ابزار سلامت

۱۰ مدل بهترین فشار سنج دیجیتالی و دستگاه فشار خون همراه نظرات

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

فشارخون دقیقا چیست؟ زمانی که خون در رگ‌ها پمپاژ می‌شود، فشار در داخل رگ‌ها زیاد می‌شود و هنگامی که قلب تا ضربان بعدی استراحت می‌کند فشار کمتر می‌شود، این دو عدد که اولی همیشه بالاتر از دومی است، بیانگر فشار خون ما هستند، مثلا ۱۴ روی ۱۰ یک فشار خون است.

حالا ممکن است شما یا اطرافیانتان به فشار خون مبتلا باشید و خیلی مواقع فشارتان بالا یا پایین شود، که البته تحقیقات نشان داده به‌طور میانگین یک نفر از هر سه نفر فرد بالغ دارای فشارخون بالا است، و حتما می‌دانید که فشار خون بالا می‌تواند منجر به سکته مغزی یا قلبی شود.

علایم فشار خون بالا و پایین خیلی شبیه بهم است، به همین دلیل هنگام بروز علایم نمی‌توان سرخود چیزی برای بالا بردن یا پایین بردن فشار خون مصرف کرد چرا که ممکن است در تشخیص اشتباه کرده باشیم، در این شرایط فقط یک دستگاه فشارنج می‌تواند به ما کمک کند.

انواع فشارسنج از نظر عملکرد کدام است؟

فشارسنج‌ها در سه نوع جیوه‌ای، عقربه‌ای و دیجیتالی هستند که نوع جیوه‌ای هرچند که دقت بالایی دارد اما به دلیل سنگین بودن دستگاه و همچنین خطرناک بودن ماده جیوه در منزل استفاده نمی‌شود.

نوع دیگر فشارسنج، فشارنج عقربه‌ای است که معمولا در دست پزشکان دیده می‌شود، به این شکل که یک کاف به دور بازوی شما بسته می‌شود و پزشک با آزاد کردن باد کاف و مشاهده عقربه و همچنین گوش کردن به گوشی، متوجه فشار شما می‌شود. به دلیل اینکه کار با فشارسنج عقربه‌ای راحت نیست، توسط افراد عادی استفاده نمی‌شود.

نوع سوم فشارنج، فشارسنج دیجیتالی است که در دو نوع بازویی و مچی در بازار یافت می‌شود و برای افرادی که کار با فشارسنج عقربه‌ای برایشان سخت است و مایل هستند خیلی راحت فشار خود را اندازه گیری کنند مناسب است، چرا که نیاز به گوشی ندارند و صرفا با بستن شدن به دور مچ یا بازو، فشار خون را روی نمایشگر به شما نمایش می‌دهند.

 

چرا فشارسنج دیجیتالی بخریم؟

همانطور که گفته شد، اگر به کار با فشارسنج عقربه‌ای مسلط نباشید، احتمال اینکه در اندازه گیری خطا داشته باشید بسیار زیاد است، در واقع اگر به گوشی درست گوش ندهید یا اشتباه متوجه شوید، عملا اندازه گیری شما اشتباه خواهد بود، در حقیقت خطای انسانی در فشارنج عقربه‌ای زیاد است و به همین دلیل تنها پزشکان از این فشارسنج استفاده می‌کنند.

 

قبل از خرید فشارسنج از خود بپرسید

حالا که تصمیم گرفته‌اید یک فشارسنج دیجیتال تهیه کنید، پیش از خرید این سوالات را از خود بپرسید تا بهترین فشارسنج دیجیتالی مناسب خود را انتخاب کنید.بهترین فشارسنج دیجیتالیفشارسنج دیجیتالی مچی بخریم یا بازویی؟

همین ابتدای کار بدانید که فشارسنج‌های بازویی کمی دقیق‌تر است فشارسنج‌های مچی هستند، البته برخی هم معتقدند که اینگونه نیست اما عمدتا اشاره کردند که فشارسنج بازویی کمی دقیق‌تر اندازه گیری می‌کند، اما در عوض بستن آن کمی سخت است.

اولا که باید کاف به شکل صحیح و از جهت درست به دور بازوی خود ببندید و همچنین باید آستین خود را به طور کامل بالا بزنید و اگر آستین شما تنگ باشید برای دقت اندازه گیری باید لباس را دربیاورید، همچنین کاف نباید خیلی شل یا خیلی سفت باشد تا اندازه گیری دقیق باشد.

اما فشارسنج‌های مچی خیلی راحت مثل ساعت به دور مچ بسته می‌شوند و فشار شما را اندازه گیری می‌کنند، هرچند که برای دقت بیشتر باید دستتان را هم راستای قلب قرار دهید، در هر صورت اگر نکات گفته شده را رعایت کنید با هر دو فشارسنج دیجیتالی مچی و بازویی می‌توانید به درستی فشار خونتان را اندازه گیری کنید.

اما اگر برای یک فرد مسن خریداری می‌کنید که احساس می‌کنید با فشارسنج مچی آنطور که باید با دقت کار نمی‌کند، توصیه این است که فشارسنج دیجیتالی بازویی تهیه کنید، اگرچه کار با آن کمی دردسر دارد، اما نتیجه دقیق خواهد بود.

 

فشارسنج دیجیتالی باتری خور یا برقی؟

بهتر است بدانید که فشارسنج‌ها به دلیل مکانیزمی که دارند، یعنی باد کردن کاف دور بازو یا مچ، مصرف انرژی بالایی دارند و معمولا خیلی زود باتری آنها تمام می‌شود، پس بد نیست که هنگام خرید مدل‌هایی را مد نظر داشته باشید که هم با برق و هم باتری کار می‌کنند و در واقع آداپتور همراه آنها ارایه می‌شود، در مدل‌های پرفروش فشارسنج که در ادامه معرفی کرده‌ایم، چندین مدل هم با برق و هم با باتری کار می‌کنند.

 

پیش از خرید فشارسنج به این موارد توجه کنید

 

حافظه فشارسنج:

ماجرای حافظه فشارسنج دیجیتالی از این قرار است که شما هربار که فشارتان را اندازه گیری می‌کنید، اطلاعات در حافظه ذخیره می‌شوند و به طور مثال هنگامی که به پزشک مراجعه می‌کنید می‌توانید اطلاعات مربوط به فشار خونتان در یک هفته گذشته را به پزشک ارایه دهید، در واقع فشار خون اندازه گیری شده برای شما ذخیره می‌شود.راهنمای خرید فشارسنج دیجیتالحالا نکته اینجاست که اگر به دنبال استفاده از حافظه هستید، نباید جز شما شخص دیگری فشار خود را با دستگاه اندازه گیری کند، چرا که در این صورت اطلاعات فشار خون در آخر هفته مرطوب به یک شخص نیست و قابل اتکا نمی‌باشد، برای این مشکل برخی دستگاه‌ها امکان ذخیره اطلاعات فشار خون را برای ۲ تا ۴ نفر فراهم کرده اند،به این شکل تا ۴ نفر می‌توانند در دستگاه حساب کاربری داشته باشند و اطلاعات فشار خون خود را ذخیره کنند.

 

دقت اندازه گیری فشارسنج:

دقت اندازه گیری تا حد خیلی زیادی به نحوه صحیح بستن فشارسنج وابسته است، اگر فشارسنج را به درستی نبندید، در نتیجه فشار نمایش داده شده صحیح نخواهد بود، مثلا نباید تکان بخورید یا نباید دستتان را خیلی پایین یا بالا بگیرید.

برخی از دستگاه‌های فشارسنج دیجیتالی مجهز به سنسور حرکت هستند، به این شکل که اگر هنگام اندازه گیری حرکت زیادی داشته باشید، پیغامی روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود و به شما می‌گوید که مجدد اندازه گیری کنید.

 

نمایش ضربان قلب و تشخیص آریتمی:

بعضی فشارسنج‌ها فاصله‌ی بین ضربان های قلب را با هم مقایسه می‌کنند و در صورتی که این فاصله ناگهان تغییر کند، آن را به‌عنوان آریتمی در نظر می‌گیرند.

در واقع همه فشارسنج‌ها ضربان را اندازه گیری می‌کنند اما فاصله بین دو ضربان هم بسیار مهم است و چنانچه فاصله بین دو ضربان نامنظم باشد می‌تواند نشانه یک بیماری قبلی باشد و چنانچه بیش از دوبار دستگاه پیغام آریتمی یا نامنظم بودن ضربان را به شما داد باید به پزشک مراجعه کنید.

 

درجه بندی فشار:

سازمان بهداشت جهانی چند محدوده برای فشار خون تعریف کرده است، هرچه از محدوده فشار خون نرمال فاصله بگیرید، در واقع ریسک ابتلای به فشار خون بیشتر خواهد بود، برخی دستگاه‌ها این محدوده ها را به صورت تعریف شده در خود دارند و چنانچه فشار خون شما نرمال نباشد به شما هشدار می‌دهند.

راهنمای کامل خرید فشارسنج

اندازه کاف فشارسنج:

اگر فشارسنج دیجیتال شما از نوع بازویی است، حتما به اندازه دور بازوی خود توجه کنید و ببینید که آیا دستگاه فشارسنج برای شما اندازه است یا خیر، معمولا کاف فشارسنج برای دور بازوهای بین ۲۲ تا ۴۲ سانتی متر مناسب است، با این حال به اندازه کاف فشارسنج انتخابی خود توجه داشته باشید.

 

امکانات جانبی فشارسنج:

در کنار موارد ذکر شده فشارسنج‌های دیجیتالی ممکن است قابلیت‌های دیگری هم داشته باشند، مثلا برخی هوشمند هستند و به یک اپلیکیشن روی گوشی متصل می‌شوند و اطلاعات فشار خون شما را در آن ثبت می‌کنند که در نوع خود جالب است، هرچند که همه اپلیکیشن‌ها هم عالی نیستند.

برخی یک کیف برای نگهداری فشارسنج به شما ارایه می‌دهند که البته چیز خیلی خوبی است، اما در صورتی که سایر موارد مد نظر شما در مورد فشارسنج صادق بود در مرحله آخر به داشتن یا نداشتن کیف برای حمل و نقل توجه کنید، داشتن کیف نباید معیار اول و اصلی شما برای انتخاب بهترین فشارسنج دیجیتالی باشد.

در نهایت بد نیست که دستگاه فشارسنج انتخابی شما دارای گارانتی باشد، بهتر است دستگاهی که خریداری می‌کنید، گارانتی یا ضمانت‌نامه داشته باشد تا در صورت بروز ایراد و عیب در هر بخش از آن، امکان تعمیر یا تعویض وجود داشته باشد.

 

 

*** لیست ۱۰ مدل بهترین فشارسنج دیجیتالی همراه با تجربه خریداران ***

 

 

انتخاب ما

فشارسنج ایزی لایف مدل KD-595

۱۰۰% (۱۰۰) نفر از خریداران، این کالا را پیشنهاد کرده اند.

  • منبع انرژی: برق و باتری
  • سایز مناسب بازو/مچ: ۲۲/۳۰
  • وزن: ۳۰۰ گرم
  • اقلام همراه:دفترچه راهنما فارسی آداپتور چهار عدد باتری
  • قابلیت‌های ابزار سنجش وضعیت: نمایش میانگین نتایج
  • انواع نمایشگر: نمایشگر تاریخ و ساعت
  • مکانیزم: دیجیتال


 

این دستگاه فشارسنج دیجیتالی ایزی لایف را ما به عنوان بهترین دستگاه فشارسنج دیجیتالی در این مطلب معرفی کردیم که علت این موضوع مواردی همچون قیمت، اعتبار برند، امکانات دستگاه و از همه مهمتر امتیازی است که خریداران به این دستگاه فشارسنج دیجیتالی داده اند.

این دستگاه هم به وسیله برق و هم به وسیله باتری کار می‌کند، دارای نمایشگر دیجیتال است که مواردی همچون تاریخ، ساعت، ضربان، حداقل و حداکثر ضربان را نمایش می‌دهد.

همراه با این فشارسنج دیجیتالی ایزی لایف یک دفترچه راهنمای کامل فارسی همراه با 4عدد باتری قلمی قرار داده شده است که هنگام خرید دریافت می‌کنید.

از نقاط قوت این دستگاه می‌توان به: راحتی کار، دو زبانه بودن، نمایش ضربان قلب و دقت مناسب اشاره کرد.
نقطه ضعفی برای دستگاه از سمت خریداران ذکر نشده است.
   

از محبوب‌ها

فشار سنج بیورر مدل BM28

% (۲۲۰) نفر از خریداران، این کالا را پیشنهاد کرده اند.

  • منبع انرژی: برق و باتری
  • سایز مناسب بازو/مچ: ۲۲ تا ۴۲
  • اقلام همراه:محفظه‌ی نگه‌داری آداپتور و چهار عدد باتری
  • قابلیت‌های ابزار سنجش وضعیت: نمایش میانگین نتایج
  • انواع نمایشگر: نمایشگر تاریخ و ساعت
  • مکانیزم: دیجیتال


 

این فشارسنج دیجیتالی از برند بیورر یکی از پرفروش های بازار است که به واسطه قابلیت های مختلفی همچون خاموشی خودکار، سنجش ضربان قلب، تشخیص آریتیمی و هشدار خطای محاسباتی، طرفداران زیادی دارد و خیلی ها این دستگاه را تهیه کرده و راضی هستند.

این دستگاه فشار خون دیجیتالی بیورر دارای 4 حافظه مجزا است تا 4 فردی که معمولا فشار خون خود را چک می‌کنند بتوانند همگی از این دستگاه استفاده کنند و اطلاعات فشار خون آنها به شکل جداگانه ثبت شود.

از نقاط قوت دستگاه می‌توان به: دقت بالا، کار با برق و باتری، راحتی استفاده و کیفیت ساخت بالا اشاره کرد.
نقطه ضعف مشخصی از سمت خریداران بیان نشده است، با این حال برخی از کوتاه بودن شلنگ ناراضی بودند.

 

   
از محبوب‌ها

فشارسنج دیجیتال میکرولایف مدل BP B1 Classic

۹۲% (۱۱۰) نفر از خریداران، این کالا را پیشنهاد کرده اند.

  • منبع انرژی:  باتری
  • اقلام همراه:کاف، دفترچه راهنمای فارسی، ۴ عدد باتری، دفترچه ثبت فشارخون
  • انواع نمایشگر: نمایشگر تاریخ و ساعت
  • مکانیزم: دیجیتال


 

این فشارسنج دیجیتالی میکرولایف از نوع بازویی است که با بستن به دور بازو نتایج در صفحه دیجیتالی به شما نمایش داده می‌شود، این محصول با تشخیص آریتمی قلب از بروز حملات و سکته مغزی پیشگیری می‌کند.

صفحه نمایش این دستگاه مواردی همچون فشارخون و ضربان قلب را به وضوح نشان می‌دهد و همچنین تاریخچه ضربان و فشار شما را ذخیره می‌کند تا در صورت بی نظمی به شما هشدار دهد.

از نقاط قوت دستگاه می‌توان به: دقت بالا، کیفیت ساخت بالا، راحتی استفاده و قیمت مناسب اشاره کرد.
نقطه ضعف برجسته‌ای از سمت خریداران ذکر نشده است، با این حال برخی از اینکه دستگاه صرفا با برق کار می‌کند ناراضی بودند.

 

   
از محبوب‌ها

فشارسنج ایزی لایف مدل KD-556

۹۲% (۱۰۰) نفر از خریداران، این کالا را پیشنهاد کرده اند.

  • منبع انرژی:  باتری
  • سایز مناسب بازو/مچ: ۲۲ تا ۴۲
  • اقلام همراه:۴ عدد باتری کیف قابل حمل دفترچه راهنما
  • قابلیت‌های ابزار سنجش وضعیت: نمایش میانگین نتایج
  • انواع نمایشگر: نمایشگر تاریخ و ساعت
  • مکانیزم: دیجیتال


 

به یک مدل دیگر فشارسنج دیجیتال یعنی مدل «KD-556» از برند ایزی لایف رسیدیم، این مدل هم مانند مدل قبلی بسیار پرفروش است و درصد زیادی از خریداران از این دستگاه رضایت داشته‌اند.

این فشارسنج دارای نشانگر طبقه‌بندی فشارخون بر اساس استاندارهای جهانی است و قادر است میزان کمترین و بیشترین حد فشارخون و تعداد ضربان قلب را به شکل جداگانه موردسنجش قرار داده و بر روی صفحه‌نمایش LED به شما نشان دهد.

از نقاط قوت دستگاه می‌توان به: دقت اندازه گیری بالا، کارکرد راحت و قیمت بسیار مناسب اشاره کرد.
نقطه ضعف مشخصی ذکر نشده است با این حال برخی دوست داشتند که این دستگاه با برق هم کار می‌کرد، نه اینکه صرفا با باتری کار کند.

 

   
از محبوب‌ها

فشارسنج بازویی گلامور مدل HL858NA

۹۲% (۱۰۰) نفر از خریداران، این کالا را پیشنهاد کرده اند.

  • منبع انرژی:  برق و باتری
  • سایز مناسب بازو/مچ: ۴۳-۲۳
  • اقلام همراه:کیف آداپتور کاف بازوبند دفترچه فارسی
  • مکانیزم: دیجیتال


 

این دستگاه فشارسنج دیجیتال گلامور از نوع بازویی بوده که با بستن به بازو، نتایج روی صفحه نمایش برای شما پدیدار می‌شوند.

این دستگاه فشارسنج دیجیتالی دارای سیستم تشخیص حرکت، آشکارساز ضربان نامنظم قلب و حافظه‌ی ذخیره‌سازی 120 فشار اندازه‌گیری برای دوکاربر بصورت جداگانه شده است.

به عقیده خیلی از خریداران سیستم تشخیص حرکت یکی از مزیت‌های بزرگ این دستگاه است، به این شکل که هنگام اندازه گیری فشار چنانچه دست شما حرکتی داشته باشد، یک پیغام روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود و به شما می‌گوید که اندازه گیری دقیق نیست، به این شکل شما شاهد نتایج عجیب و غریب نخواهید بود.

از نقاط قوت دستگاه می‌توان به: سیستم تشخیص حرکت، آشکارساز ضربان نامنظم قلب، کار با باتری و برق و کیفیت ساخت بالا اشاره کرد.
برخی از کوتاه بودن شلنگ ناراضی بوده‌اند، با این حال عمده خریداران رضایت دارند.

 

   
از محبوب‌ها

فشار سنج جامپر مدل JPD-HA121

۸۶% (۸۰) نفر از خریداران، این کالا را پیشنهاد کرده اند.

  • منبع انرژی:  برق و باتری
  • سایز مناسب بازو/مچ: ۲۲ تا ۴۲
  • اقلام همراه:۴ عدد باتری قلمی بازوبند دفترچه راهنما کیف قابل حمل کابل micro USB جهت استفاده به عنوان آداپتور
  • قابلیت‌های ابزار سنجش وضعیت: نمایش میانگین نتایج
  • انواع نمایشگر: نمایشگر تاریخ و ساعت
  • مکانیزم: دیجیتال


 

این مدل فشارسنج دیجیتال جامپر یکی ویژگی منحصر به فرد دارد و آن این است که شما می‌توانید اطلاعات مربوط به فشار خون و … را به کمک بلوتوث به گوشی خود منتقل کنید و این اطلاعات را در گوشی داشته باشید.

در واقع این فشار خون سنج دیجیتال جامپر مجهز به فناوری بلوتوث جهت ارتباط با گوشی می‌باشد،  این نتایج در نرم افزار فارسی سیناکِر (SinaCare) و نیز اپلیکیشن انگلیسی Jumper Health (هم اندروید و هم IOS) ذخیره می‌شوند تا تغییرات فشارخون خود را در قالب نمودارهای هفتگی و ماهانه بررسی کرده و از عوارض احتمالی مانند سکته جلوگیری کنید.

از نقاط قوت این دستگاه می‌توان به: ذخیره اطلاعات در اپلیکیشن در گوشی، دقت در اندازه گیری فشار خون و مصرف کم باتری اشاره کرد.
برخی از ارتباط بلوتوث دستگاه با گوشی و کارکرد اپلکیشن نارضی بودند.

 

   
از محبوب‌ها

فشارسنج بازویی امرن مدل EVOLV

  • منبع انرژی:   باتری
  • سایز مناسب بازو/مچ: ۲۲ تا ۴۲
  • اقلام همراه: کیف حمل
  • مکانیزم: دیجیتال
  • سایر مشخصات: دارای بلوتوث (قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند) ۴ عدد باتری AAA


 

این مدل فشارسنج دیجیتال بازویی امرن یکی از گران ترین‌های این لیست است، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل مجهز شدن به بلوتوث است که امکان اتصال از طربق برنامه را به گوشی‌های موبایل اندروید و IOS فراهم می‌کند.

البته این دستگاه نسبت به سایر نمونه‌های این لیست برتری خیلی زیادی ندارد و این قیمت بالا تا حدی به دلیل شهرت برند این دستگاه فشارسنج است.

از نقاط قوت دستگاه می‌توان تولید این دستگاه در ژاپن و همچنین داشتن تایدییه از سازمان بهداشت جهانی (fda) اشاره کرد.
از نقاط منفی این دستگاه می‌توان به گران بودن و همچنین ضعیف بودن کاف به گفته خریداران اشاره کرد.

 

   
از محبوب‌ها

فشارسنج ایزی لایف مدل KD-5917

۸۸% (۵۰) نفر از خریداران، این کالا را پیشنهاد کرده اند.

  • منبع انرژی:  برق و باتری
  • سایز مناسب بازو/مچ: ۲۲ تا ۳۰
  • اقلام همراه:دفترچه راهنما فارسی کیف مخصوص چهار عدد باتری
  • قابلیت‌های ابزار سنجش وضعیت: نمایش میانگین نتایج
  • انواع نمایشگر: نمایشگر تاریخ و ساعت
  • مکانیزم: دیجیتال


 

به یک فشارسنج دیجیتال اقتصادی دیگر از برند ایزی لایف یعنی مدل KD-5917 رسیدیم که همانند سایر فشارسنج های ایزی لایف از فروش خوبی برخوردار بوده و نظرات مثب زیادی برای آن درج شده است، ضمن اینکه درصد رضایت از این محصول نزدیک به 90درصد بوده است.

این فشارسنج می‌تواند اطلاعات و  60 نتیجه اندازه‌گیری را به همراه تاریخ و ساعت در حافظه خود ذخیره نماید، همچینن کاف این محصول از جنس مرغوب بوده و برای دور بازوهای 22 تا 30 سانتی مناسب است.

از نقاط مثبت دستگاه می‌توان به: حافظه ذخیره، نمایشگر فشار ماکزیمم و مینیمم، نمایشگر ضربان، نمایشگر تاریخ و ساعت و همچنین قیمت مناسب اشاره کرد.
از نقاط منفی به گفته خریداران می‌توان به: کمی سخت بسته شدن کاف و وضوع کمی پایین صفحه نمایش اشاره کرد.

 

   
از محبوب‌ها

دستگاه فشار سنج بی ول مدل PRO-36

۸۸% (۵۰) نفر از خریداران، این کالا را پیشنهاد کرده اند.

  • منبع انرژی: آداپتور برق
  • سایز مناسب بازو/مچ: ۲۲ تا ۴۲
  • اقلام همراه:آداپتور باطری محفظه نگهداری
  • مکانیزم: دیجیتال


 
از نقاط مثبت دستگاه می‌توان به: دقت اندازه گیری، کیفیت ساخت مناسب، کار کردن با برق و باتری و همچنین سخنگو بودن اشاره کرد.
از نقاط منفی دستگاه به گفته خریداران می‌توان به: کیفیت پایین صدای سخنگو و همچنین قیمت نسبتا بالا اشاره کرد.

 

   
از محبوب‌ها

دستگاه فشار سنج امسیگ مدل BO77-PLUS-E

۸۸% (۵۰) نفر از خریداران، این کالا را پیشنهاد کرده اند.

  • منبع انرژی:   باتری
  • قابلیت‌های ابزار سنجش وضعیت: نمایش میانگین نتایج
  • انواع نمایشگر: نمایشگر تاریخ و ساعت
  • مکانیزم: دیجیتال


     

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *