ریپورتاژسایر مطالب پیشنهادی

راه های افزایش طول عمر ماشین لباسشویی بوش

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

امروزه استفاده از ماشین لباسشویی بسیار رایج شده و کمتر کسی شستن لباس ها را با دست انجام می دهد. اکثر افراد ترجیح می دهند دستگاهی را برای خرید انتخاب کنند که کیفیت و کارایی خوبی داشته باشد و با هزینه ای که صرف می کنند برای مدت طولانی تری بتوانند از لباسشویی استفاده کنند.

یکی از انتخاب های هوشمندانه و مناسب ماشین لباسشویی بوش است. آنچه مسلم است اینکه Bosch در تولید محصولات خود همیشه سنگ تمام گذاشته است اما کیفیت محصولاتی مانند لباسشویی بوش در صورتی ماندگار است که استفاده و نگهداری آن به درستی انجام شود.

اما چگونه از ماشین لباسشویی بوش استفاده کنیم؟ پاسخ بسیار ساده به نظر می آید، کافی است لباس های چرک را داخل محفظه دستگاه قرار داده، پودر لباسشویی را اضافه کرده و با انتخاب برنامه شستشو دستگاه را روشن کنیم. این پاسخ درست است اما کامل نیست.

اگر در حین انجام این فرآیند ساده، اشتباهی کوچک انجام دهیم ممکن است خرابی دستگاه و کاهش عمر مفید ماشین لباسشویی بوش را در پی داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی نکاتی بپردازیم که بی توجهی به آنها می تواند سبب کاهش طول عمر لباسشویی بوش شما شود. توجه به این نکات برای سایر برندها نیز کاربردی است. رعایت این نکات می تواند تا مدت ها شما را از تعمیرات لباسشویی بوش Bosch بی نیاز کند.

۱ – قرار دادن دستگاه در محیط مناسب و تراز کردن لباسشویی

بهتر است لباسشویی بوش را در محیط خشک و به دور از رطوبت و گرمای زیاد قرار دهید. همچنین لباسشویی باید تراز باشد. تراز بودن دستگاه سبب می شود دستگاه بدون سرو صدا و لرزش اضافه و برای مدت زمان طولانی تری کار کند.

۲ – قرار دادن حجم مناسب لباس ها در لباسشویی بوش

مقدار لباسی که هر بار برای شستشو داخل لباسشویی قرار می دهید باید متناسب با ظرفیت لباسشویی بوش شما باشد. قرار دادن لباس بیش حد ظرفیت دستگاه باعث می شود دیگ لباسشویی از حالت تعادل خارج شده و نیاز به تعمیر پیدا کند.

وزن زیاد لباس ها همچنین باعث می شود گردش دیگ سخت تر شده و فشار بیشتری به موتور وارد شود همین امر باعث داغ شدن موتور و کاهش عمر مفید آن خواهد شد.

یک روش ساده برای تعیین حجم مناسب این است که به اندازه ای داخل لباسشویی لباس بریزید که یک وجب بالای دیگ خالی بماند. این روش بسیار کلی است و جنس لباس اهمیت زیادی دارد.

اکیدا توصیه می شود از شستن پتو و سایر منسوجاتی که حجم آب زیادی را جذب کرده و به شدت سنگین می شوند، توسط لباسشویی بوش و یا حتی دیگر برندهای خانگی خودداری نمایید.

لباسشویی بوش

۳ – خالی کردن جیب لباس ها

قبل از قرار دادن لباس ها در دیگ لباسشویی حتما جیب لباس ها را تخلیه کنید. وجود سکه یا شی نوک تیز (هر چند کوچک باشد) می تواند آسیب و خسارت جدی به لباسشویی شما وارد کند.

۴ – انتخاب شوینده مناسب و با اندازه کافی

هنگام استفاده از لباسشویی بوش حتما دقت داشته باشید از پودر مخصوص ماشین لباسشویی که کیفیت خوبی نیز دارد استفاده کنید. استفاده از پودر لباسشویی مخصوص شستشو با دست یا پودر بی کیفیت در دراز مدت خسارت زیادی به دستگاه وارد می کند.

حجم پودری که در لباسشویی ریخته می شود نیز مهم است. بیش از حد بودن مقدار پودر باعث باقی ماندن پودر اضافه در دستگاه شده و به مرور زمان با ایجاد جرم در دیگ به لباسشویی آسیب می رساند. هرگز از وایتکس به عنوان شوینده یا جرم گیر در ماشین لباسشویی بوش استفاده نکنید.

۵ – استفاده از محافظ برق برای لباسشویی بوش

نوسانات غیر قابل پیش بینی برق یکی از رایج ترین دلایل نیم سوز شدن موتور، سوختن برد و خرابی قطعات لباسشویی بوش است. با استفاده از یک محافظ برق مناسب می توانید از رسیدن نوسانات برق به لباسشویی و خرابی آن پیش گیری کرده و عمر دستگاه خود را افزایش دهید.

۶ – بررسی دوره ای وضعیت شلنگ تخلیه

یکی از قسمت های مهم دستگاه که لازم است هر چند وقت یکبار آن را بررسی کرده و از سلامتش مطمئن شوید شلنگ تخلیه لباسشویی است.

شلنگ تخلیه که آب خروجی دستگاه را به لوله فاضلاب می رساند ممکن است توسط سکه، گیره، سنجاق یا هر شی کوچک دیگری مسدود شده یا آسیب ببیند.

همچنین ممکن است به مرور زمان پوسیده شده یا خم و پاره شود. بهتر است به صورت دوره ای این شلنگ را بررسی کرده و در صورت نیاز تعویض نمایید.

۷ – انتخاب درست برنامه شستشو

بر اساس دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی بوش خود، و با توجه به میزان چرک بودن، حجم لباس ها، جنس لباس ها و غیره در هر فرایند شستشو، برنامه شستشو مناسب را انتخاب کنید.

استفاده بی دلیل از یک برنامه شستشو به صورت مداوم در دراز مدت بر کیفیت شستشو، عملکرد و عمر دستگاه تاثیر منفی دارد.

۸ – خشک کردن و تمیز نگه داشتن ماشین لباسشویی

پس از اتمام هر بار فرآیند شستشو بلافاصله درب لباسشویی را نبندید. بهتر است لاستیک دور درب را با یک پارچه تمیز و خشک کنید و درب دستگاه را باز بگذارید تا محفظه لباسشویی نیز خشک شود.

با این کار اگر شوینده یا چرک و جرم روی لاستیک درب باقی مانده باشد، پاک شده و لاستیک پوسیده و خراب نمی شوند. همچنین از رشد باکتری ها، کپک و ایجاد بوی بد داخل محفظه دیگ نیز جلوگیری خواهد شد.

تمیز کردن فیلتر دستگاه را فراموش نکنید. فیلتر لباسشویی جلوی لوازمی که در لباس ها به جای مانده اند را گرفته و مانع از ورود آن ها به پمپ می شود. حداقل سالی یک بار فیلتر را که پر از سکه و دکمه و سنجاق و کرک و پرز شده است را تمیز کنید.

جرمگیر لباسشویی

۹ – استفاده از برنامه شستشو و جرمگیر لباسشویی

فکر نکنید چون ماشین لباسشویی برای تمیز کردن لباس ها استفاده می شود خودش نیازی به تمیز کردن و ضدعفونی ندارد. اغلب مدل های ماشین لباسشویی یک برنامه شستشو مخصوص تمیز کردن محفظه لباسشویی دارند که بر اساس دفترچه راهنما هرچند ماه یک بار باید از این برنامه برای ضدعفونی و پاک کردن لباسشویی استفاده کرد.

همچنین یکبار در ماه از پودر جرم گیر ماشین لباسشویی بوش برای ضدعفونی کردن دستگاه و از بین بردن جرم ، آهک و بوی بد لباسشویی استفاده کنید.

برای خرید پودر جرم گیر ماشین لباسشویی بوش با قیمت مناسب و کیفیت اورجینال می توانید به لینک زیر مراجعه کنید :

https://bosch-services.com/shop/product/%d8%ac%d8%b1%d9%85-%da%af%db%8c%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86-%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%b8%d8%b1%d9%81%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a8%d9%88%d8%b4/

 

لرزش ماشین لباسشویی

۱۰ – توجه به صدا و لرزش ماشین لباسشویی

چنانچه احساس کردید ماشین لباسشویی بوش شما در حین کار صدا و لرزش غیر عادی دارد به راحتی از کنار آن نگذرید. ابتدا تراز بودن دستگاه را چک کنید. تراز نبودن اصلی ترین دلیل ایجاد لرزش و صدای اضافه در ماشین لباسشویی است.

اگر دستگاه تراز است اما همچنان صدا و لرزش زیادی دارد حتما از یک تعمیرکار مجاز لوازم خانگی بوش بخواهید نگاهی به لباسشویی بوش شما انداخته و دلیل آن را پیدا و رفع کند.

عدم توجه به صدا و لرزش لباسشویی بوش می تواند صدمات جبران ناپذیری به دستگاه وارد کرده و عمر آن را کاهش دهد.

توصیه ما به شما عزیزان این است که در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی بوش حتما نکات گفته شده در این مقاله را مد نظر قرار دهید. مطمئنا با رعایت این نکات تا مدت طولانی نیازی به خرید یک لباسشویی جدید نخواهید داشت و لباسشویی بوش سالها لباس های شما را با کیفیت بالا و صرفه جویی در مصرف آب و برق خواهد شست.

نکته دیگر این که بهتر است برای جلوگیری از خسارت های جبران ناپذیر به لباسشویی بوش، به صورت دوره ای از تعمیرکاران و سرویس کاران مجرب و حرفه ای مجاز بخواهید دستگاه شما را سرویس و در صورت نیاز قطعات آسیب دیده را تعویض نمایند.

وبسایت بوش سرویس به آدرس https://bosch-services.com یکی از مراکز تخصصی تعمیر لوازم خانگی بوش در تهران است که به صورت حرفه ای در زمینه تعمیر لباسشویی بوش فعالیت دارد. در صورتیکه دستگاه شما نیاز به تعمیر و یا سرویس دوره ای دارد، می توانید با کارشناسان با تجربه بوش سرویس تماس بگیرید. (۴۱۱۲۸-۰۲۱)



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *