ریپورتاژسایر مطالب پیشنهادی

خرید مبل راحتی متناسب با دکوراسیون منزل

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

 

یکی از وسایل پر مصرف در هر خانه و یا محل کاری، مبلمان آن می باشد که هرچه با فضا هماهنگ تر باشد، در عین حال که در محیط مورد نظر به گونه ای حل شده، مبل راحتی مورد استفاده، بیشتر و زیباتر دیده می شود زیرا هماهنگی موجود میان مبل راحتی و فضا، رنگ بندی، سایر وسایل و اندازه ها به گونه ای با یکدیگر تلفیق می شود که با قرار گرفتن در آن احساس راحتی و آرامش خواهید داشت.

بنابراین هماهنگی مبل انتخابی شما با فضا و سایر عوامل بسیار موثر خواهد بود. مبل های راحتی در انواع مختلفی موجود می باشد که به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی می شوند و این دسته بندی انتخاب و خرید را برای شما تسهیل می نماید. برخی از انواع مبل های راحتی دسته دار و برخی بدون دسته هستند که قدرت انتخاب را برای شما بیشتر می کنند.

مبل راحتی یکی از وسایل مورد استفاده در دکوراسیون داخلی

مبل راحتی به دلایلی از جمله طرح، رنگ، اندازه و همچنین متریال مورد استفاده در ساخت آن از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشد و مورد توجه و استفاده بسیاری از افراد در منازل قرار گرفته تا با کمک آن محیطی راحت فراهم شود. شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که برای دکوراسیون منزل خود و همچنین تکمیل لوازم خانه به دنبال جدیدترین مدل ها و طرح های مبل راحتی باشید. اما در انتخاب و خرید مبل راحتی باید به نکاتی توجه نمایید که شاید مهمترین آنها سبک مورد استفاده در خانه مورد نظر می باشد.

هماهنگی میان سبک خانه شما و سبک مبل راحتی انتخابی می تواند فضایی زیبا را برای شما به ارمغان آورد. بنابراین به این موضوع توجه ویژه داشته باشید و در زمان انتخاب تنها به اینکه از کدام مدل یا فرم خوشتان می آید، اکتفا نکنید. تنوع در رنگ پارچه مورد استفاده برای مبل های راحتی دست شما را برای انتخاب باز می گذارد.

 

مبل ایران

عوامل موثر در انتخاب مبل راحتی مناسب

در زمان انتخاب مبل راحتی دو دسته از عوامل می توانند تاثیرگذار باشند. دسته اول خود مبل و جزئیات مربوط به آن و دسته دوم محل قرار گیری مبل. در زمان خرید باید به اندازه های مبل، متریال مورد استفاده، کیفیت در ساخت، رنگ مبل، نوع پارچه مورد استفاده در آن، مدل مبلمان راحتی، چند نفره بودن مبل و فرم مبل ها باید توجه داشت. در کنار این موارد باید به فضایی که قرار است مبل در آن قرار بگیرد توجه ویژه داشت و تک تک جزئیات مربوط به آن از جمله اندازه فضای مورد نظر، رنگ محیط، سبک استفاده شده در محل مورد نظر، اکسسوری های مورد استفاده از جمله لوستر، میز و حتی گلدان ها و همچنین میزان نور فضا را در نظر گرفت.

بر اساس کلیه این موارد است که وقتی برای خرید مبل راحتی مراجعه می کنید، با تنوع بسیار بالایی در این زمینه روبرو می شوید. به منظور انتخاب راحت تر مبلمان راحتی آنها را به صورت کلی می توان در دسته بندی زیر قرار داد که به تک تک آنها خواهیم پرداخت.

دسته بندی مبل راحتی

مبل ها را در دسته بندی های مختلفی قرار می دهند تا انتخاب برای شما راحت تر باشد. این دسته بندی بر اساس فرم ظاهری، نوع پارچه و سبک ساختار مبل انجام می شود که عبارت است از:

  • مبل چستر
  • مبل تختخواب شو
  • مبل های ساده
  • مبل ال شکل
  • مبل کلاسیک
  • مبل های VIP یا خاص
  • مبل نئوکلاسیک

مبل چستر

مبل چستر یکی از انواع مبل های راحتی می باشد که در دسته مبل های خیلی شیک قرار می گیرد. به طور معمول در این نوع از مبل راحتی لمسه کاری هایی استفاده می شود که شاید بتوان گفت از دلایل زیبایی این مدل مبل راحتی می باشد. در صورتی که نشیمن و یا به طور کلی خانه ای با متراژ بالا دارید و این سبک مبل با دکوراسیون و نوع معماری خانه شما هماهنگ است، مبل چستر می تواند بهترین انتخاب باشد. در طراحی این نوع از مبل، پشتی مبل به گونه ای است که کوتاه و زاویه دار می باشد.

 

مبل چستر

مبل کلاسیک

در صورتی که دکوراسیون و سبک معماری خانه شما فرم کلاسیک دارد، این نوع از مبل با منبت کاری های خاص و پایه های خاص چوبی می تواند مناسب ترین انتخاب باشد.در نشیمن و البته دسته ها و یا بخشی از دسته ها در این نوع مبل از فوم سرد و یا اسفنج های درجه یک استفاده می شود تا نشیمنی راحت داشته باشد. کیفیت چوب استفاده شده در ساخت این مبل از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. اندازه این مبل ها نیز به نسبت بزرگ بوده و باید فضای لازم را برای آنها داشته باشید تا مبل راحتی مورد نظر جلوه خود را داشته باشد.

 

مبل کلاسیک

مبل ال شکل

مبل راحتی ال یکی از مناسب ترین نوع مبل برای هر نوع سبک خانه ای است که متراژ کمی دارد. البته در خانه هایی که نیازمند جداسازی فضای جلو تلویزیون از بقیه قسمت ها هستید نیز این نوع مبل بسیار مناسب می باشد. مبل های ال شکل به دلیل یک تکه بودن به نسبت سایر مبل ها جای کمی می گیرند زیرا با کمک این مدل مبل می توان گوشه ها را پر کرد و از این فضاها نهایت استفاده را برد. حتی برخی از افراد در خانه خود به عنوان مبل راحتی و یا تخت برای اتاق خواب استفاده می کنند. این نوع از مبل ها معمولا قیمت مناسبی نیز دارند.

مبل تختخواب شو

این نوع از مبل های راحتی دارای پایه های کوتاه هستند و دارای نشیمن نرم و وزن سبکی هستند. برخی از مدل های آن دارای دسته و برخی بدون دسته هستند و برای خانه هایی که فضای کمی دارند و می خواهند از این مبل ها هم به عنوان نشیمن و هم تختخواب استفاده نمایند بسیار مناسب می باشد. یکی از مزایای این مدل از مبل این است که سبک های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن و ال شکل دارند که در فضاهای مختلف می توان از آن استفاده کرد. حتی می توان در صورت کوچک بودن فضای اتاق خواب یکی از این مبل ها را تهیه و هم به جای تخت و هم مبل نشیمن از آن استفاده کرد.

 

بل تختخواب شو

مبل های راحتی VIP

مبل های خاص یا به عبارتی مبل های وی آی پی مبل هایی هستند که شاید آنها را با نام مبل های سلطنتی بشناسید. این مبل ها مختص خانه هایی با فضای بسیار بزرگ هستند و برای راحتی بیشتر در قسمت نشیمن معمولا دو تشکه می باشند. به طور معمول این مبل ها را به رنگ طلایی و یا بژ می بینیم و از چوب با کیفیت و مرغوب و البته گران مانند چرب گردو ساخته شده اند. استفاده ار پارچه های خاص و زری دوزی شده به همراه کوسن و بالشتک باعث می شود تا نشیمنی راحت داشته باشید. این نوع مبل با هر دکوراسیون و یا هر سبک معماری خانه ای هماهنگی ندارد.

مبل های راحتی نئوکلاسیک

این مبل ها دارای طرحی کلی شبیه به مبل های کلاسیک هستند اما بسیار ساده تر بوده و دیگر در آنها از منبت کاری ها و خراطی های شلوغ که در تاج مبل و یا روی دسته ها انجام می شود، خبری نیست. این نوع از مبل ها تقریبا با هر نوع سبک و دکوراسیونی همخوانی داشته و هماهنگ می شوند. تنوع در پارچه های مورد استفاده در آنها باعث می شود تا حتی در دکوراسیون های ساده نیز از آنها استفاده شود. بر روی این مدل از مبل ها از پارچه های سنگین مانند مخمل و یا پارچه های خاص برجسته گرفته تا پارچه هایی با رنگ شاد و اسپورت استفاده می شود و همین امر باعث شده تا بتوان با هر نوع دکوراسیونی آنها را هماهنگ کرد. جوانان نیز این نوع از مبل ها را می پسندند.

 

مبل راحتی ساده

مبل راحتی ساده

این نوع از مبل ها شاید از پرطرفدارترین و متنوع ترین نوع مبل های راحتی باشند که برای هر نوع دکوراسیونی به غیر از دکوراسیون های سلطنتی کاربرد داشته و بر اساس اندازه و نوع پارچه می توان از آن استفاده کرد. تنوع در این نوع از مبل دست شما را برای انتخاب باز می گذارد. در این مبل ها از پارچه هایی با رنگ های تیره و روشن، گلدار و راه راه و … استفاده می شود و در انواع دسته دار و بدون دسته موجود می باشد. این مبل ها به طور معمول یا تماما پارچه هستند و یا تنها یک قاب باریک چوبی در اطراف آنها وجود دارد.

حتی در برخی از مدل های مبل های ساده از پارچه های چرمی استفاده می کنند و آن را به غیر از خانه، در محل کار نیز مورد استفاده قرار می دهند. قیمت این نوع مبل به نسبت برخی دیگر از مدل ها و انواع دیگر مبل، مناسب می باشد. این دسته از مبل ها به طور معمول از جمله مبل هایی هستند که بیشتر از سایر مدل ها مورد پسند و انتخاب جوانان قرار می گیرند.

جمع بندی

مبل ها به خصوص مبل های راحتی از پرکاربردترین وسایل هر خانه ای است که بیشتر افراد به دنبال خرید و ست کردن آن با سایر لوازم منزل خود هستند. این مبل ها را به دسته های مختلفی تقسیم بندی می کنند که شما با دانستن آها می توانید راحت تر و بهتر انتخاب نمایید.

یکی از نکات مهم در انتخاب مبل راحتی در نظر گرفتن سبک معماری و چیدمان خانه شما می باشد. در زمان انتخاب و خرید تنها به مدل مبل مورد نظر که به آن علاقه مند شده اید، توجه نکنید، درست است که مورد علاقه قرار گرفتن مبل ها در زمان انتخاب اهمیت زیادی دارند اما در صورت ناهماهنگ بودن با فضایی که قرار است در آن قرار بگیرد، نه تنها زیبایی به فضای شما نمی دهند بلکه جلوه خوبی نیز نخواهد داشت و در نتیجه احساس آرامش و زیبایی که شما از آنها انتظار دارید قطعا برآورده نخواهد شد.

در صورتی که مبل شما با رنگ، فرم و فضای شما هماهنگی لازم را داشته باشد، قطعا از وجود آن لذت خواهید برد و فضایی زیبا و راحت و آرامش بخش را برای شما خواهد ساخت. در این صورت است که مبل انتخابی شما جلوه کرده و مورد توجه هر فردی که آن را ببیند، قرار خواهد گرفت.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *