ریپورتاژسایر مطالب پیشنهادی

درمان تیرگی دور چشم یافت شد

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

یک مشکل شایع بین همه خانم‌ها و آقایان، دایره‌های تیره‌‌ی اطراف چشم است که می‌توانند سن شما را بیشتر از آنچه هستید، نشان دهند. برای بسیاری از افراد، سیاهی دور چشم ممکن است موقتی باشد، اما در بعضی مواقع این مشکل به شکل دائمی به وجود می‌آید که بسیار آزاردهنده است. اما سؤال اصلی این است که تیرگی زیر چشم از چیست و چه درمان‌هایی دارد؟

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی خریدیار در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

این تیرگی‌ها که در اثر عوامل متعددی شکل می‌گیرد، اغلب نشانه‌ای از پیری یا کمبود خواب هستند. اگرچه تعدادی بسیاری درمان خانگی و پزشکی برای بهبود ظاهری تیرگی زیر چشم‌ها وجود دارد، اما بهتر است شما موثرترین درمان را انتخاب کنید تا به عنوان یک راه حل دائمی برای درمان یا کاهش ظاهر سیاهی دور چشم، آن را مورد استفاده قرار دهید.

النزا

یکی از بهترین روش‌ها تهیه کرم‌های دور چشم و استفاده درست از آن‌ها است. برندهای معتبر بسیاری وجود دارند که محصولات دور چشم‌های آن‌ها می‌توانند با خاصیت ضد تیرگی خود، به درمان این مشکل کمک کنند. مانند کرم دور چشم وچه . برخی از این کرم‌ها که در ترکیبات خود حاوی ویتامین‌ هستند، به مرور زمان علاوه بر کاهش تیرگی‌ها، باعث بهبود آن‌ها نیز می‌شوند.

دانستن این که سیاهی زیر چشم اثر چیست می‌تواند به شما کمک کند تا با رعایت برخی موارد، از بروز چنین مشکلی پیشگیری کنید. اما گاهی که این تیرگی‌ها عمیق می‌شوند و درمان‌های ساده برای آن‌ها بی‌تاثیر است، باید به سراغ درمان‌های موثرتر بروید. برای مثال:

  • لایه‌برداری شیمیایی برای کاهش رنگدانه‌های تیره
  • جراحی لیزری جهت لایه‌برداری مجدد و افزایش سفت شدن پوست
  • پرکننده‌های بافتی مانند فیلر برای پنهان کردن رگ‌های خونی و ملانین

اکثر درمان‌های پزشکی گران قیمت و دردناک هستند و برای بهبودی، اغلب به زمان طولانی نیاز دارند. بنابراین بهترین راه درمان برای جلوگیری از تیرگی زیر چشم ، کرم‌های دورچشم هستند؛ زیرا قیمت به‌صرفه‌ای داشته و خطری را نیز به همراه ندارند.

در کنار استفاده از کرم‌های دور چشم، بهتر است به تغذیه و خواب خود نیز اهمیت دهید؛ چرا که خستگی و کمبود خواب می‌تواند باعث افزایش سیاهی زیر چشم شود و همچنین می‌تواند شما را رنگ پریده‌تر نشان دهد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که هر شب هفت تا هشت ساعت می‌خوابید.

گاهی اوقات رگ‌های خونی گشاد شده و ناحیه زیر چشم را تیره می‌کنند. در چنین شرایطی کمپرس سرد می‌تواند باعث انقباض رگ‌های خونی که ممکن است منجر به کاهش سیاهی دور چشم شود، باشد.

سیاهی زیر چشم اثر چیست؟

حلقه‌های سیاه زیر چشم معمولا به دلیل خستگی ایجاد می‌شوند، اما پاسخ این سوال که تیرگی زیر چشم از چیست فقط به خسته بودن محدود نشده و دلایل دیگری نیز برای آن وجود دارد. این دلایل شامل آلرژی، وراثت، بی‌نظمی رنگدانه، خاراندن یا مالش شدید چشم و قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید می‌شوند.

سایت النزا

  • شاید شایع‌ترین دلیل سیاهی دور چشم، روند طبیعی پیری پوست است. با افزایش سن، پوست تمایل به کاهش چربی و کلاژن داشته و اغلب نازک می‌شود. این روند می‌تواند رگ‌های خونی قرمز مایل به آبی زیر چشم را برجسته‌تر کند. بنابراین با بالا رفتن سن افراد و از دست دادن چربی و کلاژن مورد نیاز برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست، معمولا پلک‌های پف کرده یا گودی زیر چشم ایجاد می‌شوند.

گاهی اوقات این تغییرات فیزیکی باعث ایجاد سایه‌هایی شده که می‌توانند به عنوان حلقه‌های تیره زیر چشم به نظر برسند. برای پیشگیری از این تیرگی‌ها می‌توانید به سراغ خرید کرم دور چشم از https://elanza.com/category/eye-cream بروید و بهتر است کرم دور چشمی که در ترکیبات خود کافئین دارد را تهیه نمایید.

  • خواب زیاد، خستگی مفرط، یا بیدار ماندن بیش از حد، می‌تواند باعث ایجاد حلقه‌های سیاه زیر چشم شود. کم خوابی، کدر شدن و رنگ پریدگی پوست را به دنبال داشته و بافت‌های تیره و رگ‌های خونی زیر پوست را نمایان شوند.
  • همچنین کمبود خواب می‌تواند باعث ایجاد مایع‌ای در زیر چشم‌ها شده و باعث شود چشم‌ها پف کرده به نظر ‌رسند. در نتیجه، گاهی حلقه‌های تیره‌ای که می‌بینید، ممکن است در واقع سایه‌هایی باشند که توسط پلک‌های پف کرده ایجاد ‌شده‌اند.
  • خیره شدن به صفحه تلویزیون یا کامپیوتر می‌تواند فشار قابل توجهی به چشم‌ها وارد کند. این فشار می‌تواند باعث بزرگ شدن رگ‌های خونی اطراف چشم شود. در نتیجه، پوست اطراف چشم تیره جلوه میکند. همچنین واکنش‌های آلرژیک و خشکی چشم می‌تواند پاسخ دیگری به این سوال که سیاهی زیر چشم اثر چیست ، باشد.

تیرگی زیر چشم چگونه درمان میشود؟

برای توضیح اینکه تیرگی زیر چشم چگونه درمان میشود ، می‌توان گفت درمان‌های زیادی جهت کاهش یا از بین بردن سیاهی اطراف چشم وجود دارد. همچنین بهتر است از عواملی که باعث بروز این تیرگی می‌شود، جلوگیری کنید. برای مثال آلرژی می‌تواند میل شما را برای مالش و خاراندن پوست دور چشم افزایش دهد اما این اقدام، می‌تواند علائم را تشدید کرده و باعث التهاب، تورم عروق خونی شود.

یکی دیگر از دلایل رایج سیاهی زیر چشم کم‌آبی است؛ زیرا هنگامی که بدن شما مقدار مناسب آب دریافت نمی‌کند، پوست زیر چشم شروع به کدر شدن کرده و چشمان شما گود افتاده به نظر می‌رسد.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید نیز می‌تواند باعث تولید مازاد ملانین در بدن شما شده و در نتیجه باعث تیره شدن رنگدانه‌های پوستتان در پوست اطراف چشم شود.

جلوگیری از تیرگی زیر چشم

جلوگیری از تیرگی زیر چشم شامل روش‌هایی می‌شود که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. کم‌خوابی، کم‌آبی و نداشتن یک رژیم غذایی متعادل، همه این عوامل بر اساس سبک زندگی شما، می‌توانند در ظاهر سیاهی دور چشم نقش داشته باشند؛ اما ژنتیک و پیری نیز در این میان نقش بسیار پررنگی دارند.

فروشگاه النزا

بهترین درمان برای سیاهی زیر چشم داشتن تغذیه سالم و استفاده از کرم‌های دور چشم است. اما در پاسخ به این سوال که تیرگی زیر چشم چگونه درمان میشود ، می‌توان گفت که موارد زیادی وجود دارد؛ مانند درمان‌های داخل مطب، که شامل لایه‌برداری، لیزر، دستگاه‌های سفت‌کننده و پرکننده‌ها هستند و گاهی می‌توانند اثر ماندگاری نیز داشته باشند. برای مثال، فیلر به از بین بردن سایه‌ها و گودی زیر چشم‌ها با بازگرداندن لایه‌های زیرین پلک و گونه کمک می‌کنند.

اما استفاده از کرم دور چشم مناسب، می‌تواند بهترین راه حل تیرگی زیر چشم باشد.‌ این کرم‌ها عنوان یک گزینه درمانی زیر چشم امیدوارکننده هستند، زیرا تولید کلاژن را تحریک کرده و اجازه می‌دهد تا محصول به عمق پوست نفوذ کند. کرم دور چشم حاوی ترکیبات ضد تیرگی، به مرور زمان این ناحیه را روشن کرده و از تیرگی جلوگیری می‌کند.

دیگر راه حل تیرگی زیر چشم استفاده از کرم‌های روشن‌کننده پوست است. برای روشن کردن ناحیه زیر چشم، کرم روشن‌کننده پوست حاوی آزلائیک اسید، کوجیک اسید، گلیکولیک اسید یا هیدروکینون، حتی می‌تواند بهترین گزینه نیز باشد. برخی از این کرم‌ها، در فرمول‌هایی با درصد کمتری از ماده موثره، بدون نسخه در دسترس هستند.

سابقه خانوادگی یا ژنتیک نیز در ایجاد حلقه‌های سیاه زیر چشم نقش مهمی دارد و این مشکل می‌تواند یک ویژگی ارثی باشد. در برخی موارد، سیاهی زیر چشم می‌تواند نشان‌دهنده نیاز به یک سری تغییرات در سبک زندگی، مانند بهبود عادات خواب یا رژیم غذایی باشد.



نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. من همیشه برام سوال بود چطوری میتونم از سیاهی دور چشم جلوگیری کنم یا لک های اطراف چشمم رو درمان کنم
    مطلبتون واقعا کمکم کرد ممنون

    1. خوشحالیم که مطلبمون تونسته کمکی بهتون بکنه. با این حال توصیه ما این هست که اگر سیاهی دور چشم شما زیاد هست حتما پیش از خرید دارو با پزشک متخصص مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *