسیار مناسب و قابلیت اعتماد بالا در دسترس مشتری قرار می‌گیرد. به ویژه در مدلهای جدیدتر با ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته متفاوتی طراحی شده‌اند که بر کیفیت عملکرد و سهولت استفاده از آنها کمک شایانی می‌کند.

لیست قیمت کولرهای گازی ال جی

 

تصویر کولر گازی سامسونگ سفید۳- کولر گازی سامسونگ

سامسونگ نیز یکی دیگر از برندهای کره‌ای به شدت محبوب در ایران است، طراحی خلاقانه و جدید کولرهای گازی سامسونگ باعث جلب رضایت مشتریان است، سامسونگ اولین شرکتی بود که توانست به طراحی مثلثی بدون باد یا wind-free دست یابد و از این طریق امکان سرمایش بدون پرتاب باد مستقیم را فراهم نمود. کنترل هوشمند، حالت خنک کنندگی سریع، فیلتر های فول HD، حالت خواب پیشرفته، صرفه‌جویی در مصرف انژی و بازدهی بالا  در کنار طراحی بسیار زیبا از جمله ویژگی‌های کولر گازی سامسونگ است.

لیست قیمت کولرهای گازی سامسونگ

کولر گازی گری سفید اسپلیت۴- کولر گازی گری

این برند خارجی نیز در سال ۸۹ میلادی تاسیس شد، کیفیت خوب، راندمان کاری بالا، صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه ها از جمله ویژگی‌های این محصول است. گری هم اکنون یکی از بزرگترین تولید کنندگان کولرهای گازی از جمله اسپلیت و هیت پمپ ها با کیفیت بالا است. کولر گازی گری از جمله کولرهای مناسب برای شرایط آب و هوای گرمسیری است و در حال حاضر در مناطق گرمسیری ایران نیز پرطرفدار است.

لیست قیمت کولرهای گازی گری

 

۵- کولر گازی ایران رادیاتور

ایران رادیاتور یک برند مشهور و قابل اعتماد ایرانی است که سابقه سه دهه فعالیت در زمینه لوازم سرمایشی و گرمایشی دارد،  این شرکت از سال ۱۳۹۰ اقدام به فعالیت در زمینه دستگاه‌های تهویه مطبوع همچون کولر گازی کرد، کولر گازی ایران رادیاتور یکی از بهترین کولر گازی های ایرانی است که در تولید آن ها از کپرسور روتاری با BTU های ۹۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ استفاده شده است. بنابراین این کولرها مناسب مناطق با آب و هوای معتدل و خنک مانند شمال ایران هستند و برای مناطق گرمسیری خلی کاربردی نیستند.

کولرهای گازی ایران رادیاتور دارای ظاهر زیبا، کیفیت مناسب، قیمت مقرون به صرفه و خدمات پس از فروش و گارانتی است و از آنجایی که یک برند داخلی است مسائلی مثل قیمت ارز و تحریم ها نقش مهمی در بالارفتن قیمت یا وجود و  عدم وجود این کالا در بازار نخواهد داشت.

لیست قیمت کولرهای گازی ایران رادیاتور

 

۶- کولر گازی اسنوا

اسنوا یکی دیگر از برندهای خوب ایرانی است که در تولید لوازم خانگی از جمله کولر گازی بسیار موفق عمل کرده است، این برند در تولیدات خود از  از دو نوع کمپرسور پیستونی و روتاروی (معمولی و اینورتر) استفاده می‌کند. به این ترتیب هم کولر مناسب برای مناطق گرمسیری و هم مناسب مناطق معتدل را تولید می کند.

کولر گازی های اسنوا با ظرفیت های ۹۰۰۰  تا ۴۸۰۰۰ BTU تولید می‌شوند بنابراین امکان انتخاب بسیار خوبی متناسب با متراژ فضای خود را دارید. از دیگر ویژگی‌های کولر گازی اسنوا می توان استفاده از فیلترهای قابل شستشو مختلف برای تصفیه هوا، راندمان بالا، مصرف انرژی بهینه، تمیزکنندگی خودکار کمپرسور، قیمت مناسب، طراحی زیبا و گارنتی را نام برد.

 

۷- کولر گازی جی پلاس

برند ایساتیس یکی دیگر از برندهای مطرح ایرانی در زمینه تولید لوازم خانگی برقی از جمله کولر گازی است که این روزها کولرهای گازی این برند در مدل های متنوعی در بازار به فروش می رسند و به نسبت خریداران زیادی هم دارند.

شرکت جی پلاس همان گلدیران است که نمایندگی و خدمات پس از فروش ال جی را در ایران داشت و بعد از رفتن ال جی از ایران، این شرکت اقدام به راه اندازی خط تولید لوازم خانگی کرد. منظور از جی پلاس همان گلدیران پلاس است. نا گفته نماند که اگرچه جی پلاس یک برند ایرانی است اما اغلب قطعات و لوازم خود را از کشورهای آسیای شرقی از جمله چین وارد می کند.

لیست قیمت کولرهای گازی جی پلاس

 

بهترین کولر گازی در نگاه خریدیار:

کولر گازی ۲۴ هزار اینورتر ال جی مدل NGGFA Standard Plus I24CFH

ما در انتخاب بهترین کولر گازی از نگاه خریدیار، کولری را که واقعا از نظر ما بهترین است را انتخاب می کنیم و در این انتخاب توجهی به قیمت یا حتی تعداد نظرات و میزان فروش نداریم و کاملا به کیفیت ساخت و کارایی محصول نگاه می کنیم.

بدون زیاده گویی باید بگویم که اگرچه محصولات ایرانی خوبی در بازار وجود دارند اما ما همچنان قانع نشدیم که این مدل از کولر گازی ال جی را که همچنان در بازار موجود است را کنار بگذاریم و به سراغ برندهای دیگر برویم، ضمن اینکه این مدل به غیر از کیفیت ساخت، از نظر فنی هم در جایگاه خوبی قرار دارد.

این کولر گازی ال جی ۲۴۰۰۰ است، اینورتر دارد و مصرف برق نسبتا کمتری دارد. اگرچه وجود اینورتر به معنی مصرف برق خیلی کمتر نیست، اما نسبت به کولرهای فاقد اینورتر مصرف کمتری دارند.

این کولر گازی ال جی فیلتر محافظ دوگانه DUAL، فیلتر MULTI-PROTECTION و تمیزکننده خودکار دارد و نوع کمپرسور آن از نوع روتاری می باشد.

مشاهده و قیمت این کولر گازی ال جی

 

بهترین کولر گازی کم مصرف

کولر گازی ال جی مدل NF189SQ1 18000

پیش از هر چیز باید بدانید که ظرفیت یک کولر گازی می تواند روی میزان مصرف انرژی آن اثرگذار باشد و کاملا طبیعی است که یک کولر گازی ۱۲ هزار مصرف برق کمتری نسبت به یک کولرگای ۳۶ هزار داشته باشد. پس ما در این جا بدون در نظر گرفتن ظرفیت کولرگازی، مدلی که به عقیده ما از کم مصرف ترین مدل ها هست را معرفی می کنیم.

مدل انتخابی ما، کولر گازی ال جی مدل NF189SQ1 18000 می باشد که هم ظرفیت نسبتا متوسطی دارد و هم مجهز به اینورتر می باشد که این دو مورد موجب مصرف نسبتا خوب این کولر گازی شده اند.

کولرهایی که اینورتر دارند به دلیل اینکه توانایی تنظیم دور موتور و میزان خنکایی را دارد، مصرف برق کمتری دارد در حالی که در مدل های قدیمی کولر با ۱۰۰% توان کار می کند و سپس آف کرده و مجدد استارت می زند و همین کار کردن با توان ۱۰۰% و استارت مجدد موجب افزایش مصرف برق می شود.

این کولر گازی ال جی با ظرفیت ۱۸۰۰۰ مناسب برای فضاهای متوسط و تا حدی بزرگ مانند محل کار و منزل می باشد. در این کولر گازی از Gold Fin (پره های طلایی ضد زنگ) استفاده شده است که موجب ماندگاری خیلی خوب کندانسورها می شود.

مشاهده و خرید این کولر گازی ال جی

 

بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر

شاید بپرسید که کولرگازی برای مناطق گرمسیر چه تفاوتی با کولرگازی در مناطق دیگر دارد؟ به عنوان فردی که مدت زیادی را در مناطق گرمسیر زندگی کرده ام، باید بگویم که در این مناطق به دلیل شدت گرما، یک کولرگازی با شدت سرمای متوسط نمی تواند پاسخگو نیاز شما باشد و از همه مهمتر، در این مناطق کولرگازی از ابتدای اردیبهشت بدون لحظه ای خاموشی تا پایان مهر ماه روشن است، پس از این نظر هم یک کولرگازی با کیفیت ساخت متوسط احتمالا دچار آسیب خواهد شد.

با توضیح این شرایط احتمالا شما هم متوجه شده‌اید که برای این مناطق بهتر است از کولر گازی هایی با کیفیت ساخت بالا و شدت سرمای مناسب استفاده شود، برندهایی مانند ال جی، اجنرال، سامسونگ، گری و سایر برندهایی که کیفیت ساخت و دوام بالایی دارند برای این مناطق مناسب هستند.

 

بهترین کولر گازی خارجی بازار

کولر گازی ال جی مدل M24AKH-SK2

در حال حاضر ما با سه دسته برند در بازار روبرو هستیم، برندهای ایرانی، برندهای چینی و برندهای خارجی مانند ال جی و… که در حال حاضر تنها برند خارجی موجود در بازار برند ال جی است و به همین دلیل ما بهترین کولر گازی خارجی را از بین کولرهای گازی ال جی انتخاب می‌کنیم.

کولر گازی ال جی مدل M24AKH-SK2 با ظرفیت بسیار مناسب ۲۴هزار، پره های طلایی ضد زنگ و همچنین مجهز به تکنولوژی اینورتر در جهت کاهش مصرف برق، انتخاب ما به عنوان بهترین کولر گازی خارجی در بازار فعلی است.

ناگفته نماند که این کولرگازی ال جی مجهز به فناوری Dual Inverter است که یک پله بهتر است فناوری اینورتر می باشد و از این نوع کولرهای می توان در هر نوع آب هوایی از جمله خشک و یا شرجی استفاده کرد. یکی دیگر از کولرهای مناسب برای مناطق گرمسیری هم همین مدل می باشد.

مشاهده و خرید این کولر گازی ال جی

 

بهترین کولر گازی ایرانی در بازار:

کولر گازی ۲۴ هزار اینورتر جی پلاس مدل GAC-HV24MN1

اگر نگاهی به لیست کولرهای گازی ایرانی داشته باشید، متوجه خواهید شد که چند مدل نسبت به سایر مدل‌ها نظرات بیشتری دارند و به دفعات بیشتری توسط خریداران توصیه شده اند، در این میان انتخاب ما این مدل یعنی کولر گازی ۲۴ هزار اینورتر جی پلاس مدل GAC-HV24MN1 است.

این کولر گازی ساخت یکی از برندهای محبوب بازار است، ظرفیت مناسبی دارد و پاسخگو بیشتر فضاها می باشد، اینورتر دارد و از نظر مصرف انرژی وضعیت بسیار مناسبی دارد، پره های طلایی ضد زنگ دارد و در مجموع نظرات مثبت زیادی برای آن از طرف مصرف کنندگان درج شده است و محبوبیت خوبی دارد.

مشاهده این کولر گازی جی پلاس

 

کولر گازی ایستاده یا اسپلیت؟ کدام مدل را بخریم؟

کولرهای گازی ایستاده و اسپلیت در نگاه اول از نظر ظاهری باهم متفاوت هستند، کولر گازی اسپلیت روی دیوار نصب می شود و نصب تقریبا سخت تری دارد، در حالی که کولر گازی ایستاده به راحتی در گوشه ای قرار گرفته و شروع به کار می کند.

اما به غیر از ظاهر و شیوه نصب، این دو کولر گازی از نظر میزان خنکایی باهم متفاوت هستند و کولر گازی ایستاده خنکایی خیلی بیشتری دارد، اما از آنجایی که خنکایی آن برای یک منزل مسکونی بسیار زیاد است، از این کولر معمولا در ادارات، مساجد و محیط های بزرگ تر استفاده می شود و کولرهای اسپلیت برای خنک کردن منزل سرمای کافی ایجاد می کنند. پس اگر برای خانه نیاز به کولر گازی دارید، قطعا کولر اسپلیت انتخاب بهتری است.

 

ظرفیت کولر گازی به چه معناست و چه ظرفیتی برای ما مناسب است؟

منظور از ظرفیت کولر گازی در واقع ظرفیت سرما دهی آن است، این ظرفیت با واحد BTU نمایش داده می شود و هر چه بیشتر باشد یعنی کولر گازی قادر به خنک کردن مساحت بیشتر است.

به همین دلیل هنگام خرید کولر گازی باید به مساحت مورد نظر توجه کنید تا یک کولر گازی با ظرفیت مناسب خریداری کنید.

مهمترین عاملی که در انتخاب ظرفیت کولر گازی موثر است، متراژ مساحت مورد نظر می باشد و در کنار آن طبقه هم بسیار اثرگذار است چرا که در طبقات آخر به دلیل تابش مستقیم آفتاب هوا کمی گرم تر است و نیاز به کولر با ظرفیت بالاتری است.

عامل دیگری هم به نام منطقه جغرافیایی وجود دارد که تا حد زیادی اثرگذار است، به نظر شما برای خنک کردن یک منزل ۵۰ متری در اهواز و یک منزل ۵۰ متری در کرمانشاه، به کولرگازی با ظرفیت یکسان نیاز است؟

در جدول زیر به طور حدودی مشخص شده است که برای هر متراژی چه ظرفیتی مورد نیاز است، اگر منطقه شما گرمسیر است یا در طبقه آخر هستید، می‌توانید کمی دست بالاتر حساب کنید.

در نظر داشته باشید که این دسته بندی حدودی است و با توجه به محل زندگی شما ممکن است کولر مناسب برای شما در یک سطح بالاتر یا پایین تر قرار گرفته  باشد.
  • برای متراژ ۱۲ تا ۲۰ متر(مانند مغازه): کولر با ظرفیت ۹۰۰۰
  • برای متراژ ۲۰ تا ۳۰ متر(مانند مغازه): کولر با ظرفیت ۱۲۰۰۰
  • برای متراژ ۳۰ تا ۴۵ متر(مانند مغازه): کولر با ظرفیت ۱۸۰۰۰
  • برای متراژ ۴۵ تا ۶۰ متر(مانند مغازه): کولر با ظرفیت ۲۴۰۰۰
  • برای متراژ ۶۵ تا ۷۵ متر(مانند مغازه): کولر با ظرفیت ۳۰۰۰۰
  • برای متراژ ۷۵ تا ۹۰ متر(مانند مغازه): کولر با ظرفیت ۳۶۰۰۰
  • برای متراژ ۹۰ تا ۱۲۰ متر(مانند مغازه): کولر با ظرفیت ۴۸۰۰۰

 

پرفروش ترین مدل های کولر گازی در دیجی کالا

 

لیست ۱۵ مدل بهترین کولر گازی پرفروش در بازار

در حال بارگذاری ویدیو ....
انتخاب ما

کولر گازی گرین مدل GWS-H12P1T1A/R410A

مشخصات فنی

  • تعداد کمپرسور
    یک عدد
  • نوع کمپرسور
    روتاری
  • عملکرد
    سرمایش و گرمایش
  • رده انرژی
    A
  • محدوده ظرفیت سرمایشی
    10 تا 20 هزار BTU/hr
  • ظرفیت سرمایش
    12000

   

از محبوب‌ها

کولر گازی هایسنس مدل HRH-24TQ 24000

مشخصات فنی

  • تعداد کمپرسور
    یک عدد
  • نوع کمپرسور
    روتاری
  • عملکرد
    سرمایش و گرمایش
  • رده انرژی
    A
  • محدوده ظرفیت سرمایشی
    20 تا 30 هزار BTU/hr
  • ظرفیت سرمایش
    24225

     
از محبوب‌ها

کولر گازی جی پلاس مدل GAC-TM18LU1

مشخصات فنی

  • تعداد کمپرسور
    یک عدد
  • نوع کمپرسور
    روتاری
  • عملکرد
    سرمایش و گرمایش
  • رده انرژی
    A
  • محدوده ظرفیت سرمایشی
    10 تا 20 هزار BTU/hr
  • ظرفیت سرمایش
    18000

     
از محبوب‌ها

کولر گازی ایران رادیاتور مدل ICA-24CH-A

مشخصات فنی

  • تعداد کمپرسور
    یک عدد
  • نوع کمپرسور
    روتاری
  • عملکرد
    سرمایش و گرمایش
  • رده انرژی
    A
  • محدوده ظرفیت سرمایشی
    20 تا 30 هزار BTU/hr
  • ظرفیت سرمایش
    24000

     
از محبوب‌ها

کولر گازی ایران رادیاتور مدل ICA-12CH-A

مشخصات فنی

  • تعداد کمپرسور
    یک عدد
  • نوع کمپرسور
    روتاری
  • عملکرد
    سرمایش و گرمایش
  • رده انرژی
    A
  • محدوده ظرفیت سرمایشی
    10 تا 20 هزار BTU/hr
  • ظرفیت سرمایش
    12000

     
از محبوب‌ها

کولر گازی جی پلاس مدل GAC-TM9LU1

مشخصات فنی

  • تعداد کمپرسور
    یک عدد
  • نوع کمپرسور
    روتاری
  • عملکرد
    سرمایش
  • رده انرژی
    A
  • محدوده ظرفیت سرمایشی
    تا 10 هزار BTU/hr
  • ظرفیت سرمایش
    9000

     
از محبوب‌ها

کولر گازی هایسنس مدل HIH-24TG 24000

مشخصات فنی

  • تعداد کمپرسور
    یک عدد
  • نوع کمپرسور
    روتاری
  • عملکرد
    سرمایش و گرمایش
  • رده انرژی
    +A
  • محدوده ظرفیت سرمایشی
    20 تا 30 هزار BTU/hr
  • ظرفیت سرمایش
    22178

     
از محبوب‌ها

کولر گازی ایران رادیاتور مدل ICA-30CH-A

مشخصات فنی

  • تعداد کمپرسور
    یک عدد
  • نوع کمپرسور
    روتاری
  • عملکرد
    سرمایش و گرمایش
  • رده انرژی
    A
  • محدوده ظرفیت سرمایشی
    20 تا 30 هزار BTU/hr
  • ظرفیت سرمایش
    30000

     
از محبوب‌ها

کولرگازی گرین مدل GWS-H24P1T1A

مشخصات فنی

  • تعداد کمپرسور
    یک عدد
  • نوع کمپرسور
    روتاری
  • عملکرد
    سرمایش و گرمایش
  • رده انرژی
    A
  • مناسب برای فضای
    60 مترمربع
  • محدوده ظرفیت سرمایشی
    20 تا 30 هزار BTU/hr

     
از محبوب‌ها

کولر گازی جی پلاس مدل GAC-TE30LU1

مشخصات فنی

  • تعداد کمپرسور
    یک عدد
  • نوع کمپرسور
    روتاری
  • عملکرد
    سرمایش و گرمایش
  • رده انرژی
    A
  • محدوده ظرفیت سرمایشی
    20 تا 30 هزار BTU/hr
  • ظرفیت سرمایش
    30000

     
از محبوب‌ها

کولرگازی تراست مدل TTSR24HT3

مشخصات فنی

  • تعداد کمپرسور
    یک عدد
  • نوع کمپرسور
    اینورتر
  • عملکرد
    سرمایش و گرمایش
  • رده انرژی
    ++A
  • محدوده ظرفیت سرمایشی
    20 تا 30 هزار BTU/hr
  • ظرفیت سرمایش
    23000BTU/H

     
از محبوب‌ها

کولر گازی ماتسو پلاس مدل RX13HW / FH410

مشخصات فنی

  • تعداد کمپرسور
    یک عدد
  • نوع کمپرسور
    روتاری
  • عملکرد
    سرمایش و گرمایش
  • رده انرژی
    A
  • محدوده ظرفیت سرمایشی
    10 تا 20 هزار BTU/hr
  • ظرفیت سرمایش
    13000

     
از محبوب‌ها

کولر گازی هایسنس مدل HIH-18TG 18000

مشخصات فنی

  • تعداد کمپرسور
    یک عدد
  • نوع کمپرسور
    روتاری
  • عملکرد
    سرمایش و گرمایش
  • رده انرژی
    +A
  • محدوده ظرفیت سرمایشی
    20 تا 30 هزار BTU/hr
  • ظرفیت سرمایش
    18425 (7165-19107)

     
از محبوب‌ها

کولر گازی ایران رادیاتور مدل ICA-18CH-A

مشخصات فنی

  • تعداد کمپرسور
    یک عدد
  • نوع کمپرسور
    روتاری
  • عملکرد
    سرمایش و گرمایش
  • رده انرژی
    A
  • محدوده ظرفیت سرمایشی
    10 تا 20 هزار BTU/hr
  • ظرفیت سرمایش
    18000

     
از محبوب‌ها

کولر گازی هایسنس مدل HRH-12TQ 12000

مشخصات فنی

  • تعداد کمپرسور
    یک عدد
  • نوع کمپرسور
    روتاری
  • عملکرد
    سرمایش و گرمایش
  • رده انرژی
    A
  • محدوده ظرفیت سرمایشی
    10 تا 20 هزار BTU/hr
  • ظرفیت سرمایش
    11942

     

 

انتخاب بهترین کولر گازی از نظر عملکرد:

برای این که بتوانید یک کولر گازی مناسب و کاربردی انتخاب کنید نیاز است که عوامل مختلفی را در نظر داشته باشید، در این بخش به این عوامل اشاره خواهیم داشت:

زیبایی کولر

زیبایی طراحی کولر گازی برای بسیاری از خریداران اهمیت دارد، آنها به دنبال خرید کولری هستند که از نظر دکوراسیونی نیز نمای زیبایی داشته باشد.  کولرهای گازی اسپلیت زیبایی بیشتری نسبت به سایر انواع دارند، به همین دلیل است که محبوبیت بیشتری نزد خریداران داشته و از جمله مدل‌های بسیار پر فروش محسوب می‌شود.

قدرت خنک کنندگی

میزان قدرت کولر گازی بسیار مهم است و رضایت مشتری را در پی دارد، البته این مسئله در شرایط آب و هوایی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، به طور مثال یک کولر با ظرفیت بالای خنک کنندگی برای مناطق گرمسیر اهمیت بیشتری دارد اما در مناطق سردسیر انتخاب یک کولر با ظرفیت کم مشکلی ایجاد نمی‌کند.

انوع کمپرسور برای کولر گازی

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم انتخاب کولر گازی بر اساس نوع کمپرسور است، سه نوع کمپرسور وجود دارد که ویژگی هریک به این شرح است:

– کمپرسور پیستونی: عیب این نوع از کمپرسور ها ایجاد سرو صدای زیاد در آنها است. که با پیستون کار خواهند کرد.

– کمپرسور روتاری: این نوع کمپرسور به صورت چرخشی عمل خواهد کرد و صدا و انرژی کمتری را ایجاد و مصرف می‌کند.

– کمپرسور اسکرول: حرکت داخلی و مخالف دو مارپیچ موجود در آنها سبب ایجاد هوای خنک خواهد شد.

کولر گازی اینورتر یا معمولی

شرایط انتخاب کولر گازی از بین کولرهای دارای اینورتر و معمولی را زمانی درک می‌کنید که بدانید هریک چه خصوصیاتی دارند.

–  کولرهای گازی اینورتر: کولرهای اینورتر به محض رسیدن به دمای خواسته شده تنها میزان دور را کاهش می‌دهند.

– کولرهای معمولی: کولرهای معمولی با رسیدن به دمایی که برای دستگاه تعریف شده است خاموش می‌شوند و در صورت گرم شدن دوباره شروع به کار می‌کنند.

میزان مصرف برق

مصرف انرژی کولر یعنی هزینه، بنابراین میزان برق مصرفی از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید، پس باید کولری انتخاب شود که دارای مصرف برق بهینه باشد.

میزان بازدهی

بازدهی کولر به معنای میزان خروجی به ورودی شماست. یعنی میزان برقی که در اختیار کولر قرار می‌دهید و میزان هوای خنکی که آن دستگاه به شما می‌دهد.

میزان برد دستگاه

این فاکتور به معنای توانایی کولر در انتقال سرما به مسافت‌های مختلف است، این مسئله به مساحت فضایی که کولر در آن نصب می‌شود بستگی دارد.

 جهت باد کولر

برخی کولرها تنها در جهت مستقیم یا جهت های محدودی جریان هوا را منتقل می‌کنند، اما برخی کولرها توانایی انتقال جریان هوا در  جهت‌های مختلفی را دارا هستند.

شرایط  آب و هوایی

کولرهای گازی برای شرایط مختلف آب و هوایی به سه دسته معتدل (T1)، خنک (T2) و گرمسیری ( T3) تقسیم می‌شوند.

 

بهترین مارک کولر گازی

 

راهنمای خرید کولر گازی

کولر گازی یک وسیله کاربردی به ویژه در مناطق گرمسیری کشور است که نقش مهمی در سپری کردن بهتر روزها در فصول گرم سال دارد، اما برندهای مختلف با امکانات و کیفیت‌های  متفاوتی وجود دارد که کار انتخاب را برای خریدار بسیار سخت می‌کند.

برای این که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید باید شرایط مختلفی را در انتخاب کولر گازی در نظر بگیرید، به طور مثال انواع مختلف کولر گازی با توجه به امکاناتی که دارند برای شرایط آب و هوایی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بنابراین انتخاب یک کولر گازی مناسب برای مناطق گرمسیری با انتخاب کولر گازی برای یک منطقه با آب و هوای معتدل شرایط مختلفی خواهد داشت. بهتر است با انواع کولر گازی و کاربرد آنها آشنا شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

اگر بودجه شما زیاد نیست و مجبور به خرید کولر آبی هستید، توصیه ما این است که به سراغ انتخاب و خرید بهترین کولر آبی سلولزی بروید، در این کولرهای به جای پوشال از پدهای سلولزی استفاده شده که هم خنکتر می‌کنند و هم حساسیت ایجاد نمی‌کنند.

 

بهترین کولر گازی در بازار

انواع کولر گازی:

کولرهای گازی در 4 نوع مختلف در بازار عرضه شده است که هرکدام از آنها دارای شرایط و کاربرد مختلف هستند، انواع کولر گازی به این شرح است:

  • کولر گازی پنجره‌ای
  • کولر گازی پرتابل
  • کولر گازی ایستاده
  • کولر گازی اسپلیت

برای آشنایی بیشتر شما با انواع کولر گازی به معرفی هریک از این موارد خواهیم پرداخت.

 

کولر گازی پنجره‌ای

این نوع کولر گازی در واقع شامل یک سیستم یک پارچه است که تمام قطعات کولر گازی مثل فن و اینورتر در یک قاب بزرگ جای می‌گیرد، بنابراین نصب این مدل کولر گازی‌ها نیازی به سوراخ کردن دیوار و … نخواهد داشت. کولرهای گازی پنجره‌ای از نظر قدرت سرمایشی مثل کولر گازی پرتابل هستند و ظرفیت متنوعی ندارد، از آنجایی که این کولرها روی پنجره نصب می‌شوند برای خرید آن باید ابتدا ابعاد پنجره خود را اندازه‌گیری کرده و کولر متناسب با آن را بخرید.

کولر گازی پرتابل

این کولرها بسیار کاربردی هستند و عموما در مکان های پر رفت و آمد عمومی، تجاری یا مغازه ها مورد استفاده قرار میگیرند.  این مدل کولر گازی را به راحتی می‌توانید جابه‌جا کنید.

کولر گازی ایستاده

این کولر در ظرفیت‌های مختلف عرضه می‌شود، از کولر گازی های ایستاده نیز بیشتر در محیط‌های عمومی مثل سالن‌ها و کتابخانه‌ها و … استفاده می‌شود، هزینه مصرف برق در این نوع کولر کمی بالا است.

مطلب پیشنهادی: بهترین مارک کولر آبی در بازار ایران کدام است؟

کولر گازی اسپلیت

این نوع از کولرهای گازی رایج‌ترین و پر کاربردترین نوع کولر گازی در بازار هستند، در ظرفیت‌های متنوعی ارائه می شود و برندهای مختلفی آن را تولید می‌کنند. بنابراین خریدار از نظر انتخاب ظرفیت و برند گزینه‌های بسیاری پیش رو خواهد داشت.

 

کلام آخر

با انتخاب یک کولر گازی مناسب از نظر کاربرد و امکانات و با توجه به شرایطی که به آنها اشاره کردیم، شما قادر خواهید بود که بهترین گزینه را در اختیار داشته باشید و در هزینه های مصرف سوخت و انرژی به مقدار زیادی صرفه جویی می‌شود، ضمن این که امکان استفاده از بهترین وسیله سرمایشی با توجه به شرایطی مثل مساحت فضا، قدرت کولر، شرایط آب و هوایی و … برای شما فراهم خواهد بود.

 

سوالات متداول

بهترین برندهای کولر گازی ایرانی کدامند؟

برندهای ایرانی همچون امرسان، ایران رادیاتور و ایساتیس به تولید کولر گازی مشغول هستند و کیفیت مناسبی دارند.

بهترین برندهای کولر گازی خارجی کدامند؟

از برندهای خارجی کولر گازی می توان به سامسونگ، ال جی، تراست، هایسنس، اجنرال اشاره کرد که کیفیت بسیار بالایی دارند.

کولر گازی چند هزار بخریم؟

قدرت کولر گازی کاملا به میزان مساحت خانه شما بستگی دارد، فرمول زیر تا حد زیادی کمک کننده است.

برای مساحت 12-17 متر مربعی از کولر گازی با ظرفیت 9.000 BTU/h
برای فضای 17-25 متر، ظرفیت 12.000 BTU/h
برای فضای 26-35 متر، ظرفیت 18.000 BTU/h
برای فضای 40-55 متر، ظرفیت 24.000 BTU/h
برای فضای 55-65 متر، ظرفیت 28.000 BTU/h
برای فضای 65-75 متر، ظرفیت 32.000 BTU/h
برای فضای 75-85 متر، ظرفیت 45.000 BTU/h و فضای بزرگتر از چند اسپلیت استفاده شود.

کولر گازی اینورتر چیست؟

اینورتر قابلیتی است که به برد کولر گازی اضافه می شود، در کولرهای گازی معمولی وقتی دما به حد مناسبی خنک می شود، کمپرسور خاموش می شود و وقتی گرم شود مجدد کمپرسو روشن می شود، که این روشن و خاموش شدن کمپرسور برق زیادی مصرف می کند.

اما در کولرهای گازی اینورتر، وقتی دما به حد مناسبی خنک شد، کمپرسو خاموش نمی شود و فقط دور موتور کاهش می یابد و این عدم روشن و خاموش شدن کمپرسور موجب کاهش مصرف برق می شود.


نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. وقتی سایت میزنید خواهشا اول یاد بگیرید بعد بیاید ی چیزی بنویسید ،اسکرول نیست و اسکرو
    گرین نیست و اون گری هست
    واقعا من تو کتم نمیره یا بلد نیستید یا اگه هستید درست بنویسید اگر منظور شما اسکرال هست ک اونم باز متفاوت هست با اسکرو ،اسکرال حلزونی هست اسکرو همونطور ک از اسمش معلومه دو تا دنده مارپیچ هست ک میچرخه

    1. با سلام. در مورد اسکرول باید بگم که هم اسکرال گفته میشه و هم اسکرول، مسلما یکیش صحیح تر هست، اما هر دو به صورت عامیانه گفته میشه.
      در مورد گری هم باید بگم که ما هم کولر گازی برند گری داریم و هم گرین و هیچ کدوم به جای اون یکی استفاده نشده در مطلب، ما هم برند گری رو توضیح دادیم و هم یک نمونه از برند گرین معرفی کردیم.
      ما جایی از اسکرو حرفی نزدیم، اسکرول رو گفتیم که اسکرال هم گفته میشه.

  2. در دسته بندی مبردهای برودتی هم کمپرسورهای اسکرو (Screw) و هم کمپروسورهای اسکرول (Scroll) وجود داره که هرکدام ویژگیهای خاص خود را دارا می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *