لوازم برقی آشپزخانه

بهترین مارک سرخ کن چیست؟ راهنمای خرید سرخ کن

سرخ کن چه مارکی خوبه؟

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

راهنمای خرید بهترین مارک سرخ کن

سرخ‌کن وسیله‌ای است که عملیات سرخ کردن مواد غذایی را با سرعت بیشتر و در حرارت معین انجام می‌دهد. این دستگاه که شامل یک المنت گرم کننده و محفظه روغن است، ساختار چندان پیچیده‌ای ندارد، مگر برخی از نمونه‌های فوق پیشرفته موجود در بازار.

غذاهایی که با سرخ کن بدون روغن تهیه می‌شوند، به‌دلیلِ مقدار کم چربی و کالری، به‌عنوان جایگزین سالمی به‌جای غذاهای سرخ‌کردنی معرفی می‌شوند، برای تهیه‌ی غذا بدون تغییر طعم و بافت آن در سرخ کن بدون روغن، فقط به یک قاشق غذاخوری روغن نیاز است، درحالی‌که برای سرخ‌کردن غذا به‌روش معمولی باید از روغن فراوان استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی: بهترین همزن های برقی پرفروش بازار

از آنجایی که امروز در بازار انواع و اقسام سرخ کن از برندهای مختلف وجود دارند، پروسه انتخاب بهترین سرخ کن کمی سخت تر از گذشته است و به همین دلیل در مطلب ابتدا ۱۵ مدل از بهترین مارک سرخ کن را به شما معرفی کرده ایم و در انتهای مطلب نکاتی را که پیش از خرید سرخ کن باید در نظر داشته باشید را برایتان نوشته‌ایم.

پرفروش ترین سرخ کن های دیجی کالا

 

*** ۱۵ مدل پرفروش از بهترین مارک سرخ کن در بازار ***


از محبوب‌ها

سرخ کن فیلیپس سری Viva Collection مدل HD9220

سرخ‌کن «فیلیپس» سری ویوا مدل «HD9220» محصولی زیبا و کارآمد است. این سرخ‌کن برخلاف بسیاری از رقبایش، دارای ساختاری متفاوت است و در آن از بالا باز نمی‌شود؛ بلکه موادغذایی در سبد مخصوص قرار گرفته و به‌صورت کشویی در قسمت پایینی دستگاه وارد می‌شوند.

جابه‌جایی این سبد توسط یک دسته‌ی ارگونومیک انجام می‌شود که علاوه‌بر راحتی و خوش‌دستی محکم است. به خاطر عایق‌بندی مناسب داخل دستگاه، در تمام مدت عملکرد دستگاه، بدنه‌ی سرخ‌کن خنک است.

HD9220 به روغن اندکی نیاز دارد تا مقدار زیادی غذای سرخ‌شده آماده کند. این سرخ‌کن درواقع یک AirFryer است که در این سیستم نیاز به روغن به حداقل می‌رسد؛ درنتیجه غذای سالم‌تری تهیه می‌شود.

در مدل HD9220 علاوه‌بر امکان تنظیم دما، قابلیت تنظیم زمان هم لحاظ شده است. طراحی مکعبی این مدل با زوایای گردشده با رنگ مشکی براق آن تکمیل ‌شده است تا یکی از زیباترین‌های فیلیپس در آشپزخانه عرض‌اندام کند.


 

فیلیپس با عرضه‌ی این محصول، گامی دیگر در تولید محصولاتی برداشته که علاوه‌بر کارایی به ‌سلامت مصرف‌کننده اهمیت می‌دهند. «فیلیپس» (Philips) شرکتی هلندی است که بیش از یک قرن سابقه‌ی کار دارد.

این شرکت از سال 1891 میلادی آغاز به کار کرده و در زمینه‌های مختلفی ازجمله ابزار سلامت، آرایشی و بهداشتی، لوازم شخصی، لوازم‌خانگی و… فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد.

   
از محبوب‌ها

سرخ کن همیلتون مدل DF-535T

سرخ کن 535 هامیلتون با دیگ جدا شونده به‌منظور شست‌‌وشوی آسان پس ازپخت و پز توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

این سرخ کن با قدرت 2000 وات توان آن را دارد، که در مدت زمان کوتاهی مواد غذایی را کاملا برشته و سرخ شده نماید. همچنین پوشش تفلون مقاوم دیگ آن باعث شده مواد به راحتی و بدون چسبندگی به سطح دیگ به خوبی سرخ شوند.

البته با دارا بودن سبد متحرک شما می‌توانید مواد غذایی را داخل این سبد قرار داده و سپس سرخ شدن مواد را انجام دهید تا مواد در تماس مستقیم با دیگ قرار نگیرند و همچنین پس از سرخ شدن با بالا آوردن سطح سبد اجازه دهید به راحتی روغن مواد از آن جدا شده و داخل دیگ باز گردد.

این سرخ کن ظرفیتی 5/2 لیتری دارد و محفظه بزرگ دیگ به شما این اجازه را می‌دهد به راحتی حجم زیادی از مواد غذایی را با یکبار داغ نمودن روغن سرخ نمایید. یکی از مزیت‌های بر‌جسته این سرخ کن قابلیت جدا شدن در آن است.

 


 

همانطور که می‌دانید در هنگام سرخ کردن مواد مقداری روغن روی سطح داخلی در پرتاب می شود، لذا بسیار مهم است شما بتوانید در را از سرخ کن جدا کرده و شست وشو دهید.

همچنین این سرخ کن دارای تایمر دیجیتالی هست. برروی درب دستگاه پنجره‌ای تعبیه شده است تا به راحتی بتوانید مقدار برشته شدن مواد را بدون باز کردن در بررسی نمایید. از مزایای دیگر این دستگاه فیلتر فلزی قابل شست شو‌ست، این فیلتر قابلیت جذب بخار روغن و دود آن را داشته و پس از مدتی می توانید آن را بیرون آورده و شست و شو دهید و یا پس از مدتی تعویض نمایید.

همچنین این سرخ کن دارای 18 ماه گارانتی هست و با بیش از 180 مرکز خدماتی در سراسر کشور و ارایه خدمات رایگان در در منزل برای شهروندان تهرانی تلاش دارد تا حامی مشتریان خود پس از فروش کالا باشد.

   
از محبوب‌ها

سرخ کن پارس خزر مدل FR-2014

سرخ‌کن «پارس خزر» (Pars Khazar) مدل «FR-2014»، ساده اما کاربردی، ارزان اما پرقدرت و به همراه قابلیت‌های فراوانی طراحی‌ شده است. این محصول که ظرفیتش به 2 لیتر می‌رسد؛

با توان مصرفی 1800 وات به همراه قابلیت تفکیک قطعات تولید شده است؛ همچنین این محصول مجهز به سیستم قطع‌کن خودکار، محفظه‌ی جمع‌آوری سیم و قابلیت فیلتر قابل تعویض است.

از دیگر مشخصات کلی FR-2014 می‌توان به قطعات قابل‌تفکیک جهت شست‌وشوی آسان (در و ظرف داخلی)، تایمر دیجیتالی قابل تنظیم با قطع‌کن خودکار و زنگ هشدار پایان زمان پخت تا 99 دقیقه، ترموستات قابل تنظیم از 150 تا 190 درجه‌ی سانتی‌گراد، فیلتر قابل تعویض ضدبو و قابل شست‌وشو، پنجره‌ی دید موادغذایی در حین پخت و داشتن ضمیمه‌ی بخار پاک‌کن پنجره‌ی دید و چراغ سلامتی و نشانگر رسیدن روغن به دمای مطلوب اشاره کرد.

 


 

در نظر داشته باشید که پارس خزر، یک شرکت بزرگی ایرانی است که از سال 1347 با همکاری شرکت توشیبای ژاپن، آغاز به کار کرده است. این شرکت در زمینه‌های ساخت لوازم‌خانگی، فعالیت‌های گسترده‌ای را در کشور انجام می‌دهد.

   
از محبوب‌ها

سرخ کن تامسون مدل TM-AF1800

سرخ‌کن «تامسون»  مدل «1800» محصولی زیبا و کارآمد است. این سرخ‌کن دارای ساختاری متفاوت است و در آن از بالا باز نمی‌شود؛ بلکه موادغذایی در سبد مخصوص قرار گرفته و به‌صورت کشویی در قسمت پایینی دستگاه وارد می‌شوند.

جابه‌جایی این سبد توسط یک دسته‌ی ارگونومیک انجام می‌شود که علاوه‌بر راحتی و خوش‌دستی محکم است. به خاطر عایق‌بندی مناسب داخل دستگاه، در تمام مدت عملکرد دستگاه، بدنه‌ی سرخ‌کن خنک است. 1800 به روغن اندکی نیاز دارد تا مقدار زیادی غذای سرخ‌شده آماده کند.

این سرخ‌کن درواقع یک AirFryer است که در این سیستم نیاز به روغن به حداقل می‌رسد؛ درنتیجه غذای سالم‌تری تهیه می‌شود.

 


 

طراحی مکعبی این مدل با زوایای گردشده با رنگ سفید براق آن تکمیل ‌شده است تا یکی از زیباترین‌های تامسون در آشپزخانه عرض‌اندام کند.تامسون با عرضه‌ی این محصول، گامی دیگر در تولید محصولاتی برداشته که علاوه‌بر کارایی به ‌سلامت مصرف‌کننده اهمیت می‌دهند.

   
از محبوب‌ها

سرخ کن فیلیپس سری Daily Collection مدل HD9216

سرخ‌کن «فیلیپس» مدل «HD9216» یکی از محصولات کاربردی این شرکت است که از طراحی زیبا و شکیلی بهره می‌برد. در این سرخ‌کن  مخزن اصلی در نیمه‌ی پایینی دستگاه قرار گرفته است و با دستگیره از بدنه خارج می‌شود.

داخل این مخزن، سبد توری هم قرار دارد که می‌توان موادغذایی را در آن قرار داد. این مخزن ظرفیتی در حدود 800 میلی‌لیتر دارد. توان بالای سرخ‌کن فیلیپس مدل HD9216 و تکنولوژی به‌کاررفته در آن، امکان تهیه‌ی غذای سالم و تقریبا بدون روغن را فراهم می‌آورد تا طعم واقعی موادغذایی حفظ‌ شده و روغن اضافه وارد آن نشود.

تکنولوژی جریان سریع هوا  با چرخش استوانه ای هوای گرم و بهینه نمودن انتقال حرارت به مواد غذایی، کاربر را قادر می سازد تا غذاها و اسنک های خوشمزه ای را با استفاده از روغن کم و یا بدون روغن نسبت به سایر سرخ کن های معمولی پخت، سرخ، سوخاری و یا گریل کند.

این تکنولوژی باعث می­‌شود مواد غذایی از بیرون کاملا ترد شده و از درون پخته و نرم شود. تکنولوژی جریان سریع هوا در این سرخ کن باعث شده هیچ بویی ناشی از سرخ کردن در خانه شما باقی نماند.

 


 

امکان تنظیم مدت کار سرخ‌کن تا سقف 30 دقیقه وجود دارد و پس از سپری‌شدن این زمان، دستگاه به‌طور خودکار خاموش می‌شود. همچنین با تنظیم دمای دلخواه با توجه به نوع غذای موردنظر، می‌توانید نتیجه‌ی دلخواه را از سرخ‌کن بگیرید.

وجود پایه‌های ضدلغزش برای جلوگیری از سرخوردن و حرکت دستگاه از دیگر مزایای این سرخ‌کن است. قسمت پایینی سرخ کن به شکل ستاره دریایی طراحی شده است که این امر گردش جریان هوای گرم را تسهیل می­کند.

   
از محبوب‌ها

سرخ کن چندکاره دلونگی مدل FH1394

سرخ‌کن چندکاره‌ی «دلونگی» مدل «FH1394» که به‌عنوان سرخ‌کن کم‌‌روغن شناخته می‌شود، با هدف حفظ سلامت مصرف‌کننده تولید و به بازار عرضه شده است. نیاز به مصرف فقط 14 میلی‌لیتر روغن برای هر کیلوگرم سیب‌زمینی پوست‌کنده‌ی تازه در این دستگاه، بیش از پیش کاهش مصرف روغن در غذاهای شما را تضمین می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی منحصربه‌فرد این سرخ‌کن چندکاره‌ی دلونگی که در هیچ‌یک از کالاهای همانند بازار به چشم نمی‌خورد، وجود المنتِ بالا (1400 وات) و پایین (800 وات) است که امکان پخت غذاهای متنوع  را برای شما مهیا می‌سازد.

سرخ‌کن FH1394، دیگی با پوشش سرامیک دارد و می‌تواند با همزنِ پارویی جداشدنی یا بدون آن، عمل پخت را انجام دهد. این دستگاه در کنار توانایی سرخ‌کردن، امکان پختِ غذاهایی همچون پیتزا، کیک و انواع پاستا را نیز دارد.

غذاهایی که نیاز به هم‌زدن دارند، مانند تکه‌های مرغ یا سیب‌زمینی را می‌توان به‌راحتی سرخ کرد یا حتی غذاهایی که نیاز به هم‌زدن ندارند، مانند پیتزا و کیک نیز به‌خوبی قابل پخت هستند که از این نظر کاملا منحصربه‌فرد است.

دیگر ویژگیِ مولتی فرای دلونگی، پنجره‌ی دید بزرگ آن است که به شما اجازه می‌دهد روند پخت را بدون ازدست‌دادن حرارت بررسی کنید. گنجایش این دستگاه 1.5 کیلوگرم برای سیب‌زمینی فریز شده  و 1.7 کیلوگرم برای سیب‌زمینی تازه پوست‌کنده است.

 


 

ظرف پخت گرد بوده و دستگیره هم برای آن در نظر گرفته شده است. روی ظرف از روکش سرامیکی بهره می‌برد. روی سرخ‌کن چندکاره دلونگی مدل FH1394 یک نمایشگر و در کنار آن، دکمه‌های کنترلی تعبیه شده است تا کار با دستگاه ساده‌تر شود.

بدنه‌ی این سرخ‌کن در تمام طول فعالیت خنک باقی می‌ماند و خطری ایجاد نمی‌کند. دلونگی از معتبرترین تولیدکنندگان لوازم خانگی برقی پیشرفته و کاربردی است که در سراسر جهان شناخته شده است.

   
از محبوب‌ها

سرخ کن فیلیپس سری Viva Collection مدل HD9238

سرخ‌کن «فیلیپس» مدل «HD9238» یکی از سرخ کن‌های سری «Airfyer» شرکت فیلیپس است که زیبایی و کارایی را باهم دارد. این سرخ‌کن با ظاهری مشکی و براق بسیار زیباست و دسته‌ی قرمزرنگ آن این زیبایی را بسیار بیشتر می‌کند.

ظرف روغن و مخزن این سرخ‌کن در نیمه پایینی قرار دارد و با دستگیره از بدنه خارج می‌شود. داخل این مخزن، سبد توری نیز قرار دارد که می‌توان مواد غذایی را در آن قرار داد. ظرفیت این مخزن به حدی است که به‌راحتی می‌توان وعده‌ی غذایی برای یک خانواده کم‌جمعیت را در آن تهیه کرد.

توان بالای سرخ‌کن فیلیپس مدل HD9238 و تکنولوژی به‌کاررفته در آن امکان تهیه‌ی غذای سالم و تقریبا بدون روغن را فراهم می‌آورد تا طعم واقعی مواد غذایی حفظ‌ شده و روغن اضافه وارد آن نشود.

 


 

با استفاده از نمایشگر دیجیتال و لمسی جلوی دستگاه می‌توان تمام امکانات آن را در اختیار گرفت و دما، زمان شروع و پایان فعالیت دستگاه را تعیین کرد. لازم به تاکید است که این سرخ‌کن به عنوان سرخ کن بدون روغن به بازار عرضه شده است ولی برای پخت مقدار اندکی روغن نیاز می باشد.

فیلیپس سال‌هاست در سراسر جهان در زمینه‌ی تولید لوازم‌ خانگی برقی کوچک و بزرگ فعالیت می‌کند و تهیه دستگاه‌های باکیفیت برای زندگی راحت و سالم همواره مدنظر طراحان این شرکت بوده است.

   
از محبوب‌ها

سرخ کن مولینکس مدل AM30

مشخصات

  • ابعاد
    260 × 400 × 240 سانتی‌متر
  • وزن
    3.44 گرم
  • طول سیم
    0.95 سانتی متر
  • ظرفیت
    1.5 لیتر
  • توضیحات صفحه نمایش
    دیجیتال
  • حداکثر توان مصرفی
    1800
  • ویژگی‌های نظافتی
    فیلتر قابل تعویض

     
از محبوب‌ها

سرخ کن میگل مدل GAF 180

سرخ کن کم روغن (هواپز) میگل دارای دیگ داخلی به گنجایش 4 لیتر و پوشش نچسب وسیله ای مناسب جهت تهیه انواع غذاهای رژیمی به صورت رژیمی است. خاموش شدن خودکار، قابلیت تنظیم دما از 60 تا 200 درجه سانتی گراد ، وجود 12 منوی پخت خودکار و لوازم جانبی از ویژگی های خاص این کالا است. همچنین وجود میکروسوویچ ایمنی روی درب از دیگر ویژگی های این سرخ کن است.


     
از محبوب‌ها

سرخ کن دلونگی مدل RotoFry F28533

سرخ‌کن «دلونگی» (Delonghi) مدل F28533، یک محصول میان‌رده است که با طراحی ساده و کاربردی، برای مصارف خانگی ساخته‌شده است. این سرخ‌کن با ظرفیت روغن مناسب و توان مصرفی 1800 وات که کمی هم بالا است، از تنوع رنگ نسبتا بالایی بهره می‌برد.

همچنین فیلتر قابل تعویض، صفحه‌نمایش و محفظه جمع‌آوری سیم از قابلیت‌های ویژه‌اش به‌حساب می‌آید.

از دیگر مشخصات کلی این محصول می‌توان به مجهز به سبد گردشی، مجهز به ترموستات قابل تنظیم برای جلوگیری از بالا رفتن بیش‌ازحد دما، مجهز به بدنه‌ی عایق حرارت، مجهز به تایمر دیجیتال، دارای دستگیره، دارای چراغ نشانگر، مجهز به ظرف داخلی نچسب جداشدنی، مجهز به فیوز ایمنی و دارای پنجره برای مشاهده مواد غذایی اشاره کرد. در نظر داشته باشید که دلونگی، یک شرکت ایتالیایی است که بیش از 100 سال قدمت دارد.

 


 

این شرکت در زمینه‌های مختلفی از جمله لوازم‌خانگی برقی از مثل غذا ساز، مایکروویو، مخلوط‌کن و غیره، فعالیت‌های گسترده‌ای را در سراسر جهان انجام می‌دهد. همچنین کیفیت ساخت محصولات این شرکت بیش‌ازپیش، تضمین‌شده است.

   
از محبوب‌ها

سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9650/91

مشخصات

  • ابعاد
    433x321x315 سانتی‌متر
  • وزن
    8 گرم
  • ظرفیت
    1.4 لیتر
  • حداکثر توان مصرفی
    2200
  • امکانات
    تفکیک قطعات
  • دستگاه نمایش وضعیت
    صفحه نمایش

     
از محبوب‌ها

سرخ کن نوتریکوک مدل AF205K

مشخصات

  • ابعاد
    310x370x325 سانتی‌متر
  • وزن
    6 گرم
  • ظرفیت
    5.5 لیتر
  • توضیحات صفحه نمایش
    LED تمام لمسی
  • حداکثر توان مصرفی
    1700
  • ویژگی‌های نظافتی
    فیلتر قابل تعویض

     
از محبوب‌ها

سرخ کن بلک اند دکر مدل AF600

مشخصات

  • طول سیم
    100 سانتی متر
  • ظرفیت
    5 لیتر
  • توضیحات صفحه نمایش
    دیجیتال
  • حداکثر توان مصرفی
    1500
  • دستگاه نمایش وضعیت
    نشانگر LED
  • امکانات آماده سازی غذا
    سرخ‌کردن بدون روغن

     
از محبوب‌ها

سرخ کن فیلیپس مدل HD9217

مشخصات

  • ابعاد
    310x310x380 سانتی‌متر
  • وزن
    6 گرم
  • ظرفیت
    2.2 لیتر
  • حداکثر توان مصرفی
    1425
  • امکانات
    تفکیک قطعات
  • سیستم ایمنی
    سیستم قطع خودکار

     
از محبوب‌ها

سرخ کن فوما مدل FU-843

مواد غذایی سرخ شده یکی از پر طرفدارترین غذاها در بین افراد با تمامی سنین است که کمتر کسی پیدا می‌شود به آن علاقه نداشته باشد. امروزه با وجود دستگاه های متنوع پخت و پز می توانیم مواد غذایی را ساده تر سرخ کنیم و از طعم بی نظیرشان لذت ببریم.

سرخ کن فوما اف یو 843 « Fuma FU-843 » یکی از بهترین محصولات این کمپانی ژاپنی است که با توانایی سرخ کردن حرفه ای مواد غذایی کار را برایتان آسان تر می‌کند و دیگر نیازی نیست پای اجاق گاز بایستید، همچنین می‌توانید از طعم خوش مزه ی مواد سرخ شده لذت ببرید بدون اینکه بوی مواد سرخ شده کل خانه را بگیرد.

این سرخ کن کوچک و جمع و جور توانش به 900 وات می‌رسد که می‌توان بر حسب نیاز و نوع ماده ی غذایی، توان آن را تغییر داد که به وسیله ی کلید چرخان روی بدنه‌ی سرخ کن تنظیمات دما انجام می شود.


 

 

نکاتی که پیش از خرید سرخ کن باید بدانید:

اگر قصد خرید سرخ کن را دارید و به دنبال آن هستید که دستتان را روی بهترین مارک سرخ کن بگذارید، توصیه می‌کنیم که ابتدا نکاتی که در ادامه بیان شده اند را مطالعه کنید تا انتخاب درست تری داشته باشید.

1- انواع سرخ کن

ابتدا بهتر است بدانید که اصلا چه نوع سرخ کنی برای شما مناسب است، سرخ کن گازی، سرخ کن برقی یا مینی سرخ کن؟  هرچند که معمولا سرخ کن های الکتریکی نمونه های رایج تری هستند و برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرند.

سرخ کن های مینی نیز همان طور که از نامششان پیداست ابعاد کوچک تری دارد و به قول معروف جمع و جورتر است، پس اگر همچنان هدفتان خرید یک سرخ کن برقی است، به ادامه نکات توجه کنید.

2- گنجایش سرخ کن چقدر باشد؟

یکی از مواردی که هنگام خرید سرخ کن مناسب باید به آن توجه کنید سایز یا همان گنجایش است، باید سرخ کنی را انتخاب کنید که گنجایش مورد نیاز شما را داشته باشد، نه الکی بزرگتر باشد و نه کوچکتر که نیازتان را رفع نکند.

سرخ کن ها به می توان به سه سایز تقسیم کرد:

  •  سایز کوچک با گنجایش حدود ۱ تا ۲ لیتر
  •  سایز متوسط با گنجایش حدود ۱٫۸ تا ۲٫۵ لیتر
  •  سایز بزرگ با گنجایش حدود ۵ لیتر یا بیشتر

اگر قصد درست کردن کباب و مرغ را دارید مسلما باید سرخ کن سایز بزرگ را انتخاب کنید، در غیر این صورت جمعیت شما تا حدی می تواند سایز مورد نظر را مشخص کند، اگر خانواده 4 یا 5 نفره هستید همان سایز 2 تا 2/5 لیتر کفایت می‌کند.

اما اگر خانواده پر جمعیتی هستید، مثلا یک خانواده 8 نفره، در این صورت برای سرخ کردن مواد لازم است که در چند نوبت از سرخ کن استفاده کنید و در این حالت بهتر از سرخ کن با ظرفیت بالاتر استفاده شود.

3- توان مصرفی دستگاه سرخ کن

منظور از توان مصرفی یعنی این سرخ کن چقدر می‌تواند حرارت ایجاد کند و با چه سرعتی این کار را انجام می‌دهد، مسلما هرچه توان سرخ کن بالاتر باشد روغن سریعتر داغ می‌شود و حتی با اضافه کردن روغن سرد زیاد طول نمی‌کشد که روغن مجدد داغ شود.

توان نرمال سرخ کن ها بین 800 تا 1500 وات است اما سرخ کن های بالای 1800 وات هم داریم، اما معمولا حدود 1500 وات کفایت می‌کند.

4- تنظیمات دستگاه سرخ کن

سرخ کن ها در دو حالت دستی یا دیجیتالی تنظیماتشان انجام می‌شود، منظور از تنظیمات یعنی همان روشن کردن دستگاه، مشخص کردن دما و یا دادن زمان است که در مدل‌های دیجیتالی کمی آپشن‌ها بیشتر هستند.

حتی در مدل‌های خیلی جدید کافیست که نرم افزار سرخ کن را روی گوشی خود نصب کنید و از منو غذای مورد نظر خود را انتخاب کنید، پس انتخاب غذا سرخ کن دما سایر تنظیمات را متناسب با آن غذا تنظیم می‌کند، به همین راحتی.

 

سرخ کن بدون روغن یا سرخ کن معمولی: 

سرخ کن های معمولی برای سرخ کردن نیاز به روغن دارند، این مدل سرخ کن ها معمولا یک سبد دارند که مواد غذایی مانند سیب زمینی را در آن می ریزند و سپس سبد با بسته شدن درب دستگاه در داخل روغن قرار می‌گیرد.

در این مدل بسته به نیاز دستگاه به مقداری روغن نیاز است که در برخی مدل ها می‌توانید از روغن های چندبار مصرف استفاده کنید، ناگفته نماند که غذا در این سرخ کن ها بسیار خوشمزه می‌شود اما بسیار مضر است.

پرفروش ترین سرخ کن های معمولی

این مدل سرخ کن ها بیشتر شبیه هواپز هستند، به بیان ساده به جای این غذا با روغن سرخ کن با هوای بسیار داغ سرخ می‌شود، عملکرد این مدل سرخ کن های بدون روغن تا حدی شبیه به فرهای فن دار است که حرارت توسط المنت ایجاد می شود و از طریق فن به مواد غذایی منتقل می‌شود.

مشاهده پرفروش‌ترین سرخ‌‌کن‌های بدون روغن

سرخ کن بدون روغن چه مزایایی دارد؟

1- انجام چند کار متفاوت: سرخ کن های بدون روغن جدای از اینکه سلامت هستند کارهای دیگری هم انجام می‌دهند، مانند:

  • گرم‌کردن غذاهای باقی‌مانده
  • پختن غذاهای یخ‌زده آماده‌به‌طبخ
  • گریل‌ یا کبابی‌کردن گوشت و سبزیجات
  • پختن مافین، کوکی، بیسکوییت و کیک‌‌‌های کوچک
  • بودادن آجیل

اما حواستان باشد که انتظارات به جایی داشته باشید، به هرحال مواد غذایی کاملا بدون روغن سرخ می‌شوند و بی انصافی است که اگر انتظار خوشمزگی سرخ شدن با روغن را داشته باشیم، پس وقتی در سرخ کن بدون روغن سیب زمینی سرخ می‌کنید، انتظار سیب زمینی رستوران را نداشته باشید.

2- افزایش سرعت آشپزی:

سرخ کن های بدون روغن یا همان هواپزها به دلیل استفاده از سیستم همرفتی یعنی سرخ کن غذا با کمک هوای داغ، خیلی سریعتر از سرخ کن های معمولی عمل می‌کنند، از طرفی کارتان هم آسان تر است و اصلا نیاز نیست مواد غذایی داخل دستگاه را جا به جا کنید، کافیست برنامه را به دستگاه بدهید و بروید.

3- شستشوی راحت تر دستگاه

این مدل به دلیل استفاده نکردن از روغن شستشوی به مراتب راحت تری دارد و بدنه و داخل دستگاه آنقدرها کثیف نمی‌شود، در حالی که در مدل‌های روغن دار هم داخل و هم بعضا بیرون دستگاه به دلیل پاشش روغن کثیف می‌شود.

4- صرفه جویی در مصرف انرژی

سرخ کن های بدون روغن هم انرژی کمتری مصرف می‌کنند و هم به دلیل سرعت در انجام کار مدت زمان کمتری روشن می‌مانند و این یعنی کاهش مصرف برق که قطعا خوشایند آقای منزل است.

دقت کنید که این مدل به دلیل کمتر گرم شدن بدنه به هیچ وجه فضای آشپزخانه را هم گرم نمی‌کند و مانند فرهای فن داره حرارت خود را خارج نمی‌کند و این یعنی آشپزخانه گرم نمی‌شود و نیاز به دور تند کولر نیست که این مورد هم خوشایند آقای منزل است.

 

   

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *