لوازم خانگی برقی

۷ مدل بهترین جاروی رباتیک شیائومی موجود در بازار

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

بررسی چند مدل بهترین جاروی رباتیک شیائومی که ارزش خرید بالایی دارند!

وقتی در حال مطالعه این مطلب هستید، قطعا تصمیم به خرید جاروبرقی رباتیک دارید و از میان برندهای مختلف به سراغ جاروبرقی رباتیک شیائومی آمده‌اید، اما خب شیائومی بیش از ۱۰ مدل جاروی رباتیک دارد که انتخاب بهترین جاروی رباتیک شیائومی کمی‌ نیاز به بررسی دارد.

در این مطلب قرار است این کار را به همراه هم انجام دهیم و ضمن ارایه نکات جالب در مورد جاروبرقی رباتیک شیائومی، با چند مدل بهترین جاروی رباتیک شیائومی هم آشنا شویم و مدل‌ها  را باهم مقایسه کنیم.

 

جاروبرقی رباتیک چطور کار می‌کند؟

بد نیست پیش از خرید جاروی رباتیک شیائومی، کمی در مورد عملکرد جاروهای رباتیک بیشتر بدانیم.

کار کردن با این مدل جاروبرقی ها بسیار راحت می‌باشد و فقط کافیست که کاربر برای راه اندازی دکمه‌ی شروع را روشن نماید. پس از روشن کردن دستگاه خواهید دید که برس‌های جانبی تعبیه شده در جاروبرقی همگی چرخ می‌خورند و باعث می‌شوند که ذرات از روی زمین به سمت برس اصلی در قسمت مرکزی هدایت شوند.

در واقع نحوه کار جاروهای رباتیک به این شکل است که با کمک دوربین و سنسورهای هوشمند، با چندبار چرخیدن در محیط خانه، مسیرها، موانع و چیدمان خانه را به خوبی یاد می‌گیرند.

مشاهده عملکرد جاروی رباتیک شیائومی مدل Mop Essential

 

به جز برخی مدل‌های ابتدایی جاروبرقی رباتیک، مابقی به شبکه وای فای متصل می‌شوند و به این شکل از طریق برنامه مختص جاروبرقی که روی گوشی شما نصب می‌شود، جاروبرقی قابل کنترل و برنامه ریزی خواهد بود.

مثلا می‌توانید دسترسی به برخی نقاط خانه را برای جاروبرقی مسدود کنید، چرا که جاروبرقی به طور اتوماتیک در تمام سطح خانه حرکت خواهد کرد، یا مثلا می‌توانید به جاروبرقی برنامه دهید که در زمان‌های مشخصی که در خانه حضور ندارید، کار نظافت را انجام دهد.

از دیگر قابلیت‌های جالب جاروبرقی‌های رباتیک اتصال اتوماتیک به داکت شارژ است، جاروبرقی وقتی احساس کند که شارژش در حال تمام شدن است، به طور اتوماتیک به سمت داکت شارژ باز می‌گردد تا به اندازه کافی شارژ شود.

قابلیت‌های خیلی زیادی دیگری در این جاروبرقی‌ها وجود دارد که اگر قصد مطالعه بیشتر در خصوص جاروبرقی‌ رباتیک را دارید بد نیست به مطلب بهترین جاروبرقی رباتیک نگاهی داشته باشید، چرا که این مطلب صرفا در خصوص بهترین جاروبرقی رباتیک شیائومی است.

 

جاروی رباتیک برای چه محیطی مناسب است؟

جاروبرقی رباتیک مزیت‌های زیادی دارد، اما معایبی هم دارد که باعث می‌شود برای هر محیطی مناسب نباشد، مثلا اگر محیط شما سطح صافی ندارد، لوازم مختلفی مانند میز و صندلی و.. با ارتفاع‌های در آن قرار دارد، در این شرایط جاروی رباتیک خیلی نمی‌تواند انجام دهد چرا که عملا به خیلی از نقاط دسترسی ندارد.

اما اگر سطح خانه شما از موکت یا سرامیک یا پارکت پوشیده شده است و کاملا صاف است و پیش از تمیزکاری می‌توانید لوازم مزاحم و آشغال‌های بزرگ را جمع آوری کنید، در این شرایط استفاده از جاروبرقی رباتیک منطقی است.

همانطور که گفته شد این مطلب صرفا در مورد انتخاب بهترین جاروی رباتیک شیائومی است، پس اگر کمی در مورد خرید جاروی رباتیک مردد هستید یا مایلید اطلاعات بیشتری به دست آورید، توصیه ما این است که به مطلب راهنمای خرید جاروبرقی رباتیک که در آن اطلاعات خوبی در خصوص خرید جاروبرقی رباتیک ارایه شده است را مطالعه کنید.

جاروی رباتیک شیائومیآیا جاروهای رباتیک شیائومی واقعا خوب هستند؟

برندهای مختلفی به تولید جاروبرقی رباتیک مشغول هستند، برندهایی مانند برند دریم، برند ویومی، برند اکووکس، برند لایدستو و برند مایدیا که همگی محصولات خوبی را روانه بازار کرده‌اند، در این میان برند خوشنام شیائومی هم به تولید جاروبرقی رباتیک پرداخته است که با استقبال نسبتا خوبی هم مواجه شده است.

لذا در خصوص اینکه آیا جاروبرقی‌های رباتیک شیائومی خوبی هستند یا نه، باید گفت بله خوب هستند و ارزش خرید هم دارند، اما هرگز نمی‌توان گفت که بهترین جاروبرقی رباتیک بازار برای برند شیائومی است، اما می‌توان گفت که جاروهای رباتیک شیائومی از نمونه‌های خوب و پرفروش بازار هستند، به طور مثال بیشتر جاروهای رباتیک شیائومی در سایت دیجی کالا، امتیاز خوبی از کاربران دریافت کرده اند.

 

جاروهای رباتیک شیائومی چه قابلیت‌هایی دارند؟

جاروهای رباتیک شیائومی در مدل‌های مختلفی عرضه شده‌اند و همگی باهم یکسان نیستند، به همین دلیل قابلیت‌های متفاوتی هم دارند، اما خب برخی قابلیت‌های بین اغلب مدل‌های این شرکت مشترک است.

مثلا اغلب آنها از پردازنده‌های چند هسته‌ای استفاده می‌کنند و سیستم عامل خوبی دارند، اغلب محفظه آب و گردوخاک دارند و توانایی جارو و شستشو را بعضا به صورت همزمان دارند.

اغلب چرخ‌هایی دارند که قابلیت عبور از موانع دو سانتی را برای جاروبرقی فراهم کرده است، همچنین فیلترهایی دارند که به خوبی گرد و خاک را به خود جذب می‌کند تا کمترین آلودگی در خانه ایجاد شود.

و در نهایت همگی اپلیکیشن مخصوص به خود را دارند که با نصب آن روی گوشی و اتصال جاروبرقی به وای فای، امکان کنترل و برنامه دهی به جاروبرقی فراهم می‌شود، به طور کلی می‌توان گفت که جاروهای رباتیک شیائومی از نظر امکانات در سطح قابل قبولی قرار دارند که در ادامه به طور دقیق‌تر چند مدل از بهترین جاروی رباتیک شیائومی معرفی می‌شوند.

 

بهترین جاروی رباتیک شیائومی کدام است؟

بسیار عالی، بهتر است مقدمه و اطلاعات کلی در خصوص جاروی رباتیک را تمام کنیم و به سراغ بررسی چند مدل جاروی رباتیک شیائومی برویم که امتیاز خوبی از خریداران کسب کرده‌اند و فروش خوبی را هم تجربه کرده‌اند.

 

در حال بارگذاری ویدیو ....
انتخاب ما

جاروبرقی رباتیک شیائومی مدل Mop 2 Pro +

جاروبرقی رباتیک شیائومی مدل Mop 2 Pro + با امتیاز  خوب ۴.۵ از ۵ که توسط بیش از ۹۶% از خریداران به دیگران توصیه شده است، یکی از جاروهای رباتیک خوش فروش بازار است و در این لیست به عنوان بهترین جاروی رباتیک شیائمی در لیست ما قرار گرفته است.


 

این جاروی رباتیک شیائومی برخلاف مدل‌های قبلی به جای سنسور LDS در قسمت بالایی از سنسور دیگری به نام 3D VSLAM استفاده می‌کند و روش کارش به این شکل است که ابتدا یک نقشه کلی از خانه و اتاق‌هایش در حافظه خود ترسیم می‌کند و سپس بر اساس آن نظافت را انجام می‌دهد.

همچنین به کمک پردازنده 4 هسته ای Cortex-A53 که به سنسور VSLAM  مجهز است، مکان یابی ربات در زمان واقعی را انجام می‌دهد تا با ماتریکس مکش خود هر اینچ را نظافت می کند.

این جارو قابلیت اتصال به برنامه Mi Home را داراست و از طریق این برنامه میشود تنظیمات لازم را انجام دهید.

موتور NIDEC این جاروی رباتیک شیائومی قدرت مکش 3000 پاسکالی دارد که به کمک آن هر نوع آلودگی را به خود جذب می‌کند و همچنین با مخزن آب 250 میلی لیتری امکان  تی کشیدن را هم دارد که میزان آب مورد استفاده توسط ربات کنترل می‌شود تا تا نشت نداشته یا بیش از مقدار مورد نیاز خیس نشود.

فناوری های S-Cross 3D و ToF 3D در این جاروی رباتیک مورد استفاده قرار گرفته‌اند تا با محاسبه دقیق فاصله با مانع، از برخورد جاروبرقی با هر نوع مانعی جلوگیری کند.

این فناوری ها ( S-Cross 3D و ToF 3D) برای خودرورهای خودران طراحی شده و در حال حاضر از آنها استفاده می شود.

دوربین ToF در جلوی دستگاه به طور دقیق فضای اطراف را بررسی می‌کند، چنانچه احساس کند مسیر روبرو برای عبور ربات کوچک است، به طور خودکار دستگاه تغییر جهت می‌دهد.

   

از محبوب‌ها

جاروبرقی رباتیک شیائومی مدل Mop Essential

جاروبرقی رباتیک شیائومی مدل Mop Essential با امتیاز ۴ از ۵ که توسط بیش از ۹۳% از خریداران به دیگران توصیه شده است، در جایگاه دومین جاروی رباتیک شیائومی در لیست انتخاب ما قرار گرفته است.

این محصول در رنج قیمتی مناسب تری قرار دارد.

 


 

این جاروی رباتیک شیائومی به عنوان یکی از جاروی های ارزان شیائومی در بازار عرضه شده است که در عین ارزان قیمت بودن قابلیت‌های زیادی دارد و نباید تصور کرد که نمونه ارزان جاروی شیائومی کارایی لازم را ندارد.

این جاروی رباتیک شیائومی با استفاده از برس توربو ، تأمین آب هوشمند و نقشه برداری از اتاق تمیزکاری منزل را به خوبی انجام می‌دهد و کاملا رضایت بخش است.

شیائومی این جاروی رباتیک را هم به یک موتور Nidec قابل اعتماد با قدرت 2200 پاسکال مجهز کرده است که برای مکش هر گونه زباله و گرد و خاک کافی است.

جریان هوا هنگام ورود به جاروبرقی تحت فیلتراسیون سه گانه قرار می‌گیرد و سپس در قالب هوای تمیز از انتهای جاروبرقی خارج می‌شود، گفتنی است که این ربات هم مانند نمونه‌های قبلی علاوه بر جارو کشی با پرکردن مخزن آب می‌توان با یک دستمال مرطوب کف را هم تمیز کند.

یکی از مزیت‌های این جاروبرقی این است که بدنه آن بسیار نازک است و می‌تواند در زیر کاناپه و جاهای باریک را تمیز کند.

اگرچه این مدل ارزان‌ترین جاروی رباتیک شیائومی است و مسلما نمونه‌های گرانتر عملکرد بهتری دارند، اما همانطور که می‌بینید این مدل هم به اغلب قابلیت‌ها مجهز است، موتور خوبی روی آن سوار شده است و تمیزکاری را خیلی خوب انجام می‌دهد.

 

   
از محبوب‌ها

جاروبرقی رباتیک شیائومی مدل Mop P

این جاروبرقی رباتیک شیائومی مدل Mop P امتیاز ۴.۲ را از خریداران در دیجی کالا کسب کرده است و همچنین بیش از ۸۱% از خریداران این محصول را به دیگران توصیه کرده‌اند.

این محصول از نظر قیمتی بین دو محصول قبلی قرار می‌گیرد.


 

اسم کامل این جاروی رباتیک شیائومی Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop P نام دارد که یک موتور با قدرت 2100 پاسکال روی آن سوار شده است که برای مکش گرد و خاک و سایر زباله‌های ریز و درشت منزل، قدرت مناسبی دارد و می‌تواند  آلودگی ها را حتی از ظریف ترین شکاف های و قسمت‌های دور از دسترس به سمت خود مکش کند.

در زیر دستگاه دو چرخ پلاستیکی قرار دارد که دستگاه با کمک آن ضمن حرکت می‌تواند از انواع موانع با حداکثر ارتفاع دوسانت عبور کند، مثلا می‌تواند از روی سرامیک به روی موکت حرکت کند و با پستی و بلندی در حد 2 ساخت مشکلی نخواهد داشت.

این جارو به شکل یک دایره با قطر 35 سانتی‌متر بوده تا بتواند هر جایی را تمیز کند. همچنین ضخامت آن تنها 10 سانتی متر است و به راحتی زیر مبل یا هرجای دیگری را تمیز می‌کند.

12 سنسور مختلف مادون قرمز در اطراف دستگاه تعبیه شده است تا موانع و محیط را به خوبی برای دستگاه شناسایی کند و دستگاه یک نقشه کامل از محیط اطراف خود داشته باشد و به جارو اجازه دهند تا تنها تا فاصله‌ ی 10 میلی متری موانع پیش برود.

باتری لیتیومی 3200 میلی آمپری این جاروی رباتیک به شما اجازه استفاده مداوم از دستگاه را برای حدود 45 تا 150 دقیقه می‌دهد که در این مدت زمان می‌تواند فضایی با متراژ خیلی بالا را تمیز کند، گفتنی است که این دستگاه قابلیت کار در حالت بی صدا را دارد و شما می‌توانید برنامه آن را برای نظافت در شب تنظیم کنید.

 

   
از محبوب‌ها

به یک مدل نسبتا گران‌تر از جاروی رباتیک شیائمی یعنی مدل جاروبرقی شیائومی مدل mop 2 pro رسیدیم که از نظر قیمتی کمی از نمونه‌های قبلی بیشتر است.

این دستگاه هم مانند نمونه‌های قبلی امتیاز خوب ۴.۲ را از خریداران کسب کرده است.

 


 

قطر این ربات ۳۵ سانتی‌متر و ضخامت آن تنها ۸ سانتیمتر است و وزن کل آن ۳.۷ کیلوگرم است و به همین دلیل به راحتی به زیر مبل، کاناپه و هرجای دیگری از منزل می‌تواند حرکت کند و تمیزکاری را به طور کامل انجام دهد.

این نمونه تفاوت خیلی زیادی با نمونه‌های قبلی ندارد تنها تفاوت این است که به جای استفاده از یک سنسور LDS که به صورت یک برجک روی دستگاه بود، از دو دوربین با سنسور TOF استفاده شده است که همان عملکردهای قبلی را با ابعادی کوچکتر انجام می‌دهد.

برای این دستگاه می‌توانید از نرم افزار مخصوص شیائومی هوم (Xiaomi Home) استفاده کنید که نیاز است دستگاه را به اینترنت متصل کنید، البته بدون این برنامه هم دستگاه به طور کامل کار می‌کند، اما برای استفاده از تمام قابلیت‌های دستگاه لازم است که این نرم افزار را نصب کنید.

به طور مثال با کمک نرم افزار می‌توانید به دستگاه بگویید که به برخی از قسمت‌های منزل نرود، یا تمیزکاری را در ساعات مشخصی انجام دهد.

شاید تنها ایراد این دستگاه این باشد که از پلاستیک مات و براق در ساخت آن استفاده شده است که تا حدی گرد و خاک را به خود جذب می‌کند و لازم است که کمی بیشتر دستگاه را تمیز کنید.

 

   
از محبوب‌ها

جاروبرقی شیائومی مدل Mop 2 Ultra

جاروبرقی شیائومی مدل Mop 2 Ultra را می‌توان گران قیمت‌ ترین جاروی رباتیک شیائومی در حال حاضر دانست، این مدل به دلیل قیمت بالایش فروش نسبتا کمتری نسبت به نمونه‌های قبلی داشته که کاملا طبیعی است.

 


 

این جاروی رباتیک شیائومی موتوری با قدرت 4000 پاسکال دارد که در نمونه‌های قبلی بیشتر قدرت 3000 پاسکال بود، قدرت 4000 پاسکالی این موتور موجب می‌شود که گرد و خاک از دورترین قسمت‌ها به سمت جارو کشیده شوند و این یعنی تمیزکاری با کیفیت بالاتر انجام می‌شود.

این جاروی رباتیک به سیستم ناوبری لیزری با فناوری 3D ToF مجهز است که موجب می‌شود با هیچ مانعی برخورد نداشته باشد چرا که این فناوری نقشه برداری کاملا دقیق و چند سطحی انجام می‌دهد که در حال حاضر تنها در این مدل از جاروی رباتیک شیائومی دیده می‌شود.

جاروبرقی Mop 2 Pro Ultra دارای باتری 5200 میلی آمپر ساعتی است که ظرفیت بی نظیری محسوب می‌شود و با یک بار شارژ کامل می‌تواند حدود 180 دقیقه کار کند که در این مدت می‌تواند یک خانه 240 متری را به طور کامل تمیز کند.

 

   
از محبوب‌ها

جاروبرقی شیائومی مدل Mop 2

جاروبرقی شیائومی مدل Mop 2 نیز یکی از مدل ‌های خوش فروش این شرکت است که در رنج قیمتی متوسط هم قرار گرفته است و در حال حاضر زیر 10 میلیون قیمت دارد.

 


 

این جاروی رباتیک شیائومی برای تشخیص موانع از سنسور LDS استفاده نمی‌کند و به جای آن از VSLAM  که روی یکی دیگر از محصولات شیائومی توضیح داده شد استفاده می‌کند.

با کمک این سنسور، جارو یک نقشه برداری دقیق از خانه انجام می‌دهد و با دید کامل از خانه تمیزکاری را شروع می‌کند و از برخورد با هر مانعی جلوگیری می‌کند چرا که می‌تواند فاصله خود با موانع را اندازه گیری کند.

ظرفیت باتری این جاروی رباتیک شیائومی 3200 میلی آمپر است که اگرچه به اندازه نمونه قبلی نیست، اما با همین میزان شارژ هم می‌تواند یک خانه 200 تا 240 متری را به طور کامل تمیز کند و مشکلی از نظر باتری وجود ندارد.

این دستگاه نیز مانند نمونه‌های قبلی در صورتی که با اتمام شارژ مواجه شود به صورت اتوماتیک به داکت محل شارژ باز می‌گردد و بعد از اتمام شارژ شدن، کار خود را از محل قبلی ادامه می‌دهد.

 

   
از محبوب‌ها

جاروبرقی شیائومی مدل Mop 2 lite

به آخرین جاروی رباتیک شیائومی یعنی مدل Mop 2 lite رسیدیم که از نظر قیمتی در رنج متوسطی قرار داد اما به اندازه نمونه‌های اولی فروش بالایی نداشته است که البته به معنی ضعیف بودن دستگاه نیست.

 


 

شکل ظاهری این جاروی رباتیک شیائومی هم گرد است و ضخامت 8 سانتی متری دارد که برای حرکت در زیر مبل، کاناپه و… بسیار مناسب است و تقریبا نازک محسوب می‌شود.

موتوری با قدرت 2200 پاسکال روی آن نصب شده است، مخزن 270 میلی لیتری دارد، قابل تی کشی دارد و یک باتری با ظرفیت 2600 میلی آمپر روی آن قرار گرفته است، که نیاز به توضیح در مورد این قابلیت‌ها نیست چرا که اگر نمونه‌های قبلی را مشاهده کرده باشید متوجه می‌شوید که قدرت موتور، ظرفیت باتری و… در مورد این دستگاه نه خیلی خوب است و نه خیلی بد، همگی در رنج متوسط هستند.

باتری 2600 میلی آمپری این دستگاه تقریبا 90 دقیقه برای شما شارژدهی دارد و برای تمیزکردن یک خانه با متراژ متوسط مناسب است، اما انتظار نداشته باشید که یک خانه 240 متری را با یک بار شارژ برای شما نظافت کند.

 

   

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *