ریپورتاژسایر مطالب پیشنهادی

۵ خواص شگفت انگیز عسل آویشن که نمی‌دانید!

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

عسل آویشن یکی از پرخاصیت‌ترین عسل‌ها با طعمی دلنشین است که متاسفانه به خاطر عدم تحقیقات علمی بر روی عسل آویشن در ایران و همچنین عدم بازاریابی موثر، این عسل در سطح دنیا چندان شناخته شده نیست.

آویشن یک گیاه علفی و معطر، از تیره‌ی نعنایان است. که با نام‌هایی مانند آویشیم، اوشه، آویشه و… هم در مناطق و فرهنگ‌های مختلف ایران شناخته می‌شود.

گیاه آویشن معمولا قد خیلی بلندی ندارد و بوته آن حدود ۵۰ سانتی متر است و در چندین گونه مختلف در دنیا وجود دارد که به گفته منابع معتبر مختلف تعداد گونه‌های مختلف آویشن به ۳۵۰ الی ۴۰۰ گونه در جهان می‌رسد.

دامنه رویش آویشن در سراسر ایران پراکنده است و از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق می‌توان این گیاه را پیدا کرد. گیاه آویشن را می‌توان  از قدیمی‌ترین گیاهان درمانی در طول تاریخ دانست که فرهنگ‌های مختلف از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کرده‌اند.

 

آشنایی با گیاه آویشن شیرازی:

یکی از آویشن‌های معروف ایران آویشن شیرازی است که اگرچه کاملا در دسته آویشن‌ها قرار نمی‌گیرد، اما ایرانی‌ها آن را به عنوان آویشن می‌شناسند که البته تقریبا تمام خواص گیاه آویشن را با خود دارد اما کمی ملایم‌تر است.

یکی دیگری از انواع آویشن که مرسوم است و در عطاری‌ها یافت می‌شود آویشن باغی یا آویشن کاشت شده است، این آویشن هم همانند هر گیاه آویشن دیگری تمام خواص لازم را با خود به همراه دارد و یک ضد سرفه قوی است

برخلاف بسیاری از داروهای طب سنتی آویشن ماده‌ای است که طب مدرن نیز خواص درمانی آن را به رسمیت شناخته است و علت آن هم وجود دو ماده موثر به نام تیمول و کارواکرول است، که باعث شده در بسیاری از داروها به خصوص شربت‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

خاصیت عسل آویشنگیاه آویشن چه خواصی دارد؟

اصلی‌ترین خواص گیاه آویشن، خاصیت ضد التهابی و سرشار بودن آن از آنتی اکسیدان است که همین دو مورد موجب شده که این گیاه برای خیلی از مشکلات و بیماری‌ها مناسب باشد و از آنجایی که بیشتر این خواص در عسل آویشن طبیعی هم وجود دارد، به همین دلیل این عسل یکی از عسل‌های پرطرفدار بازار است.

اما به طور کلی برخی از خواص گیاه آویشن عبارتند از:

    • مبارزه با آکنه
    • کاهش فشار خون
    • کمک به کاهش سرفه
    • تقویت سیستم ایمنی بدن
    • کاهش دردهای قاعدگی
    • پیشگیری و درمان کم خونی
    • بهبود خلق و خو
    • بهبود عملکرد قلب و مشکلات قلبی

 

خواص عسل آویشن چیست؟

عسل آویشن هم خواص یک عسل طبیعی که شامل آنزیم‌ها مختلف است را دارد هم خواص گیاه آویشن که مورد تغذیه زنبور بوده است را دارد، به همین دلیل این عسل از جهات مختلف دارای خواص بسیار است.

اما اصلی ترین خواص عسل آویشن سرشار بودن آن از آنتی اکسیدان است که یک ضد باکتری قوی است و برای مشکلات مختلفی مانند عفونت معده، بهبود سرماخوردگی، کاهش سرفه و همچنین افزایش سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.

بد نیست بدانید که آویشن منبع عالی از آهن و منگنز است و اگر اطلاع داشته باشید بخشی از مشکلات کم خونی به دلیل کمبود آهن در بدن است، از طرفی آویشن سرشار از ویتامین K هم هست که این ویتامین جذب آهن را تسریع می‌کند. در نتیجه آویشن برای کم خونی هم مفید است.

 

عسل آویشن مفید برای کاهش فشار خون

آنتی اکسیدان موجود در آویشن موجب کاهش فشار خون، کاهش کلسترول و جلوگیری از تجمع لیپیدها در دیوار شریان‌های خون می‌شود که در واقع همه این موارد موجب جریان بهتر خون در رگ‌ها و بهبود عملکرد قلب و کاهش احتمال سکته قلبی به دلیل انسداد رگ‌ها می‌شود.

 

عسل آویشن برای بهبود خلق و خو

شاید برایتان جالب باشید که بدانید این عسل برای بهبود خلق و خو هم موثر است، ماده فعال عسل آویشن کارواکرول است. در یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۱۳ نشان داده شد که کارواکرول غلظت سروتونین و دوپامین، دو هورمون تنظیم کننده خلق و خو را افزایش می دهد.

اگر به طور منظم از دمنوش عسل و آویشن استفاده کنید ممکن است تأثیر مثبتی بر احساسات و خلق و خوی شما داشته باشد. با این حال، مطالعات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

 

عسل آویشن و افزایش انرژی

عسل آویشن یک ماده مقوی برای میزان نگه داشتن سطح انرژی، مقابله با خستگی، بازگشت اشتها و ممانعت از کم خونی می باشد. یک قاشق سوپخوری تنها از عسل می تواند انرژی ۱۵ دقیقه انسان را فراهم کند. البته اینطور نیست که در سایر عسل‌های طبیعی این خواص وجود نداشته باشد، در واقع برخی از خواص عسل آویشن با سایر عسل‌های دیگر به شرط طبیعی بودن مشترک است.

 

عسل آویشن برای بهبود سرفه

عسل دارای سازگاری و نرمی زیادی است و به بهبود سرفه کمک می کند. زمانی که با چای گرم ترکیب می شود به دلیل ترکیب اکسپکتورانت ملایم آن شما را از بی حالی (بلغم) بیرون می آورد. اضافه کردن لیمو یا انتخاب چای قبض کننده تر به اثر اکسپکتورانتی بیشتر منجر می شود.

 

مشخصات عسل آویشن چیست؟

عسل آویشن به عسلی گفته می‌شود که زنبور برای تولید آن از گیاه آویشن شهد گرفته باشد، در واقع وقتی زنبور در منطقه ای قرار دارد که پوشش گیاهی غالب آن منطقه گیاه آویشن است، می‌توان نتیجه گرفت که عمده شهد دریافتی زنبور از آویشن بوده است و به همین دلیل عسل حاصل را می‌توان عسل آویشن نامید.

اگه بیش از نیمی ‌از تغذیه روزانه زنبور از گیاه آویشن باشه، به محصول تولیدی نهایی عسل تک گل آویشن گفته می‌شه. این محصول به رنگ کهربایی و تا حدودی متمایل به رنگ قرمز هست.

عسل آویشن از نظر طعم تا حدی شیرین است و رایحه شدید و ماندگاری دارد و بعضا رنگ آن به قرمزی می‌زند که البته رنگ عسل آویشن مناطق مختلف باهم متفاوت است.

از آنجایی که زمان به گل نشستن گیاه آویشن در مناطق مختلف متفاوت است، لذا برداشت عسل آویشن در مناطق مختلف هم لزوما در یک زمان انجام نمی‌شود، اما به طور معمول از اوایل تیرماه تا اواخر مرداد ماه و همچنین اوایل پاییز، زمان برداشت این نوع عسل است.

دقت داشته باشید که همه خواصی که ذکر شد و تا به حال شنیده‌اید، همگی در مورد عسل کاملا طبیعی است، یعنی عسلی که زنبور برای تهیه آن تنها از شهد گیاهان استفاده کرده باشد.

چنانچه فروشنده مورد اعتمادی سراغ ندارید، می‌توانید عسل‌های طبیعی آویشا را امتحان کنید، عسل‌های آویشا همگی طبیعی هستند و با ضمانت بازگشت وجه عرضه می‌شوند.

فروشگاه آویشا

عسل آویشن طبیعی از کجا بخریم؟

بهترین راه برای تشخیص عسل طبیعی انجام آزمایش است، اما از آنجایی که برای ما مقدور نیست که در هربار خرید عسل آن را آزمایش کنیم، در نتیجه راه مناسب برای خرید عسل طبیعی، پیدا کردن یک فروشنده مطمئن است.

اما فروشنده مطمئن کیست؟ فروشنده مطمئن شخص یا مجموعه ای است که محصولاتش را با ضمانت بازگشت وجه عرضه می‌کند، چنین فروشنده ای به محصولات خود اطمینان دارد و با مورد آزمایش قرار گرفتن عسل‌هایش مشکلی ندارد.

آویشا یکی از عرضه کنندگان عسل‌های طبیعی با ضمانت بازگشت وجه است، با خرید عسل آویشن  از مجموعه آویشا، این اطمینان برای شما وجود دارد که عسل طبیعی دریافت می‌کنید و چنانچه محصول مورد رضایت شما نباشد، امکان بازگشت وجه وجود دارد.

naturesblends

 

 

 

 



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *