لوازم خانگی برقی

۱۰ مدل بهترین کولر آبی سلولزی پرفروش در ایران

بهترین مارک کولر آبی سلولزی کدام است؟

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

کولر آبی همچنان انتخاب اصلی خیلی از افراد برای استفاده در تابستان است و حالا کولر آبی سلولزی توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرده است و خیلی‌‌ها دقیقا مانند شما به دنبال بررسی و احتمال خرید بهترین کولر آبی سلولزی هستند.

حتما با سیستم کولر آبی آشنا هستید، کولر آبی هوای بیرون را به داخل محیط مکعبی کولر می‌کشد و این هوا هنگام ورود به مکعب کولر به دلیل پوشال‌ها خیس، خنک تر شده و سپس از طریق موتور و توربین به داخل کانال و منزل شما هدایت می‌شود. این نحوه کار تمامی کولرهای آبی است.

کولر آبی سلولزی چیست؟

اما کولر آبی سلولزی چیست؟ آیا نحوه کار آن با کولر آبی پوشالی فرق دارد؟ همانطور که متوجه شدید هردو این کولرها از نوع آبی هستند و از نظر عملکرد و شیوه خنک‌ کردن باهم تفاوتی ندارند. اما در کولرهای آبی سلولزی به‌جای پوشال، پدهای سلولزی وجود دارد. این پدها از لایه‌های پرتعداد ورقی تشکیل شده‌اند که موج‌ دارند و نازک هستند.

پدهای سلولزی که به جای پوشال استفاده می‌شوند قدرت جذب بالاتری دارند، هوا به شکل بهتری از میان آنها عبور می‌کند و همچنین پدهای سلولزی معمولا برای ۵ سال قابل‌استفاده هستند.

تفاوت کولر آبی سلولزی با معمولی

 

کولر آبی سلولزی چه تفاوتی با کولر آبی معمولی دارد؟

همانطور که متوجه شدید در کولرهای آبی معمولی، از پوشال برای خنک سازی هوا استفاده می‌شود. این پوشال‌ها از جنس خرده چوب هستند. این پوشال‌ها توسط آب داخل کولر خیس شده و هوای بیرون با عبور از میان آنها خنک می‌شود. اما این پوشال هم نیاز به تعویض در مدت زمان کمتری دارند و هم برای افرادی که آلرژی دارند ایجاد حساسیت می‌کنند چرا که از جنس خرده چوب هستند.

اما در کولرهای آبی سلولزی از پدهای سلولزی به جای پوشال استفاده شده است. این پدها از جنس خرده چوب نیستند و برای افراد مبتلا به آلرژی مشکلی ایجاد نمی‌کنند، هوا خیلی بهتر از میان آنها عبور کرده و بهتر خنک می‌شود و همچنین تا حدود ۵ سال نیاز به تعویض ندارند و همین موضوع  یکی از دلایل مقرون‌به‌صرفه‌بودن کولر آبی سلولزی نسبت به نمونه پوشالی است.

 

کولر آبی سلولزی چه مزایای دارد؟

  • بازده تبخیر آب این کولرها بالا است.
  • تا ۵ سال نیاز به تعویض پوشال ندارند.
  • جریان هوا از آنها بهتر عبور کرده و بهتر خنک می‌کنند.
  • سرو صدای خیلی کمتری دارند.

 

کولر آبی سلولزی چه معایبی دارد؟

  • ساختار این کولرها همانند سایر کولرهای آبی به شکلی است که برای مناطق مرطوب مناسب نیست.
  • هزینه نصب و راه اندازی اولیه آنها کمی بیشتر است.
  • رطوبت تولید شده توسط این کولرها کمی بیشتر است که برای مناطق خشک مناسب است.

 

کولر آبی سلولزی برای چه افرادی مناسب است؟

کولر آبی سلولزی برای افرادی مناسب است که به هر دلیل تصمیم به خرید کولر گازی ندارند و یک کولر از نوع آبی نیاز آنها را رفع می‌کند. برای این افراد مناسب است که به جای خرید کولر آبی پوشالی از کولر آبی سلولزی استفاده کنند. مزیت های کولر آبی سلولزی نسبت به کولر آبی پوشالی پیشتر بیان شده است.

نکات مهم در خرید کولر آبی سلولزی

  • در خرید هر نوع کالایی بهتر است نکات پیش از خرید آن را بدانید و حالا در خرید کولر آبی سلولزی هم نکاتی هستند که دانستن آنها پیش از خرید ضروری است و شما را در انجام خریدی بهتر یاری می‌کنند.
  • کولرهای آبی سلولزی از همه نظر عالی هستند اما به دلیل جنس متفاوت بد سلولزی نسبت به پوشال‌، بویی که از کولر وارد منزل می‌شود متفاوت است با بویی که قبلا احساس می‌کردید، این بو لزوما بوی بدی نیست و صرفا متفاوت است، اما بهتر است نسبت به این موضوع آگاه باشید چرا که از نظر برخی این بو بد بوده و برخی مشکلی با این بوی متفاوت نداشته اند.
  • هرچند که پدهای سلولزی بوی متفاوتی دارند اما به دلیل خیس شدن یکنواخت و بهتر، قدرت خنک کنندگی و سرد کردن محیط در آنها خیلی بهتر و سریع تر است.
  • هزینه تعویض پدهای سلولزی نسبت به پوشال بیشتر است اما در عوض حدود هر ۴ یا ۵ سال یک بار نیاز به تعویض پیدا می‌کنند چرا که به راحتی رسوب نمی‌گیرند.

نکات دیگری هم در خرید کولر آبی وجود دارند که صرفا مختص به کولر آبی سلولزی نیستند و شما در خرید هر نوع کولر آبی باید آنها را مد نظر داشته باشید که برای مطالعه این موارد می‌توانید به مطلب راهنمای خرید کولر آبی که قبلا نگارش شده است مراجعه کنید.

 

۱۰ مدل بهترین کولر آبی سلولزی در بازار

تا اینجا با کولر آبی سلولزی و مزایا و معایب آن آشنا شدید. برای آن دسته از دوستانی که احتمالا قصد خرید کولر آبی سلولزی را دارند، در ادامه چند مدل از بهترین کولر آبی سلولزی پرفروش در بازار را معرفی و بررسی می‌کنیم.

 

۱- کولر سلولزی ۷۰۰۰ انرژی مدل اقتصادی EC0700e

کولر سلولزی 7000 در رنگ آبی

این کولر آبی سلولزی از برند انرژی یکی از پرفروش های بازار است که بیش از ۹۰% از خریداران از خرید آن رضایت داشته اند، این کولر انتخاب ما به عنوان بهترین کولر آبی سلولزی می باشد.

این کولر اولین کولر آبی سلولزی کشور است که دارای گواهینامه استاندارد اروپا (CE) می‌باشد. جنس بدنه این کولر از ورق گالوانیز است و به دلیل استفاده از پد سلولزی به جای پوشال، با داشتن استحکام مناسب و پایدار، راندمان تبخیر خود را که حدود ۸۳درصد است در طول زمان حفظ می‌نماید.

بد نیست بدانید که کولر سلولزی تا شرایط دمای محیطی ۴۰ درجه سانتی‌گراد پاسخگو است، در حالی که کولر پوشالی حداکثر و در بهترین حالت تا شرایط دمایی ۳۷ درجه پاسخگو ‌می‌باشد.

در این کولر آبی سلولزی انرژی به دلیل استفاده از لرزه‌گیر و واشر مناسب در محل اتصال پایه فن و بدنه، میزان انتقال صدا به داخل به حداقل ممکن رسیده است و از این نظر یک کولر کاملا کم صدا محسوب می‌شود.

مشخصات برجسته محصول:

  • جنیس بدنه: گالوانیزه
  • حجم کولر: ۷۰۰۰
  • ولتاژ ورودی برق: ۲۲۰ ولت تکفاز
  • قدرت باد دهی: ۷۹۹۰
  • مزایای برجسته: صدای کم، لرزه گیر مناسب، سیستم جلوگیری از برق گرفتگی و خنک کنندگی مناسب

مشاهده این کولر آبی سلولزی انرژی

 

۲- کولر سلولوزی ۲۸۰۰ انرژی مدل EC0280n

کولر سلولوزی آبی در ابعاد کوچک

این کولر آبی سلولزی با حجم ۲۸۰۰ یکی از پرفروش های بازار است که رضایت ۷۲% درصدی خریداران را کسب کرده است و از نظر ما یکی از گزینه های برتر بازار است که اگر به دنبال کولر با حجم موتور بالا نیستید، می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد.

بد نیست بدانید که این کولر آبی سلولزی مدل EC0280n اولین کولر سلولزی آبی با حجم کم در کشور است که رضایت بالای خریداران را جلب کرده است. بر خلاف کولرهای آبی پوشالی که بعد از مدتی به دلیل افتادگی پوشال راندمان آنها کاهش می‌یابد، این کولر سلولزی انرژی ۸۰ درصد راندمان تبخیر را تا پایان فصل حفظ می‌کند.

مشخصات برجسته محصول:

  • جنس بدنه: گالوانیزه
  • حجم کولر: ۲۸۰۰
  • قدرت باددهی: ۱۳۰۰
  • مزایای برجسته: تا ۳۰درصد خنک تر از کولر پوشالی، دارای خنک کنندگی بسیار بالا نسبت به انواع مشابه، دارای سیستم محافظ جان

مشاهده این کولر سلولزی ۲۸۰۰ انرژی

 

۳- کولر سلولزی ۷۰۰۰ تبخیری انرژی مدل EC0700

کولر سلولزی 7000 تبخیری در رنگ سفید و آبیاین کولر سلولزی ۷۰۰۰ تبخیری انرژی مدل EC0700 از پرفروش های بازار است که امتیاز ۴.۱ را از خریداران کسب کرده و رضایت ۷۴ درصدی خریداران را هم جلب کرده است.

این کولر اولین کولر آبی سلولزی کشور است که استانداردهای اروپا را کسب کرده. در این کولر آبی سلولزی، دما به‌صورت هوشمند و اتوماتیک توسط ترموستات محیطی کنترل می‌شود و همچنین تنظیم زمان کار کولر را نیز با استفاده از تایمر الکترونیکی انجام می‌دهد.

این کولر تنها مدل در این لیست است که به همراه یک ریموت کنترل عرضه می‌شود که تا برد ۱۵ متر از ترموستات، دستورات کاربر را اعمال می‌نماید، در واقع یکی از مشکلات کولر آبی که نداشتن کنترل می‌باشد، در این کولر رفع شده است.

مشخصات برجسته این محصول:

  • کنترل دمای هوشمند با ترموسات
  • دارای ریموت کنترل با برد ۱۵ متر
  • حفظ راندمان تبخیر حدود ۸۳درصد
  • قدرت خنک کنندگی عالی
  • جنس بدنه گالوانیزه

مشاهده این کولر سلولزی ۷۰۰۰ تبخیری

 

۴- کولر سلولزی ۷۰۰۰ تبخیری انرژی مدل VC0600 هوادهی از بالا

کولر سلولزی 7000 مدل هوادهی از بالااین کولر آبی سلولزی با قدرت ۷۰۰۰ از برند انرژی، دارای سیستم هوادهی از بالا می‌باشد و همانند سایر کولرهای آبی از بغل هوادهی نمی‌کند. این کولر امتیاز خوب ۴.۲ را کسب کرده است و رضایت ۷۲درصدی خریداران را به همراه داشته است.

همراه با این کولر یک ریموت کنترل با برد ۱۵ متر عرضه شده است تمامی دستورات کاربر را جهت خاموش و روشن کردن کولر، تنظیم دور و روشن و خاموش کردن پمپ آب انجام می‌دهد که این خواسته خیلی از خریداران کولر آبی است.

در این کولر آبی سلولزی دما به صورت هوشمند و اتوماتیک توسط ترموستات محیطی کنترل می‌شود که این مورد تاثیر قابل توجهی در کنترل مصرف برق دارد و در شهرهایی مانند تهران، اصفهان، اراک و… که دمای شب و روز اختلاف زیادی باهم دارند بسیار کمک کننده است.

مشخصات برجسته این کولر:

  • سیستم جلوگیری از برق گرفتگی (RCCB)
  • دارای ریموت کنترل با برد ۱۵ متر
  • دارای ترموسات جهت کنترل اتوماتیک دمای هوا
  • استفاده از ورق گالوانیزه با ضخامت بیشتر از کولرهای متداول پوشالی
  • لرزش و صدای کمتر نسب به کولرهای پوشالی

مشاهده این کولر سلولزی ۷۰۰۰ انرژی

 

۵- کولر سلولزی ۵۵۰۰ تبخیر انرژی مدل EC0550 هوادهی از بغل

بهترین کولر سلولزی در رنگ آبی

این مدل اولین کولر سلولزی آبی با قدرت ۵۵۰۰ در این لیست است که مناسب خیلی از خانه‌ها می‌باشد چرا که قدرت آن نه خیلی کم و نه بیش از حد زیاد است و یکی از دلایل فروش بالای آن همین مورد می باشد.

این مدل کولر آبی سلولزی هم مانند چندین مدل دیگر دارای ترموسات است که دما را به‌صورت هوشمند و اتوماتیک کنترل می‌کند و همچنین در کنار آن یک ریموت کنترل با برد ۱۵ متر وجود دارد که دستوراتی مانند روشن و خاموش کردن، تنظیم دور تند و کند و همچنین روشن و خاموش کردن پمپ آب به کولر ارسال می‌کند.

مشخصات برجسته این کولر:

  • جنس بدن گالوانیزه با ضخامت بالا
  • دارای ترموسات جهت کنترل دمای هوا
  • داری ریموت کنترل با برد ۱۵ متر
  • سیستم جلوگیری از برق گرفتگی (RCCB)
  • قدرت خنک کنندگی عالی

مشاهده این کولر سلولزی ۵۵۰۰ تبخیر انرژی

 

۶- کولر سلولوزی ۵۵۰۰ ایران شرق مدل ترموستاتیک IS 60 S

یکی از بهترین کولر آبی سلولزی از برند ایران شرقتا اینجا تقریبا بیشتر مدل ها مربوط به برند انرژی بودند اما این بار کولر آبی سلولوزی ایران شرق با قدرت ۵۵۰۰ و دارای ترموستات که امتیاز خوب ۴.۷ را از خریداران کسب کرده است و از نظر امتیازی دریافتی از کاربران در بالاترین رده قرار دارد.

این کولر آبی سلولوزی ایران شرق به دلایل مختلفی از جمله بهره مندی از ترموسات هوشمند جهت کنترل اتوماتیک دمای محیط، تایمر خواب، صفحه کلید لمسی، کلید حفاظت جان و کنترل از راه دور و چندین قابلیت دیگر توانسته رضایت بالای خریداران را جلب کرده و توجهات زیادی را به خود جلب کند.

فقط و فقط تایمر خواب این کولر که امکان برنامه دهی زمان خاموش شدن کولر در یک بازه زمانی ۱ الی ۹ ساعته را فراهم کرده است، به تنهایی یک امتیاز خیلی خیلی بزرگ برای این کولر آبی سلولزی محسوب می‌شود، چه کسی دوست دارد که زمان روشن و خاموش شدن کولر را برنامه ریزی کند؟

از سوی دیگر این مدل همانند سایر کولرهای آبی این لیست از یک ریموت کنترل بهره مند است که امکان کنترل دور موتور ، پمپ آب ، تنظیم دما و خاموش و روشن شدن کولر را فراهم کرده است.

مشخصات برجسته این کولر:

  • ترموسات هوشمند برای کنترل دما
  • ریموت کنترل با برد ۱۵ متر
  • دارای تایمر خواب جهت تنظیم زمان روشن و خاموش شدن کولر
  • صفحه کلید لمسی ( فول تاچ )
  • قدرت خنک کنندگی عالی و یکنواخت به گفته خریداران

مشاهده این کولر سلولوزی ۵۵۰۰ ایران شرق

 

۷- کولر سلولزی ۳۵۰۰ تبخیری انرژی مدل VC0380 هوادهی از بالا

کولر آبی سلولزی 3500 تبخیریکولر سلولزی ۳۵۰۰ تبخیری از برند انرژی با امتیاز خوب ۴.۷ از خریداران، یک کولر با قدرت متوسط است که برای محیط های نه چندان بزرگ می‌تواند مناسب باشد، ضمن اینکه این سیستم هوادهی این کولر از بالا می‌باشد.

این کولر آبی سلولزی انرژی مانند سایر مدل ها دارای ترموسات جهت کنترل اتوماتیک دما می‌باشد، یک ریموت کنترل با برد ۱۵ متر دارد و در طول فصل دمای هوای خروجی این کولر سلولزی تا ۳۰درصد خنک‌تر از کولر پوشالی است.

در بدنه این کولر از ورق گالوانیز با ضخامت بالا استفاده شده است که موجب استحکام و دوام بالاتر شده است و همچنین لرزش کولر را کاهش داده است و طبیعتا صدای آن به شکل محسوسی کمتر از کولرهای دیگر است.

مشخصات برجسته این کولر آبی سلولزی:

  • جنس بدنه گالوانیز با ضخامت بالا
  • دارای ترموسات جهت کنترل اتوماتیک دمای هوا
  • دارای ریموت کنترل با برد ۱۵ متر جهت روشن، خاموش و..
  • خنک کنندگی بیشتر نسبت به کولر آبی پوشالی

مشاهده این کولر آبی سلولزی انرژی

 

۸- کولر سلولوزی ۳۵۰۰ انرژی مدل EC0350

کولر سلولوزی 3500 انرژی

این کولر آبی سلولوزی ۳۵۰۰ انرژی مدل EC0350 تا حدی با مدل قبلی مشابه است با این تفاوت که دارای سیستم هوادهی از بغل می‌باشد. این کولر هم امتیاز قابل قبول ۳.۹ را از خریداران به دست آورده است.

بدنه این کولر آبی هم جنس ورق گالوانیزه با ضخامت بالاست که در کنار آن دارای لرزه گیر در محلهای انتقال تکان موتور به بدنه می‌باشد و همین موضوع موجب دوام بالا، لرزش و صدای کم کولر شده است.

در توضیحات این مدل صحبتی از ترموسات جهت کنترل هوشمند دما و یا ریموت کنترل برای روشن و خاموش کردن کولر نشده است و به نظر نمی‌رسد که این کولر از این امکانات بهره مند باشد.

مشاهده این کولر سلولوزی ۳۵۰۰ انرژی

 

۹- کولر تبخیری ۲۸۰۰ سلولزی انرژی مدل EC0280

کولر آبی سلولزی در رنگ سفید و ابعاد کوچکاین کولر آبی تبخیری ۲۸۰۰ سلولزی انرژی از ارزان قیمت ترین کولرهای این لیست است که البته در رده قیمتی خود یکی از گزینه های مطرح بازار است که امتیاز نسبتا خوب ۳.۷ را از خریداران دریافت کرده است و مسلما نباید آن را به کولرهای دیگر این لیست که چندین برابر قیمت دارند مقایسه کرد.

این کولر امکانات دیگر کولرهای این لیست مانند ترموستات، تایمر روشن و خاموش، کنترل از راه دور و… را ندارد اما در عوض قیمت چندین برابر پایین تری دارد و یک گزینه خوب اقتصادی محسوب می‌شود.

در این رده قیمتی، این کولر انرژی بهترین کولری آبی سلولزی برای استفاده در اتاقک‌ها، کانکس‌ها و سایر فضاهای کوچک با مساحت حدودی ۱۶ تا ۲۵ متر مربع می‌باشد

مشخصات برجسته این کولر:

  • خنکایی به مراتب بهتر از نمونه پوشالی
  • سیستم محافظت از جان RCCB
  • بدنه از جنس ورق گالوانیز با ضخامت بالا
  • دوام بالاتر، لرزش و صدای کمتر نسبت به مدل های قدیمی

مشاهده این کولر تبخیری ۲۸۰۰ سلولزی

 

سایر لینک های مفید برای مطالعه:

https://www.thespruce.com/best-water-coolers-6822493

https://venturebeat.com/product-comparisons/best-liquid-cooling-reviews/

azmayesh-group.ir/air-conditioner

در حال بارگذاری ویدیو ....


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *