ریپورتاژسایر مطالب پیشنهادی

فروشگاه فرش حضوری یا اینترنتی؟

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

بی‌شک یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها برای خرید فرش، انتخاب فروشگاه فرش حضوری یا اینترنتی است. زیرا هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

فرش از مهم‌ترین کالاهای خانه به‌حساب می‌آید و برای خرید آن باید فاکتورهای متعددی را بررسی کرد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به تعداد شانه، الیاف مورد استفاده، طرح و رنگ آن اشاره کرد.

در نظر داشته باشید که فرش علاوه‌بر زیبایی ظاهر، باید کاملا متناسب با محیطی باشد که قرار است در آن قرار گیرد. به‌عنوان مثال؛ رنگ فرش و میزان ضخامت آن می‌توانند در این انتخاب تاثیرگذار باشند.

برای اینکه بدانیم خرید فرش به‌صورت حضوری بهتر است یا اینترنتی باید ابتدا اطلاعات کاملی راجع به این کالای مهم به‌دست آوریم. برای آگاهی از این موارد تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم برای خرید فرش

انتخاب فروشگاه فرش و تصمیم‌گیری بین خرید آنلاین یا حضوری باید پس از آشنایی با این نکات صورت گیرد. زیرا با این اطلاعات می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

الیاف فرش

فرقی ندارد بخواهید فرش را از یک فروشگاه اینترنتی بخرید یا حضوری، در هر صورت باید به الیاف مورد استفاده در آن توجه کنید. زیرا نخ خاب تاثیر زیادی در مقاومت، نرمی، استحکام و دیگر خصوصیات اصلی فرش دارد.

بیشترین الیاف مورد استفاده در فرش؛ اکریلیک و پلی‌استر، بی‌سی‌اف و پلی‌پروپیلن هستند که هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند. خصوصیات هر کدام به شرح زیر است:

  • اکریلیک: یکی از محبوب‌ترین الیافی که برای نخ خاب فرش مورد استفاده قرار می‌گیرد اکریلیک است. فرش‌های تولیدشده از این الیاف دارای مقاومت بالایی نسبت به شست‌وشو و پاخوردگی هستند.

مقاومت بالا در برابر حرارت و ایجاد طرح‌هایی کاملا ظریف و قابل مقایسه با فرش‌های دست‌باف، باعث شده تا اکریلیک نسبت به دیگر الیاف به محبوبیت بیشتری دست یابد. طبیعتا قیمت فرش با این نخ بیشتر از سایر الیاف است.

نرمی و لطافت فرش‌های اکریلیک، قابلیت از بین‌بردن آسان آلودگی‌ها با شست‌وشو و سبکی این فرش از دیگر ویژگی‌های مهم آن به‌شمار می‌آید.

  • پلی‌استر: این الیاف قیمت پایینی دارد و از ویژگی‌های مثبت آن می‌توان به مقاومت در برابر پوسیدگی و جذب رطوبت اشاره کرد. به‌همین دلیل نیز برای مناطق مرطوب می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
  • بی‌سی‌اف: فرش‌های تولیدشده از این الیاف بدون پرز هستند. ویژگی مثبت دیگر آنها نیز مقاومت بالای فرش است. به ‌همین دلیل نیز برای مکان‌های پر رفت‌وآمد استفاده از آنها می‌تواند مناسب باشد.
  • پلی‌پروپیلن: فرش‌هایی که از نخ پلی‌پروپیلن تولید می‌شوند در ظاهر کاملا شبیه فرش‌های اکریلیک هستند. یعنی ظرافت و زیبایی زیادی دارند.

اما چیزی که باعث تمایز آنها شده برگشت‌پذیری و پاخوردن پلی‌پروپیلن است. این الیاف با گذشت زمان و در اثر پاخوردگی دچار تغییر می‌شوند.

تعداد شانه و تراکم فرش

شانه فرش اصطلاحی است که به تعداد گره‌های ایجادشده عرضی در یک‌متر مربع فرش گفته می‌شود و هرچه این میزان بیشتر باشد، نشان‌دهنده ظرافت و شفافیت بیشتر طرح آن است.

این مورد روی قیمت نهایی فرش تاثیر زیادی دارد. به‌عنوان مثال؛ قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری   با توجه به   شانه ان قیمت گذاری میشود قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه   از فرش ۱۲ متری ۷۰۰ شانه بیشتر است. البته الیاف نیز در قیمت نهایی بی‌تاثیر نیست.

فرشی با شانه بالا ریزبافت‌تر دیده می‌شود به‌گونه‌ای که آن را به فرش دست‌بافت تشبیه می‌کنند. استفاده از این نوع فرش برای سالن‌های پذیرایی و محیط‌های کم رفت‌وآمد مناسب است.

تراکم فرش نیز به‌ تعداد گره‌های طولی در یک‌متر مربع از فرش می‌گویند. معمولا هرچه شانه بیشتر باشد تراکم نیز افزایش پیدا می‌کند. این گره‌ها باعث استحکام و سفتی فرش خواهند شد.

در رابطه با رنگ و طرح فرش نیز باید طبق سلیقه شخصی و دکوراسیون خانه تصمیم بگیرید کدام رنگ یا طرح  برای ایجاد فضایی زیباتر مناسب است و سپس آن را به‌صورت حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

فرش کوروش

فروشگاه فرش اینترنتی بهتر است یا حضوری؟

حالا که به‌طور کامل با ویژگی‌های یک فرش مناسب آشنا شدید بهتر است به بحث انتخاب فروشگاه فرش بپردازیم. برای این منظور می‌توان مزایای هر کدام را شرح داد.

مزایای خرید فرش به‌صورت حضوری

اگر فروشگاه فرش حضوری را انتخاب کنید مهم‌ترین مزیتی که برای شما به‌دنبال دارد دیدن طرح و رنگ دقیق فرش است. این مورد برای افرادی که نسبت به تناسب رنگی حساسیت زیادی دارند مهم است.

همچنین شما می‌توانید فرش را در همان روز بپسندید، خریداری کنید و از فروشنده بخواهید که فورا آن را برای شما ارسال کند. البته این روش خستگی زیادی نیز برای فرد به‌همراه دارد.

برای خرید فرش از فروشگاه حضوری معمولا باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. زیرا وجود واسطه و همچنین هزینه‌ای که برای حمل‌ونقل‌ فرش پرداخت شده، روی قیمت نهایی آن تاثیر دارد.

البته کارخانه‌ای مانند فرش کاشان برای کاهش هزینه خانوار، امکان خرید حضوری از کارخانه کاشان و نمایشگاه تهران را برای مشتریان فراهم کرده است. یعنی شما با مراجعه به این مراکز هم مبلغ کمتری پرداخت می‌کنید و هم از تنوع بیشتر بهره‌مند خواهید شد.

مزایای خرید اینترنتی فرش

با انتخاب روش خرید اینترنتی دیگر لازم نیست مدت‌زمان طولانی را در فروشگاه‌های مختلف برای انتخاب فرش مورد نظرتان سپری کنید.

برای خرید اینترنتی تنها کافی‌است با گوشی موبایل خود عکس فرش‌های موجود در فروشگاه‌های معتبر را ببینید، ویژگی هرکدام را مشاهده کرده و مناسب‌ترین فرش را خریداری کنید.

با انتخاب فروشگاه اینترنتی که در واقع نمایندگی فروش کارخانه باشد، قطعا تنوع بیشتری از انواع فرش را می‌بینید که با قیمت‌ بسیار مناسب‌تر نسبت به بازار فروخته می‌شوند.

کارخانه فرش کاشان برای راحتی مشتریان خود علاوه‌بر امکان خرید حضوری از درب کارخانه و نمایشگاه تهران، فروشگاه فرش اینترنتی را نیز راه‌اندازی کرده است.

امکان خرید اینترنتی فرش سجاده ای از کارخانه

سجاده فرش از محصولات فرش کوروش  که برای نماز خواندن به کار می رود. فرش سجاده ای معمولا با پرز بلند بافت می شود که باعث راحتی نمازگزاران طراحی شده اما هرچه شانه و تراکم آن بالاتر رود ضخامت فرش ماشینی هم کمتر شده و فرش محرابی نازک تر می شود.

فرش سجاده ای کوروش

فرش سجاده ای و فرش محرابی هر دو برای نماز خواندن استفاده میشود ، اما فرش سجاده ای برای استفاده در خانه و فرش محرابی در مساجد و حسینیه‌ها طراحی شده‌اند.

فرش سجاده ای به صورت رولی بافته می‌شود و عرض هر رول ۱۲۵ سانتی‌متر است. طول رول این فرش‌ها با توجه به ابعاد محل مورد نظر تفاوت دارد و به صورت سفارشی تعیین می‌شود. همچنین، فرش سجاده ای دارای عرض حدودا ۶۰ سانتی‌ و ارتفاع ۱۲۵ سانتی متری است.

 

به طور کلی، فرش محرابی دارای طرح محراب است و در مساجد استفاده می‌شود، در حالی که فرش سجاده ای دارای طرح‌های گوناگون است

با انتخاب خرید اینترنتی از این مجموعه شما می‌توانید بدون طی مسافتی طولانی، انواع فرش را ببینید و با توجه به دکوراسیون خانه، محل مورد استفاده و شانه‌های فرش، مناسب‌ترین مورد را خریداری کنید.

 

جمع‌بندی

انتخاب فروشگاه فرش که تنوع زیادی داشته باشد و همچنین محصولات را با مناسب‌ترین قیمت ارائه دهد؛ همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه افراد برای خرید فرش است.

در این بین انتخاب فروشگاه اینترنتی و خرید حضوری ۲ گزینه مهم پیش رو هستند. با انتخاب روش حضوری شما می‌توانید از نزدیک طرح و رنگ فرش‌ها را ببینید، از کیفیت آنها مطمئن شوید و سپس خرید را انجام دهید.

در روش اینترنتی بدون خستگی می‌توانید تنوع بسیار زیادی از فرش‌های مختلف را با کم‌ترین قیمت ببینید. به‌خصوص اگر فروشگاهی را انتخاب کنید که نمایندگی قالی کاشان باشد.

با انتخاب فرش کاشان شما می‌توانید به‌صورت حضوری از درب کارخانه و نمایشگاه تهران یا از طریق مراجعه به فروشگاه اینترنتی این مجموعه یک خرید ایمن با کم‌ترین قیمت و مناسب‌ترین کیفیت داشته باشید.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *