ریپورتاژسایر مطالب پیشنهادی

با خرید از مراکز تجاری معروف، لذت سفرتان را دوچندان کنید

نویسندگان سایت خریدیار به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش و رتبه بندی می کنند. ما فقط در صورتی که خرید محصول از طریق لینک های ما انجام شود درآمد کسب می کنیم و به هیچ وجه برای ما تفاوتی نمی کند که شما کدام محصول را خریداری می‌کنید، همچنین ما هیچ محصول رایگانی از هیچ فروشنده ای دریافت نکرده‌ایم.

شاید بتوان خرید کردن را یکی از لذت ‌بخش ‌ترین کارهای هر سفر نامید. خرید اجناس محلی، خرید کالاهایی که بتوانند بعدا برای شما یادآور روزهای خوش آن سفر باشند، خرید سوغاتی برای کسانی که دوستشان داریم یا حتی خرید مجله و کتاب به زبان اصلی جایی که به آن سفر کرده‌ایم، اما نکته مهم این است که خرید این اجناس، معمولا برایتان ارزان تمام نمی‌شوند و می‌توانند هزینه ‌های سفر شما را افزایش دهند. پس بهتر است برای خریدهایتان هم برنامه ریزی داشته باشید.

اگر پیش از شروع سفر یا بعد از بررسی فروشگاه ‌ها و اجناسی که قصد خریدشان را دارید، لیستی تهیه و بر اساس آن کالاهای مورد نظر خود را دسته ‌بندی و اولویت ‌بندی کنید، می‌توانید از خرید چیزهای اضافی خودداری و در ادامه هزینه آن را پس‌انداز کنید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم تعدادی از مراکز خرید مهم در شهرهای توریستی ایران را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در سفرهایتان خریدهای بهتر و بیشتری داشته باشید.

 

۱- شیراز

شیراز

شیراز یکی از کلان‌ شهرهای اصلی و یکی از توریستی‌ترین شهرهای کشور است. این شهر به‌علت تاریخ و فرهنگ غنی خود، آثار باستانی، آب ‌و هوای معتدل و… از مقاصد گردشگری ایران است که نه تنها هم‌ وطنان، بلکه گردشگران خارجی را نیز به خود جذب می‌کند. شما می توانید با اجاره آپارتمان مبله در شیراز، علاوه بر تفریح و گشت و گذار در این شهر زیبا از مراکز خرید متنوع شهر هم دیدن کنید.

لیست خود را با بزرگترین مرکز خرید شیراز و در واقع ایران شروع می‌کنیم: مجتمع تجاری خلیج فارس. این مجموعه بازارهای مختلفی به نام‌های بازار الماس ۱ و ۲، جام جم ۱ و ۲، بازار ابریشم ۱ و ۲، بازار جهان‌نما و… اشاره کرد. هم‌چنین همان‌طور که انتظار می‌رود تعداد زیادی رستوران و کافی‌شاپ برای سلایق مختلف در این مجتمع وجود دارد. همین‌طور ۶ سالن سینمای مجهز برای بازدیدکنندگان فراهم شده‌اند. تمامی اقلام مورد نیاز از پوشاک و کیف و کفش گرفته تا لوازم منزل، سوغاتی و… همگی در این مرکز خرید پیدا می‌شوند.

بازار وکیل را نمی‌توان تنها به ‌عنوان یک مرکز خرید شیراز نام برد. این بازار تاریخی، جلوه‌ای از زیبایی و نمایان‌گر فرهنگ زنده این شهر است. قدمت اصلی این بازار به دوران صفویان می‌رسد و بعدها با حفظ معماری سنتی خود بازسازی شده است. همان‌طور که از یک بازار سنتی انتظار می‌رود، انواع سوغاتی، عرقیجات، ادویه‌جات، صنایع دستی، فرش و اقلامی از این قبیل را می‌توانید در این بازار پیدا کنید. این بازار در کنار تعدادی از آثار تاریخی و در بافت قدیمی شهر قرار گرفته است، بنابراین در سفر خود به شیراز هنگام تماشای آثار تاریخی، حتماً به این بازار نیز سری بزنید.

مرکز خرید زیتون را تقریباً هم‌رده مجتمع خلیج فارس، می‌توان شیک ترین مرکز خرید شیراز دانست. این مرکز خرید با ۴۵۰ واحد تجاری، شامل مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی می‌شود که می‌توان تمام اقلام مورد نیاز را از پوشاک، عطر و ادکلن گرفته تا لوازم منزل، در آن پیدا کرد.

 

۲- اصفهان

سایت لیدوماتریپ

اصفهان در کنار همه‌ی زیبایی ‌هایی که وارث آن‌ها است، مراکز خریدی متنوع و مناسب برای همه‌ی سلیقه‌ها دارد. شما می‌توانید با اجاره آپارتمان مبله در اصفهان گشتی برنامه‌ریزی شده در نصف جهان بزنید و بهترین سوغاتی ‌ها را به یادگار ببرید تا خاطره‌ی این شهر را حفظ کنید.

خرید و گشت و گذار در بازار تاریخی اصفهان به نوعی یک سفر کوتاه در تاریخ معماری و هنر ایران محسوب می‌شود. این بازار ارزشمند میراث ماندگار صفوی است که با چند ورودی در اطراف میدان نقش جهان گسترش یافته. بازار تاریخی اصفهان یکی از مراکز خرید اصفهان است که در آن آثار هنری و صنایع دستی این شهر به وفور پیدا می‌شود.

طلا و جواهرات اصفهان محصول هنر و ذوق هنرمندانی است که تمام زیبایی ‌ها را به‌کار می‌گیرند تا چنین اثری خلق کنند. بازار هنر اصفهان که خود به تنهایی یکی از شاهکارهای معماری صفویان محسوب می‌شود، به یکی از مراکز خرید اصفهان تبدیل شده است. حتی اگر قصد خرید ندارید ، تجربه‌ی بی‌تکرار گشت و گذار در این بازار و بازدید از معماری و محصولات آن‌ را از دست ندهید.

سیتی سنتر اصفهان از مراکز خرید اصفهان است که رتبه‌ای جهانی دارد و در حال حاضر در رده‌ی هفتم قرار گرفته است. در این مرکز خرید هر چیزی که مورد نیازتان باشد را می‌توانید پیدا کنید. سیتی سنتر دارای دو طبقه پارکینگ مسقف با ظرفیت پنج هزار و۵۰۰ اتومبیل، سه طبقه شامل مرکز خرید و واحدهای تجاری است و دو طبقه‌ی آخر شامل مجموعه سینمایی، سالن چند منظوره، فود کورت و سالن‌های مختلف می‌شود.

مجتمع تجاری شهر یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید اصفهان است که در سال‌های اخیر بنا شده. این مرکز خرید در ۵ طبقه احداث شده است و زیر بنایی بالغ بر ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع دارد که در آن ۲۱۰ واحد فروشگاهی و ۳۰ واحد اداری در حال فعالیت هستند. در مجتمع تجاری شهر می‌توانید اقلامی چون وسایل آرایشی بهداشتی، پوشاک، حوله، خرازی،کیف و کفش، موبایل، صوتی تصویری، صنایع دستی، شال و روسری، ساعت و… را خریداری کنید و در کنار این گشت و گذار، به کافه‌ها و رستوران‌های آن سر بزنید.

 

۳- کاشان

کاشان با وجود باغ ‌های گل و صنعت جهانی گلاب‌گیری، همیشه شهری پر از گردشگر و پر‌رونق بوده. مراکز خرید کاشان مخصوصا در فصل‌های گلاب‌گیری پر از گردشگرانی است که دنبال خرید و بازدید از زیبایی‌ های تاریخی بازارهای سنتی کاشان هستند. معماری خاص به جا مانده از دوران صفویه در این شهر باعث شده تا مراکز خرید کاشان و به‌خصوص بازار سنتی کاشان، از جنبه‌ی زیبایی نیز مورد علاقه عموم مردم باشد. برای دیدن همه این زیبایی ها و گشت و گذار در بازارهای آن بهترین راه اجاره ویلا در کاشان و اقامتی چند روزه در شهر سهراب سپهری است.

کاشان را معمولا با خانه‌های سنتی و بناهای زیبای دوران صفوی و قاجار می‌شناسند که از زیباترین و مهیج‌ترین آن‌ها بازار سنتی کاشان است. بازاری مثل اکثر بازارهای به‌جا مانده از آن دوران با معماری زیبا و تودرتو و کاشی‌کاری‌هایی ظریف و قدیمی و سراهای متنوع و سقف‌هایی که نگاه را خیره می‌کنند. بازار کاشان هم مثل اکثر بازارهای هم‌دوره‌‌ی خود، در مرکز شهر ساخته شده و محوطه‌ی وسیعی از شهر را از میانه‌ی خیابان بابا افضل کاشانی تا محدوده‌ی دروازه دولت به خود اختصاص داده‌است. از زیباترین و خاص‌ترین قسمت‌های بازار تیمچه‌ی معروف امین الدوله و بازار نو مسگرها هستند که طراحی و معماری منحصر به فردی دارند. علاوه بر صنف مسگرها، اصناف رنگرزی، کفش‌دوزی، ریسمان‌فروشی، پوشاک، مواد غذایی، صنایع دستی، سرامیک و چینی، زیور آلات و طلا، فرش، اشیای قیمتی و عتیقه‌جات نیز جزیی از ۱۲۰ دکان پر رونق این مرکز خرید کاشان هستند.

مهم‌ترین و قدیمی‌ترین مرکز خرید کاشان بعد از بازار سنتی کاشان، پاساژ صفویه است. این پاساژ معروف دو طبقه، عرضه‌کننده انواع پوشاک مردانه و زنانه و بچه‌گانه و حتی لباس‌عروس، لوازم آرایشی و بهداشتی و زیورآلات است. وجود برندهای متفرقه و قیمت‌های مناسب اجناس و امکانات خوب پاساژ باعث شده بازار صفویه یکی از مراکز خرید مورد علاقه‌ی مردم کاشان باشد. مزیت بزرگ بازار صفویه وجود پارکینگ بزرگ و مجهز آن است که رفت و آمد را برای خریداران آسان می‌کند.

کاشان مال جدیدترین و لوکس‌ترین مجتمع تجاری اداری و فرهنگی کاشان است که ساخت آن توسط شرکت وندای کی آشیان به‌تازگی پایان یافته و نام این شرکت را بر خود دارد، اما بین عموم به نام کاشان مال شناخته می‌شود. این مجتمع بزرگ دارای یک هایپر مارکت بزرگ به نام هایپر وندا، فودکورت، شهربازی کودکان و هتل ۵ ستاره مجلل وندا است. هایپر وندا از مارکت‌های بزرگی است که علاوه بر مواد غذایی تازه، تمام مایحتاج روزانه را نیز عرضه می‌کند. شهربازی کودکان یا مجموعه‌ی بزرگ VKC وندا نیز، یک مرکز تفریحی و آموزشی در بستری امن و ایمن برای کودکان است.

فودکورت کاشان مال از بزرگ‌ترین فودکورت ‌های کاشان است که برندهایی مانند تنور، چاشنی، جیک چیک، لمو و رومانزی در این فودکورت شیک شعبه دارند.

 

۴- یزد

وبسایت گردشگری لیدوماتریپ

یزد را با بادگیرها و کویرش می‌شناسند اما این‌ها تنها چیزهایی نیستند که می‌توانید در این شهر منحصر به ‌فرد ببینید. مراکز خرید بسیار خوبی در این شهر وجود دارند که بعد از اجاره ویلا در یزد می‌توانید از آن‌ها دیدن، یا در صورت نیاز می‌توانید وسایل مورد نیاز خود را از آن‌ها تهیه کنید.

مرکز خرید ۵ طبقه آریا که در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد دارای یک طبقه پارکینگ، سه طبقه تجاری و یک طبقه رستوران است که در طبقه آخرر قرار گرفته است. شما می‌توانید وسایل مورد نیاز خود را از جمله پوشاک مردانه، کفش، زنانه و بچگانه، صنایع چرمی، زیورآلات، شال و روسری، فرش،اسباب‌بازی، عطر، عینک، لوازم آشپزخانه، مواد غذایی، وسایل الکترونیکی و غیره.

در مرکز خرید الماس می‌توانید کالاهایی چون پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، زیورآلات و بدلیجات و غیره را تهیه کنید. یکی از نکات مهم این مجتمع وجود  یک کافی شاپ است.

مجتمع تجاری و تفریحی ستاره در سال ۱۳۸۸ افتتاح شده است. این مجموعه یکی از مدرن‌ترین و بهترین مراکز خرید یزد می‌باشد که امکانات بسیاری را در خود جای داده است. در مجتمع تجاری ستاره می‌توانید کالاهایی مانند انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه را تهیه کنید. همچنین فروشگاه‌های اسباب‌بازی در ستاره یزد بسیار متنوع می‌باشند. این مرکز خرید دارای ۷۰۰ واحد تجاری است. علاوه بر این در مجتمع تجاری ستاره یزد امکانات دیگری مانند سالن بیلیارد، باشگاه بدنسازی، رستوران، کافی شاپ، آسانسور، پله برقی، پارکینگ و … وجود دارد. همچنین یک شهربازی سرپوشیده برای کودکان در نظر گرفته شده است. می‌توانید به همراه خانواده یا دوستان در مجتمع تجاری ستاره یزد به سینمای ۵ بعدی هم بروید.

شهر یزد مانند بسیاری از شهرهای تاریخی ایران، دارای بازار قیصریه است. این بازار یکی از مراکز خرید یزد در بافت تاریخی می‌باشد. قدمت بازار قیصریه به قرن ۱۲ هجری باز می‌گردد. اگر قصد خرید پارچه دارید می‌توانید در این بازار تاریخی، انواع پارچه‌های زیبا را جستجو کنید. بازار قیصریه یزد در سال ۱۳۸۱ به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است.

لیدوماتریپ همراهی مطمئن در سفرها

 

لیدوماتریپ همراهی مطمئن در سفرها

وبسایت گردشگری لیدوماتریپ بیش از ۷ هزار اقامتگاه را در بیش از ۵۰۰ شهر و روستای ایران پوشش داده است. شما می توانید برای سفر به دور ترین روستاها و یا بزرگترین کلانشهرها به لیدوماتریپ مراجعه کنید. تنوع در انواع اقامتگاه، بازه قیمتی از ارزان تا لوکس و گران، استفاده آسان و سریع، ابزار و فیلترهای جستجو قوی برای سهولت کار و پشتیبانی ۲۴ ساعته توسط تیم با اخلاق و باحوصله ی لیدوما، آرامش خاطری را برای کاربرانش ایجاد کرده تا با اطمینان و اعتماد برای تمام سفرهایشان به لیدوماتریپ مراجعه کنند.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *