سفر، ورزش و سرگرمی

۲۰ مدل بهترین بازی فکری بزرگسالان در خانه [بسیار سرگرم کننده و جدید]

معرفی بازی فکری در خانه برای بزرگسالان + لینک خرید

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

بررسی چند مدل بهترین بازی فکری بزرگسالان که ارزش خرید دارند!

 

بازی های فکری طرفداران زیادی بین بزرگسالان دارند و خیلی ها استفاده از این بازی‌های فکری را در جمع‌های خانوادگی و دوستانه به سرگرمی‌های دیگر ترجیح می‌دهند، بازی های فکری بزرگسالان در خانه معمولا به صورت گروهی و چند نفره هستند و یکی از دلایلی علاقه به این بازی‌ها دقیقا همین گروهی بودن آنهاست که این روزها مدل‌ها متنوع و جدید از بازی‌های فکری در بازار عرضه شده است.

مقدمه را طولانی نمی‌کنیم، اگر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید، ما چند مدل بهترین بازی فکری بزرگسال را که طرفداران زیادی دارند و اغلب جدید هستند را به شما معرفی می‌کنیم، ضمن اینکه این بازی های فکری در دسته‌های مختلفی مانند معمایی، جنایی و سرگرم کننده هستند و از نظر سختی در درجا مختلفی قرار گرفته اند.

 

بازی فکری به جز سرگرمی چه مزیتی دارد؟

اصلی‌ترین مزیت بازی‌های فکری که عمدتا به صورت گروهی هستند، نزدیک‌ کردن دوستان و افراد خانواده به یکدیگر است، در واقع این بازی‌ها بهانه‌ای برای تعامل بیشتر با یکدیگر و بیشتر در کنار هم بودن است در حالی که این روزها اینترنت علی رغم تمام مزیت‌هایش، ارتباط ما در دنیای واقعی را کمرنگ کرده است و بسیار دیده می‌شود که افراد خانواده در کنار یکدیگر هستند اما در حال پرسه زدن در اینترنت هستند و صرفا جسمشان کنار هم است.

اما در کنار این موضوع، بازی‌های فکری نوعی ورزش برای ذهن هم هستند بخصوص برای افراد بزرگسال یا حتی بعضا پا به سن گذاشته، تا کمی از ذهنشان استفاده کنند و خود را به چالش بکشند و اجازه ندهند کارهای روزمره ذهن را کند و فرسوده کند.

در واقع اگر سلول‌های مغزی به فعالیت کردن و استدلال کردن تشویق نشوند و در طول روز یا هفته با هیچ چالش و حل مسئله‌ای روبرو نباشند، کارایی خود را از دست خواهند داد. اما به کمک بازی فکری می‌توان مغز را تمرین داد.

بازی های فکری بزرگسالان در خانهانواع بازی های فکری بزرگسالان:

بازی فکری انواع مختلفی دارد که هر یک از در زمینه مشخصی مهارت بازیکنان را تقویت می‌کنند که به طور کلی به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند.

بازی‌ فکری با کارت:

بازی‌های فکری کارتی شامل چند کارت هستند که روی آنها اطلاعاتی نوشته شده است که بر اساس دستور العمل بازی توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند، به طور مثال بازی مافیا یا بازی کودتا یک نوع بازی کارتی هستند. در ادامه با چند مدل بازی کارتی هم آشنا خواهید شد.

بازی های فکری تخته ای یا رومیزی:

بازی های فکری تختی به این شکل هستند که شما یک تخته یا صفحه با چند مهره در اختیار دارید که معمولا با کمک تاس انداختن بازی را پیش می‌برید، به طور مثال منچ، تخته نرد، راز جنگل و یا حتی بازی دوز چهارتایی یک نوع بازی تخته‌ای هستند.

دقت داشته باشید که همیشه منظور از تخته، چیزی شبیه به تخته نرد یا منچ نیست، معمولا وقتی بازی شامل یک صفحه به صورت افقی یا عمودی باشد را بازی تخته‌ای می‌گویند، که با این استدلال بازی دوز هم نوعی بازی تخته‌ای است.

بازی های فکری معمایی:

بازی‌های معمایی جدای از اینکه کارتی هستند یا تخته‌ای، ماهیتی رازآلود و معمایی دارند، به طور مثال بازی مافیا که یک نوع بازی فکری بزرگسالان به صورت کارتی و گروهی است، ماهیتی معمایی دارد و شما باید شخصیتهای واقعی افراد را کشف کنید.

بازی های فکری ساختنی:

بازی‌های فکری ساختی معمولا به این شکل هستند که شما باید یک شکل را بسازید، به طور مثال ساخت پازل یک نوع بازی فکری ساختنی محسوب می‌شود، بازی‌های ساختی بسته به درجی سختی آنها می‌توانند برای بزرگسالان یا کودکان مناسب باشند.

 

بهترین بازی فکری بزرگسالان به انتخاب خریدیار:

بازی فکری جنگا یا برج هیجانبهترین بازی های فکری بزرگسالان

بازی برج هیجان را یک دانشجوی انگلیسی به نام لزلی اسکات بوجود آورده است، این شخص دوران کودکی خود را در آفریقا گذرانده است و در آن علاقه زیادی به ساخت و ساز با قطعات کوچک داشته که فلسفه این بازی را شکل داده است.

این بازی دارای ۴۸ قطعه چوبی است که در همان ابتدای بازی همه این قطعات به شکلی که در تصویر می‌بینید روی هم قرار گرفته‌اند و بازیکنان باید یکی از قطعات این برج که از سه طبقه بالایی نیست را خارج کنند و روی برج قرار دهند، به شکلی که برج خراب نشود.

این کار به شکل نوبتی انجام می‌شود که البته با توجه به اعدادی که روی قطعات چوبی نوشته شده است، برخی این کار را با تاس انجام می‌دهند که البته طبق تجربه ما بهتر است بیخیال تاس شوید و هر چند نفر که هستید به صورت نوبتی بازی کنید و هرکه برج را خراب کرده بازنده است و نفر باقی مانده برنده، که البته این بازی باید دو نفره انجام شود تا برنده داشته باشد.

این بازی قوانین ساده‌ای هم دارد، مثل اینکه نباید از سه طبقه بالایی برج قطعه‌ای خارج کنید چرا که انجامش راحت است و یا هنگام خارج کردن قطعه چوبی باید تنها از یک دست خود استفاده کنید و یا با دست دیگر نباید برج را نگه دارید.

برای آشنایی بیشتر با این بازی و نظرات خریداران، روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده و خرید بازی برج هیجان

 

بهترین بازی فکری بزرگسالان از نظر میزان طرفدار:

بازی فکری شبهای مافیا

بازی فکری بزرگسالان شبهای مافیابازی مافیا یک بازی گروهی با تعداد بالا( حدود ۱۰ نفر) انجام می‌شود و یک بازی نیمه حرفه‌ای محسوب می‌شود که حداقل برای افرادی که بار اول این بازی را انجام می‌دهند کمی سخت است.

بد نیست بدانید که این بازی برای اولین بار توسط فردی به نام دیمیتری دیویدف دانشجوی دانشکده روانشناسی دانشگاه مسکو به عنوان یک پروژه تحقیقاتی ایجاد و مورد بررسی قرار گرفت و کم کم فراگیر شد و امروز در ایران هم یک بازی گروهی بسیار پرطرفدار است.

سیستم این بازی به این شکل است که یک نفر به عنوان خدا بیرون بازی است و تعدادی کارت بین افراد تقسیم می‌کند و افراد نباید کارت را نشان یکدیگر دهند، هر شخص با توجه به کارتی که در دست دارد یک شخصیت در بازی پیدا می‌کند.

یکی دکتر می‌شود، یک پلیس می‌شود، یک گروه شهروند می‌شوند و یک گروه دیگر هم مافیا می‌شوند، تنها چند نفری که مافیا هستند یکدیگر را می‌شناسند و دیگر افراد تنها می‌دانند که نقش خودشان چیست، مثلا یک شهروند تنها می‌داند که خودش شهروند است و هیچ اطلاعی ندارد که مافیا، دکتر و حتی سایر شهروندان چه کسانی هستند.

سیستم بازی به این شکل است هرشخصی که دیگران رای به حذف آن دهند، حذف می‌شود که در تلاش مافیا این است که رای اکثریت را روی افراد مختلف جمع کند تا آن شخص اخراج شود و تلاش سایر افراد این است که کاری کنند که مافیای واقعی حذف شود نه شهروندان و ..

بازی کمی پیچیده است و آموزش کامل آن خارج از حوصله این مطلب است، چنانچه قصد آشنایی یا خرید بازی مافیا را دارید، به لینک زیر مراجعه کنید.

مشاهده و خرید بازی فکری مافیا

 

بهترین بازی فکر بزرگسالان از نظر سادگی:

بازی فکری اسم و فامیل

شاید توضیح این بازی کمی خنده دار باشد چرا که همه ما حداقل یک بار این بازی را انجام داده‌ایم و احتمالا برای همه ما تکراری شده است، اما واقعیت این است که از نظر سادگی این بازی رتبه اول را دارد و جالب این است که در عین سادگی همچنان می‌تواند ساعت‌های خوشی را برای شما در کنار دوستان و اقوام رقم بزند.

این بازی را می‌توانید به راحتی روی کاغذ انجام دهید، اما اگر مایل هستید با مدل‌های شیک‌تر و حرفه‌ای‌تر این بازی آشنا شوید، روی لینک زیر کلیک کنید و این بازی اسم و فامیل را مشاهده کنید.

مشاهده و خرید بازی اسم و فامیل

 

بهترین بازی فکری بزرگسالان نوستالژیک:

بازی فکری راز جنگل

بازی فکری بزرگسالان راز جنگلاز بازی‌های فکری بزرگسالان و کودکان که شاید برای خیلی از ما نوستالژی محسوب شود، بازی راز جنگل است که باید شکل‌های زیر درخت کاج را حفظ می‌کردید و هنگام عبور از هر درخت شکل زیر آن را درست حدس می‌زدید( یادش بخیر بچه که بودیم روی درخت‌ها علامت می‌گذاشتیم D:)

اگر هنوز این بازی را دوست دارید و مایلید با فرزندان یا سایر اعضای خانواده امتحانش کنید، حتما روی لینک زیر کلیک کنید و یک بار دیگر این بازی نوستالژی و خاطره انگیز را تجربه کنید، این بازی همچنان در رده پرفروش‌ها قرار دارد.

مشاهده و خرید بازی فکری راز جنگل

 

بهترین بازی فکری بزرگسالان از نظر درجه سختی:

بازی فکری شبهای مافیا

بازی فکری بزرگسالان شبهای مافیااگر به دنبال یک بازی فکری سخت برای رده بزرگسال هستید،ما بازیا شب‌های مافیا را به شما پیشنهاد می‌کنیم، همین بازی که در چند بازی قبل‌تر معرفی شد، این بازی یک بازی نسبتا سخت برای بزرگسالان است که البته اگر تعداد شما حدود ۱۰ نفر باشد جذاب خواهد بود، هرچند که با نفرات کمتر هم قابل اجراست ولی اصولا این بازی با نفرات زیاد انجام می‌شود.

مشاهده و خرید بازی فکری مافیا

اگر نفرات شما زیاد نیست، ما بازی دونفره دوز چهارتایی را به شما توصیه می‌کنیم که شاید در رده سخت‌ترین ها قرار نگیرد ولی یک بازی کاملا فکری برای رده بزرگسال است که در ادامه بیشتر به شما معرفی می‌شود.

 

بهترین بازی فکری کارتی استراتژیک:

بازی فکری مدل جنگل مخوف

بازی فکری بزرگسالان جنگل مخوفبازی کارتی و استراتژیک جنگل مخوف یکی از بهترین بازی فکری بزرگسال است که در خانه قابل انجام است و تعداد نفرات لازم برای انجام آن ۴ نفر است و هر باز بازی کردن آن نزدیک به ۱ ساعت زمان نیاز دارد.

این بازی تلفیقی از شانس، استراتژی و خرابکاری است و به طور خلاصه شما در جنگل مخوف گرفتار شده اید، جنگلی که موجودات غیرطبیعی در آن زندگی می کنند. برای رهایی از این جنگل شروع به جمع آوری موجودات و حیوانات، نشان ها و طلسم ها کنید و از قدرت موجودات غیرطبیعی برای رهایی خود استفاده کنید.

در خصوص این بازی فکری بزرگسالان، توصیه ما این است که همان ابتدا دفترچه راهنما را مطالعه کنید و بر اساس تجربیات خود بازی نکنید، بسیار مشاهده شده افراد بدون مطالعه دفترچه راهنما، به شکل غلطی بازی را انجام داده‌اند.

مشاهده بازی فکری مدل جنگل مخوف

 

بهترین بازی فکری تخته ای(برد گیم):

بازی فکری دوز ۴ تایی

بازی فکری بزرگسالان دوز چهارتاییاین بازی اگرچه به عنوان بهترین بازی توسط خریدیار معرفی نشده است، اما بازی مورد علاقه من به عنوان نویسنده این مطلب است که معمولا همراه با همسرم در سفر یا در خانه بازی می‌کنم.

سیستم این بازی تقریبا شبیه دوز است و دقیقا به این علت به آن دوز چهارتایی گفته می‌شود، اما تفاوت اصلی آن این است که اولا شما مهره را از بالا به پایین می‌اندازید و مهره‌ها روی یکدیگر قرار می‌گیرند و برای برنده شدن هم باید چهار مهره را چه به صورت افقی، عمودی یا مورب در کنار هم قرار دهید.

دو رنگ مهره وجود دارد که هر شخص یک رنگ را انتخاب می‌کند و به نوبت مهر‌ه‌ها را می‌اندازید، در این بازی ضمن اینکه باید تلاش کنید مهره‌هایتان را در یک ردیف قرار دهید، باید مراقب باشید رقیبتان مهره‌هایش را چهارتایی نکند.

برای مشاهده این بازی و یا خرید آن، روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده و خرید بازی دوز چهارتایی

 

لیست ۲۰ مدل بهترین بازی فکری بزرگسالان [تخته‌ای، کارتی، معمایی]

 

  • نحوه نمایش محصول ها
بازی فکری مدل ماموریت سیاره سرخ

بازی فکری مدل ماموریت سیاره سرخ

  • سبک بازی: بازی فکری
  • رده سنی: بزرگسال ، نوجوان
  • مخاطرات: خطر بلعیدن
  • تعداد بازیکن: بیش از ۴ نفر
  • مدت زمان بازی: بیش از یک ساعت
مشاهده قیمت و موجودی محصول
بازی فکری مدل آرتیست قلابی

بازی فکری مدل آرتیست قلابی

  • سبک بازی: بازی کارتی ، بازی معمایی ، بازی فکری
  • رده سنی: کودک ، نوجوان ، بزرگسال
  • تعداد بازیکن: بیش از ۷ نفر
  • مدت زمان بازی: کمتر از یک ساعت
مشاهده قیمت و موجودی محصول
بازی فکری رنگینک مدل 141511

بازی فکری رنگینک مدل ۱۴۱۵۱۱

  • سبک بازی: بازی تخته‌ای ، تست هوش ، بازی فکری ، بازی حافظه
  • رده سنی: کودک ، نوجوان ، بزرگسال
  • مخاطرات: خطر بلعیدن
  • تعداد بازیکن: بیش از ۴ نفر
مشاهده قیمت و موجودی محصول
بازی فکری مکعب خلاق مدل تتریس

بازی فکری مکعب خلاق مدل تتریس

  • سبک بازی: بازی فکری ، بازی کارتی ، بازی معمایی ، تست هوش
  • رده سنی: بزرگسال ، کودک ، نوجوان
  • مخاطرات: خطر بلعیدن
  • تعداد بازیکن: چهار
  • مدت زمان بازی: کمتر از یک ساعت
مشاهده قیمت و موجودی محصول
بازی فکری نیکتا مدل 081 -B

بازی فکری نیکتا مدل ۰۸۱ -B

  • سبک بازی: بازی فکری
  • رده سنی: کودک ، نوجوان ، بزرگسال
  • مخاطرات: خطر بلعیدن
  • تعداد بازیکن: بیش از ۴ نفر
  • مدت زمان بازی: کمتر از یک ساعت
مشاهده قیمت و موجودی محصول
بازی فکری فکرآوران مدل هفت سنگ

بازی فکری فکرآوران مدل هفت سنگ

  • سبک بازی: جنگا
  • رده سنی: نوجوان ، بزرگسال
  • تعداد بازیکن: بیش از ۴ نفر
مشاهده قیمت و موجودی محصول
بازی فکری طرح منچ ومارپله مدل D001

بازی فکری طرح منچ ومارپله مدل D001

  • سبک بازی: بازی تخته‌ای
  • رده سنی: خردسال ، کودک ، نوجوان ، بزرگسال
  • تعداد بازیکن: بیش از ۴ نفر
مشاهده قیمت و موجودی محصول
بازی فکری مدل steampunk rally

بازی فکری مدل steampunk rally

  • سبک بازی: بازی فکری ، بازی کارتی
  • رده سنی: بزرگسال ، نوجوان
  • تعداد بازیکن: بیش از ۷ نفر
  • مدت زمان بازی: بیش از یک ساعت
مشاهده قیمت و موجودی محصول
بازی فکری مدل کنجین

بازی فکری مدل کنجین

  • سبک بازی: بازی کارتی ، بازی فکری
  • رده سنی: نوجوان ، بزرگسال
  • تعداد بازیکن: چهار
  • مدت زمان بازی: کمتر از یک ساعت
مشاهده قیمت و موجودی محصول
بازی فکری طرح مارپله و منچ  مدل G1

بازی فکری طرح مارپله و منچ  مدل G1

  • سبک بازی: بازی فکری
  • رده سنی: خردسال ، کودک ، نوجوان ، بزرگسال
  • تعداد بازیکن: بیش از ۴ نفر
  • مدت زمان بازی: بیش از یک ساعت
مشاهده قیمت و موجودی محصول
بازی فکری مدل ابلون

بازی فکری مدل ابلون

  • سبک بازی: بازی فکری
  • رده سنی: نوجوان ، بزرگسال
  • مخاطرات: خطر بلعیدن
  • تعداد بازیکن: چهار
  • مدت زمان بازی: کمتر از یک ساعت
مشاهده قیمت و موجودی محصول
بازی فکری مدل دوکارتی

بازی فکری مدل دوکارتی

  • سبک بازی: بازی فکری ، بازی حافظه
  • رده سنی: کودک ، نوجوان ، بزرگسال
  • تعداد بازیکن: بیش از ۴ نفر
  • مدت زمان بازی: کمتر از یک ساعت
مشاهده قیمت و موجودی محصول
بازی فکری نهالک مدل بازار تبریز کد 8012

بازی فکری نهالک مدل بازار تبریز کد ۸۰۱۲

  • سبک بازی: بازی فکری
  • رده سنی: نوجوان ، بزرگسال
  • تعداد بازیکن: چهار
  • مدت زمان بازی: کمتر از یک ساعت
مشاهده قیمت و موجودی محصول
بازی فکری صد دروازه کد 9413

بازی فکری صد دروازه کد ۹۴۱۳

  • سبک بازی: بازی فکری
  • رده سنی: نوجوان ، بزرگسال
  • تعداد بازیکن: چهار
  • مدت زمان بازی: کمتر از یک ساعت
مشاهده قیمت و موجودی محصول
بازی فکری سورن مدل ترامپولین پارک

بازی فکری سورن مدل ترامپولین پارک

  • سبک بازی: بازی فکری
  • رده سنی: نوجوان ، بزرگسال
  • مخاطرات: خطر بلعیدن
  • تعداد بازیکن: چهار
  • مدت زمان بازی: کمتر از یک ساعت
مشاهده قیمت و موجودی محصول
بازی فکری ای اف تویز مدل رنگ چین کد 015

بازی فکری ای اف تویز مدل رنگ چین کد ۰۱۵

  • سبک بازی: بازی آموزشی ، بازی حافظه ، بازی فکری
  • رده سنی: بزرگسال ، خردسال ، کودک ، نوجوان
  • تعداد بازیکن: چهار
  • مدت زمان بازی: بیش از یک ساعت
مشاهده قیمت و موجودی محصول
بازی فکری طرح مافیا

بازی فکری طرح مافیا

  • سبک بازی: بازی کارتی ، بازی معمایی ، بازی فکری ، بازی آموزشی
  • رده سنی: نوجوان ، بزرگسال
  • تعداد بازیکن: بیش از ۷ نفر
  • مدت زمان بازی: بیش از یک ساعت
مشاهده قیمت و موجودی محصول
بازی فکری مدل گره کد 313

بازی فکری مدل گره کد ۳۱۳

  • سبک بازی: بازی معمایی ، تست هوش ، بازی فکری ، بازی آموزشی
  • رده سنی: کودک ، نوجوان ، بزرگسال
  • مخاطرات: خطر بلعیدن
  • تعداد بازیکن: بیش از ۴ نفر
مشاهده قیمت و موجودی محصول
بازی فکری نهال مدل کوغول

بازی فکری نهال مدل کوغول

  • سبک بازی: بازی کارتی ، بازی فکری
  • رده سنی: نوجوان ، بزرگسال
  • تعداد بازیکن: بیش از ۷ نفر
  • مدت زمان بازی: کمتر از یک ساعت
مشاهده قیمت و موجودی محصول
بازی فکری منچان مدل خط چان

بازی فکری منچان مدل خط چان

  • سبک بازی: بازی فکری
  • رده سنی: کودک ، نوجوان ، بزرگسال
  • مخاطرات: خطر بلعیدن
  • تعداد بازیکن: چهار
  • مدت زمان بازی: کمتر از یک ساعت
مشاهده قیمت و موجودی محصول


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *