ریپورتاژسایر مطالب پیشنهادی

راهنمای خرید تشک تخت؛ سرنخ هایی برای تحقیق عمیق جهت خرید

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

در مورد انواع تشک مدرن و شناسایی بهترین تشک برای شما فرا می رسد. اگر امروز همان روز تحقیق شما برای تعویض تشک است و مطمئن نیستید که واقعاً به تشک جدید نیاز دارید، راهنمای ما را بررسی کنید.

هنگام خرید تشک، موارد زیادی باید در نظر گرفته شود، از اندازه و نوع تشک گرفته تا سفتی و قابلیت های تخصصی آن. این مسئله باعث تنوع بالای این کالای خواب و تنوع هزینه گزینه های موجود در بازار می شود. به جرات می توان گفت که بهترین تشک برای همه افراد بهترین نیست، این یک انتخاب بسیار شخصی است، بنابراین وقت گذاشتن برای بررسی گزینه های مناسب شما مهم است.

آیا میدانستید…اولین تشک مدرن در آلمان در دهه ۱۸۷۰ توسط هاینریش وستفال اختراع شد. او با استفاده از کلاف های فلزی طراحی شده برای صندلی های کالسکه، شکل کاملاً جدیدی از تشک به نام فنر داخلی را ایجاد کرد که بسیار برتر از تشک های پر شده از نی و پر آن زمان بود.

 

اندازه تشک را در نظر داشته باشید

پیدا کردن اندازه تشک مناسب برای شما بستگی به خود شما و فضای موجود در اتاق خواب شما دارد. اندازه تشک نامگذاری شده (مانند کینگ، سوپر کینگ، کوین و غیره) و ابعاد مربوطه معمولاً بین کشورها متفاوت است. البته در ایران از کمتر از این اصطلاحات استفاده می شود و اغلب با طول و عرض تشک نام گذاری می شوند؛ برای مثال تشک های یک نفره ۸۰ در ۱۹۰، ۸۰ در ۲۰۰ سانتی‌متری و… و یا در مدلهای دو نفره ۱۶۰ در ۲۰۰، ۱۶۰ در ۱۹۰ سانتی‌متری و … می باشد.

این مورد کاملا سادست و شاید اینجا نیازی به معرفی نداشته باشید؛ به هر حال اگر از کفی تخت یا سرویس خواب خاصی استفاده می کنید، حتما قبل از رفتن به فروشگاه کالای خواب، اندازه زیر تختی را یادداشت کنید.

انواع تشک را بشناسید

بسیاری از انواع مختلف تشک در سراسر جهان موجود است، بنابراین انتخاب بهترین نوع تشک می تواند بسیار دشوار باشد! برای مرتبط و عملی نگه داشتن این راهنما ما فقط به انواع تشک هایی که بیشتر در ایران یافت می شوند نگاه می کنیم.

تصویر چند مدل تشک طبی

تشک های فنر پاکتی

تشک های فنر پاکتی از مدرن ترین تشک های بازار هستند. البته ساختار آن، یعنی یک لایه از فنرهای پاکتی و استفاده از یک روانداز راحت روی آن، از خیلی وقت پیش تولید شده است. اما منظور ما از مدرن، استفاده از لایه های راحتی مدرن و فنر های پاکتی کاملا مستقل در هسته تشک است. بیشتر انواع تشک های طبی مناسب برای کمردرد از این تکنولوژی استفاده می کنند.

این تشک ها از سه قسمت تشکیل شده اند.

  • لایه پایه
  • هسته (فنرهای پاکتی منفصل)
  • لایه راحتی (عموما فوم)

مزیت این تشک این است که فنرهای داخل تشک مستقل از یکدیگر عمل می کنند و به وزن، شکل، حرکت و وضعیت خواب شما پاسخ می دهند. علاوه بر این، توانایی تک فنرها در توزیع وزن منجر به فرو رفتن کمتر تشک در طول زمان می شود و طول عمر مفید تشک بیشتر میشود.

تشک جیبی فنردار ما را بررسی کنید؟ راهنمایی برای یادگیری نحوه انتخاب تشک جیبی فنری که به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند. تشک های فنر پاکتی با سفتی بیش از متوسط می توانند گزینه عالی برای تخت خواب افرادی باشند که وزن بالایی دارند و اغلب به پشت می خوابند.

تشک های مموری فوم

بیشتر تشک‌های مموری فوم مدرن از یک لایه فنرهای جیبی با یک لایه (یا لایه‌های) بیشتر از ویسکوالاستیک حساس به دما (معروف به مموری فوم) در بالا تشکیل شده‌اند و گاهی اوقات به عنوان “تشک هیبریدی” تبلیغ می‌شوند. با این حال، برخی از آنها به جای فنر از چندین لایه مموری فوم با چگالی بالاتر در هسته تشک تشکیل شده اند.

تشک های مموری فوم دارای یک سطح خواب راحت و پشتیبانی مناسب بوده و ایزوله حرکتی عالی هستند که اگر با شریکی بخوابید که ممکن است در خواب چرخش داشته باشد، یک مزیت مهم است. نرمی و کاهش فشار عالی تشک های مموری فوم آن را برای افرادی که وزن کمی دارند و اغلب به پهلو یا به معده می خوابند، مناسب می کند.

تشک های طبی یا ارتوپدی

تشک طبی تخت، همانطور که از نامشان پیداست، به طور خاص برای حمایت از مفاصل، پشت و کل بدن طراحی شده اند. در طرف سفت تر ترازو، هدف این تشک ها کاهش ناراحتی کسانی است که از کمر بد یا درد مفاصل رنج می برند، با ارائه یک تشک محکم اما راحت که حمایت هدفمند را فراهم می کند.

اکثر تشک های طبی از یک یا چند لایه مموری فوم یا فوم لاتکس برای پشتیبانی بهتر و کاهش فشار وزن بدن استفاده می کنند.

تشک لاتکس

لاتکس ماده ای است گیاهی که از صمغ درختان گرفته میشود و ویژگی های همچون؛ راحتی بالا، عدم پارگی به دلیل مقاومت در برابر کشش، استحکام فوق العاده بالا، مقاوم در برابر محیط های خشک و مرطوب، مقاوم در برابر مواد شیمیایی و الکل و قابلیت انعطاف پذیری بالا دارد و به سبب موجب شده از آن در تولید کالای خواب به خصوص تشک طبی و بالش طبی کاربرد داشته باشد.

این تشک می تواند حد وسطی بین تشک های مموری فوم و فنر پاکتی باشد؛ چراکه هم از استحکام بالای تشک های فنر پاکتی به ارث بده و هم از حالت فرم گیری و نرمی تشک مموری فوم. در نتیجه این تشک می تواند برای تمامی حالت های خواب مناسب باشد. در اکثر تشک های طبی حداقل از یک لایه لاتکس برای پشتیبانی بهتر استفاده می شود.

چند ویژگی برتر لاتکس را می توان به صورت زیر تعریف کرد:

  • پشتیبانی عالی
  • ضد باکتریال
  • ضد آلرژی
  • طول عمر بالا
  • سازگار با محیط

چند نکته در مورد سفتی تشک که باید بدانید

نرم: تشک های نرم برای کسانی که به پهلو می خوابند یا تمایل به تغییر وضعیت در طول شب دارند مناسب است. یک تشک نرم با تغییر موقعیت بدن شما قالب می گیرد و نقاط فشار را کاهش می دهد.

تصویر فشار دادن ابر تشک

نرمی متوسط: تشک نرم با استحکام متوسط، خواب خوبی را برای کسانی که هنگام خواب تغییر وضعیت می دهند، فراهم می کند. همانند یک تشک نرم، همچنان در موقعیت ها و پوزیشن های مختلف هنگام خواب تغییر شکل می دهد و پشتیبانی مناسبی ارائه می دهد.

سفت متوسط: افرادی که به پشت می خوابند نیاز به حمایت اضافی از کمر دارند، یک تشک سفت متوسط حمایت کافی را ارائه می دهد.

سفت: تشک سفت برای کسانی که جلو می‌خوابند، کسانی که وزن بیشتری دارند (بیش از ۱۰۰ کیلوگرم) یا کسانی که از کمردرد رنج می‌برند، ایده‌آل است. تشک سفت اجازه نمی دهد بدن در آن فرو برود، این امر توزیع یکنواخت وزن و وضعیت خواب پایدار را تضمین می کند.

شرایط پزشکی، درد و بیماری در انتخاب تشک موثر هستند

اگر از درد های مزمن کمر، گردن، مفاصل یا عضلات رنج می برید، یا در انتظار بچه دار شدن هستید، ارزش آن را دارد که زمان بیشتری را صرف تحقیق برای خرید تشک تخت خواب کنید تا این ناراحتی و درد ها را تشدید نکند.

کمردرد: احتمالاً شایع ترین بیماری است، کمردرد می تواند خواب خوب شبانه را تقریبا غیر ممکن کند، بنابراین انتخاب نوع مناسب تشک بسیار مهم است. البته این مورد نیاز به راهنمای تخصصی تری دارد و ما پیشنهاد می کنیم علاوه بر مراجعه به پزشک متخصص، در مورد انتخاب تشک محتاط تر باشید.

درد لگن: یکی دیگر از شکایات رایج، درد لگن است که مخصوصاً برای افرادی که به پهلو می‌خوابند سخت است. در نتیجه با توجه به حالت خواب خود، باید انتخاب دقیقی داشته باشید.

بارداری: دردها و بی قراری هایی که در دوران بارداری ایجاد می شوند ممکن است موقتی باشند، اما در زمانی رخ می دهند که خواب خوب از اهمیت بالایی برخوردار است. تشک مناسب می تواند تفاوت زیادی در این شرایط ایجاد کند.

شانه درد: بسیاری از ما از شانه درد رنج می بریم، چه به صورت گهگاهی و چه به صورت مداوم.

گردن درد: زمانی که از گردن درد رنج می برید، تلاش برای راحت شدن می تواند مشکل ساز باشد. در این حالت علاوه بر تشک مناسب، به یک بالش طبی مناسب با حالت خواب خود نیز احتیاج خواهید داشت.

موقعیت خواب ترجیحی خود را بشناسید

خواب به پشت، معده یا پهلو؟ همه ما یک موقعیت خواب ترجیحی داریم و چه باور کنید چه نه، باید در انتخاب یک تشک جدید به آن توجه کرد!

خواب های جانبی: درصد بالایی از مردم به صورت خواب به پهلو استراحت می کنند. بنابراین بهترین نوع تشک برای شما و بسیاری دیگر با خواب پهلو چیست؟ قطعا به دلیل فشار بالای شانه و لگن در این حالت، به تشک نرم تر با پشتیبانی بیشتر نیاز خواهید داشت؛ تشک های مموری فوم و لاتکس بهترین گزینه هستند.

خواب‌های جلو: دومین وضعیت رایج خوابیدن در ایران خواب روی شکم یا معده خواب ها هستند. در این حالت بالش نازک و تشک نرم تر گزینه مناسبی است.

پشت خوابان: بخش بزرگی از افراد در ایران و بخصوص شهرستان ها، به پشت می خوابند. در این حالت تشک باید محکم تر باشد تا بتواند پشتیبانی لازم را داشته باشد و هنگام خواب فشار اضافی به ستون فقرات وارد نشود؛ در نتیجه تشک های هیبریدی یا فنر پاکتی منفصل گزینه مناسبی هستند.

 

اگر تشک شما فرسوده نشده، می توانید گزینه های جانبی را انتخاب کنید!

بعضی مواقع تشک قبلی را می توان با بعضی از اقلام جانبی کالای خواب آپدیت کرد و راحتی و پشتیبانی آن را ارتقاء داد. البته حتی اگر تشک جدیدی خریداری کرده اید و از نتیجه نهایی راضی نیستید، می توانید از این تجهیزات جانبی استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب تری برای خواب دست یابید.

یک محافظ تشک مناسب خریداری کنید

یک محافظ تشک به محافظت از تخت شما در برابر لکه ها، ریزش ها و سایش و پارگی کمک می کند. بسیاری از محافظ های تشک مقاوم در برابر آب و ضد حساسیت هستند و با متریال مناسب می توانند به راحتی و پشتیبانی تشک بیافزایند؛ مانند محافظ تشک لاتکس یا مموری فوم. محافظ تشک لاتکس علاوه بر راحتی و پشتیبانی عالی می توانند به بهداشت تخت خواب شما کمک کرده و حتی به عنوان تشک مهمان استفاده شوند.

چنانچه یک خواب بد را بعد از خرید تشک تجربه کردید

تشک جدید شما تقریباً کاملاً متفاوت از تشک قبلی شما خواهد بود. اگر در حال تعویض تشک هستید، معمولاً به این دلیل است که تشک قدیمی از بهترین حالت خود گذشته است، تفاوت در سطح راحتی و پشتیبانی ارائه شده توسط یک تشک فرسوده ۸ ساله و آنچه که توسط یک تشک جدید و مدرن ارائه می شود، قابل توجه است! کمی زمان بگذارید تا به سطوح جدیدی از راحتی و پشتیبانی ارائه شده توسط تشک جدید خود عادت کنید.

این مطلب را با این جمله تمام می کنم؛ خرید تشک جدید امری اجتناب ناپذیر است و شما برای خرید یک نمونه جدید باید به اندازه تشک، استحکام تشک، حالت خوابیدن و وزن خود توجه کنید و همچنین انواع تشک های مدرن تخت خواب را بشناسید تا به نتیجه مطلوبی در خرید این کالای خواب دست یابید.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *