لوازم برقی آشپزخانه

راهنمای خرید آون توستر، آون توستر چند لیتری مناسبه؟

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

یکی از پرکاربردترین وسیله برقی آشپزخانه  آون توسترها می‌باشند. به وسیله آون توستر شما به راحتی می‌توانید نان را تست و برشته کنید و حتی در مدل های پیشرفته تر امکاناتی نظیر طبخ غذا را برای شما فراهم می‌سازد.

امروزه آون توسترها با عملکرد متفاوتی که دارند جایگزین توسترهای معمولی شده اند یعنی از آنها می‌توان علاوه بر برشته کردن نان ها در گریل کردن سبزیجات، درست کردن همبرگر،پیتزا، کباب کردن و برشته کردن مرغ نیز استفاده کرد.

با توجه به عملکرد متفاوتی که دارند می‌توان گفت که آون توسترها به مایکروفرها شباهت بسیار زیادی دارند، بنابراین در این مقاله کمی به عملکرد مایکروفرها و شباهت آنها با آون توستر می‌پردازیم. باخرید هر کدام از این دو وسیله برقی می‌توانید در کمترین زمان ممکن انواع مواد غذایی مثل: طبخ انواع گوشت و گریل کردن سبزیجات را انجام دهید.

از مزیت های مهم دستگاه آون توستر می‌توان به گرم نشدن محیط آشپزخانه، طبخ انواع مواد غذایی و کارکرد آسان اشاره کرد و همچنین این دستگاه همانند دیگر وسایل برقی معایبی نیز دارد، این معایب شامل مواردی همچون: گنجایش کم دستگاه، مصرف برق بالا و داغ شدن بدنه ی خارجی دستگاه نیز می‌باشد.

در این مقاله تیم خریدیار قصد دارد شما را با انواع آون توستر، نکات قبل از خرید این وسیله ی برقی آشنا سازد، پس همراه ما باشید. 

بررسی تفاوت مایکروفر و آون توستر:

۱- جایگزین مناسبی برای فر:

امروزه با توجه به کوچک بودن خانه ها، دسترسی نداشتن به لوله کشی مناسب گاز و هم چنین محدود بودن فضای آشپزخانه در این حالت بهترین انتخاب آون توستر ها می‌باشند چون فضای زیادی در اختیار نمی‌گیرند و اکثرا به صورت رومیزی طراحی شده اند.

۲- صرفه جویی در انرژی و زمان:

برای رسیدن به دمای مورد نظر در کمترین زمان ممکن باید وسیله برقی که در اختیار دارید اندازه و ابعاد کوچکتری داشته باشد، بنابراین با لحاظ کردن این نکات آون توسترها به دلیل اندازه و ابعاد کوچکتری که دارند انتخاب خوبی می‌باشند چون انرژی و زمان کمتری صرف می‌کنند تا به دمای مورد نظر برسند به همین علت است که سازگار بیشتری با محیط اطراف و محیط زیست دارند.

۳- دسترسی آسان: 

از آنجایی که فرها معمولا در زیر گاز و داخل کابینت تعبیه و جاگذاری می‌شوند، برای استفاده از آنها ممکن است کمی دچار مشکل شوید چون برای دیدن محتویات فر مرتبا باید خم و راست شوید از این رو آون توسترها چون اکثرا به صورت رومیزی هستند در نتیجه برای دسترسی آسان تر ایده ال می‌باشند.

۴- پاکسازی راحت: 

آون توستر ها به دلیل ابعاد کوچکتر و دسترسی بهتری که نسبت به فرها دارند در نتیجه راحت تر تمیز می‌شوند و بسیار مناسب برای کسانی است که مرتبا به صورت روزانه از آون توستر برای پخت انواع مواد غذایی استفاده می‌کنند.

پرفروش ترین آون توسترهای دیجی کالا

بررسی انواع آون توسترهای موجود در بازار:

۱- آون توستر معمولی:

این نوع توستر همان طور که از نامش پیداست با توجه به قیمت مناسب عملکرد ساده ای دارد و فقط برای برشته کردن نان و شیرینی کارایی دارد و به راحتی می‌توان آنرا بر روی سطح میز آشپزخانه قرار داد. اگر شما قصد دارید علاوه بر گرم کردن و برشته کردن غذا و نان کارهای بیشتری انجام دهید باید سراغ مدل های دیگر موجود در بازار بروید، در واقع می‌توان گفت این دستگاه به نوعی تک کاره محسوب می‌گردد.

۲- آون توستر فن‌دار:

عملکرد دستگاه توستر فن دار بدین صورت می‌باشد که از تکنولوژی خاصی بهره می‌برد در نتیجه هزینه آن بیشتر است و با توجه به همین تکنولوژی هوای گرم و داغ را به صورت یکنواخت در همه جای فر منتقل می‌کند همین امر می‌تواند روی کیفیت غذا تاثیرگذار باشد. این دستگاه با توجه به سرعت بالایی که برای طبخ غذا دارد می‌توان گفت که برای کارهایی مانند کباب کردن، پخت انواع مواد غذایی و بریان کردن مناسب می‌باشد.

۳- آون توستر جوجه گردان:

این دستگاه همان طور که از نامش مشخص است قابلیت طبخ گوشت را دارد و می‌توان گفت جز بهترین مدل برای پخت انواع گوشت محسوب می‌شود. این نوع آون توستر سایز تقریبا بزرگی دارد و فضای بیشتری نسبت به دو مدل قبلی در فضای آشپزخانه اشغال می‌کند. عملکرد این دستگاه بدین صورت است که دارای یک محور چرخنده می‌باشد که کمک می‌کند گوشت به راحتی پخت شود و نرم آبدار بماند.

 

پیش از خرید آون توستر باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اندازه و ظرفیت آون توستر

آون توسترها اندازه‌های متفاوتی دارند و در ابعاد های مختلف تولید می‌شوند بنابراین لازم است که قبل از خرید فضایی که می‌خواهید به آن اختصاص دهید را اندازه‌گیری کنید. معمولا داخل آون توسترها تعدادی قفسه می‌باشد که هر چقدر تعداد قفسات بیشتر باشد در نتیجه می‌توان تعداد پیتزای بیشتری به طور همزمان در آن درست کرد. به نوعی می‌توان گفت که اندازه و ظرفیت آون توستر بستگی به تعداد اعضای خانوار نیز دارد.

توان مصرفی آون توستر

توان مصرفی هم نشان دهنده مصرف انرژی دستگاه است، توان مصرفی آون توسترها معمولا و حدودا بین ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ وات است که در هر آون توستر متفاوت می‌باشد همچنین می‌توان گفت که تعداد المنت‌های دستگاه می‌تواند در این مقدار تاثیرگذار باشد، آون توسترها معمولا ۲ یا ۴ المنت دارند که در قسمت پایین و بالای دستگاه تعبیه می‌شوند.

جوجه گردان آون توستر

اگر می‌خواهید که با استفاده از آون توستر مرغ کامل را کباب و برشته کنید، به این نکته توجه کنید که دستگاه مورد نظرتان از نوع آون توستر جوجه گردان باشد. معمولا دستگاه‌هایی که جوجه گردان دارند گنجایش داخلی نسبتا بزرگی دارند که بتواند یک مرغ کامل را در خود جای دهد. بنابراین لازم به ذکر است بدانید فضایی که قرار است اشغال شود را در نظر بگیرید.

کانوکشن آون توستر

کانوکشن یکی از کاربردی‌ترین عملکردهای آون توسترهای جدید است این قابلیت کمک می‌کند تا پخت غذاهایی مثل پیتزا و غذاهایی که مغزپخت شدن در آن‌ها مهم است مثل گوشت به شکل مناسب‌تری توسط آون توستر صورت گیرد. بنابراین بهتر است که قبل از خرید حتما این قابلیت را در نظر بگیرید. البته این نکته را بدانید که دستگاه هایی که کانوکشن دارند گران‌ترند و نیاز به هزینه بیشتری دارند.

قیمت آون توستر:

تعداد المنت ها، برچسب انرژی، گنجایش، میزان امکانات و قابلیت ها، فناوری های استفاده شده، برند سازنده و سایر ویژگی ها در مدل های مختلف آون توستر متفاوت است که همین امر سبب تنوع قیمت آون توستر شده است و با توجه به تنوع زیاد این محصول در بازار می‌توان با بودجه ی از قبل در نظر گرفته شده این وسیله برقی کاربردی را خریداری کنید.

نکته پایانی در مورد مارک های آون توسترهای موجود در بازار است که امروزه آون توسترها با مارک های بسیار گوناگونی در بازار موجود هستند از مهم ترین و بهترین این مارک ها می توان به آون توستر هاردستون، آون توستر پارس خزر، اون توستر کنوود، آون توستر فیلیپس ، آون توستر فلر، بلک اند دکر، گاسونیک و … اشاره کرد.

 

معرفی و بررسی ۵ مدل پرفروش آون توستر موجود در بازار

در حال بارگذاری ویدیو ....
انتخاب ما

آون توستر گاستروبک مدل 42814

امتیاز: ۴.۶    ۳ دیدگاه کاربران

  • ابعاد
    477x380x295 سانتی‌متر
  • قابلیت‌ها
    تنظیم دما
  • تعداد طبقه
    دو عدد
  • محدوده ظرفیت
    26 تا 30 لیتر
  • امکانات آماده سازی غذا
    جوجه گردان
  • تنظیمات دستگاه
    زمان سنج (Timer)

   

آون توستر مدل KF1828ELQ-H12D یکی از بهترین آون توسترهای جادار موجود در بازار است. این محصول با برنامه های متنوعی از جمله: میوه خشک کن ، سرخ کن با تکنولوژِی هوا ، ماست ساز ، گرم نگهدارنده غذا بسیار محبوب در بین خریداران است بنابراین اگر قصد خرید آون توستر چند کاره را دارید این نوع آون گزینه ی مناسبی می‌باشد.

 


از محبوب‌ها

آون توستر گریمن مدل GR-EO102

امتیاز: ۴    ۳۸ دیدگاه کاربران

۷۷٪ (۲۰ نفر) از خریداران، این کالا را پیشنهاد کرده‌اند.

  • حداکثر درجه حرارت
    230
  • تعداد طبقه
    دو عدد
  • محدوده ظرفیت
    41 تا 45 لیتر
  • امکانات آماده سازی غذا
    جوجه گردان
  • تنظیمات دستگاه
    زمان سنج (Timer)
  • جایگاه نگهداری
    قفسه
  • دستگاه نمایش وضعیت
    صفحه نمایش

     
از محبوب‌ها

آون توستر کومتای کد 6020

مشخصات فنی

  • ظرفیت
    50 لیتر
  • صفحه نمایش
    بله
  • چراغ داخلی
    دارد
  • حداکثر درجه حرارت
    250 درجه سانتی گراد
  • جوجه گردان
    دارد

 

این مدل آون توستر کومتای هم مورد پسند خیلی از کاربران قرار گرفته است و خریداران زیادی دارد.

این مدل 50 لیتر ظرفیت دارد که عدد نسبتا زیادی است و برای آنهایی که ظرفیت برایشان مهم است مناسب است.

در بخش برنامه های غذایی به برنامه جوجه گردان و پخت پیتزا اشاره شده است، اما مشخص نیست سایر برنامه های غذایی به چه صورت هستند اما اشاره شده است که دارای تایمر برای پخت غذاهای مختلف می باشد.

این مدل دارای تایمر 90 دقیقه ای می باشد و هم چنین مجهز به پنل لمسی ال ای دی هم هست.

دیدگاه ها متفاوتی برای این محصول گذاشته شده است که اغلب دیدگاه ها مثبتی هستند.

به طور مثال یکی از کاربران گفته است که بر خلاف برندهای دیگر که کمی دود می کردند این مدل اصلا دود ندارد و حرارت به خوبی روی قسمت های مختلف غذا پخش می شود.

برخی دیگر از کاربران از فضای بسیار بزرگ دستگاه راضی هستند.

برخی هم گفته اند که در این آون توستر تجربه پخت کیک و پیتزا را داشته اند و از قدرت طبخ آن کاملا راضی هستند.

برخی از کاربران هم معتقد هستند که سینی پیتزا به خوبی طراحی نشده است و کیفیت لازم را ندارد  و همچنین برخی هم از جوجه گردان و کیفیت آن راضی نیستند.

در مجموع نظرات مثبت به مراتب بیشتر از نظرات منفی هستند و این موضوع کمی اعتماد ما را نسبت به این محصول بیشتر کرده است.

 

   
از محبوب‌ها

آون توستر داتیس مدل DT-850

امتیاز: ۳.۹    ۳۵ دیدگاه کاربران

۷۶٪ (۲۰ نفر) از خریداران، این کالا را پیشنهاد کرده‌اند.

  • حداکثر درجه حرارت
    250
  • تعداد طبقه
    دو عدد
  • محدوده ظرفیت
    31 تا 35 لیتر
  • امکانات آماده سازی غذا
    جوجه گردان
  • تنظیمات دستگاه
    زمان سنج (Timer)
  • جایگاه نگهداری
    قفسه
  • دستگاه نمایش وضعیت
    صفحه نمایش

 

 

 

 

   
از محبوب‌ها

آون توستر تولیپس مدل OT-3806BD

امتیاز: ۴.۲    ۷۲ دیدگاه کاربران

۸۷٪ (۵۰ نفر) از خریداران، این کالا را پیشنهاد کرده‌اند.

  • سایر توضیحات
    بدنه استیل ضد زنگ ، دارای ۴ المنت در بالا و پایین دستگاه ، مجهز به سیستم کانوکشن ، قابلیت تنظیم درجه حرارت و زمان ، دارای برنامه های پخت از پیش تنظیم شده
  • اقلام همراه محصول
    سیخ جوجه گردان ، کارت گارانتی
  • ظرفیت
    38 لیتر
  • مشخصات صفحه نمایش
    دیجیتال
  • حداکثر توان مصرفی
    1600
  • توضیحات تایمر
    120
  • حداکثر درجه حرارت
    230

 

 

 

   

نوشته های مشابه

‫۹ دیدگاه ها

    1. هیرو مدل خوبی هست اما خب اگر هزینه بیشتری می کردید قطعا برندهای مطرح دیگه ای هم تو بازار وجود دارن.

  1. سلام بهتره آون توستر از یه مارک و برند معتبر بخرید چند سال که اون توستر خریدم ولی کیفیت خوبی نداره

    1. آون توستر چه مارکی خرید کردید؟ اگر برندهای متفرقه خرید کرده باشید مسلما این اتفاق خیلی عجیب نیست، اما در برندهای معتبر آون توستر این اتفاق خیلی خیلی نادر هست.

  2. سلام و عرض ادب . بابت مطالب سودمندتون سپاسگزارم
    به نظر شما اون توستر داتیس ۷۲۰ انتخاب مناسبیه ؟ ابتدا قصدم خرید اون توستر ۷۱۰ بود که حجم بیشتری دارهد. ولی خب ۷۲۰ دارای دو فن هست و ظاهر زیباتری داره . نظر شما چیه

    1. با سلام. اگر حجم خیلی برای شما مهم هست همون مدل ۷۱۰ رو خریداری کنید، در غیر این صورت، آون توستر مدل ۷۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *