ریپورتاژسایر مطالب پیشنهادی

همه چیز درباره بلندگوی سالن همایش

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

نصب و استقرار بهترین سیستم صوتی در سالن همایش نقش مهمی در کیفیت صدا و تعامل بهتر بین شرکت‌کنندگان و سخنران ایفا می‌کند. از این‌رو انتخاب بهترین بلندگو برای سالن همایش نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و لازم است که جهت انتخاب و نصب آن تصمیمات مناسبی گرفته شود. سالن همایش به عنوان محلی برای برگزاری انواع مراسم و سخنرانی‌های رسمی شناخته شده که در این سالن حاضرین و سخنرانان به منظور اطلاع‌رسانی و هماهنگی در مورد موضوعات خاصی گرد هم می‌آیند.

شاید قبل از شروع سخنرانی، شرکت‌کنندگان ابتدا جذب فضای سالن از نظر دکوراسیون، صندلی‌ها و مواردی از این قبیل شوند. اما به محض شروع سخنرانی تمامی توجه‌ها به صدا و کیفیت آن جلب خواهد شد. بخش مهم هر همایشی نیز جلب توجه شرکت‌کنندگان به صدای سخنران بوده و همین امر لزوم استفاده از سیستم صوتی مجهز و با کیفیت را برای سالن همایش ضروری می‌سازد.

در ادامه این مقاله ضمن معرفی بهترین بلندگوها برای سالن همایش، دیگر تجهیزات مهم سیستم صوتی سالن همایش مانند انواع باند دیواری، میکسر صدا و … را نیز مورد شرح و بررسی قرار می‌دهیم.

انتخاب بهترین بلندگو برای سالن همایش

بلندگو از مهم‌ترین ابزارها جهت سیستم صوتی سالن همایش به شمار آمده و لازم است قبل از انتخاب بلندگو و نصب آن، فاکتورهای مختلفی از جمله مساحت سالن، تعداد صندلی‌ها، مدل و طرح سقف سالن، طراحی کلی سالن و … در نظر گرفته شود. نصب بلندگو باید به نحوی انجام گیرد که صدا به صورت یکسان و یکنواخت در سطح سالن پخش شود. از این‌رو توصیه می‌شود که هنگام نصب، بلندگوها در فواصل نزدیک به هم قرار نگیرند. علاوه بر این عدم رعایت فاصله مناسب بلندگوها از یکدیگر باعث می‌شود افراد نزدیک به آن، از صدای بلند آزرده شده و به افراد دورتر نیز صدایی نرسد.

با توجه به اینکه در سالن‌های همایش صرفاً سخنرانی پخش می‌گردد نیازی به نصب اکو نخواهید داشت و بهتر است بیشترین بودجه صرف انتخاب و خرید بلندگوی مرغوب که از پخش صدای مناسب و بدون نویز برخوردار است، گردد.

بلندگو سقفی

بلندگوهای سقفی در دو نوع روکار و توکار بوده که با توجه به طراحی سالن و مدل سقف می‌توان نسبت به انتخاب هر کدام از مدل‌های فوق اقدام کرد. به عنوان مثال چنان‌چه سقف سالن همایش کاذب و یا از نوع کناف است، استفاده از بلندگو سقفی توکار مناسب‌تر بوده، چرا که بیشترین قسمت بلندگو در داخل سقف تعبیه شده و تنها سرپوش آن مشاهده خواهد شد. چنین بلندگوهایی به خاطر کیفیت بالای صدا به عنوان بهترین بلندگو برای سالن همایش و سیستم صوتی آن به شمار می‌آیند. همچنین برای سقف مدل گچی می‌توانید از بلندگو سقفی روکار استفاده نمایید. این بلندگوها نیز از نظر طراحی و کیفیت صدا در سطح بالایی هستند و با قرار گرفتن روی سقف امکان پخش صدا را به بهترین وجه و کیفیت بالا فراهم می‌کنند.

 بلندگوی سالن همایش

بلندگو یا باند دیواری

بلندگوها و یا همان باند دیواری نیز برای استفاده در سالن‌های همایش بسیار مناسب هستند. نصب این بلندگوها به صورت مستقیم بر روی دیوار انجام می‌شود. همچنین با استفاده از پایه مخصوص می‌توانید بلندگوها را نصب کرده تا در دو جهت حرکت نمایند. این بلندگوها از نظر صدا با کیفیت بوده و در مدل‌ها و سایزهای مختلفی به بازار ارائه شده‌اند.

بلندگو دکوراتیو

بلندگو دکوراتیو یکی از مدل‌های بسیار شیک و منحصربه‌فرد از نوع دیواری است. این مدل از بلندگو علاوه بر زیبایی از نظر چرخشی نیز مشکلی نداشته و با قرارگیری بر روی پایه‌های مخصوص، در جهت‌های مختلفی قابل حرکت و تنظیم است. پخش صدای HD و بدون نویز بلندگوی دکوراتیو آن‌را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بلندگوهای مناسب در سالن همایش‌ها و کنفرانس کرده است. حتی بسیاری از هتل‌ها، بوتیک‌ها، کافی‌شاپ‌ها و… نیز از این بلندگو به خاطر ظاهر تزیینی و زیبایی که دارد برای تجهیز سیستم صوتی خود استفاده می‌کنند.

بلندگوی دکوراتیو در دو نوع ولتی و اهمی در بازار عرضه می‌شود. در نوع ولتی این بلندگو ترانس مچینگ وجود دارد که با استفاده از آمپلی‌فایر با توان ۷۰ و ۱۰۰ ولت قابل راه‌اندازی است. از این رو جزء بهترین بلندگو برای سالن همایش هستند، چرا که حتی برای چند بلندگوی دکوراتیو  در سالن، می‌توان تنها از یک آمپلی‌فایر برای راه‌اندازی همه آن‌ها استفاده کرد.

نکته: توجه کنید که کابل‌های بلندگوها به دو بخش سیم مثبت و سیم منفی تقسیم شده و در هنگام اتصال آن‌ها به بلندگو لازم است به این مورد دقت نمایید.

بلندگو دکوراتیو

لاین اری بهترین بلندگو برای سالن های بزرگ همایش

بلندگو لاین‌ اری در واقع از چند بلندگو و به شکل ذوزنقه تشکیل شده که به صورت خطی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. نصب این بلندگوها جهت سالن‌های همایش معمولاً به صورت آویز بوده و در سمت چپ و راست سالن قرار می‌گیرند. بلندگوهای لاین اری بدون شک از جدیدترین تکنولوژی‌های روز در سیستم‌های صوتی محسوب می‌شوند و از نظر  کیفیت و یکپارچگی صدا و همچنین طراحی،  فوق‌العاده و بی‌رقیب هستند.

قبل از ارائه این مدل از بلندگوها، برای تجهیز سیستم صوتی سالن‌های بسیار بزرگ مانند سالن همایشات نیاز به استفاده از چندین بلندگو در قسمت‌های مختلف بود که تعداد زیاد بلندگوها باعث ایجاد اختلال در سیگنال‌ها به دنبال آن کاهش کیفیت صدا می گردید. اما با استفاده از این بلندگوها پوشش صدا به بهترین حالت صورت گرفته و دیگر نیاز به نصب چند بلندگو به صورت جداگانه نخواهد بود.

عملکرد بلندگو لاین اری نیز در راستای پخش یکنواخت صدا با توجه به مساحت سالن و قرارگیری صندلی‌ها قابل تنظیم است. همین امر باعث می‌شود که استفاده از چنین بلندگوهایی در سالن‌های بزرگ با استقبال فراوانی روبرو شده و به عنوان بهترین بلندگو برای سالن همایش شناخته گردد.

میکسر صدا

همان‌طور که گفته شد بلندگو از بخش‌های مهم در سیستم صوتی سالن همایش تلقی شده، اما به تنهایی برای پخش یک صدای با کیفیت و مناسب کافی نبوده و ضروری است برای برخورداری از یک سیستم صوتی کامل، از تجهیزات دیگری مانند میکسر صدا و دستگاه‌های تقویت‌کننده جانبی نیز بهره‌مند شد. میکسر صدا از دستگاه‌های بسیار کاربردی جهت ترکیب و منظم کردن سیگنال‌های صوتی است.

در خصوص امکانات دستگاه فوق می‌توان به تنظیم‌کننده‌های سطح و همچنین پردازش سیگنال اشاره کرد که نویز صدا را برطرف کرده و باعث پخش یک صدای باکیفیت و رسا می‌گردد. بخش‌های مختلف این دستگاه از نمایشگر خروجی، بخشی به عنوان حذف نویز هر خروجی و ورودی و سیگنال‌سنج تشکیل یافته است. همچنین تنظیم میزان حجم صدا( کم و زیاد)، افکت‌های انتخابی( زیر و بم صدا) و ورودی‌های صدا (میکروفون) توسط میکسر صدا صورت می‌گیرد. مدل این دستگاه را با توجه به سایر تجهیزات صوتی سالن انتخاب کرده و حتماً تعداد کانال موجود بر روی آن را بررسی نمایید. چرا که کانال‌های میکسر صدا نیز همانند انتخاب بهترین بلندگو برای سالن همایش، نقش مهمی بر کیفیت صدا در هنگام سخنرانی و پخش زنده دارد.

انواع میکسر صدا

میکسر صدا از نظر ساختار در انواع مختلفی بوده که هر کدام دارای قابلیت‌ها و کارکردهای متفاوتی هستند.

دستگاه میکسر صدا آنالوگ

میکسر صدا از نوع آنالوگ، از نظر قیمت نسبت به سایر دستگاه‌های میکسر صدا ارزان‌تر است و ضمن ارائه صدا با کیفیت مناسب، امکان کار با آن بسیار ساده بوده، چرا که عملکرد هر بخش از کنترل آن مشخص است. اما چنین دستگاهی قابلیت برنامه‌ریزی خودکار را نداشته و برای استفاده در مکان‌های گسترده‌ای مانند سالن همایشات مناسب نیست. برای افزایش قابلیت‌های آنالوگ باید از سخت‌افزارهای جانبی دیگری نیز کمک گرفت. همچنین دستگاه میکسر صدای آنالوگ قابلیت اتصال به صورت بی‌سیم را ندارد.

دستگاه میکسر صدا دیجیتال

میکسر صدا دیجیتال در مقایسه با نوع آنالوگ آن از قابلیت‌های متنوع تری برخوردار است. اما کار با این دستگاه نیز پیچیده‌تر بوده و در صورت هرگونه تغییر لازم است بررسی‌های اساسی بر روی آن صورت گیرد. برای جلوگیری از چنین امری لازم است که از قسمت ذخیره‌سازی تنظیمات استفاده کرد تا در صورت لزوم، فراخوانی دوباره آن امکان‌پذیر گردد. میکسر صدا دیجیتال از قابلیت اتصال بی‌سیم نیز برخوردار بوده و همچنین افکت‌های متنوع‌تری را پیش روی ما قرار می‌دهد. برخورداری از بهترین بلندگو برای سالن همایش و همچنین میکسر صدا برای داشتن یک سیستم صوتی کامل ضروری است.

دستگاه پاور میکسر صدا

پاور میکسر صدا در واقع میکسر صدا آنالوگ بوده که بخش داخلی آن با تقویت‌کننده‌هایی مانند آمپلی‌فایر مجهز گردیده است. به همین دلیل با استفاده از پاور میکسر صدا نیاز به حمل آمپلی‌فایر نخواهد بود. از امکانات ویژه این دستگاه وجود دو کانال است که امکان اتصال آن را به دو بلندگو و یا یک مانیتور و یک بلندگو فراهم می‌نماید. قابلیت‌های بسیار زیاد پاور میکسر مانند هدایت سیگنال‌ها، افکت‌ها، اکولایزر، کانال‌ها و… باعث محبوبیت و استفاده از این دستگاه گردیده است.

میکروفون سالن همایش

انتخاب یک میکروفون مناسب همانند گزینش بهترین بلندگو برای سالن همایش، نقش مهمی بر کیفیت صدا داشته و بدین ترتیب تمرکز حاضران در سالن را برای شنیدن سخنرانی‌‌ها افزایش می‌دهد. از این‌رو لازم است انتخاب خود را از میان میکروفون‌هایی که صدای اطراف را دریافت نمی‌کنند، انجام داد. میکروفون نیز در دو نوع آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شود. میکروفون آنالوگ قابلیت‌های چندانی نداشته و بسیار ساده است. اما میکروفون‌های دیجیتال دارای کارکردهای متنوع و امکانات ویژه‌ای مانند کارت حافظه، ضبط صدا، اتوترک و … بوده و به صورت باسیم و بی‌سیم در دسترس هستند.

میکروفون بیسیم: میکروفون بیسیم برای استفاده در سیستم صوتی سالن همایش مناسب بوده و امکان راحتی عمل بیشتری را فراهم ساخته و نیازی به کابل‌کشی و سیم‌کشی ندارد. از آنجا که کیفیت کار میکروفون به عواملی همچون طراحی آن، باتری و … بستگی دارد، لازم است که این میکروفون را از بهترین‌های بازار انتخاب و خریداری نمایید.

میکروفون سیمی:  میکروفون‌های سیمی نیز در مقایسه با نوع بی‌سیم از قیمت مناسب و به‌صرفه‌تری برخوردارند ضمن اینکه با مشکلاتی نظیر اختلال در سیگنال مواجه نخواهید شد. اما وجود سیم راحتی عمل و جابجایی شما را محدود می‌نماید.

جمع‌بندی بهترین بلندگو برای سالن همایش

یک سالن همایش علاوه بر دکوراسیون و طراحی زیبا باید از نظر سیستم صوتی نیز تجهیز گردد. انتخاب بهترین بلندگو برای سالن همایش باعث افزایش کیفیت صدا گردیده و به دنبال آن تعامل بهتر بین شرکت‌کنندگان و سخنران را فراهم می‌نماید. انتخاب و تعداد بلندگو ارتباط مستقیمی با مساحت کل سالن و مدل سقف آن دارد. همچنین نحوه نصب بلندگو نیز نقش مهمی در یکنواختی و کیفیت صدا ایفا می‌کند. بلندگو سقفی از بلندگوهای بسیار مناسب جهت سالن همایش بوده و در دو نوع روکار و توکار موجود است.

باند دیواری نیز از بلندگوهای مناسب برای سیستم صوتی سالن است که بر روی دیوار نصب می‌شود. همچنین بلندگوهای دکوراتیو از زیباترین و شکیل‌ترین بلندگوها بوده که علاوه بر سالن همایش در سیستم صوتی مکان‌هایی مانند هتل، آمفی‌تئاتر، کافی‌شاپ و … نیز استفاده می‌شوند. نوع دیگری از بلندگوهای مناسب برای سالن همایش به بلندگو لاین اری اختصاص دارد. این بلندگوها متشکل از چند بلندگوی ذوزنقه‌ای بوده و به صورت خطی نصب می‌شوند.

از دیگر لوازم سیستم صوتی می‌توان به دستگاه میکسر صدا اشاره کرد. میکسر صدا از دستگاه‌های بسیار کاربردی جهت ترکیب و منظم کردن سیگنال‌های صوتی است. همچنین میکروفون نیز به عنوان یک سیستم صوتی اهمیت بالایی دارد. میکروفون مناسب برای سالن همایش در انواع سیمی و بی‌سیم بوده و لازم است که بهترین میکروفون از نظر کیفیت و آزادی عمل را برای سالن همایش انتخاب کرد.

مجموعه اینترنتی آوازک از بزرگترین فروشگاه‌های عرضه و توزیع انواع لوازم صوتی و تصویری با کیفیت و مرغوب در سطح کشور است. برای خرید و یا دریافت مشاوره‌های لازم در خصوص هر یک از تجهیزات سیستم صوتی می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۱۶۰۵۰ در تماس بوده و یا به سایت اینترنتی avazac.com مراجعه نمایید.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *