ریپورتاژسایر مطالب پیشنهادی

نکات کشیدن یک خط چشم بی نقص

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

خط چشم در گروه لوازم آرایش کاربردی قرار گرفته که استفاده از آن بسیار دشوار است و نیاز به مهارت دارد. استفاده از خط چشم نه فقط برای عموم دختران بلکه برای اکثر میکاپ آرتیست‌‌ها و آرایشگران حرفه‌ای نیز دشوار خواهد بود. فردی که سعی دارد خط چشم بکشد لازم است که دقت زیادی داشته باشد و کل تمرکز خود را برای این کار صرف کند.

در صورتی که در کشیدن خط چشم لحظه‌ای از کشیدن آن غافل شوید، خط چشم پخش می‌شود و در نتیجه شما با یک آرایش چشم دودی روبه‌رو خواهید شد. ما در این مقاله قصد داریم بهترین نکات کشیدن یک خط چشم بی‌نقص را به شما معرفی کنیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

 

نحوه کشیدن خط چشم

مرحله بعدی برای تکمیل آرایش چشم، کشیدن خط چشم است. البته افراد می‌توانند بین سایه و خط چشم یکی را انتخاب کنند و استفاده از هردو نیز بلامانع است. اما برای اینکه جلوه چشم بیشتر باشد، پیشنهاد ما به شما این است که اگر از سایه چشم سنگینی استفاده می‌کنید، خط چشم را کنار بگذارید.

به کمک خط چشم می‌توانید حالات مختلفی به چشم داده و چشمان خود را زیباتر کنید. همانطور که تا اینجای مقاله گفتیم ابتدا به پشت پلک خود کانسیلر یا کرم پودر بزنید تا عیوب چشم را از بین ببرید. پیشنهاد ما خرید کرم پودر گلدن رز است. سپس سایه بزنید و در آخر خط چشم و ریمل را بزنید. دقت کنید بهتر است که ابتدا خط چشم را بکشید و سپس ریمل بزنید. بهتر است از ریملی استفاده کنید که مژه‌های شما را پرپشت‌تر نشان دهد.

خط چشم برای چشم های گرد

معمولا افرادی که چشمان گرد دارند، دوس دارند چشمشان کمی کشیده نشان داده شود. برای این منظور لبه خارجی چشم خود را به‌صورت بالدار با مداد خط چشم بکشید.

خط چشم برای چشم های بافاصله

اگر علاقه‌مند به کمتر کردن فاصله بین چشمان خود هستید، ابتدا داخل چشم خود را مداد بکشید. سپس در گوشه چشم سایه بزنید. توجه داشته باشید که در قسمت خارجی چشم خود چیزی نکشید.

خط چشم مناسب چشم های نزدیک به هم

خط چشم برای مدل چشم‌های نزدیک بهم، به این صورت است که در گوشه خارجی چشم خط چشم پهن و در گوشه داخلی چشم خط چشم باریک کشیده می‌شود. دقت کنید این نوع خط چشم نباید به‌صورت یکپارچه باریک یا پهن باشد. زیرا چشمان شما را ریزتر نشان می‌دهد.

خط چشم برای چشم های گود

خط چشم مناسب چشمان گود به این صورت است که ابتدا گوشه خارجی بالا و پایین پلک خط چشم کشیده می‌شود. البته می‌توانید به جای گوشه خارجی و پایین پلک یک خط چشم باریک نزدیک خط مژه خود بکشید. دقت کنید که پشت پلک سایه با رنگ‌های تیره نزنید. زیرا سبب شده گودی چشمانتان بیشتر نمایان شود.

خط چشم برای چشم های تک پلکی

خط چشم مناسب برای چشم‌های تک پلکی به این صورت است که ابتدا یک خط چشم باریک از گوشه داخلی چشم کشیده می‌شود و سپس هرچه به گوشه خارجی چشم نزدیک می‌شوید، خط چشمتان را پهن‌تر می‌شود.

خط چشم برای چشم های پف دار

برای کاهش پفی چشم، تنها کافیست به این شکل خط چشم خود را بکشید. ابتدا از قسمت بین ریشه مژه‌ها، یعنی از قسمت پهن خط چشم را شروع می‌کنیم و هرچه به گوشه خارجی چشم نزدیک‌تر می‌شویم خط چشممان را پهن‌تر می‌کنیم.

خط چشم برای چشم های بادامی

یکی از زیباترین مدل‌های چشم، چشم بادامی‌ها هستند. این افراد با طرح چشم زیبا، با آرایش چشم دل فریب‌تر خواهند شد. خط چشم مناسب برای چشم‌های بادامی به این صورت است که افراد تنها کافیست یک خط چشم بالدار بکشند، این کار چشمان آن‌ها را بسیار زیباتر خواهد کرد.

خط چشم برای چشم های ریز

معمولا افرادی که چشمان ریز دارند، دوست دارند با بزرگ‌تر نشان دادن چشمان خود جذابیتشان را دوچندان کنند. خط چشم مناسب افراد با چشم‌های ریز به این صورت است که ابتدا یک خط چشم باریک بالا و گوشه پایین چشم می‌کشیم. حال برای اینکه چشم بزرگ‌تر جلوه کند یک مداد سفید داخل چشم می‌کشیم.

خط چشم برای چشم های درشت

یکی دیگر از انواع چشم‌های زیبا، چشم‌های درشت است. این افراد با داشتن چشمان درشت هرکسی را مجذوب خود می‌کنند. خط چشم مناسب افراد با چشم‌های درشت به این صورت است که ابتدا باید در قسمت بالا و داخل پلک بالایی مداد کشیده شود و برای خط چشم مدل گربه‌ای یا بالدار استفاده شود. در ادامه مدل خط چشم گربه‌ای را آموزش خواهیم داد.

مدل خط چشم برای پلک افتاده

برای کمتر نشان دادن افتادگی پلک، می‌توانید با یک خط چشم اصولی و زیبا این مشکل را رفع کنید. شما با کشیدن یک خط چشم مناسب پلک‌هایتان را کمی بالا کشیده و چشم‌ها را بازتر و درشت‌تر نشان می‌دهید. به این منظور، ابتدا یک خط چشم پهن روی چشم خود بکشید. سپس انتهای خط چشم خود را با یک خط باریک به سمت بالا ببرید.

آموزش خط چشم گربه ای

همانطور که تا اینجای مقاله گفتیم، خط چشم گربه‌ای بیشتر به افرادی که چشمان درشتی دارند می‌آید. نحوه کشیدن خط چشم گربه‌ای به این صورت است که ابتدا براش کوچکی که از قبل تهیه کرده‌اید را به مواد خط چشم زده و از گوشه خارجی چشم شروع به کشیدن خط چشم می‌کنید و آن را تا خط مژه پایینی ادامه می‌دهید.

سپس خط مژه بالایی خود را خط چشمی باریک کشیده و آن را تا خط مژه پایینی ادامه می‌دهید. حال از گوشه خارجی چشم یک دنباله بکشید. در مرحله آخر شما باید با یک براش تمیز، خط چشم گوشه خارجی تا دنباله‌ای که کشیده‌اید را محو کنید.

همانطور که ملاحظه کردید، این مدل خط چشم هم در بالا و هم در پایین کشیده می‌شود و چشم کوچک‌تر نشان داده می‌شود. به همین دلیل است که می‌گوییم این خط چشم برای افرادی که چشمان ریز دارند مناسب نیست.

خط چشم برای چشم های ریز

چند نکته مهم در خصوص خط چشم

کشیدن خط چشم برای اولین بار کار سختی است. اما با تمرین می‌توان به این کار مسلط شد. در این بخش از مقاله ما به شما نکاتی را گوشزد خواهیم کرد تا خط چشمی بی نقص، زیبا، دل فریب و حرفه‌ای داشته باشید.

  • اگر فرد مبتدی هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از مداد چشم برای کشیدن خط چشم است. شما ابتدا به کمک یک مداد چشم مشکی چرب خطی نازک و کمرنگ روی پلکتان می‌کشید. سپس اگر از خط چشم کشیده شده راضی بودید حال یا با همان مداد مشکی یا به کمک یک خط چشم ماژیکی آن را پر رنگ و تکمیل کنید.
  • سعی کنید از خط چشمی استفاده کنید که علاوه بر پاک شدن آسان، قیمت مناسب و رنگدانه‌های بسیار قوی داشته باشد. در این خصوص ما به شما خرید خط چشم پاریس را پیشنهاد می‌کنیم.
  • استفاده از یک ریمل پرپشت کننده و مشکلی در کنار یک خط چشم زیبایی چشم‌ها را دو چندان می‌کند. ریمل گلدن رز اصل یکی از محبوب‌ترین ریمل‌های موجود در بازار است که به خوبی از عهده این کار بر می‌آید.
  • همچنین می‌توانید در قسمت رویش مژه‌هایتان یک سایه مشکی یا قهوه‌ای پررنگ بکشید و آن را به حالت یک خط چشم نازک و زیبا در بیاورید.
  • اگر نمی‌خواهید کل پشت خط چشم بکشید، از میانه چشم شروع کنید. بنا به سلیقه شما می‌توان این خط چشم را پهن یا باریک کشید.
  • اگر کشیدن خط چشم گربه‌ای برای شما دشوار است. ابتدا یک مثلث فرضی کج کوچک را در نظر بگیرید، به این صورت که گوشه تیز مثلث به دم ابرو برسد. حال بعد از کشیدن خط چشم، داخل مثلث را پر کنید.
  • اگر نمی‌توانید خط چشم را یکباره بکشید. ابتدا خط چشمی از میانه چشم کشیده و سپس از گوشه چشم به سمت میانه چشم خط چشم را تکمیل کنید.

 



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *